Köpråd - Surfplatta ca 2k

Permalänk

Köpråd - Surfplatta ca 2k

Hej!

Tänkte äntligen låta mig själv falla för frestelsen att skaffa en surfplatta. Det jag tänkt använda den till är i still med normal surfande, läsande, videotittning (typ youtube men även likn. netflix och andra streamande källor), lättare skrivande och skypechat (ej verbal dock). Är också lite sugen på att ev. kunna rita på den då jag hört att det finns program/appar för sånt.

Budget är runt 2k för själva plattan, men skulle också behöva tips om bra fodra/docka/etc. som finns till eftersom det finns en uppsjö av prylar och tillbehör.

Har definitivt tittat på http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/173533-s... och det lutar åt den men jag har några frågor; Det står på webhallen och samsungs site att den har USB kontakt, är det då en fullstor usb-kontakt eller en mini-version? Hade nämligen tänkt använda en USB till Ethernet adapter när jag är hemmavid eftersom jag i dagsläget inte har trådlöst nät och inte tänker skaffa det inom dom närmsta åren.

Det som delvis lockar med Galaxy note:en är just pennan som tillhör, finns det några liknande som man kan köpa till om det skulle bli en annan surfplatta jag väljer?

Tack på förhand!

Permalänk

USB porten är en micro-USB port, och kräver således en micro USB - > ethernetadapter. Samsung själva har en sådan, sen är frågan hur kompatibiliteten är med den plattan, och framförallt, om de finns några kopior som har en hyffsad prislapp.

Annars är Note plattorna bra grejer, har en Tab 3 10.1 själv vilket jag tycker var ruskigt prisvärd, cirkus 2500 pickadoller och då får man ändå en hel del platta för pengarna. Gick från en iPad mini tidigare.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Jag har en Nexus 7 2nd Gen som jag är supernöjd med. Perfekt storlek för att läsa eböckrr och tidningar.
Jag har komiskt nog också en Samsung Note 2 med en sådan där penna. Kan säga direkt att den inte används alls längre, roligt men onödigt.

Jag föreslår dig att kolla upp alternativt köpa antingen Nexus 7 2nd gen eller LG GPAD 8.6tum.FullHD skärm är trevligt.

Visa signatur

i7 8700K -GB Z370N Wifi -Vengeance LPX 16gb 3000 Mhz -1070Ti -480gb SSD -FD Celsius S24 -FD Nano S -Seasonic Focus Plus 750w Gold

Permalänk
Medlem

Ska beställa en LG G Pad ikväll om allt går som tänkt, kostar 2190kr och verkar ruggigt prisvärd. Kan skriva vad jag tycker om den när jag får den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Överväger starkt att köpa en Toshiba Encore (Win 8.1), den går att få för 2 500 och sedan har MS en kampanj där man kan skicka in kvitto och få 500 kr tillbaka. Blir det ett köp så återkommer jag gärna med omdöme jag med.

Permalänk

Vore super om ni har lust och ork att komma med omdöme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellskitten:

Vore super om ni har lust och ork att komma med omdöme.

Ska hämta ut den ikväll, återkommer med första intryck

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Har haft min Toshiba Encore några dagar och är riktigt nöjd än så länge. Det är bra flyt i Windows 8.1, skärmen är bra fast lite lågupplöst och byggkvaliteten är helt ok sett till priset. Tycker operativet känns mycket fräschare än iOS, som jag har erfarenhet av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Överväger starkt att köpa en Toshiba Encore (Win 8.1), den går att få för 2 500 och sedan har MS en kampanj där man kan skicka in kvitto och få 500 kr tillbaka. Blir det ett köp så återkommer jag gärna med omdöme jag med.

Skrivet av miklon:

Har haft min Toshiba Encore några dagar och är riktigt nöjd än så länge. Det är bra flyt i Windows 8.1, skärmen är bra fast lite lågupplöst och byggkvaliteten är helt ok sett till priset. Tycker operativet känns mycket fräschare än iOS, som jag har erfarenhet av.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Pessimismo:

Hade jag lagt 2000 på en platta idag hade det blivit Toshiba encore.
W8, 2gig ram intel atom z3740. Verkar prisvärd, har dock inte kännt på en.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2347891

Just nu får du en Toshiba Encore och en Nokia Lumia 520 för 2000kr på dustinhome
http://www.dustinhome.se/product/5010756542/toshiba-encore-at...
Ips skärm, 4-kärnig atomprocessor med 2 gig ram och full windows, dvs det är i princip en laptop i surfplatteformat. Går att installera alla vanliga windowsprogram osv.

Slog till själv. Tänker sälja telefonen för kanske 800kr och alltså bara betala 1200 kr för plattan

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

köpte mig en samsung galaxy tab 3 8" på elgiganten för 1500 kr.. heeeelt klart över förväntan. känns äckligt solid å efter en dags användade hur rapp som helst. att den bara e 1280x800 gör mig inget filmer å surf ser ju sketabra ut ändå.. jag e hur jäkla nöjd som helst. höll på att köpa en Ipad mini med retina men denna va fan så mycket mer prisvärd

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

köpte mig en samsung galaxy tab 3 8" på elgiganten för 1500 kr.. heeeelt klart över förväntan. känns äckligt solid å efter en dags användade hur rapp som helst. att den bara e 1280x800 gör mig inget filmer å surf ser ju sketabra ut ändå.. jag e hur jäkla nöjd som helst. höll på att köpa en Ipad mini med retina men denna va fan så mycket mer prisvärd

köpte också sån åt ungarna klart prisvärda och riktigt rappa.
Har en iPad 2 själv och det är väl en sån processor det är i iPad mini gamla modellen och de går inte o jämföra.
Sen känns faktiskt androiden roligare o pilla på, fast de kan ju vara nyhetens behag också.. (har apple dator mobil o iPad)