Bara fullscreen med lägre resolution? [Förlåt för dålig titel]

Permalänk

Bara fullscreen med lägre resolution? [Förlåt för dålig titel]

Tja alla goa o glada, det är så att jag har nyligen bytt från 1920x1080 till 1280x1024 med normal 4:3, men jag verkar bara kunna ha det i fullscreen då? och det är lite irriterande när man ska hålla på och tabba ut och in och + så försvinner ju halva skype eller vad man nu har på andra skärmen p.g.a detta också.

Så jag undrar om det är någon som har en fix till detta?

Tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti

Permalänk
Medlem

You said u did what? Menar du att du bara kan ha brwoser, skype osv på hela skärmen? du kan med andra ord inte flytta brwosern till att ta halva skärmens yta?

Permalänk
Medlem

Vilket är det som du bara kan ha i fullscreen? Du nämner en till skärm också, skulle du kunna förklara lite utförligare hur du har det och hur du har tänkt dig.
Tänk på att det är 1280 x 960 du ska köra om du vill ha 4:3 förhållande, med 1280 x 1024 blir bilden lite utdragen på längden.

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

You said u did what? Menar du att du bara kan ha brwoser, skype osv på hela skärmen? du kan med andra ord inte flytta brwosern till att ta halva skärmens yta?

Jo då jag kan ju flytta tillbaka skype och allt så att det kommer tillbaka på hela skärmen, men det är ju jobbit att göra varje gång jag startar cs eftersom jag har nu en lägre resolution än vad min skärm egentligen har.

Skrivet av samots:

Vilket är det som du bara kan ha i fullscreen? Du nämner en till skärm också, skulle du kunna förklara lite utförligare hur du har det och hur du har tänkt dig.
Tänk på att det är 1280 x 960 du ska köra om du vill ha 4:3 förhållande, med 1280 x 1024 blir bilden lite utdragen på längden.

Min main skärm, den jag har cs:go på, alltså cs:go kan bara köra 1280x1024 4:3 i fullscreen, inte i fullscreen windowed. och eftersom det är fullscreen, så allt jag har på min andra skärm, åker åt sidan. så halva skype, spotify eller vad jag nu har, försvinner och jag ser bara halva, + om jag har typ chrome uppe på skärmen jag har cs:go på, halva den åker också över till andra skärmen.

Tänkt dig att du har allt på plats på din andra skärm, och direkt när du startar cs så åker allt åt höger.

Men ska testa å se om 1280 x 960 blir bättre.

Edit: ingen ändring när det gäller att allt åker lite åt sidan när jag bytte till x 960

Screenshot som kanske ger en bättre förklaring av vad jag gör i cs

PS: vet inte varför det står windowed just nu, det ska vara fullscreen, måste ha råkat byta av misstag.

http://i.imgur.com/K6iIn47.jpg

EDIT: Okej verkar ha hittat en "lösning" det va att gå in i CCC "eftersom jag har amd" och helt enkelt köra skärmen i samma resolution som jag har i cs

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-F | CPU: i7 8700k @5.1Ghz
GPU: GTX 1060 6GB Strix Gaming | RAM: Corsair Vengeance DDR4 3000MHz 16GB | SSD: Samsung 500GB M.2 | Ljudkort: SoundBlaster X AE-5
Gear: Logitech G810 Orion | Razer Deathadder Elite | Sennheiser HD599 | Blue Yeti