Tips på surfplatta med bra kamera

Permalänk

Tips på surfplatta med bra kamera

Hejsan allihopa!

Jag har letat lite men det är skitsvårt att välja en platta utan att testa.
Farsan vill ha hjälp med att hitta en platta till sitt företag som han kan ta relativt bra kort och sedan visa dem för kunderna.

Så alltså en platta med hyffsad kamera och inte en alltför dålig skärm.
Det spelar heller ingen roll om det är apple.

Kanske runt 2000 kr, ge gärna förslag på billigare och dyrare om det passar bättre

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Är det inte smidigare att ta kort med sin mobil och sedan lägga dem i dropbox/ google drive / annan molntjänst och sedan visa dem på surfplattan? Tror inte någon kamera på en surfplatta är lika bra som de på high end telefonerna typ S5 Iphone 6 z3 osv.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem

Hade nog valt en samsung tab kanske? deras kameror i telefoner presterar mycket bra så jag har ingen anledning att tro deras surfplattor skulle vara så mycket sämre men okej highend telefoner är nog ändå bäst surfplatta för mig är bara för klumpigt att ta bilder men visst går det om det nu måste vara en platta då.

Permalänk
Skrivet av Pejnar:

Är det inte smidigare att ta kort med sin mobil och sedan lägga dem i dropbox/ google drive / annan molntjänst och sedan visa dem på surfplattan? Tror inte någon kamera på en surfplatta är lika bra som de på high end telefonerna typ S5 Iphone 6 z3 osv.

Det här. Se ifall han kan tänka sig att använda dropbox, fungerar galant för mig. Kameror på surfplattor är sällan bra men jag tror Ipad air har en ganska schyst kamera (samma som på telefonerna) dessvärre kostar den mer än 2000kr.

Permalänk

Nokia brukar ha bra kameror i det mesta de lanserar och surfplattan Nokia Lumia 2520 brukar säljas för ganska precis 2000:- som billigast.

Visa signatur

NO MAAM