Är Surface Pro 3 officiellt släppt i sverige?

Permalänk
Medlem

Är Surface Pro 3 officiellt släppt i sverige?

Läste en tidning idag som ståg att SF3 ska släppas under sensommaren i sverige till ett ungefärligt pris på 7500 kr

så är den släppt i sverige eller har bara visa handlar köpt in dom utomlands och säljer för den billigaste är typ en i3 för 9500 kr så man undrar om priset kommer gå ner länger till hösten??

För kolla man exempel på dustinhome så finns det inge SF alls medan på dustin så finns den till ett bra pris på den gamla (ex SF1 för 2800 kr + moms) men som sagt den finns inte i dustinhome???

Permalänk
Medlem

Om du kollar på prisjakt har ex electroworld och siba surface pro 3 på väg in den 28 augusti för 7615kr. 64gb i3 varianten. Så skulle gissa på att det är då den släpps i Sverige.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

mm ska bli spännande

Vet att många har sagt att ohh varför köpte jag 2:an när 3:an kommer men 2:an är inte dåligt den heller och kan få ett bra pris för den när man vill sälja 3:an istället.

Permalänk
Medlem

Tror ni att Elgiganten och/eller Mediamarkt kommer att ha SP3 i butik den 28 augusti? Har aldrig gått och kollat på prylar på release dag men denna skulle jag gärna vilja känna på.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

De ska väl börja skeppas ut imorgon den 28e hoppas jag, iaf enligt MS sida. Köpte själv en i5, 256gb, 8gb ram hos MS med studentrabatt. Hoppas att jag ska vänja mig att ta föreläsningsanteckningar osv med den då det var främsta anledning till att jag valde den framför en ultrabook. Ser jävligt najs ut att kunna organisera anteckningar i OneNote!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

De ska väl börja skeppas ut imorgon den 28e hoppas jag, iaf enligt MS sida. Köpte själv en i5, 256gb, 8gb ram hos MS med studentrabatt. Hoppas att jag ska vänja mig att ta föreläsningsanteckningar osv med den då det var främsta anledning till att jag valde den framför en ultrabook. Ser jävligt najs ut att kunna organisera anteckningar i OneNote!

Fått den ännu? Var på mediamarkt och kollade igår men dom skulle inte ställa fram någon på ett tag :/ Känner att jag vill testa en fysiskt innan jag beställer nåt så dyrt.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Surface 3 finns att kika på på Media Markt i Skövde just nu, Intel och Microsoft kör någon slags turné där dom visar upp diverse hybrid datorer osv.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Sitter och skriver på min just nu. Beställde den från ms hemsida för att få studentrabatten och skulle egentligen fått den igår om det inte hade varit för att de skickade den med ups. Än så länge verkar den solid men jag har endast använt den i en halvtimma så det är svårt att säga.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

fick in 2st i7or på jobbet igår så har klämt på dem igår och idag.
måste väl säga att jag är lite kär
en av de häftigaste sakerna just nu är om datorn sover och man trycker på knappen på pennan så vaknar maskinen och onenote startas och man kan börja skriva direkt utan att ens behöva låsa upp datorn. riktigt fin funktion om man ska ha med sig den på möte och anteckna lite
sen är kickstandet helt underbart jämfört med pro och pro2.
det som dock märktes är att under installationer så varvar fläkten upp massor och den blir varm. ska försöka roffa åt mig en under nästa vecka och leka mer.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Fått den ännu? Var på mediamarkt och kollade igår men dom skulle inte ställa fram någon på ett tag :/ Känner att jag vill testa en fysiskt innan jag beställer nåt så dyrt.

UPS är ju alltid lika roligt att få leverans ifrån. De kom idag och knackade på dörren tydligen vid 11,40 tiden då normalt folk jobbar eller går i skolan som i mitt fall. Ringde upp UPS kundtjänst när jag var i skolan när jag såg via trackingen att de precis varit hemma hos mig. Frågade om jag på något sätt kunde få tag i chauffören. Men det gick sig inte.

De gör ett nytt försök på måndag och jag lade till som notis att de måste leverera efter kl 13.20 på måndag annars är jag inte hemma. Vi får se hur det går. De kunde inte lova någon speciell leveranstid stod det. Annars får det bli på onsdag då jag är ledig.

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

UPS är ju alltid lika roligt att få leverans ifrån. De kom idag och knackade på dörren tydligen vid 11,40 tiden då normalt folk jobbar eller går i skolan som i mitt fall. Ringde upp UPS kundtjänst när jag var i skolan när jag såg via trackingen att de precis varit hemma hos mig. Frågade om jag på något sätt kunde få tag i chauffören. Men det gick sig inte.

