Får ingen bild när jag startar cs 1.6 på en bärbar.

Permalänk
Avstängd

Får ingen bild när jag startar cs 1.6 på en bärbar.

Hej!

Jo när jag startar cs 1.6 så får jag ingen bild, men musiken hör jag, och jag kan även höra när jag far över knapparna i huvudmenyn, man hör ju det där ljudet.

Men ingen bild, har försökt att ändra kompatibilitetsläge, trycka på alt + enter inne i spelet, har valt att spelet ska köra i 640x480, inget hjälper.

Jag försöker få igång det på en gammal bärbar dator, cirka 7 år gammal med ett x3100 grafikkort, win 7 är det på den.

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

Hej!

Jo när jag startar cs 1.6 så får jag ingen bild, men musiken hör jag, och jag kan även höra när jag far över knapparna i huvudmenyn, man hör ju det där ljudet.

Men ingen bild, har försökt att ändra kompatibilitetsläge, trycka på alt + enter inne i spelet, har valt att spelet ska köra i 640x480, inget hjälper.

Jag försöker få igång det på en gammal bärbar dator, cirka 7 år gammal med ett x3100 grafikkort, win 7 är det på den.

verkar som att man behöver moddade drivrutiner vad ja läst.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kanske det beror på din satta upplösning, testa lite högre.
Sen ska man alltid köra skärmens native upplösning anser jag.

Men är heller ingen CS spelare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Kanske det beror på din satta upplösning, testa lite högre.
Sen ska man alltid köra skärmens native upplösning anser jag.

Men är heller ingen CS spelare

högsta på skärmen är 1280x800, men jag kan ju inte ändra inne i spelet, då jag inte får någon bild.

Permalänk
Medlem

du skulle kunna testa att ange önskad upplösning i dina lauch options till ex:

-width 1024 -height 768

Permalänk
Medlem

Kollade lite, många skärmar ger inte bild när upplösningen går under 800x600, så nästan garanterat att det är den för låga upplösningen som ställer till det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Kollade lite, många skärmar ger inte bild när upplösningen går under 800x600, så nästan garanterat att det är den för låga upplösningen som ställer till det.

okej, men tog bort att det ska starta i 640x480, men fortfarande ingen bild, och när jag får bild så ser jag inte knapparna, så jag kan inte ändra något inne i spelet.

Går ju inte ens att köra windowed mode.

Permalänk
Medlem

Har du testat lite annat då som
-freq 60
-gl
-full
-windowed
-condebug - Stores console output to "Half-Life\qconsole.log".

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Command_Line_Options

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samots:

Har du testat lite annat då som
-freq 60
-gl
-full
-windowed
-condebug - Stores console output to "Half-Life\qconsole.log".

https://developer.valvesoftware.com/wiki/Command_Line_Options

går det att skriva in det dära i genvägen på skrivbordet, eller är det inne i steam?

Permalänk
Medlem

inne i steam kan du högerklicka på spelet och välja properties och därefter på knappen "set launch options". Jag trodde att du redan hade testat att skriva in några, du första du borde testa är att ange en något högre upplösning och se om det hjälper.
-width 1024 -height 768