Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ntiselle
En fråga till du! Satt och läste på
http://www.ibtimes.com/articles/3110...nity-tf700.htm
Tycker den texten verkar väldigt konstigt eftersom han skriver att Ipad 3 processor skulle vara bättre än Transformer Infinity? Infinity är ju en quad core med högre klockfrekvens än Ipad 3's dual core.
Transformer Infinity är väll ändå bättre i prestanda?
Och sen som du säger så kommer en annan version av Infinity med en dual core som kanske till och med är bättre än den 4 kärniga. Varför är den bättre då?

Bode inte en 4 kärnig vara bättre ändå
Transformer har bättre CPU medan iPad har bättre GPU.
Skillnaden mellan Transformer quad core & dual core är att de har olika CPU, Tegra 3 har Cortex-A9 medan S4 har Cortex-A15 (iPad har Cortex-A9).
Cortex-A15 är relativt ny och finns inte på marknaden än men verkar visa stort potential, tror det dykt upp lite prestandadata med HTC One X som också kör S4 (Amerikanska versionen, Europeiska får nöja sig med Tegra3) där den i stort sett slaktade alla konkurrenter.
Vad S4 har för GPU har jag dock inte koll på men jag är osäker på om den kan mäta sig med iPad som har ~2-3ggr bättre grafikprestanda än Tegra 3.
Men den stora frågan med Transformer Infinty är huruvida batteritiden kommer se ut, som ni kanske vet så fick Apple trycka in ett nästan dubbelt så stort batteri i nya iPad för att hålla samma batteritid som 2an pga den högupplösta skärmen medan vad jag läst mig till så ska Asus köra vidare på samma batteri i Infinity som i nuvarande Transforrmer.