De gör ett nytt försök på måndag och jag lade till som notis att de måste leverera efter kl 13.20 på måndag annars är jag inte hemma. Vi får se hur det går. De kunde inte lova någon speciell leveranstid stod det. Annars får det bli på onsdag då jag är ledig.

Ah okej.. Har varit med om samma sak själv. Hämtar hellre ut paket hos ombud än tvärt om då det alltid verkar strula. Kul att du nästan har den iaf

Klurar som sagt själv på att beställa en, fast om man läser på olika surface forum verkar det vara en hel del defekta sp3or som folk får utbytta osv. Vill ju få ordentliga prylar om man lägger ut 10 lax. Även detta med att den blir väldigt varm och att fläkten går i gång utan belastning gör mig kluven

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av HankyP:

Sitter och skriver på min just nu. Beställde den från ms hemsida för att få studentrabatten och skulle egentligen fått den igår om det inte hade varit för att de skickade den med ups. Än så länge verkar den solid men jag har endast använt den i en halvtimma så det är svårt att säga.

Skrivet av issue:

fick in 2st i7or på jobbet igår så har klämt på dem igår och idag.
måste väl säga att jag är lite kär
en av de häftigaste sakerna just nu är om datorn sover och man trycker på knappen på pennan så vaknar maskinen och onenote startas och man kan börja skriva direkt utan att ens behöva låsa upp datorn. riktigt fin funktion om man ska ha med sig den på möte och anteckna lite
sen är kickstandet helt underbart jämfört med pro och pro2.
det som dock märktes är att under installationer så varvar fläkten upp massor och den blir varm. ska försöka roffa åt mig en under nästa vecka och leka mer.

Hår går det? Blir den jäkligt varm och högljudd vid normal användning (inte spelande)

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem

Synd bara att Microsoft bara sänkte priset på RT 2 och inte Pro 2.

När de nu har släppt 3:an för 2:an är inte då dåligt och till ett bra pris så kan det vara en bra start för vissa at börja med

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Ah okej.. Har varit med om samma sak själv. Hämtar hellre ut paket hos ombud än tvärt om då det alltid verkar strula. Kul att du nästan har den iaf

Klurar som sagt själv på att beställa en, fast om man läser på olika surface forum verkar det vara en hel del defekta sp3or som folk får utbytta osv. Vill ju få ordentliga prylar om man lägger ut 10 lax. Även detta med att den blir väldigt varm och att fläkten går i gång utan belastning gör mig kluven

Tyvärr är UPS närmsta central så att säga, flygplatsen 8 mil härifrån, så jag får glatt vänta.

Ja vi får hoppas att man inte får några problem. Vad har det varit för problem med de som varit defekta då?
Den har ju funnits ett par månader ute nu så man tycker det borde finnas en ganska klar bild över om det finns några "barnsjukdomar" som MS kan jobba med.

Angående värmen och fläktarna har jag för mig att jag i förbifarten någonstans läste att det skulle gå att ordna med en uppdatering och att MS jobbade på det.

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Synd bara att Microsoft bara sänkte priset på RT 2 och inte Pro 2.

När de nu har släppt 3:an för 2:an är inte då dåligt och till ett bra pris så kan det vara en bra start för vissa at börja med

Har de sänkt priset på Surface 2? Till hur mycket?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har de sänkt priset på Surface 2? Till hur mycket?

mmm men det gäller RT versionen med 100 dollar

http://www.engadget.com/2014/08/25/surface-2-price-cuts/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

Tyvärr är UPS närmsta central så att säga, flygplatsen 8 mil härifrån, så jag får glatt vänta.

Ja vi får hoppas att man inte får några problem. Vad har det varit för problem med de som varit defekta då?
Den har ju funnits ett par månader ute nu så man tycker det borde finnas en ganska klar bild över om det finns några "barnsjukdomar" som MS kan jobba med.

Angående värmen och fläktarna har jag för mig att jag i förbifarten någonstans läste att det skulle gå att ordna med en uppdatering och att MS jobbade på det.

Trasiga kickstands, flera som dött av windows updateringar, yellow tint och folk som fått hem sp3 med skönhetsfel. Nu är det säkert jag som oroar mig för mycket bara. Dom flesta som får hem perfekta exemplar skriver säkert inget på forumen.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Dom flesta som får hem perfekta exemplar skriver säkert inget på forumen.

Exakt, varför ska man skriva något om de fungerar bra? Bara att njuta av produkten!

Min fungerar klockrent utan några sjukdommar änsålänge alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Exakt, varför ska man skriva något om de fungerar bra? Bara att njuta av produkten!

Min fungerar klockrent utan några sjukdommar änsålänge alla fall

Härligt! Vilken modell har du? Själv har jag tittat länge på i5/128gb.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Härligt! Vilken modell har du? Själv har jag tittat länge på i5/128gb.

