Permalänk
Medlem

CSGO startar inte! hjälp

Hej!

Mitt CSGO startar inte när jag trycker på "Play Game".
Jag försöker starta CSGO och de kommer fram "förbereder start av Counter-Strike Global Offensive". Sedan blir det svart som att spelet startar men efter nån sekund eller två så stängs det ner och man kommer tillbaka till skrivbordet. Det blir även grönt runt min bild i några sekunder och sedan byter tillbaka till blått.
Jag vet inte direkt hur jag ska fixa dehär då jag sökt på "csgo won't launch" på Google och prövat de vanliga så som att starta om datorn, installera om spelet, fixa cache saken och ha -autoconfig, -safe eller -windowed i launch option.

Jag har även ett par windows uppdateringar som jag tror kan ha med felet att göra men jag är inte säker. Varför jag inte uppdaterat dem är för att jag det inte går och att jag får nån felkod som är 800706F7.
Här är uppdateringarna: http://gyazo.com/ed5ece3107f1ce9221588acc1be8a4fe
Jag kan även inte ominstallera datorn då jag använder skoldatorn med massor av köp program.
Hoppas att någon har en lösning!

Permalänk
Medlem

Bifoga alltid operativsystem och hårdvara i såna här typer av fel.

Nu är jag en liten rookie när det kommer till spel via Steam, men har inte dem en error.log eller errorlog.txt i installationsmappen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Kör du steam som administratör?

Detta oxå
What I did after trying everything, (So I'm not 100% sure it was this.) was:
1. Right click CS:GO.exe in folder
2. Go to properties
3. Go to Compatibility
4. Click "Change Settings for all users"
5. Change it to Windows 7 & check off run as admin
6. Verify integrity of game cache through Steam Library
7. Restart computer
8. Let first time set up & Play

Hoppas det löser sig!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Inget funkade så jag prövade att ominstallera steam och installera om allt på nytt.
Nu funkar det
Varför jag inte prövat att ominstallera steam innan var för att jag ville göra det som en sista grej om jag inte hittade en annan lösning.

Tack för att ni iallafall tog tiden till att försöka hjälpa mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleros:

Tack för svaren!

Inget funkade så jag prövade att ominstallera steam och installera om allt på nytt.
Nu funkar det
Varför jag inte prövat att ominstallera steam innan var för att jag ville göra det som en sista grej om jag inte hittade en annan lösning.

Tack för att ni iallafall tog tiden till att försöka hjälpa mig!

Du kan installera om steam och behålla dina spel-filer annars Ta bort allt förutom SteamApps(det är här dina spel ligger) och Steam.exe.
När allt är borta så startar du Steam.exe och låter steam hämta om alla filer =)!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Okay guys.. someone found the problem, you have to go to the task bar (ctrl + alt + delete) if you have any razer things there end the procces of all of them, and hopefully it works, it did for me.

(it wasent me who dound it)

Permalänk

Bug fix csgo startar inte

@aleros: jag stängde ner razer synapse så funkade det efter att provat allt installerat om spelet och uppdaterat så va de bara o "Close razer synapse"

Permalänk
Avstängd

Oroa dig inte. Det är Skynet som säger till dig att inte spela dator mitt på dagen.

Ut och lek med dig!

Annars kommer Robocop och klipper strömmen för dig.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0