Surfplatta/ läsplatta?

Permalänk
Medlem

Surfplatta/ läsplatta?

Hej SC!

Inser att böcker är väldigt dyrt och tar mycket plats. Funderar därför på att införskaffa en surfplatta eller en läsplatta.
Jag förstår den fundamentala skillnaden mellan de två olika produkterna i och med att en surfplatta är mer mångsidig.

Det jag funderar på är vad är det som gör att jag inte kan använda min surfplatta som läsplatta smidigt? Vart kommer jag stöta på problem? Behövs det specifika program eller går inte vissa böcker på surfplatta men på läsplatta etc.

Sedan kommer vi då till vilken läsplatta/surfplatta som fungerar bäst, tankar/rekommendationer?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Kan ju ha hänt en del men sist jag kollade på läsplattor var dom sega färglösa saker.

Kolla här för attt se hur du kan läsa böcker på din surfplatta. https://elibse.wordpress.com/2010/12/22/sa-har-lagger-du-in-k...

Går du in på din lokala biblioteks hemsida så brukar även dom ha guider till din android/ios platta.

Ska du läsa mest så är nog skärmen viktigast. Stor/liten , färger etc.
Skulle själv då välja någon 10+ tums med mycket högre än 1280x800 eller liknande.

Visa signatur

| E8400 | GA-P35-DS4 | REAPERX HPC 4GB | 8800 GT | Raptor 74GB | 320GB | 500GB | Tagan 480 |

Permalänk
Avstängd

För några år sedan var läsplattorna dyra och riktigt värdelösa, idag är det tvärtom. Vissa läsplattor har oftast en Matt bildskärm t.ex Kindle 6 medans 90% av läsplattorna är blanka, lek t.ex med tanken att du vill gå ut en varm sommardag och läsa en bok på plattan med en blank skärm är det bara och glömma då det enda du kommer se är soljuset.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Ska du bara läsa böcker så skaffa en läsplatta, vill du surfa eller göra annat så skaffa en surfplatta. Skulle aldrig läsa på något annat än min Kindle Paperwhite (min tredje Kindle från Amazon), har helt slutat läsa vanliga pappersböcker sedan flera år tillbaka. E Ink är extremt mycket trevligare att läsa på än en LCD-display.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO