Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg
Relaterade trådar
Trådtitel (1 st) Svar
Sidan 12 av 12 « Första 291011 12

Verktyg Visningsval
2013-09-21, 16:18   #331

page

Medlem

pages avatar

Registrerad: dec 2002

Vad menar du med halvexternt minneskort? Surface RT tar micro sdhc kort upp till 64GB.

Vet tyvärr inget om Apple TV. Jag streamar till min HTPC med "Play To" och Windows Media Player men det funkar bara med film och bilder.

Att lägga över filer/filmer är inget problem. Den inbyggda spelaren har stöd för divx osv och det finns andra spelare i Microsoft Store, men jag kan inte garantera att det finns en spelare som klarar alla format. För mkv filer behöver du köpa en spelare i Store.

Hoppas det var till någon hjälp och att någon annan kan säga om det funkar med Apple TV eller inte.
2013-09-21, 22:23   #332

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av page Visa inlägg
Vad menar du med halvexternt minneskort? Surface RT tar micro sdhc kort upp till 64GB.

Vet tyvärr inget om Apple TV. Jag streamar till min HTPC med "Play To" och Windows Media Player men det funkar bara med film och bilder.

Att lägga över filer/filmer är inget problem. Den inbyggda spelaren har stöd för divx osv och det finns andra spelare i Microsoft Store, men jag kan inte garantera att det finns en spelare som klarar alla format. För mkv filer behöver du köpa en spelare i Store.

Hoppas det var till någon hjälp och att någon annan kan säga om det funkar med Apple TV eller inte.
Ersätter den det befintliga kortet då eller hur funkar det?
2013-09-21, 22:44   #333

page

Medlem

pages avatar

Det sitter en 32/64GB SSD i plattan, sd kortet blir extra utrymme utöver det för filmer, bilder osv.
2013-09-22, 08:52   #334

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Men det blir 2 separata hårddiskar då, tack vare att det är windows blir det kanske smidigt att öppna filer oavsett hårddisk?
2013-09-22, 11:03   #335

page

Medlem

pages avatar

Ja precis, C: (inbyggt) och D: (sd kortet)
2013-09-22, 11:40   #336

Noorp

Medlem

Noorps avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: mar 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom Visa inlägg
* trådlös streaming till apple tv hur funkar det, finns det något inbyggt eller något hyggligt program på ms app store?
Airplay är ju apple-only. Till t.ex Android finns ju ett par ful-hack appar men de funkar ju inte i närheten lika bra som från en iDevice.
Noorp är inte uppkopplad
2013-09-22, 12:42   #337

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Finns en app som heter airparrot men vet inte om den funkar på surface RT...
2013-09-22, 17:40   #338

page

Medlem

pages avatar

Hittar den inte i Windows Store. AirParrot verkar bara finnas till x86/x64. Då funkar det inte på Surface RT.

Edit: på deras hemsida står: "Windows 8 RT for tablets is not supported"

Tror inte det finns någon annan lösning heller för tillfället. Hör med utvecklarna till AirParrot om dom funderar på att stödja RT.
2013-10-01, 16:38   #339

john65

Avstängd

Registrerad: sep 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av erCon Visa inlägg
RT:n tilltalar mig mycket och jag har varit nära köp flera gånger. Formfaktorn tycker jag är klockren, tangentborden verkar funka bra, apputbudet tror jag skulle kunna vara till 90% tillfredställande. Visst finns det nackdelar, och det är här någonstans jag börjar vela och försöaka hitta något bättre...

Reviews som , som iofs kanske är vinklade gör att man tvekar. Borde man köpa en nexus och ge avkall på en del bra surface-features, borde man vänta på en xperia z eller kanske rent av på nästa generation transformers... om de ens kommer.

Kort och gott kokar det ner till frågan om man är helt kokko om man slår till på en Surface RT i dagsläget.

Hur är det hos er ägare på forumet... Plågas ni av den erbarmligt dåliga prestandan? Lider ni av att plattformen har några månader på nacken? Eller är ni nöjda och glada, tycker plattan funkar bra på det den gör och tror att ni kommer trivas med den ett par år till?
Jag är nöjd med min Surface RT. Däremot är ju den nya Surface 2 lättare och snabbare, en annan faktor som sällan kommer fram är att det inte finns några virus eller trojaner till den heller:
http://www.networkworld.com/news/201...ty-258530.html
john65 är inte uppkopplad
2013-10-04, 16:53   #340

Rexa

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: feb 2013

Nu är jag rätt besviken på denna platta. Jag har fått mycket strul med IE 11 den hänger sig och massa skriptfel och webbplatser som slutar svara. Värst har det vart på facebook den har strulat riktigt mycket. Men idag vart det ännu jävligare. Sidan slutade svara och IE sökte efter fel som den brukar och nu fixa den så att man blir inloggad på facebooks mobilsida. Och nu går det fan inte att logga in på dn webbaserade sidan den länkar in direkt på mobilvarianten. Finns det någe bot på skiten eller skal jag lämna in denna på lagning?
Rexa är inte uppkopplad
2013-10-05, 19:46   #341

page

Medlem

pages avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rexa Visa inlägg
Nu är jag rätt besviken på denna platta. Jag har fått mycket strul med IE 11 den hänger sig och massa skriptfel och webbplatser som slutar svara. Värst har det vart på facebook den har strulat riktigt mycket. Men idag vart det ännu jävligare. Sidan slutade svara och IE sökte efter fel som den brukar och nu fixa den så att man blir inloggad på facebooks mobilsida. Och nu går det fan inte att logga in på dn webbaserade sidan den länkar in direkt på mobilvarianten. Finns det någe bot på skiten eller skal jag lämna in denna på lagning?
Använder du 8.1 preview? Den 17 okt släpps RTM, antingen väntar du tills dess eller så återställer/installerar du om den nu. Tror inte du behöver lämna in den på lagning, speciellt inte om du kör beta versionen av 8.1. Facebook har inte strulat en enda gång i IE för mig på snart 1år. Inte vad jag kan minnas iaf.

Edit: Kom på att du hade samma problem i Win 8 också. Vet tyvärr inget som kan hjälpa dig. Annat är en återställning men det har du kanske provat redan.

Senast redigerad av page 2013-10-05 klockan 19:59.
2013-10-05, 21:37   #342

Rexa

Medlem

Jag har provat allt även återställt den ett flertal gånger. Fast nu har jag fixat så den blir utbytt dom skickar mig en ny och jag skickar in denna i paketet som den nya kommer i. Verkar som att dessa inte lagas,
Rexa är inte uppkopplad
2013-10-17, 18:31   #343

page

Medlem

pages avatar

Glöm inte bort att uppdatera till Windows 8.1 idag
2013-10-17, 22:35   #344

Rexa

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av page Visa inlägg
Glöm inte bort att uppdatera till Windows 8.1 idag
Fixat får se om det hjälper 😅
Rexa är inte uppkopplad
2013-10-18, 11:28   #345

Rexa

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rexa Visa inlägg
Fixat får se om det hjälper 😅
Peppar peppar. Det verkar funka nu med 8.1 ingen hängningar och inge strul med IE ännu. Nu har jag testat 8.1 i några dagar och är helt nöjd med plattan. Inga problem alls med surfandet och allt flyter på jäkligt bra. Att det vart som natt och dag mellan beta och den färdiga 8,1. Skit nöjd..

Senast redigerad av Rexa 2013-10-20 klockan 19:04.
Rexa är inte uppkopplad
2014-03-08, 11:44   #346

-ronz

Medlem

-ronzs avatar

Plats: Storvik

Registrerad: mar 2009

Om jag köper en Surface RT (gen1) med engelskt tangenbord, kan jag byta till svenskt i inställningar och använda åäö på ett smidigt sätt?
idag, 16:14   #347

Wifi

Medlem

Wifis avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2008

Jag använder just nu en Nexus 7 som min primära läsplatta, både hemma och i skolan, men ska bege mig till USA i sommar och är då intresserad av att köpa en Surface 2 (med Windows 8.1 RT). Dock har jag några frågor.

1. Finns det några applikationer för att hantera ens Google Drive? Har mycket skolmaterial på den plattformen och det blir jobb att byta till Microsofts motsvarighet.
2. Jag läser mycket böcker och serier på min läsplatta. Finns de vanligaste plattformarna, som Comixology och Dito?
3. Finns Facebook, Instagram, Skype, Dropbox och Evernote till plattformen?
Wifi är inte uppkopplad
idag, 16:25   #348

betan

Medlem

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wifi Visa inlägg
Jag använder just nu en Nexus 7 som min primära läsplatta, både hemma och i skolan, men ska bege mig till USA i sommar och är då intresserad av att köpa en Surface 2 (med Windows 8.1 RT). Dock har jag några frågor.

1. Finns det några applikationer för att hantera ens Google Drive? Har mycket skolmaterial på den plattformen och det blir jobb att byta till Microsofts motsvarighet.
2. Jag läser mycket böcker och serier på min läsplatta. Finns de vanligaste plattformarna, som Comixology och Dito?
3. Finns Facebook, Instagram, Skype, Dropbox och Evernote till plattformen?
Här går det att söka efter appar:
http://windows.microsoft.com/en-us/w...-8/apps#Cat=t1
betan är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb