Produkter kopplade till tråden
Produkt (2 st) Bästa pris Betyg
Google Nexus 7 16GB (Surfplattor) 1971:- 8.87
Google Nexus 7 8GB (Surfplattor) 9.33
Relaterade trådar
Trådtitel (2 st) Svar
Sidan 3 av 25 12 3 45613 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-06-30, 22:11   #61

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk Visa inlägg
Varför hoppar du på mig? Jag säger inte ens emot dig. Jag säger bara att vill man ha 3G får man gå upp i pris.
Första gången du stöter på plunn?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av janne Visa inlägg
Han vet att den har enbart wifi. Vad han säger är att han hade föredragit en version med 3g för att den skulle vara intressant för honom. Så svårt kan det inte vara att förstå.
Folks dumhet är svåröverskådelig.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av plunn Visa inlägg
Njou du klarar ju inte ens av det mest elementära angående hur en produkt fungerar så du är diskvalificerad !!

Google Nexus 7 kör med WiFi !
Men snälla du. Jag har aldrig påstått att den inte kör Wifi. Om du tar dig tid och försöker anstränga dig lite extra och läser mina inlägg så kanske du till slut förstår att jag kritiserar avsaknaden av minneskort och 3G. Jag förstår mycket väl att det här är en Wifi only-produkt. Man får kritisera produkter för dess brister, det är tillåtet.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

Ignoreralistan: Huzzbutt
Valiumballong är inte uppkopplad
2012-06-30, 22:29   #62

Pepperflame

Medlem

Pepperflames avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: aug 2008

Så när räknas den finnas i butik här i Sverige?
2012-06-30, 22:35   #63

Neeb

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Valiumballong Visa inlägg
Varför skulle man inte kunna ha en tablet som klarar av både 3G, Wifi och expansionsplats? Om den är "gjord" för enbart Wifi så är den förmodligen feldesignad för många. Jag säger inte att det saknas en marknad för Wifi-only, men att det inte finns som tillval är idiotiskt. Att du har Google Drive spelar ingen roll om du inte kommer åt det så fort du inte har tillgång till Wifi.

Mitt musikbibliotek ligger på ungefär 1500 låtar och det är ungefär 15GB. Jag tycker inte att det särskilt extremt, jag gillar att kunna lyssna på det jag vill när jag vill. Att sålla bort musik som jag tror att jag kanske inte vill lyssna på tar onödigt med tid.

Nej, tack. Köra Hotspot från mobilen drar en hel del batteri. Då köper jag hellre ett extrakort och delar abonnemang på det viset.
Vilka operatörer kan man få extra kort med utan att ha företags abonnemang?
Neeb är inte uppkopplad
2012-06-30, 22:52   #64

Sonywalk

Medlem

Plats: Norrköping

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pepperflame Visa inlägg
Så när räknas den finnas i butik här i Sverige?
Tar nog ett antal månader.. om den kommer alls. Dom länder som Google faktisk berättade om ska väl få i slutet på Juli...
2012-07-01, 00:16   #65

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Neeb Visa inlägg
Vilka operatörer kan man få extra kort med utan att ha företags abonnemang?
Jag vet att Telia skyltar med det på sin hemsida (och jag har ett extra simkort från Telia) och brorsan fick ett extra från Tele2 genom att ringa kundtjänst.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

2012-07-01, 00:58   #66

Bakgrund

Medlem

Bakgrunds avatar

Plats: Sanctuary

Registrerad: apr 2012

Riktigt intressant platta! Hoppas verkligen den kommer till Sverige!

Kringutrustning: | CM Quickfire Rapid | Logitech G300 | AKG K518 LE | Fujitsu SL23¨ TN
Bakgrund är uppkopplad nu
2012-07-01, 02:22   #67

krnor

Medlem

Registrerad: dec 2009

Citat:
Jag vet att Telia skyltar med det på sin hemsida (och jag har ett extra simkort från Telia) och brorsan fick ett extra från Tele2 genom att ringa kundtjänst.
Hos Telia får man betala 69 kr/mån för det extra simkortet. För den ekonomiskt lagde kan det vara ett bättre val att surfa på mobilens wifi.
krnor är inte uppkopplad
2012-07-01, 04:49   #68

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krnor Visa inlägg
Hos Telia får man betala 69 kr/mån för det extra simkortet. För den ekonomiskt lagde kan det vara ett bättre val att surfa på mobilens wifi.
Klart att det inte är gratis, det är en tillvalstjänst. För den ekonomiskt lagde är det nog bäst att köpa en mobil med större skärm och inte en tablet

2012-07-01, 11:19   #69

fagballs

Medlem

fagballss avatar

Registrerad: feb 2012

Tycker den verkar vara perfa, streamar i princip allt, har gratis wifi i skolan och så klart wifi hemma som sträcker sig ända ner till tvättrummet. 16 gb är mer än tillräckligt om man vill ha med några avsnitt TBBT på en resa och ska man ta sig en tur utanför wifitillgången så har man ju självklart offlinetillgängliga låtar på Spotify?

Jag ska lägger redan undan lite för den här
2012-07-01, 14:51   #70

3kgt

Medlem

Plats: Sthlm

Registrerad: apr 2011

Med tanke på priset! Så är det Helt okej platta!... Lär köpa en då den dyker upp .. och Tegra 3 klarar ju av de mesta..
Sen detta gnäll med 3g så i värsta fall kan man ju skaffa en 3g sticka? eller dela med sig 3g uppkopplingen från mobilen..
Har haft 3g i flera plattor ink min nuvarande! Och använd den 1 enda gång för att testa... Sällan man behöver, men men alla har ju olika behov .. Sen har jag en Galaxy Note 5.3 tum med fri surf so
3kgt är inte uppkopplad
2012-07-01, 15:10   #71

LJN

Medlem

Plats: Askersund

Registrerad: sep 2008

Tips på någon seriös webb-shop i England som har 16GB modellen för leverans till Sverige?
LJN är inte uppkopplad
2012-07-01, 15:59   #72

murklor

Medlem

Plats: Rönnigne

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 3kgt Visa inlägg
Sen detta gnäll med 3g så i värsta fall kan man ju skaffa en 3g sticka? eller dela med sig 3g uppkopplingen från mobilen..
Nexus har väl ingen USB port? Att köra 3G luren som en wifi hub är skitenkelt, problemet med denna kombo är batteriet. Luren kommer nog dö långt innan plattan, sen har du ingen uppkoppling längre. Men visst funkar det.
murklor är inte uppkopplad
2012-07-01, 16:22   #73

Sonywalk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LJN Visa inlägg
Tips på någon seriös webb-shop i England som har 16GB modellen för leverans till Sverige?
Finns ju http://www.amazon.co.uk..
Sen har dom ju inte Nexus 7.. ÄN.
2012-07-01, 16:39   #74

Make.Sense

Medlem

Make.Senses avatar

Plats: Luleå

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sonywalk Visa inlägg
Finns ju http://www.amazon.co.uk..
Sen har dom ju inte Nexus 7.. ÄN.
Brukar det inte alltid vara ett himla elände med att få saker fraktade från Amazon?

--

Synd att de inte kommer till Sverige på ett tag, å andra sidan hade jag inte tänkt att köpa den i Sverige ändå eftersom mycket i det här landet är så fruktansvärt dyrt jämfört med vad man kan komma undan med prismässigt om man orkar vänta en vecka extra på paketet.

Ska utan tvekan försöka få tag på en sådan här på releasedagen. $200 är ju ingenting.

ASrock 970 Extreme3 | AMD Phenom II 965 BE (m. Noctua NH-U12P SE2)| EVGA GTX670 |12GB DDR3 @ 1600MHz | Asus Xonar DS |Samsung 830 @128GB | Western Digital Caviar Blue 7200RPM @750GB | Seagate Barracuda 7200RPM @ 1TB | TP-Link TL-WN951N | LianLi Lancool PCK56
Make.Sense är inte uppkopplad
2012-07-01, 16:42   #75

Sonywalk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Make.Sense Visa inlägg
Brukar det inte alltid vara ett himla elände med att få saker fraktade från Amazon?
Inte beställt själv, men har själv inte hört om några problem från den brittiska sidan.
2012-07-01, 18:28   #76

nanne

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2002

Är i hong kong nu och i princip varannan person har en pad som de leker med på tunnelbanan. Mest spel och tv-serier verkar det handla om. 7" är definitivt ett bra val för en sådan aktivitet. Tror jag ska köpa mig en Nexus 7 om jag kommer över den innan jag åker hem.
nanne är inte uppkopplad
2012-07-01, 19:09   #77

infinity08

Medlem

Plats: stockholm

Citat:
2: Vad jag vet så erbjuder så gott som alla operatörer tvillingkort för en viss extrakostnad per månad. Bara att ringa kundtjänst.
Nu har jag förvisso inte ringt kundtjänst, men jag är relativt säker på att tvillingsim endast tillåts på företagsabonnemang när det gäller Tele2 i sverige.
http://www.tele2.se/foretag/mobilabonnemang/14167.aspx

Hur det är med andra operatörer vet jag inte, men googlar man tvillingsim eller liknande termer får man inte många träffar.
infinity08 är inte uppkopplad
2012-07-01, 23:08   #78

Sonywalk

Medlem

Syrran kan nog plocka upp en när hon åker på en visit till New York i slutet av Juli(JIPPIIII!!!). Nån som vet om fullfjädrade Google Books, Movies, etcetera skulle fungera i Sverige? Fast mitt Visakort kanske inte fungerar i alla fall ?
Ingen dealbreaker, ska fortfarande ha den.
2012-07-02, 16:01   #79

Make.Sense

Medlem

Make.Senses avatar

Plats: Luleå

Registrerad: mar 2011

Nej, jag har funderat lite, och detta med avsaknaden av SD-slot och det lilla minnet är oerhört irriterande.
På 8GB-versionen får man bara ut om det var 5.92GB p.g.a. att systemet tar en del minne, och jag är en oerhört stor fiende
av att streama saker utan jag vill ha allting sparat lokalt så jag inte blir beroende av internet, och när jag kollade runt lite på internet
så är ju inte surfplattor i denna storleken och prisklassen något nytt.

Blir ju mer sugen på att köpa en Kindle Fire, eller en Kindle Fire 2 som det ryktas om ska komma ut nu i Juli istället för en Nexus 7, just för SD-slot så jag kan lagra mer skit i plattan.

Dock har Google fått mig att inse att en tablet att ha i hemmet inte skulle skada.

ASrock 970 Extreme3 | AMD Phenom II 965 BE (m. Noctua NH-U12P SE2)| EVGA GTX670 |12GB DDR3 @ 1600MHz | Asus Xonar DS |Samsung 830 @128GB | Western Digital Caviar Blue 7200RPM @750GB | Seagate Barracuda 7200RPM @ 1TB | TP-Link TL-WN951N | LianLi Lancool PCK56
Make.Sense är inte uppkopplad
2012-07-02, 17:30   #80

janne

Medlem

jannes avatar

Plats: Finland

Registrerad: jul 2001

Citat:
Syrran kan nog plocka upp en när hon åker på en visit till New York i slutet av Juli(JIPPIIII!!!). Nån som vet om fullfjädrade Google Books, Movies, etcetera skulle fungera i Sverige? Fast mitt Visakort kanske inte fungerar i alla fall ?
Ingen dealbreaker, ska fortfarande ha den.
Google books, movies fungerar inte i Sverige.
janne är uppkopplad nu
2012-07-02, 19:34   #81

Sonywalk

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av janne Visa inlägg
Google books, movies fungerar inte i Sverige.
Inte ens när man använder en vara FRÅN USA ?
2012-07-02, 21:31   #82

JoBBi

Medlem

JoBBis avatar

Registrerad: mar 2004

Underhållande tråd

Själv cloudar/streamar jag _allt_ nu för tiden så lagringsutrymme är ingen fara för mig, men avsaknaden av 3G är tyvärr en dealbreaker. Ni som för övrigt är intresserade av vilka operatörer som har möjligheter till extra simkort, kolla på Apples sammanställning: http://store.apple.com/se/buy/home/s...pad#data_plans. Det enda som man får tänka på är det är micro-SIM som medföljer dessa paket, men kontaktar man bara kundservice brukar det mesta gå att lösa. Operatörerna är ofta väldigt flexibla.
2012-07-03, 12:43   #83

-=|ZetaXtreme|=-

Medlem

-=|ZetaXtreme|=-s avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2008

Ingen 3G är Inge problem för mig, jag tethrar redan min ena telefon till min andra rätt mycket som det är och det funkar bra för mig, sen har jag normalt sätt väldigt ofta tillgång till wifi, då jag inte har hem wifi så har man ofta tillgång till eduroam, övriga tillfällen klarar jag mig med tethering.

Jag har själv försökt köpa en Nexus 7 men efter att jag liksom andra (kolla xda och swedroid då vet ni ung hur läget ser ut) åkt på dvs bakslag så väljer jag bu att avvakta ett tag tills den börjar komma ut mer så att man kan bäställa den från en vanlig webbbutik i GB eller liknande. Alt om den släpps i varuhus att man passar på och kombinera någon weekend i London med ett inköp.

Skickades från m.sweclockers.com
[ i7 2600k @ 5GHz | NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm Sy SS 800 | Asus P8P67 | HD6870 DirectCU| Corsair 4x4GB (16GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi | 120GB Vertex 3 + 2x2TB slask & home (riktig lagring på 8TB RAID5 NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro 13 | 8GB ram | OptiBay 500GB HDD + Intel 320 160GB SSD | OS X(main), Mint ]
-=|ZetaXtreme|=- är inte uppkopplad
2012-07-03, 12:54   #84

Weuffelhjaern

Medlem

Weuffelhjaerns avatar

Plats: Nottingham

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LJN Visa inlägg
ebuyer.com är seriösa och bra.
Weuffelhjaern är uppkopplad nu
2012-07-03, 12:57   #85

Hymer

Medlem

Plats: Lidköping

Registrerad: jun 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Make.Sense Visa inlägg

--

Synd att de inte kommer till Sverige på ett tag, å andra sidan hade jag inte tänkt att köpa den i Sverige ändå eftersom mycket i det här landet är så fruktansvärt dyrt jämfört med vad man kan komma undan med prismässigt om man orkar vänta en vecka extra på paketet.

Ska utan tvekan försöka få tag på en sådan här på releasedagen. $200 är ju ingenting.
Jag handlar en massa från Amazon och har aldrig någonsin haft problem med dom.
|Asus Sabertooth 990FX R2.0| AMD 8350 @ 5.0| Mushkin Blackline 16gb 2133mhz| Gigabyte 7970 Windforce| Vertex 3 120gb & Vector 256gb| Antec High Current gamer 900W| Xigmatek elysium| Asus Xonar Essence ST| Sennheiser HD598| Func MS-3| Qpad Mk85| Hazro HZ27WC|
Hymer är inte uppkopplad
2012-07-03, 17:50   #86

janne

Medlem

jannes avatar

Plats: Finland

Registrerad: jul 2001

Citat:
Inte ens när man använder en vara FRÅN USA ?
Bara om du använder den i USA.
janne är uppkopplad nu
2012-07-03, 18:21   #87

LJN

Medlem

Plats: Askersund

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Weuffelhjaern Visa inlägg
ebuyer.com är seriösa och bra.
Har kikat runt på deras hemsida och finner ingen information att dom levererar till andra EU-länder som tex. Sverige?
LJN är inte uppkopplad
2012-07-03, 20:26   #88

DunderHoken

Medlem

DunderHokens avatar

Registrerad: aug 2004

Android 4.1 Jelly Bean Walkthrough on Google Nexus 7

24/7 Setup: CPU: i7-2600K @ 4750Mhz CPU KYLNING: Corsair Hydro H80 MODERKORT: MSI Z68A-GD80 Skärm: DELL U2713HM GPU: 2 x Gainward GTX 580 Phantom 3072MB SLI @ Core880/Shader1760@1.038v MINNE: Corsair 8GB DDR3 1600MHz PSU: ToughPower 1200W
3DMark11: http://3dmark.com/3dm11/2143896 Telefon: HTC One X
DunderHoken är inte uppkopplad
2012-07-04, 11:17   #89

fredlovebot

Medlem

Registrerad: feb 2003

Jag vill ha en.... NUUUU!
fredlovebot är inte uppkopplad
2012-07-05, 13:05   #90

asawi

Medlem

Registrerad: feb 2012

Attans att USPS inte tillåter att grejer med batteri skickas internationellt. Annars hade jag definitivt sett till att kompisen på andra sidan Atlanten hade skickat en SNART! Men men...
Det är väl ingen ide att tjafsa om plattans spec? Antingen passar den mina behov eller så gör den det inte. Gör den det inte är det ju bara att leta vidare efter något som passar. Eller?
Visst hade det varit bra med en sd-kortplats, men tydligen ska det funka att med hjälp av adapter ansluta ett USB-minne om inte inbyggda minnet räcker. Skulle funka för mig då det troligen bara skulle vara vid enstaka tillfällen som det skulle behövas. För mig alltså.
3G vore ju himla käckt, men inte superviktigt eftersom telefonen kan få bli mobil hotspot. (Att det skulle finnas WiFi "överallt" som föera påstår känner jag inte alls igen! Finns inte WiFi på värst många ställen där jag rör mig, men det är jag det.)
7 tum är perfekt storlek för mig. Smidiigt och bra att ha med sig. Har redan en Nook Color som jag trivs väldigt bra med, men lite bättre spec skulle inte vara fel. I och med att jag har en 7" platta klarar jag mig med rätt simpel telefon. En störrre platta - ja då kan jag lika gärna ta med netbooken.
Självklart passar inte en platta som denna alla. Det finns ingenting som passar alla! Särkilt inte i lågprissegmentet, där man väl får placera denna platta!
asawi är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb