Kan man skapa Apple ID utan att skriva in konto på Ipads?

Permalänk
Medlem

Kan man skapa Apple ID utan att skriva in konto på Ipads?

Tjenare, jag sitter på min praktikplats och har några surfplattor som ska levereras. En anställd bad mig kolla upp om man kan skapa Apple ID utan att skriva in ett kontonummer på dem. Så, är det någon som har koll på om det går? Vill helst inte göra ett testkonto o mera mail adresser som skräpar runt.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är i dagsläget, men förut kunde man komma runt problemet genom att "köpa" en gratisapp och skapa sitt konto i samband med det, via itunes på datorn, då kunde man välja "inget" på kontokort. Det var det enda som gick.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeFeCT79:

Jag vet inte hur det är i dagsläget, men förut kunde man komma runt problemet genom att "köpa" en gratisapp och skapa sitt konto i samband med det, via itunes på datorn, då kunde man välja "inget" på kontokort. Det var det enda som gick.

Tackar, ska kolla på det. Kan ju kanske fortfarande fungera. Om det är någon som vet med sig att det funkar så får ni gärna säga till, eller om det finns ett annat sätt

Permalänk
Medlem
Tagit bort citat pga. rensning enligt §1.6
Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Haha xD

Jag va faktiskt inne på den länken förut, men jag missade nog att det var till registrering utan konto. Tack så myckat