Permalänk
Medlem

Ping/stutter spikes

Mitt cs har börjat lagga väldigt mycket på senaste tiden. Det är typ var 10 sekund som pingen går upp och allt nästan stannar för att sekunderna senare teleporteras till ett nytt ställe. Om ni ser på de bifogade bilderna så är pingen först normal för att sedan stiga. Så här är det ungefär var 10 sekund i MM

http://imgur.com/24n6ykG,9Ed9DlN#0

http://imgur.com/24n6ykG,9Ed9DlN#1

Permalänk

uppdatera alla drivrutiner

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Har du trådlöst nätverk eller använder du kabel?
Vad har du för typ av internetuppkoppling? fiber? adsl?
Du ser ut att ha väldigt låg fps, har din dator svårt att orka driva spelet?
använder du några launch options?

Permalänk
Medlem

Jag har nu uppdaterat alla drivrutiner, men har inte haft tid att testa om spelet funkar bättre kommer med en uppdatering på det senare.

Jag använder Trådlöst och det kan bli svårt att använda kabel i nuläget. Uppkopplingen har jag faktiskt ingen aning om, men fiber är ett ord jag känner igen och har hört förut. Jag vet att fps är låg, men har tidigare inte haft problem med detta utan spelet har fungerat perfekt, men först nu har pingen börjat gå upp. Mina launchoptions är: -console -processheap -high -novid -nod3d9ex

Permalänk
Medlem

Du borde testa om det blir skillnad om du använder kabel istället. Även om det är krångligt borde du ju iallafall kunna testa lite snabbt på något vis. Det är trots allt stor risk att det är det trådlösa som ställer till det och är då bra att utesluta det direkt.

Lite tankar kring dina launch options.
-console vill du verkligen ha din console framme direkt när du startar spelet, man får ju lätt fram den med en knapptryckning vid behov.
-processheap den här skulle åtgärda nåt slags minnesfel tillfälligt tills valve skulle lösa det i nästkommande patch. Är du säker på att den här ökar din prestanda?
-high Är du säker på att det ökar din prestanda att öka spelets prioritet? Ofta är det bättre att låta operativsystemet sköta prioritering.
-nod3d9ex kan likagärna ge negativ effekt, testa först.

Bra att veta också är att din dator inte kan skicka uppdateringar till servern i snabbare takt än vad du presterar fps oavsätt vad du ställer cl_cmdrate på.

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla svar och tips. Detta problem verkar ha löst sig nu då min ping är på den vanliga nivån igen. Ska testa allt som du för fram samots och se om även det hjälper och gör det bättre

Permalänk
Medlem

Skönt att det löst sig. Återkom gärna med om dina eventuella ändringar gjorde någon skillnad.