Är Nexus 9 värt det?

Permalänk

Är Nexus 9 värt det?

Hej alla SweClockare!

Jag undrar, som titeln lyder, om Google Nexus 9 är värt de närmare 3500 kr man får betala för 16 Gb WiFi versionen. Jag ska nämna att jag älskar god byggkvalité men älskar tyvärr iOS mindre, så en iPad är inte ett alternativ och en Samsung platta är inte heller något sådant.

Vad säger ni som har Nexus 9? Vad är bra, vad är mindre bra?

EDIT: Jag har en laptop (13'') och en Nexus 7 (1st gen) som går riktigt trögt ibland med Android 5.0.2.

Mvh,
David

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Tjena! Haft min 9a nu i två veckor. Ersätter datorn för slösurf i soffan. Bra storlek i handen för att kunna nå alla knappar. Ingen dålig batteri tid vad jag märkt. Håller laddningen bra. Byggkvaliteten känns gedigen, var prat om att knapparna uppdaterades från fabrik då folk klagat på att de var otydliga, men mina är enkla att känna. Detta är dock min första surfplatta men den känns bättre än syrrans galaxy tab 3 och jag tycker den är minst lika bra som flickvännens ipad air. Jag har 32gb wifi.

Hoppas jag var till hjälp
//daniel

Permalänk
Skrivet av deltasierra74:

Tjena! Haft min 9a nu i två veckor. Ersätter datorn för slösurf i soffan. Bra storlek i handen för att kunna nå alla knappar. Ingen dålig batteri tid vad jag märkt. Håller laddningen bra. Byggkvaliteten känns gedigen, var prat om att knapparna uppdaterades från fabrik då folk klagat på att de var otydliga, men mina är enkla att känna. Detta är dock min första surfplatta men den känns bättre än syrrans galaxy tab 3 och jag tycker den är minst lika bra som flickvännens ipad air. Jag har 32gb wifi.

Hoppas jag var till hjälp
//daniel

Tjena Daniel!
Tack för det korta omdömet! Låter bra, har också hört att de reviderat knapparna så de ska kännas bättre. Är den värd att lägga 3500 kr på tycker du då?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Ja min kostade 4300kr och jag ångrar inte köpet. Ljudet är väldigt bra med högtalarna på framsidan. Lite bleed från kanterna men inte på ngt sätt störande. Jag har haft Nexus telefoner sedan Nexus s (nuvarande telefon är 5an) så Nexus 9 var ju givet köp när jag ville ha en surfplatta.

Permalänk
Medlem

Köpte 9an men fick lämna tillbaka den efter 3 dagar, gjorde allt jag kunde för att försöka tycka om den. Light bleed from hell och knapparna kändes som att de registrerade intryckning innanför ramen, fick lixom försöka trycka in knappen in under ramen. Annars inget att klaga på, hade inget flex på baksidan av plattan som andra har haft. Har nexus 5an så jag ville verkligen ge den en kamrat har du tur och slipper light bleed och får de reviderade knapparna så kommer du vara toknöjd!

Permalänk
Skrivet av Tacomix:

Köpte 9an men fick lämna tillbaka den efter 3 dagar, gjorde allt jag kunde för att försöka tycka om den. Light bleed from hell och knapparna kändes som att de registrerade intryckning innanför ramen, fick lixom försöka trycka in knappen in under ramen. Annars inget att klaga på, hade inget flex på baksidan av plattan som andra har haft. Har nexus 5an så jag ville verkligen ge den en kamrat har du tur och slipper light bleed och får de reviderade knapparna så kommer du vara toknöjd!

Tror inte att jag kommer att störa mig alltför mycket på lightbleed, men det är väldigt fult. Det får jag förmodligen, hade varit konstigt annars.

Tack för era omdömen.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4