Root som gick åt helvete? Galaxy Tab 2 10.1(P5100)

Permalänk
Medlem

Root som gick åt helvete? Galaxy Tab 2 10.1(P5100)

Hej,

Försökt roota min Tab 2, men jag misstänker att det har gått åt helvete. Jag använde Odin på datorn för att få tillgång till root, och sedan Clockworkmod för att kunna lägga in CM11.

Men någonstans gick det fel, och nu sitter jag med en platta som är fast på "Firmware upgrade encountered an issue, please selecet recovery mode in kies and try again"

Men Kies vill inte veta av den.

Vad gör jag?
Och skulle någon kunna länka till en utförlig beskrivning om hur man rootar och lägger in CM11?

Må väl

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Kommer du in i recovery?
Volym ner och power

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Kommer du in i recovery?
Volym ner och power

Skrivet av tcntad:

Kommer du också in i Download mode?

Nej, jag kan stänga av den, och när jag försöker med recovery så blinkar den till och går direkt till denna skärmen. Och det gör den så fort jag försöker göra något.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Du behöver få in plattan i Download mode. Sedan kan du flasha din recovery. Jag föredrar TWRP, men ta vilken du vill från tråden här.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2548476

Sedan kan du flasha cyanogenmod, exempelvis den här builden.
http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-2/10-inch-developm...
Instruktioner finns i OP.

Läs min guide för mer information på ämnet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Du behöver få in plattan i Download mode. Sedan kan du flasha din recovery. Jag föredrar TWRP, men ta vilken du vill från tråden här.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2548476

Sedan kan du flasha cyanogenmod, exempelvis den här builden.
http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-2/10-inch-developm...
Instruktioner finns i OP.

Läs min guide för mer information på ämnet.

Jo, så långt är jag med men jag kommer ingenstans.

Håller jag inne pwrknappen så blinkar skärmen till. Håller jag innne pwrknapp och volym ner, skärmen blinkar till för att sedan visa samma meddelande igen. Datorn reagerar på att jag kopplar in den, men den dyker inte upp. Den går inte att stänga av.

Edit: när det kommer till datorer är jag inte helt bakom flötet, men android är jag helt ny på. Så ifall ni förklarar något, förklara för en 3 åring

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Jo, så långt är jag med men jag kommer ingenstans.

Håller jag inne pwrknappen så blinkar skärmen till. Håller jag innne pwrknapp och volym ner, skärmen blinkar till för att sedan visa samma meddelande igen. Datorn reagerar på att jag kopplar in den, men den dyker inte upp. Den går inte att stänga av.

Edit: när det kommer till datorer är jag inte helt bakom flötet, men android är jag helt ny på. Så ifall ni förklarar något, förklara för en 3 åring

Syns plattan i enhetshanteraren? Är det en gul triangel vid den? Syns plattan i ODIN när den är i läget som bilden visar?
Om du inte kan få in den i download mode med vol- kan det hjälpa med en så kallad usb jigg. Det är väldigt trevligt att ha när man handskas med Samsung-prylar då den tvingar in dem i download mode. Man kan bygga en egen eller köpa, antingen på ebay för en dollar eller hos en svensk återförsäljare för tio gånger så mycket med frakt som inte tar en månad.
http://www.xda-developers.com/need-a-samsung-usb-jig-build-yo...
http://www.ebay.com/itm/261733380019

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Håll in volym upp och stoppa in usb kabel när den är ansluten till datorn också, då ska du komma till fastboot, tror jag på Samsung?....

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Har du provat Power+Volym Upp? Man ska göra tvärtom vad det står i instruktionen på skärmen för plattor, antar att instruktionerna är anpassade för mobiltelefonerna. Funkade för mig.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Syns plattan i enhetshanteraren? Är det en gul triangel vid den? Syns plattan i ODIN när den är i läget som bilden visar?
Om du inte kan få in den i download mode med vol- kan det hjälpa med en så kallad usb jigg. Det är väldigt trevligt att ha när man handskas med Samsung-prylar då den tvingar in dem i download mode. Man kan bygga en egen eller köpa, antingen på ebay för en dollar eller hos en svensk återförsäljare för tio gånger så mycket med frakt som inte tar en månad.
http://www.xda-developers.com/need-a-samsung-usb-jig-build-yo...
http://www.ebay.com/itm/261733380019

Plattan syns inte i enhetshanteraren, det är som att den kopplas in och ur hela tiden. Bbubblan i högra hörnet om att USBn inte känns igen blinkar som en diskolampa. Fungerar USB jiggarna med 30pins kontakter också?

Skrivet av LudvigLindell:

Håll in volym upp och stoppa in usb kabel när den är ansluten till datorn också, då ska du komma till fastboot, tror jag på Samsung?....

Skrivet av Kimpur:

Har du provat Power+Volym Upp? Man ska göra tvärtom vad det står i instruktionen på skärmen för plattor, antar att instruktionerna är anpassade för mobiltelefonerna. Funkade för mig.

Power+Volym upp/ner får skärmen att blinka till, som att den startar om för att sedan återgå till ursprungs läget(Firmware upgrade encountered...).

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Plattan syns inte i enhetshanteraren, det är som att den kopplas in och ur hela tiden. Bbubblan i högra hörnet om att USBn inte känns igen blinkar som en diskolampa. Fungerar USB jiggarna med 30pins kontakter också?

Ouch, det där låter ju inte lovande. Det verkar tyvärr inte finnas motsvarande USB-jig för 30-pin.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Plattan syns inte i enhetshanteraren, det är som att den kopplas in och ur hela tiden. Bbubblan i högra hörnet om att USBn inte känns igen blinkar som en diskolampa. Fungerar USB jiggarna med 30pins kontakter också?

Power+Volym upp/ner får skärmen att blinka till, som att den startar om för att sedan återgå till ursprungs läget(Firmware upgrade encountered...).

Du ska bara hålla in volymen åt ena hållet inte hela knappen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ouch, det där låter ju inte lovande. Det verkar tyvärr inte finnas motsvarande USB-jig för 30-pin.

Haha fan också. Hade precis lyckats hitta en laddkabel till den. Jag är inte helt hundra, men jag har för mig att Odin snappar ut den. Kan kolla ikväll när jag är hemma igen. Ifall det skulle funka, vet du var man skulle hitta en stock flash för plattan?

Skrivet av vinylens:

Du ska bara hålla in volymen åt ena hållet inte hela knappen

Jo, det har jag förstått. Jag förklarade otydligt. Det spelar ingen roll vilken knapp, eller i vilka kombinationer som jag trycker, resultatet blir det samma. Skärmen blinkar till som att något ska hända(dvs, den slocknar) och sedan visas samma meddelande igen. Oberoende ifall den är kopplad till datorn eller inte, ifall jag trycker volym upp, eller en kombination av knapparna och gör regndansen samtidigt.

Edit: Tack för all hjälp sofar! Uppskattas eftersom jag hade tänkt att skitet skulle bli fjärrkontrollen i hemmet!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Vet inte omdömen gjorde som jag sa så förklarar lite bättre.
Jag kommer inte heller in i fast boot med power+vol upp.
Jag måste koppla en usb i datorn, hålla in volym upp, koppla andra änden av usb i mobilen, fortsätta hålla in vol upp tills du kommer in i fast boot/download mode.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Vet inte omdömen gjorde som jag sa så förklarar lite bättre.
Jag kommer inte heller in i fast boot med power+vol upp.
Jag måste koppla en usb i datorn, hålla in volym upp, koppla andra änden av usb i mobilen, fortsätta hålla in vol upp tills du kommer in i fast boot/download mode.

Kan vara olika, men jag ska testa när jag kommer hem!

Skrivet av LemonIllusion:

Läs min guide för mer information på ämnet.

Har läst igenom din guide nu, satan vad allting blev mycket klarare nu. De guider man har hittat(även CM's egna) har varit 1-5 stegs "this is how you root your tablet in .2 seconds!!".

Så det misstaget jag gjorde, var att försöka slänga in CM11 genom odin. Och när det misslyckades så lämnade den plattan i dagens skick.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Ignorera allt som folk säger att boota up i download mode med vol + up.
När "firmware upgrade ecounter an issue" så aktiveras det automatiskt Download mode. Firmware upgrade encounter an issue bla bla är i download mode.
Ladda ner samma stock firmware som du hade på tab 2 innan root. Öppna Odin i adminläge, se till att den känner av plattan (gul färg), bocka i PDA (äldre version än Odin v3.09)och lägg till stock ROM. Börja flasha och vänta tills det är klart. Plattan startas om automatiskt när allt är klart.

Om du är osäkert med Odin, se till läs om vad ska vara i bockad och INTE i bockad. Senaste Odin 3.09 är det AP och inte PDA.

- Avinstallera KIES och USB drivrutiner. (KIES och Odin jobbar inte bra ihop)
- Installera USB drivrutiner från här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956
Direktlänk: http://downloadcenter.samsung.com/content/SW/201401/20140121132354500/SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones_v1.5.33.0.exe
- Använd Odin för flasha stock rom.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ignorera allt som folk säger att boota up i download mode med vol + up.
När "firmware upgrade ecounter an issue" så aktiveras det automatiskt Download mode. Firmware upgrade encounter an issue bla bla är i download mode.
Ladda ner samma stock firmware som du hade på tab 2 innan root. Öppna Odin i adminläge, se till att den känner av plattan (gul färg), bocka i PDA (äldre version än Odin v3.09)och lägg till stock ROM. Börja flasha och vänta tills det är klart. Plattan startas om automatiskt när allt är klart.

Om du är osäkert med Odin, se till läs om vad ska vara i bockad och INTE i bockad. Senaste Odin 3.09 är det AP och inte PDA.

- Avinstallera KIES och USB drivrutiner. (KIES och Odin jobbar inte bra ihop)
- Installera USB drivrutiner från här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956
Direktlänk: http://downloadcenter.samsung.com/content/SW/201401/20140121132354500/SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones_v1.5.33.0.exe
- Använd Odin för flasha stock rom.

Perfekt! tack så mycket. Ska testa det när jag kommer hem ikväll!
Lite problem med att hitta rätt version, men jag antar att det är denna som är stock Firmware?
P5100XXBLH4 (4.0.4) - Nordic countries August 2012 (Official)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1704668

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Perfekt! tack så mycket. Ska testa det när jag kommer hem ikväll!
Lite problem med att hitta rätt version, men jag antar att det är denna som är stock Firmware?
P5100XXBLH4 (4.0.4) - Nordic countries August 2012 (Official)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1704668

P5100 NEE WiFi: http://samsung-updates.com/details/16175/Galaxy_Tab_2_10.1_WiFi/GT-P5110/NEE/P5110XXDMI1.html

P5100 NEE WiFi + 3G: http://samsung-updates.com/details/23612/Galaxy_Tab_2_10.1_3G_plus_WiFi/GT-P5100/NEE/P5100XXDNA1.html

Fast innan du testar flasha själv. Ta och testa med KIES Emergency Firmware Recovery, brukar fungera och annars får du ta och flasha själv med Odin.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2261153

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

P5100 NEE WiFi: http://samsung-updates.com/details/16175/Galaxy_Tab_2_10.1_WiFi/GT-P5110/NEE/P5110XXDMI1.html

P5100 NEE WiFi + 3G: http://samsung-updates.com/details/23612/Galaxy_Tab_2_10.1_3G_plus_WiFi/GT-P5100/NEE/P5100XXDNA1.html

Fast innan du testar flasha själv. Ta och testa med KIES Emergency Firmware Recovery, brukar fungera och annars får du ta och flasha själv med Odin.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2261153

Tack så mycket! Hur går de till sedan, ska den zippas upp eller är det bara att välja zip filen i Odin?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Tack så mycket! Hur går de till sedan, ska den zippas upp eller är det bara att välja zip filen i Odin?

Unrara en gång så det blir en .tar.md5 fil.
Men testa med KIES emergency recovery mode först. Då KIES laddar ner stock romen mycket snabbare, än själv letar efter stock romen som tar evigheter att ladda ner. Om du inte själv hittar nån annanstans att ladda ner den snabbt.
Sammobile går snabbare, men fungerar inte ladda ner just nu och måste vara reggad.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Unrara en gång så det blir en .tar.md5 fil.
Men testa med KIES emergency recovery mode först. Då KIES laddar ner stock romen mycket snabbare, än själv letar efter stock romen som tar evigheter att ladda ner. Om du inte själv hittar nån annanstans att ladda ner den snabbt.
Sammobile går snabbare, men fungerar inte ladda ner just nu och måste vara reggad.

KIES vill inte veta av plattan, så jag ska försöka med Odin först. Skulle pilla med det i kväll, men det blir nog först i morgon, så tar och tankar det över natten nu.

Tack så mycket för hjälpen XPerion.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

KIES vill inte veta av plattan, så jag ska försöka med Odin först. Skulle pilla med det i kväll, men det blir nog först i morgon, så tar och tankar det över natten nu.

Tack så mycket för hjälpen XPerion.

Det är inte säkert att det fungerar för dig, beror på hur brickad plattan är och blir till slut illa tvungen som andra har sagt, boota up i riktiga download mode läge.

- Ta bort SIM kort och SD kort. (root filer kan liggas kvar i SD kortet)
- Håll inne power knappen ens stund tills plattan stängs ner.
- Håll inne power + vol ner för boota upp i download mode.

Krångligare metoder:
- Disassembla plattan, koppla bort batteriet, då stängs plattan ner helt . koppla tillbaks kabeln och boota upp med hålla inne power + vol ner. Finns youtube videor hur man disassemble P5110. Enkel procedur.

- Använd Odin och flasha tillbaks stock romen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Det är inte säkert att det fungerar för dig, beror på hur brickad plattan är och blir till slut illa tvungen som andra har sagt, boota up i riktiga download mode läge.

- Ta bort SIM kort och SD kort. (root filer kan liggas kvar i SD kortet)
- Håll inne power knappen ens stund tills plattan stängs ner.
- Håll inne power + vol ner för boota upp i download mode.

Krångligare metoder:
- Disassembla plattan, koppla bort batteriet, då stängs plattan ner helt . koppla tillbaks kabeln och boota upp med hålla inne power + vol ner. Finns youtube videor hur man disassemble P5110. Enkel procedur.

- Använd Odin och flasha tillbaks stock romen.

Hur ser riktiga downloadmode ut?

Jag testade det fet markerade, men den ger ingen annan bild än "Firmware encountered.." Problemet är att den stängs inte av. Håller jag inne powerknappen, så slocknar skärmen men så fort jag släpper den eller rör något annat så dyker "Firmware" skärmen upp direkt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Carlj:

Hur ser riktiga downloadmode ut?

Jag testade det fet markerade, men den ger ingen annan bild än "Firmware encountered.." Problemet är att den stängs inte av. Håller jag inne powerknappen, så slocknar skärmen men så fort jag släpper den eller rör något annat så dyker "Firmware" skärmen upp direkt.

Hur länge håller du inne powerknappen? Testa med 20-30s.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hur länge håller du inne powerknappen? Testa med 20-30s.

På rak arm har jag svårt att säga, men någonstans mellan 10-15sec, så ska testa.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Hur ser riktiga downloadmode ut?

Jag testade det fet markerade, men den ger ingen annan bild än "Firmware encountered.." Problemet är att den stängs inte av. Håller jag inne powerknappen, så slocknar skärmen men så fort jag släpper den eller rör något annat så dyker "Firmware" skärmen upp direkt.

http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-tab-2-10-1-gt-p5110

Har du flashat med odin i det läget?

Håll inne power knappen, ifall det bootas up igen, håll inne vol up också. Krävs flera försök, om man inte vet hur skall göra för första gången.
Annars bara koppla bort batteriet, det är enkelt efter man lärt hur man gör. Gör det hela tiden med min SM-P605 med naglarna och inga verktyg behövs heller.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-tab-2-10-1-gt-p5110

Har du flashat med odin i det läget?

Håll inne power knappen, ifall det bootas up igen, håll inne vol up också. Krävs flera försök, om man inte vet hur skall göra för första gången.
Annars bara koppla bort batteriet, det är enkelt efter man lärt hur man gör. Gör det hela tiden med min SM-P605 med naglarna och inga verktyg behövs heller.

Nej, men ska ta tag i de idag.

Ang Download mode, så går min platta inte in i download mode. Den envisa med att något har gått fel under firmware flashen.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Ouch, det där låter ju inte lovande. Det verkar tyvärr inte finnas motsvarande USB-jig för 30-pin.

Skrivet av XPerion:

http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-tab-2-10-1-gt-p5110

Har du flashat med odin i det läget?

Håll inne power knappen, ifall det bootas up igen, håll inne vol up också. Krävs flera försök, om man inte vet hur skall göra för första gången.
Annars bara koppla bort batteriet, det är enkelt efter man lärt hur man gör. Gör det hela tiden med min SM-P605 med naglarna och inga verktyg behövs heller.

ITS ALIVE!

Haha, tack så mycket för hjälpen! Nu måste jag springa till jobbet, men ikväll ska CM in på den

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

ITS ALIVE!

Haha, tack så mycket för hjälpen! Nu måste jag springa till jobbet, men ikväll ska CM in på den

När du har tid får du gärna berätta vad det var som bet. Det är bra för nästa person som får samma problem och även för oss som försöker hjälpa till.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

När du har tid får du gärna berätta vad det var som bet. Det är bra för nästa person som får samma problem och även för oss som försöker hjälpa till.

Jag tror det mest var skit bakom spakarna
Det var så enkelt att Odin fixade det, med en orginal rom. Jag hade en väldigt gammal version av Odin, som inte fixade det. Tror det var version 1.85, och när jag laddade ner 3.09 så löste det sig på 5 minuter!

Edit:

Satt och pillade lite på jobbet. Även ifall jag flasha tillbaka till stockromen, så är den fortfarande rootad? Jag kom in i CWM på något vänster, vad är instruktionerna för att komma in där?

Edit 2:
Klurade ut hur jag kom in i CWM. När jag försökte installera CM11 från det interna minnet fick jag Error "cant install this package on top of incompatible data. Please try another package or run a factory reset"

Så jag måste alltså börja om från början? Får Status 7

Edit 3: Amenvafan.
Nu bootar den bara in i CWM.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |