Permalänk
Medlem

Headset för CS GO?

Tja! Undrar vad som är bäst i headset-väg när det kommer till CS: Studiolurar med bra ljud, eller gaminglurar med skev ljudbild?

Jag har idag ett par AKG GHS 1 och det är ofta jag inte hör när någon deffar eller kommer springandes bakom mig, medan min kompis som speccar mig har ett par Steelseries Sibiria (de har väl väldigt försärkt diskant så att man ska höra steps och deffs?).

Så det jag undrar är: Om man enbart ska spela CS, är det bättre att ha ett bar gaminglurar än ett par lurar med BRA ljud och neutral ljudbild?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Tja! Undrar vad som är bäst i headset-väg när det kommer till CS: Studiolurar med bra ljud, eller gaminglurar med skev ljudbild?

Jag har idag ett par AKG GHS 1 och det är ofta jag inte hör när någon deffar eller kommer springandes bakom mig, medan min kompis som speccar mig har ett par Steelseries Sibiria (de har väl väldigt försärkt diskant så att man ska höra steps och deffs?).

Så det jag undrar är: Om man enbart ska spela CS, är det bättre att ha ett bar gaminglurar än ett par lurar med BRA ljud och neutral ljudbild?

Du kan ju välja diskant ljud i ditt ljudprogram? Realtek eller något annant ifall du har något annat? Annars rekommenderar jag Astro a40 eller QH-85/90

Permalänk
Medlem

rekomenderar Qpad QH-90 och ett soundblaster ljudkort med scout mode

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

rekomenderar Qpad QH-90 och ett soundblaster ljudkort med scout mode

This man lies!

ONT: Gå på Sennheiser som märke, bättre spelhörlurar finns ej.

http://www.maxfps.se/headsets/sennheiser/g4me-one

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

This man lies!

ONT: Gå på Sennheiser som märke, bättre spelhörlurar finns ej.

http://www.maxfps.se/headsets/sennheiser/g4me-one

bra för låg budget, kan du slänga in ett par tusen i en budget så finns det betydligt bättre än Qpad, men då de ofta är på reor och bra ljud/kr så rekomenderar jag det fortfarande

För övrigt, lolrazz ljuger hela tiden, internettroll :>

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

This man lies!

ONT: Gå på Sennheiser som märke, bättre spelhörlurar finns ej.

http://www.maxfps.se/headsets/sennheiser/g4me-one

Sennheisers senaste headsets har riktigt billig ljud enligt många Reviews i prisjakt. Och är inte värd 2000kr. Så Nej, för en gaming headset rekommnderar jag fortfarande QH-90 eller Astros.. ifall du kan hitta astro a40 för under 1000. Men annars qh90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Sennheisers senaste headsets har riktigt billig ljud enligt många Reviews i prisjakt. Och är inte värd 2000kr. Så Nej, för en gaming headset rekommnderar jag fortfarande QH-90 eller Astros.. ifall du kan hitta astro a40 för under 1000. Men annars qh90.

Då bör han gå på ett par 360 alternativt 350. Bästa lurarna till cs utan några som hälst tvivel.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Logitech g930 de senaste åren, trevligt att man kan stänga av allt vad surround heter då det bara förstör. På lan brukar jag dock spela med mina in era hörlurar, tycker jag hör allt med dem.

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Astro a50. Sjukt nöjd!

Permalänk
Medlem

Rek. också QH-90, om det inte funkar att dra upp diskanten

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v