NVidia Shield Tablet 32GB - nu levererad

Permalänk
Medlem

NVidia Shield Tablet 32GB - nu levererad

OK, fick precis min Tablet 32GB 4G version av NVidia Shield. Den var snabb som trollet, nätverket över WiFi fungerade bra och även om jag varit orolig över vissa konstruktionsfel som viss med 16GB varianten sagt har jag hittils inte hiitat något. Dock så har jag inte hunnit köra något tyngre spel eller liknande. Men Wifi problemen upplevde jag inte och överföringen via nätverket hemma fungerar smidigt.

Är det någon mer som har denna platta och någon som vet några appar som är bra inom detta:

Stylus pennan - medföljande är lite kul men dabbler är inte direkt intuitivt får jag säga.

Spel - ett spel som verkligen visare vad plattan går för?

Hittils så är jag imponerad över bildkvaliteten - att ditta på lite MKV fimlmer flyter som en dans på plattan. Medföljande Trine 2 är vackert. Det enda är dock att jag inte har kontrollern utan skulle nog helst vilja ha en liten mindre version av kontroller...

Fler som har fått sina plattor? Vad tycker ni hittils? Värt att vänta på mot 16GB versionen?
Själv skall jag försöka orka ta tag i att skaffa ett till SIM kort och kränga in i plattan

Permalänk

Nått Need for speed, Monkey island, Heartstone. Commander i BF4. Mega man, Assasins creed. Fall Out 3/NV är några spel jag hade testat.

Permalänk
Medlem

Rackarns - fick reda på att ett extra simkort inte stöds av min operatör, samt att ett surf-sim kort kostar 39 spänn extra i månaden. Yeah - not worth it. För min del i alla fall.

Heartstone har jag missat att det finns till plattan - skall jag kolla upp! Brädspelsklassiker gör sig bra på plattan annars - Talisman, Catan etc

Permalänk

Fått min men sitter och snackar med support eftersom det verkar vara en mjukvaru restriktion på samtal.
Hoppas det går att lösa annars blire en retur på de, tänkte denna skulle ersätta min telefon och bara ha ett BT headset till de.

För övrigt är jag fruktansvärt nöjd, alla barnsjukdomar verkar fixade och inget sprickande i sidor osv.
Känns även som dom ändrat knapparna jämfört med 16gb versionen

Permalänk
Medlem

För tidigt att uttala sig om sprickande hörnen, men såg inte den minsta antydan till det i alla fall och plattan satt ihop bra när den kom fram i alla fall. Svårt att få till micro sd kortet - fick ta till en penna men inte så att man slet sitt hår direkt.

Fortfarande nöjd med hastigheten - snabbare över wifi än vad min portabla dator är på mindre filer...

Gillar verkligen skärmen, grym för filmtittande.

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Rackarns - fick reda på att ett extra simkort inte stöds av min operatör, samt att ett surf-sim kort kostar 39 spänn extra i månaden. Yeah - not worth it. För min del i alla fall.

Heartstone har jag missat att det finns till plattan - skall jag kolla upp! Brädspelsklassiker gör sig bra på plattan annars - Talisman, Catan etc

Njaa, det var väl mer titlar för att streama från din stationära.

Permalänk
Medlem

Du ska såklart spela Dead trigger 2 på ultra quality, det är rätt soft

Permalänk
Medlem

Fick hem min nu

Inte hunnit leka så mycket med den men hunnit installera lite spel från senaste humble bundle 11 + Terraria.

Jag tänker skaffa ett telia kontantkort att ladda med surf då jag känner att jag vill ha det. Nu under vintern när jag kommer åka buss kommer det bli några månader. Sedan blir det väl till sommarens semester nästa gång.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Någon av er som testat ett vanligt simkort och provat ringa från den?

Permalänk
Skrivet av Cassan0va:

Någon av er som testat ett vanligt simkort och provat ringa från den?

Thank you for the update.

I checked this case further & the current Shield tablet you have purchased with the P/N 940-81761-2505-200 is for “SHIELD tablet LTE Europe (EU / UK Adaptor)” which is data only and no Voice feature supported.

For voice you would need to go for SHIELD tablet Voice (E.U. Adaptor) - which is not yet released. Hope this helps.

Best Regards
NVIDIA Customer Care

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassan0va:

Thank you for the update.

I checked this case further & the current Shield tablet you have purchased with the P/N 940-81761-2505-200 is for “SHIELD tablet LTE Europe (EU / UK Adaptor)” which is data only and no Voice feature supported.

For voice you would need to go for SHIELD tablet Voice (E.U. Adaptor) - which is not yet released. Hope this helps.

Best Regards
NVIDIA Customer Care

Den är endast avaktiverad programvarumässigt och kan sättas på genom flasha mjukvaru modem som aktiverar voice. Fast då krävs root på plattan och nån devs släpper det.
http://www.nvidia.com/object/i500-cellular-modems-products.html

http://forum.xda-developers.com/shield-tablet/general/fyi-nvidia-shield-tablet-lte-phone-t2834381

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Den är endast avaktiverad programvarumässigt och kan sättas på genom flasha mjukvaru modem som aktiverar voice. Fast då krävs root på plattan och nån devs släpper det.
http://www.nvidia.com/object/i500-cellular-modems-products.html

http://forum.xda-developers.com/shield-tablet/general/fyi-nvidia-shield-tablet-lte-phone-t2834381

Fick precis detta från dom också.

Citat:

Thank you for your patience, please note The LTE comes in 2 types DATA only and DATA + Voice. Unfortunately the DATA + Voice is not yet released

Citat:

I certainly understand that many of user are looking for the NVIDIA Shield DATA + Voice version. Unfortunately we do not have any update yet, however, we suggest you to keep in touch with NVIDIA/GeForce.com website for latest updates regarding new upcoming

Permalänk
Medlem

Lite trist att dom inte varit tydligare med att det inte är voice på denna platta.

Dags att kolla vad som hände efter senaste OS uppdateringen nu...

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Lite trist att dom inte varit tydligare med att det inte är voice på denna platta.

Dags att kolla vad som hände efter senaste OS uppdateringen nu...

Enhanced SHIELD Hub Features
Network Test capability
User Customizable " My Android Game" and "My Media Apps"
Improved Touch Performance
Misc. Stability and Localization Improvements

Permalänk
Medlem

Hur är wifi för er med en 32gb'are? Har läst många rapporter om rätt dålig wifi-prestanda på wifi-varianten, vilket just nu är enda frågetecknet kvar innan jag köper en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Hur är wifi för er med en 32gb'are? Har läst många rapporter om rätt dålig wifi-prestanda på wifi-varianten, vilket just nu är enda frågetecknet kvar innan jag köper en...

Vad jag hört angående Wifi-modellen så ska problemen vara fixade med en firmware uppdatering.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Vad jag hört angående Wifi-modellen så ska problemen vara fixade med en firmware uppdatering.

Sett det med, men å andra sidan har jag läst flera rekommendationer om att inte uppdatera från "1.0" (alltså första versionen), för det har gjort saken ännu värre. Därför jag söker lite intryck från ägare.

Permalänk
Medlem

I dagsläget har jag inga större problem med WiFI. Går tämligen snabbt och hyfsat stabilt.
på bredbandstestet så ligger den bra - tuggar mot servern klarar den - men tror det är mest min NAS som slöar ner saker och ting där...

Permalänk

Hej
Jag är intresserad av hur speglingen från dedikerat Nvidia grafikkort till Shield tablet (och vidare till TV) fungerar och om det är ett realistiskt alternativ för att spela PC spel på sin hemmabioanläggning då man har sin stationära dator i ett annat rum?

Vore mycket smidigt om det fungerade bra.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clumsyandshy:

Hej
Jag är intresserad av hur speglingen från dedikerat Nvidia grafikkort till Shield tablet (och vidare till TV) fungerar och om det är ett realistiskt alternativ för att spela PC spel på sin hemmabioanläggning då man har sin stationära dator i ett annat rum?

Vore mycket smidigt om det fungerade bra.

Tack på förhand!

Bara provat lite snabbt på min shield & visst fungerar streaming rätt bra men ska du köra 1080p@60fps så måste du köra Ethernet adapter. Kör du mycket steam spel så är väl kanske bättre & sikta på deras in home streaming, då får du betydligt fler spel som kan streamas, nVidias lösning fungerar nämligen bara på ett visst antal spel i dagsläget. Steam's in home streaming ska funka rätt bra på Surface Pro 2, sist ja kolla kan du få en sån platta "rätt billigt" men för den summan kan man i ditt fall knåpa ihop en dator för mindre pengar som ändå har mer kraft och kan köra in-home streaming.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Skrivet av tellus82:

Bara provat lite snabbt på min shield & visst fungerar streaming rätt bra men ska du köra 1080p@60fps så måste du köra Ethernet adapter. Kör du mycket steam spel så är väl kanske bättre & sikta på deras in home streaming, då får du betydligt fler spel som kan streamas, nVidias lösning fungerar nämligen bara på ett visst antal spel i dagsläget. Steam's in home streaming ska funka rätt bra på Surface Pro 2, sist ja kolla kan du få en sån platta "rätt billigt" men för den summan kan man i ditt fall knåpa ihop en dator för mindre pengar som ändå har mer kraft och kan köra in-home streaming.

Tack för svaret! Jag var av någon anledning helt säker på att Shield Tablet klarade Wi-Fi över 5 GHz bandet... Så säker att jag inte ens hade bekymrat mig att undersöka :). Nu blev det ju lite mindre intressant om man måste ha en extra adapter. Hade heller inte riktigt koll på att stödet för att streama spel endast fungerar på vissa spel.

Då som du säger majoriteten av mina spel går via Steam idag så kanske det blir en bättre lösning att bygga en liten enkel dator som mottagare bara.

Permalänk
Medlem

Hej, har bara testat lite granna att streama och det funkade fint. Sitter idag med xbox 360 kontroller och köpte en mini hdmi -> hdmi konverterare så att jag kan plugga in i min tv/skärm. Testade lite snabbt att spela ett spel från datorn via straming till skärmen - kändes lite fånigt - men det funkade.

Som ovan nämnde - det är ju bara vissa spel som det funakr med - men ändå förhållandevis många. Tror att det är controller stöd som behövs hos steam spelen.

Själv har jag emst sett framemot att kunna smidigt koppla in nät sreaming och filmer från tableten till TV:n - det funkar smidigt värre med MX Pro