Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Galaxy Note 10.1

Godkväll denna lördag..
Ingen som är intresserad av denna surfplatta? Alltså GN 10.1?

Själv är jag verkligen intresserad av den och undrar nu vilka som har den och vad just ni tycker om den.
Hur bra flyt det är, klarar den full hd, fungerar multitasking bra på era osv?

Tips, trix, root, tips på appar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Godkväll denna lördag..
Ingen som är intresserad av denna surfplatta? Alltså GN 10.1?

Själv är jag verkligen intresserad av den och undrar nu vilka som har den och vad just ni tycker om den.
Hur bra flyt det är, klarar den full hd, fungerar multitasking bra på era osv?

Tips, trix, root, tips på appar?

Tjenare, Jag får hem min idag eller imorgon så då kan du få lite svar
Hade också samma frågor men jag bestämde mig för att beställa hem en och svara på frågorna själv

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av roobi:

Tjenare, Jag får hem min idag eller imorgon så då kan du få lite svar
Hade också samma frågor men jag bestämde mig för att beställa hem en och svara på frågorna själv

Wow ett svar!
Hade nästan glömt bort denna tråd hehe.

Jo nu lutar det som att man får en iaf i födelsedagspresent/julklapp men frågorna kvarstår och efter div. tester så är den inte så wow egentligen, var nåt jag dock räknat med.

Är säkert en skitbra platta iaf:)

Var på elgiganten och testade den i lördags och visst flöt det på bra, multitasking var halvdant som förväntat och HD film har ju tester visat att det är klart godkänt.

Får se om man kommer på flera frågor eller funderingar senare.

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i 2v, Fungerar kanon!

Bra flyt och Full HD var inga problem.
Pennan känns bra och pricksäker, bra när man sitter och skriver lite.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Wow ett svar!
Hade nästan glömt bort denna tråd hehe.

Jo nu lutar det som att man får en iaf i födelsedagspresent/julklapp men frågorna kvarstår och efter div. tester så är den inte så wow egentligen, var nåt jag dock räknat med.

Är säkert en skitbra platta iaf:)

Var på elgiganten och testade den i lördags och visst flöt det på bra, multitasking var halvdant som förväntat och HD film har ju tester visat att det är klart godkänt.

Får se om man kommer på flera frågor eller funderingar senare.

Testade den jag med på elgiganten Får se hur den funkar mer senare

Skrivet av ThomaZ84:

Jag har haft min i 2v, Fungerar kanon!

Bra flyt och Full HD var inga problem.
Pennan känns bra och pricksäker, bra när man sitter och skriver lite.

En fråga , Varför full HD? skärmen har ju bara 800 upplösning så det lär ju inte bli så mycket bättre än 720? Eller har jag fel

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ThomaZ84:

Jag har haft min i 2v, Fungerar kanon!

Bra flyt och Full HD var inga problem.
Pennan känns bra och pricksäker, bra när man sitter och skriver lite.

Jo den känns nästan förvånansvärt bra:)

Skrivet av roobi:

Testade den jag med på elgiganten Får se hur den funkar mer senare

En fråga , Varför full HD? skärmen har ju bara 800 upplösning så det lär ju inte bli så mycket bättre än 720? Eller har jag fel

Full HD är väl egentligen inget att bry sig om man har man HD rullar på t.ex datorn eller skiva (och vill se den på plattan) är det ju smidigt om man slipper konvertera om och krångla:)

Viss skillnad blir det, min stationära har 1440x900 och i 720p ser man en definitiv skillnad, kanske liten men den finns:)

Permalänk
Medlem

Den här plattan skaffar man för att man gillar pennfunktionen. Antingen för att man behöver kunna anteckna bra, eller för att man håller på skissar / gör grafisk design och liknande. Och nej, det går inte att jämföra med några andra pennor för surfplattor som redan finns; Den här bygger på en helt annan teknik som inte funkar med andra plattor och som ger helt andra och mycket bättre resultet.

Permalänk
Medlem

Beställde en idag och får den förhoppningsvis imorgon. Som Oldskool säger så är det pennan som är intressant.

Studerar på högskola just nu och hoppas att den kommer vara lättare att anteckna på än min Macbook Air.

Återkommer med mina åsikter när jag fått min.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Den här plattan skaffar man för att man gillar pennfunktionen. Antingen för att man behöver kunna anteckna bra, eller för att man håller på skissar / gör grafisk design och liknande. Och nej, det går inte att jämföra med några andra pennor för surfplattor som redan finns; Den här bygger på en helt annan teknik som inte funkar med andra plattor och som ger helt andra och mycket bättre resultet.

Jag köpte inte min för anteckningar/pennans skull, jag köpte den för att den är grymt mycket snabbare än Note 2 10.1, Jag är sjukt nöjd med den

Skrivet av tysonayt:

Beställde en idag och får den förhoppningsvis imorgon. Som Oldskool säger så är det pennan som är intressant.

Studerar på högskola just nu och hoppas att den kommer vara lättare att anteckna på än min Macbook Air.

Återkommer med mina åsikter när jag fått min.

Jag är riktigt nöjd det enda jag tycker är irriterande än så länge är att tangentbordet tar upp halva skärmen i liggande läge, tycker det är mycket skönarebatt skriva på tangentbordet i stående läge Förutom det så flyter den på sjukt bra och HD film funkar riktigt bra, grym bild, var även chockad över ljusstyrkan.
Trodde att ddn var inställd på max när jag startade den för första gången men det var bara hälften så ljusstyrka finns det, dessutom så lekte jag med plattan igår i flera timmar och installerade appar och dyl. och batterit tog slut men då var det hälften batteri när jag fick den . Nu har jag laddat upp den och ska ta med den till jobbet och se hur batteri tiden är

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Haha ser bra ut!:)

Permalänk
Medlem

Även jag är galet nöjd med min! Att skriva på den utan pennan tycker jag är något jobbigt men allt annat fungerar verkligen hur bra som helst imo.

Pennan är för övrigt rätt fantastisk! Kunde utan problem sitta med Noten som anteckningsblock för föreläsning och övningsuppgifter igår. Batteritiden känns också helt okej. Den drog ca 60% på 8 timmar igår med skärmen igång 90% av tiden.

PS Touch fattar jag mig inte riktigt på ännu, känns som att jag saknar vissa funktioner eller så hittar jag de bara inte. Lite samma sak med pennan just nu, jag fattar verkligen inte vad jag kan använda knappen på pennan till eller när, det enda jag har hittat är för att få upp mini S Note.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tysonayt:

Även jag är galet nöjd med min! Att skriva på den utan pennan tycker jag är något jobbigt men allt annat fungerar verkligen hur bra som helst imo.

Pennan är för övrigt rätt fantastisk! Kunde utan problem sitta med Noten som anteckningsblock för föreläsning och övningsuppgifter igår. Batteritiden känns också helt okej. Den drog ca 60% på 8 timmar igår med skärmen igång 90% av tiden.

PS Touch fattar jag mig inte riktigt på ännu, känns som att jag saknar vissa funktioner eller så hittar jag de bara inte. Lite samma sak med pennan just nu, jag fattar verkligen inte vad jag kan använda knappen på pennan till eller när, det enda jag har hittat är för att få upp mini S Note.

Vi får se hur det går:)
Fick hem den idag.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Liten bump....Vad för tillbehör rekommenderas? USB,HDMI osv

Fick en ny idag då jag ick en defekt tidigare....

Permalänk
Medlem

Undrar också lite om tillbehör... finns det några vettiga? Skaffade ett Zenus Masstige lädercase till min som verkligen fungerat jättebra hittills, kostade runt 550kr inkl expressfrakt från Gearzap.com.

Hur är det med video ut? Hdmi som gäller eller någon dongle för trådlöst?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tysonayt:

Undrar också lite om tillbehör... finns det några vettiga? Skaffade ett Zenus Masstige lädercase till min som verkligen fungerat jättebra hittills, kostade runt 550kr inkl expressfrakt från Gearzap.com.

Hur är det med video ut? Hdmi som gäller eller någon dongle för trådlöst?

Helt underbart att så fort man nämner sådana här tillbehör blir det knäpptyst, har även frågat på Swedroid medans alla snackar om fodral å annat skit...
Det finns ju allshare donglar just för detta men hur bra det funkar vet jag inte, HDMI adapter och kabel blir nog bäst:)

Permalänk
Medlem

Fan va sugen man blir när man hör er prisa den så mycket.

Har den plats för sd kort?

Nämn 10 saker ni ogillar med den eller irriterande buggar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Fan va sugen man blir när man hör er prisa den så mycket.

Har den plats för sd kort?

Nämn 10 saker ni ogillar med den eller irriterande buggar.

Ja, det finns plats för SD kort.

Okej, ska försöka med 10 negativa saker i storleksordning:

- Tyvärr lite låg upplösning, märks knappt i landskapsläge, dock lite irriterande i porträttläge
- Den är rätt så plastig, avhjälps dock med ett case
- Stör mig på att det inte är microusb utan någon random kontakt från Samsung istället
- Ej Jelly Bean än...
- Kameran är rätt så värdelös, men ja, kamera på en tablet...
- Det finns en del bloatware, dock går det av inaktivera de

Ärligt talat så har jag svårt att hitta några fler direkt fel på den. Upplösningen är definitivt det tråkigaste. Men den duger.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja, det finns plats för SD kort.

Okej, ska försöka med 10 negativa saker i storleksordning:

- Tyvärr lite låg upplösning, märks knappt i landskapsläge, dock lite irriterande i porträttläge
- Den är rätt så plastig, avhjälps dock med ett case
- Stör mig på att det inte är microusb utan någon random kontakt från Samsung istället
- Ej Jelly Bean än...
- Kameran är rätt så värdelös, men ja, kamera på en tablet...
- Det finns en del bloatware, dock går det av inaktivera de

Ärligt talat så har jag svårt att hitta några fler direkt fel på den. Upplösningen är definitivt det tråkigaste. Men den duger.

Upplösningen är det som stoppar mig mest. För det höga priset hade man förväntat sig 1080p.

Synd på microusb. Är också en grej jag inte gillar.

Hur flyter den på annars?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Den flyter på utan det minsta lagg what so ever. Väldigt trevlig att använda

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det medföljande browser?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Är det medföljande browser?

Ja det är det. Kan även tillägga för jag såg att det pratas om tidigare i tråden, att jag själv märker inte att det är "lågupplösning" på skärmen. Tittar på högupplösta klipp/filmer dagligen och märker inget negativt om skärmen alls.

+ att samsungs vita book cover fodral till noten är riktigt läcker om man har den vita noten till.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Lite lågupplöstär det iaf.
Det plastiga känner jag inte igen.
Jelly Bean finns. Tysk firmware via OTA är släppt. så den borde komma snart.
Random kontakt nja. men lite störande är det allt.
kameran kan precis som i aandra enheter, vara bättre...

I övrigt är jag riktigt nöjd med den:)!

Permalänk
Medlem

Fick min idag och är ganska så nöjd.

Skärmen är lågupplöst och det märks direkt. Inte alls vad jag är van vid när jag har samma upplösning på min Galaxy Note mobiltelefon. Hade varit kanon om det hade varit minst 1080p.

Installationen av plattan gick smidigt. Den synkroniserade automatiskt med mitt konto och laddade hem alla program jag hade på mobilen till plattan. Tog även bakgrunden och några små inställningar.

Enkelheten att jobba med plattan förvånade mig. Förväntade mig att det skulle finnas en del nya saker att lära sig men icke. Allt är klart som solsken och bara att tuta och köra.

50gb gratis dropbox är inte heller fel. Kommer nu använda dropbox lite oftare.

Mitt 64gb SDHC kort kommer i morgon så jag får lite mer minne. Ska bli skönt att få börja fylla plattan med allt viktigt som musik och film.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Pimpim666:

Fick min idag och är ganska så nöjd.

Skärmen är lågupplöst och det märks direkt. Inte alls vad jag är van vid när jag har samma upplösning på min Galaxy Note mobiltelefon. Hade varit kanon om det hade varit minst 1080p.

Installationen av plattan gick smidigt. Den synkroniserade automatiskt med mitt konto och laddade hem alla program jag hade på mobilen till plattan. Tog även bakgrunden och några små inställningar.

Enkelheten att jobba med plattan förvånade mig. Förväntade mig att det skulle finnas en del nya saker att lära sig men icke. Allt är klart som solsken och bara att tuta och köra.

50gb gratis dropbox är inte heller fel. Kommer nu använda dropbox lite oftare.

Mitt 64gb SDHC kort kommer i morgon så jag får lite mer minne. Ska bli skönt att få börja fylla plattan med allt viktigt som musik och film.

Väldigt smidigt faktiskt. Flashade JB i min och har lite problem med pennan, märker att den är "trögare" på nåt sätt, man får skriva fortare för att få hela meningen, annars raderas texten bakom pennan och det blir en ny mening/ord. I övrigt är den suverän..

Permalänk

Var och köpte denna till tjejen idag.
Kan man ha olika användarprofiler på den som man kan i windows ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bobokrull:

Var och köpte denna till tjejen idag.
Kan man ha olika användarprofiler på den som man kan i windows ?

Nej? Inte nativt iaf. Denna feature finns i JB 4.2.
Tyckte mig se att nån håller på med just detta på xda.

JB 4.1.1 är föjävligt att skriva på med pennan, kan och vill ni så flasha 4.1.2 istället och pröva den..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej? Inte nativt iaf. Denna feature finns i JB 4.2.
Tyckte mig se att nån håller på med just detta på xda.

JB 4.1.1 är föjävligt att skriva på med pennan, kan och vill ni så flasha 4.1.2 istället och pröva den..

Okej. Jag väntar nog lite med det där då.

Har en annan fråga, köpte en usb-kontakt till den så vi kan koppla in kameran. Kommer jag kunna koppla in en extern hdd där också ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bobokrull:

Okej. Jag väntar nog lite med det där då.

Har en annan fråga, köpte en usb-kontakt till den så vi kan koppla in kameran. Kommer jag kunna koppla in en extern hdd där också ?

Ja självklart. Är det en 2.5" kan detgå direkt, annars lär extern strömförsörjning behövas.

Permalänk

Hur bra går det att skriva på den? Kan man byta ut penna och papper mot det här vid föreläsningar?
Om inte, vet ni någon annan platta, skrivupplevelsen är bättre?