Körde på i5/256GB med 8GB ram. Kanske inte är för det behovet jag har idag men är troligtvis mer framtidssäkert

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Hår går det? Blir den jäkligt varm och högljudd vid normal användning (inte spelande)

Den blev väldigt varm igår när jag körde ninite och installerade en massa program. Då gick fläkten igång rätt ordentligt. Förutom det har den endast gått igång, som jag har märkt, när jag har tittat mycket på Youtube.

Utöver det har jag mest suttit med Onenote och räknat matte och då har den fungerat alldeles ypperligt. Det är klart att det känns viss värme om jag tar på baksidan av den men fläkten går inte.

Jag kan tillägga att den är väldigt trevlig, tillsammans med pennan, för att ta anteckningar och skriva på. Känner att den kommer att passa ypperligt under föreläsningar, den kanske eventuellt kan ersätta papper helt för mig. Den tar ju inte mer plats än ett kollegieblock.

Jag har bara ett klagomål än så länge. När man trycker på hem/windowsknappen så vibrerar den ju. När den gör det så låter det som att vibrationsmotorn inte riktigt sitter fast eller nått. Det skramlar mer än det hummar är väl hur jag skulle beskriva det. Är det någon annan som har upplevt detta.

Jag har för övrigt i5 128gb modellen med 4gb ram.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av HankyP:

Den blev väldigt varm igår när jag körde ninite och installerade en massa program. Då gick fläkten igång rätt ordentligt. Förutom det har den endast gått igång, som jag har märkt, när jag har tittat mycket på Youtube.

Jag har för övrigt i5 128gb modellen med 4gb ram.

Ok men hur högt låter fläkten då? Så mycket att det stör något på tex en föreläsning?

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk

Väntar på min i7, 256 som borde dyka upp idag om nu inte brevbäraren bryter benet. Ska bli jäkligt kul. Återkommer med synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mSebbe:

Ok men hur högt låter fläkten då? Så mycket att det stör något på tex en föreläsning?

Jag använde den hela dagen igår under föreläsning, endast med OneNote och jag märkte aldrig att fläkten startade en enda gång. Däremot är det ju märkbart att högra halvan av den är varm när man sitter och skriver med pennan.

Efter 8h i föreläsningssalen hade jag ungefär 20%, helt okej enligt mig då den användes stora delar av tiden.

Nu till det tråkiga. I morse skulle jag ha igång den innan jag drog till skolan och då startade den inte. Den hängde sig istället vid surface loggan under uppstart. Omstart eller den automatiska diagnosticeringen hjälpte inte vilket gjorde att jag fick sluta med att ominstallera datorn igen. Detta alltså efter endast 3 dagars användande.

Nu verkar den dock fungera som normalt men jag får helt enkelt återkomma med mer info om hur stabil den är.

För övrigt är jag inget superfan av TypeCover. Jag vet inte om det bara är mitt ex eller om det är så generellt men jag märker en klar fördröjning innan musen börjar röra sig när jag använder mig av touchpaden på den. När den väl börjat röra sig är det inga problem men fördröjningen i början är ytterst irriterande.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk

Jag installerade office 2013 på kontoret och körde in lite uppdateringar via windows update, fläkten gick så högt att folk i vårt kontorslandskap undrade vad som pågick. Några andra konstigheter har jag inte stött på och type cover gillar jag starkt efter att ha använt Dells Venue 11 tangentbord som är fullständigt skräp i jämförelse, eller rättare sagt, hela den plattan är skräp i jämförelse.

Permalänk
Medlem

Jag fick min igår! Laddade upp den och satt och pillade lite normalt. Installera lite appar och kollade youtube och kände mig fram. Är inte helt bekant med Windows 8. Jag la först inte alls märke till någon fläkt. Den höll sig relativt tyst. Men efter ett par timmars användande till och från så började fläkten gå så in i helskotta. Inte läge att sitta i föreläsningssalen med den när det låter så.

Idag har jag laddat upp den igen och sitter och pillar. Lade in veckans föreläsningar i OneNote. Den har hållit sig tyst. Jag hade 40 nya windowsuppdateringar att göra i morse. Kanske är fixat i någon av dom?

Nu har jag dock ett annat lite störigt problem när jag skriver i OneNote. Ibland tappar pennan kontakt så att säga i det jag skriver. Jag har bytat batteri.
Jag vet inte om det har med min skrivteknik att göra. Men jag skriver som jag gör när jag skriver på ett block. Det händer inte när jag inte vilar handen på så att säga och det tycks bara hända i vänstra nedre delen så att säga. Jag vet inte om det är för att jag kommer åt kanske aktivitetsfältet med handen eller något annat. Jag ska visa bilder.

Ursäkta min handstil.

https://www.dropbox.com/s/jlwzn6aoix7zvbh/IMG_1792.JPG?dl=0

Här ser man lite av det precis i nedre väntra hörnet. Väldigt störigt att det blir ett sånt hack när man ska börja skriva.
https://www.dropbox.com/s/g06rfa1l5le32dh/IMG_1793.JPG?dl=0

Någon annan som är med om liknande?

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

Jag fick min igår! Laddade upp den och satt och pillade lite normalt. Installera lite appar och kollade youtube och kände mig fram. Är inte helt bekant med Windows 8. Jag la först inte alls märke till någon fläkt. Den höll sig relativt tyst. Men efter ett par timmars användande till och från så började fläkten gå så in i helskotta. Inte läge att sitta i föreläsningssalen med den när det låter så.

Idag har jag laddat upp den igen och sitter och pillar. Lade in veckans föreläsningar i OneNote. Den har hållit sig tyst. Jag hade 40 nya windowsuppdateringar att göra i morse. Kanske är fixat i någon av dom?

Nu har jag dock ett annat lite störigt problem när jag skriver i OneNote. Ibland tappar pennan kontakt så att säga i det jag skriver. Jag har bytat batteri.
Jag vet inte om det har med min skrivteknik att göra. Men jag skriver som jag gör när jag skriver på ett block. Det händer inte när jag inte vilar handen på så att säga och det tycks bara hända i vänstra nedre delen så att säga. Jag vet inte om det är för att jag kommer åt kanske aktivitetsfältet med handen eller något annat. Jag ska visa bilder.

Ursäkta min handstil.

https://www.dropbox.com/s/jlwzn6aoix7zvbh/IMG_1792.JPG?dl=0

Här ser man lite av det precis i nedre väntra hörnet. Väldigt störigt att det blir ett sånt hack när man ska börja skriva.
https://www.dropbox.com/s/g06rfa1l5le32dh/IMG_1793.JPG?dl=0

Någon annan som är med om liknande?

Prova att kalibrera pennan och håll den då på samma sätt som när du skriver.

Permalänk
Medlem

Jag kalibrerade pennan och startade om datorn. Då var touchen helt försvunnen och jag kunde inte klicka någonstans med musen. Startat om datorn igen genom att hålla inne knappen. Nu startar den inte alls längre. Helt svart!

EDIT: Löste det genom punkt 4 på denna sida:
http://www.microsoft.com/surface/sv-se/support/warranty-service-and-recovery/surface-pro-wont-turn-on#shutdown

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får OneNote 2013 att öppnas när man trycker på knappen längst uppe på pennan? Nu öppnar bara den vanliga OneNote.
OneNote 2013 ska vara standard har jag ställt in i kontrollpanelen!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

Någon som vet hur man får OneNote 2013 att öppnas när man trycker på knappen längst uppe på pennan? Nu öppnar bara den vanliga OneNote.
OneNote 2013 ska vara standard har jag ställt in i kontrollpanelen!

nu kanske jag är helt lost, men vanliga onenote? menar du den nerbantade versionen av 2013 som öppnas pga man inte låser upp datorn när man väcker den via knappen på pennan? isf ska det vara så. om du sen låser upp datorn så får du fram alla verktyg.
jag har själv inte testat den som den kommer orginal, det första som händer är att vi blåser om maskinerna med vår wim.

lite andra bra att veta saker för alla användare. wifi har strulat en del sen den släpptes i USA, MS har försökt åtgärda detta med nya drivers, men en del har fortfarande problem. vi har råkat ut för att maskinen helt tappar wifi kortet, den finns inte ens under enhetshanteraren.
Sen har MS fulat till sig lite för att maskinen ska klara de 9 timmars drift på batteri som de lovat, så t.ex. så kan man default inte ändra energisparfunktioner på wifi kortet och de har även endast ett energisparschema, balanserat. detta är ju störigt om man vill ha ut mer kräm.
en genväg till detta är att installera hyper-v tjänsten, då kan man ställa in engerisparfunktion på wifi samt att även ändra energisparschema till prestanda osv.

en annan ful sak.. efter att ha dragit på vår wim så försvann powerknappen uppe i högra hörnet på startskärmen. detta har inte hänt på varken pro1, pro2 eller våra andra hybrider samt laptops. men det var bara ett registervärde så fanns den där igen.

btw, om ni blåser om en datorn så kommer man inte heller kunna väcka dator samt starta onenote via knappen på pennan, för detta måste en KB installeras. kan vara värt att tänka på om ni sitter i företagsmiljö och patchar via wsus/sccm, för då får ni kanske inte på patchen

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....