Erfarenheter av iZettle-kassa på iPad?

Permalänk

Erfarenheter av iZettle-kassa på iPad?

Står i startgroparna för att starta upp en liten butik. Jag har kollat lite olika lösningar för kassa, och om jag inte vill lägga ut rätt mycket pengar och/eller låsa upp mig under flera år framöver så verkar iZettle vara ett bra alternativ. Visst är det dyrare avgifter om du säljer mycket, men innan man fått upp farten verkar det bra då det blir rätt billigt för få transaktioner samt att man med ipad + skrivare + kassalåda kan göra en snygg och funktionell kassa som klarar allt man behöver.

Däremot har jag svårt att hitta info från folk som använt det. Funkar det bra i praktiken? Är appen bra / snabb / lättanvänd? Är tjänsten stabil (dvs hög uptime)? Funkar bluetooth-kvittoskrivaren bra eller är det bättre att köra på t ex en LAN-skrivare?

Alla synpunkter och erfarenheter från er som kört iZettle skulle uppskattas!

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Står i startgroparna för att starta upp en liten butik. Jag har kollat lite olika lösningar för kassa, och om jag inte vill lägga ut rätt mycket pengar och/eller låsa upp mig under flera år framöver så verkar iZettle vara ett bra alternativ. Visst är det dyrare avgifter om du säljer mycket, men innan man fått upp farten verkar det bra då det blir rätt billigt för få transaktioner samt att man med ipad + skrivare + kassalåda kan göra en snygg och funktionell kassa som klarar allt man behöver.

Däremot har jag svårt att hitta info från folk som använt det. Funkar det bra i praktiken? Är appen bra / snabb / lättanvänd? Är tjänsten stabil (dvs hög uptime)? Funkar bluetooth-kvittoskrivaren bra eller är det bättre att köra på t ex en LAN-skrivare?

Alla synpunkter och erfarenheter från er som kört iZettle skulle uppskattas!

tycker det funkar bra så länge man inte har fel på internet eller dålig täckning.. nån form av bredband och wifi router är verkligen att föredra.
(har testat med mobilt nät från telefon) fick inte problem hela tiden men tillräckligt för att det ska vara irriterande..

vilken form av butik ? jag tycker det funkat bra med att kunder får kvitto på mail.
att lägga in olika varor blev problem om man tar in nytt eller ändrar priser då det inte går att mata in priset manuellt längre,

Android telefoner funkar inte längre

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Föreningen jag är kassör i använder iZettle och den är riktigt bra. Vi kan se vad vi sålt och ta kortbetalningar och det är riktigt smidigt. Att få dosan till telefonen (chip and pin) med bluetooth första gången är lite långsamt men sedan är det bara att ha igång bluetooth och dosan och starta appen och så tar det 10 sekunder så är den klar att betala med men se till så inte fler har igång bluetooth samtidigt som dig och båda har igång appen för då vet inte dosan vilken den ska köra med.
Chip and pin läsaren är riktigt solid men knapparna är lite hårda och har inte så mycket känsla. Startknappen saknar känsla totalt men den använder man inte så mycket. Läsaren har även kasst batteri så ha en telefonladdare i där du tar betalt. (den blir lite bättre efter ett tag)

Vi har använt appen på HTC one M7, One plus one, Nexus 9, LG G3 och Sony xperia ARC S. Bara sonyn (som är den ända riktigt gamla klarade inte appen, produkterna kom inte upp i den. Den passar bäst för telefoner designmässigt för på surfplattor så ser man att menyerna är små för att vara på en så stor enhet. Vi har inte testat IOS enheter så där vet vi inte.
Vi kör inte med skrivare men det går att skicka kvitto på mejl men ingen vill ändå ha kvitto.

Appen tycker jag är stabil och hänger med bra och vi har inte haft problem med stabiliteten förutom när nätet var ostabilt.

Tror jag svarat på allt. Annars fråga bara

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Dom har börjat med att ge ut kortläsare gratis till företag
Dock lite bantad, ingen display på läsaren och den är trådbunden.
Samt att dom tar bet per betalning.

https://www.izettle.com/se/card-readers/lite

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Tack för svar allihop! All info är jättebra.

Det är inte så mycket specifika saker jag undrar över, utan mer att jag vill veta om det är ett bra alternativ till en vanlig kassa och fungerar smidigt med betalningar, om någon är missnöjd med tjänsten och varför, osv. Så kommer ni på saker som är bra att veta så är allt av intresse. Jag kommer alltså inte att köra den på mobiltelefon, utan jag kommer isf att ställa upp kassalåda, kvittoskrivare och fast läsplatta ungefär som på denna länk: https://www.izettle.com/se/kassaregister

Här är mina egna funderingar kring kassa, fyll gärna på:

Traditionell kassa:
+ Billigt med många kortdragningar (ca 2:- / transaktion, inga % på beloppet)
+ Gammal beprövad teknik, strular sällan
- Köp: dyr startavgift, kassa + kortterminal kostar ofta i spannet 15-20 000 att köpa in
- Hyr: mer lagom månadsavgift, ca 1000:- för allt, MEN man måste binda upp sig i 36 mån eller mer (totalkostnad 30k+ sammanräknat)
- lite extra pappersarbete med inlösenavtal med banken o dyl

iZettle:
+ Billig abbonemangsavgift (3 mån gratis, därefter 250:-/mån)
+ Billigt om du säljer lite, t ex under uppstart eller lågsäsong
+ Smidig och modern lösning
+ Kräver inga bankavtal
+ Ingen bindningstid
+ Billigare startavgift, ca 5000:- för hårdvaran
- Tar % på beloppet, 2.75% eller mindre.
- Månadskostnad vid "normal" försäljning kan bli 2-3000:-, vilket är mer än traditionell kassa + kortavgifter
- Ny teknik (bluetoothskrivare, appar, allt lagras hos iZettle osv) som gissningsvis inte har samma uptime som banken

Så kortfattat väl en vanlig kassa billigast om man säljer mycket, men iZettle mindre startavgift och mindre risk. Det känns som att det kan vara en idé att börja med en iZettle-lösning, och om man får ruljans på affärerna så kan man kika på att köpa in en kassa senare tänkte jag. Tankar kring punkterna ovan? Nån punkt ni inte håller med om eller som jag glömt?

Skrivet av Grönahunden:

att lägga in olika varor blev problem om man tar in nytt eller ändrar priser då det inte går att mata in priset manuellt längre

Det där är ju lite jobbigt :(. Jag kommer att ha ganska stort sortiment, hade helt klart varit bra att kunna slå in typ "Övrigt, 5:-" för småsaker man säljer.

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Swish finns för företag Kan säkert vara ett intressant komplement för att minimera korttransaktioner...

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Det där är ju lite jobbigt :(. Jag kommer att ha ganska stort sortiment, hade helt klart varit bra att kunna slå in typ "Övrigt, 5:-" för småsaker man säljer.

det går att ha "produkter" som heter just övrigt 5kr 10kr 15kr osv men var mycket enklare med mata in det manuellt..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

iZettle har varit ganska vanligt bland Sveriges knallar, alltså folket som åker runt och säljer saker på marknader och festivaler.
Har pratat med en del och har inte hört någon som klagat direkt.
Vi var själva inne på denna lösning men skaffade istället riktiga kassamaskiner med kortläsare eftersom vi är beroende av snabba transaktioner. Varje sekund vi sparar på en transaktion ger oss möjlighet att behandla fler kunder/dag.

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Skrivet av cbtcp:

Glöm inte att Swish finns för företag Kan säkert vara ett intressant komplement för att minimera korttransaktioner...

Ah, bra idé. Värt att kolla upp. Jag har inget emot att betala några kronor per transaktion, men det är just den fasta procenten som är lite jobbig. Om du t ex säljer en dyrare vara för säg 5000:- så blir kortavgiften 140:- på ett enda köp, det är lite väl saftigt :(. Önskar att det fanns en maxgräns per transaktion iaf.

Skrivet av Grönahunden:

det går att ha "produkter" som heter just övrigt 5kr 10kr 15kr osv men var mycket enklare med mata in det manuellt..

Iofs, det är ju rätt smart. Har du koll på hur varorna är upplagda i programmet? Är det lätt att hitta? Tänkte om man har flera hundra varor, blir det svårt att hitta rätt eller är det bra strukturerat?

Skrivet av Dudde:

iZettle har varit ganska vanligt bland Sveriges knallar, alltså folket som åker runt och säljer saker på marknader och festivaler.
Har pratat med en del och har inte hört någon som klagat direkt.
Vi var själva inne på denna lösning men skaffade istället riktiga kassamaskiner med kortläsare eftersom vi är beroende av snabba transaktioner. Varje sekund vi sparar på en transaktion ger oss möjlighet att behandla fler kunder/dag.

Jo, det verkar vara många som använder det på resande fot, vilket är förståeligt. Frågan är om man bygger in sig i ett hörn om man kör det i butik, då man ändå ska vara på en och samma plats 99% av tiden (kanske blir att stå på någon marknad typ 1-2 ggr per år också, vi får se).

Hur menar du med snabba transaktioner - är iZettle segt? Tar det betydligt längre att göra ett kortköp än i en vanlig kortterminal?

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerar mycket bra! Kör med Ipad mini, izettle kortläsare och en kvittoskrivare. tillsammans med Hallon mobilt bredband i surfplattan, Har fungerat suveränt, har inte haft några problem än så länge!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Nagel:

Tycker det fungerar mycket bra! Kör med Ipad mini, izettle kortläsare och en kvittoskrivare. tillsammans med Hallon mobilt bredband i surfplattan, Har fungerat suveränt, har inte haft några problem än så länge!

Kul med någon som kör samma setup som jag tänkte ha :). Du har inga klagomål på snabbheten, appen, att t ex få ut bokföringsinfo eller liknande? Är kassa-appen smidig att ta betalt med (så få klick som möjligt för att mata in produkter t ex), hur upplever du hastigeten när man gör kortköp osv? Känns lösningen prisvärd, dvs vad månadskostnaden blir motför smidigheten? Som sagt är all info av intresse, både ris och ros, hur obetydligt det än kan verka

Permalänk
Skrivet av stingray454:

Hur menar du med snabba transaktioner - är iZettle segt? Tar det betydligt längre att göra ett kortköp än i en vanlig kortterminal?

det tar längre tid än blip blip skriv ut, nästa kund.

du ska först "väcka kortläsaren då den är i standby för att spara batteri, sen ska det skrivas in i paddan. klicka på betalning trycka in kortet, slå in koden.
skulle gissa på att dom gånger ja tagit betalt så är det väl 1-3min innan allt är klart.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

det tar längre tid än blip blip skriv ut, nästa kund.

du ska först "väcka kortläsaren då den är i standby för att spara batteri, sen ska det skrivas in i paddan. klicka på betalning trycka in kortet, slå in koden.
skulle gissa på att dom gånger ja tagit betalt så är det väl 1-3min innan allt är klart.

Att skriva in varorna o dyl får man ju göra även med vanliga kassor, men 1-3 minuter låter ju vansinnigt länge bara för en kortdragning. Från det att man knappat in allt och klickat på "betala" (dvs vänta på kortläsaren) till dess att köpet gått igenom, det kan väl aldrig vara 1-3 minuter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Att skriva in varorna o dyl får man ju göra även med vanliga kassor, men 1-3 minuter låter ju vansinnigt länge bara för en kortdragning. Från det att man knappat in allt och klickat på "betala" (dvs vänta på kortläsaren) till dess att köpet gått igenom, det kan väl aldrig vara 1-3 minuter?

1-3 minuter? Så länge har det aldrig gått för mig. Mata in grejerna tar längst tid men att genomföra transaktionen går ju ungefär som i butik (lite långsammare)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

1-3 minuter? Så länge har det aldrig gått för mig. Mata in grejerna tar längst tid men att genomföra transaktionen går ju ungefär som i butik (lite långsammare)

Ja, det är vad jag också hört, reagerade bara på vad Grönahunden skrev ovanför

Jag har hittat lite screenshots och en video där man som snabbast såg produktlistan som finns i kassa-appen.. Vad jag kan se är det bara en platt lista, dvs inga produktkategorier. Stämmer det verkligen? Hur funkar det om man har typ 500 produkter? Blir det en kilometer lång lista då så man aldrig hittar vad man ska slå in i kassan?

Permalänk
Medlem

Jag har bara handlat från den (tror jag), det funkade minst lika smidigt som en vanlig kortläsare, tidsmässigt kändes det "som vanligt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Ja, det är vad jag också hört, reagerade bara på vad Grönahunden skrev ovanför

Jag har hittat lite screenshots och en video där man som snabbast såg produktlistan som finns i kassa-appen.. Vad jag kan se är det bara en platt lista, dvs inga produktkategorier. Stämmer det verkligen? Hur funkar det om man har typ 500 produkter? Blir det en kilometer lång lista då så man aldrig hittar vad man ska slå in i kassan?

Har använt Izettle väldigt länge nu.. Och har ett enormt produktregister själv, och izettle tillåter sedan några uppdateringar att du skapar mappar för olika kategorier av produkter, sen kan du då lägga olika varianter av produktkategorin där i .. Säg till exempel : Tangentbord som mapp, i den kan man då lägga: Tangentbord mekaniskt och sedan har varje produkt egna varianter, t.ex Mek tgtb modell 001, Mek tgtb modell 002, och FlexOnSupertangentbord

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Har använt Izettle väldigt länge nu.. Och har ett enormt produktregister själv, och izettle tillåter sedan några uppdateringar att du skapar mappar för olika kategorier av produkter, sen kan du då lägga olika varianter av produktkategorin där i .. Säg till exempel : Tangentbord som mapp, i den kan man då lägga: Tangentbord mekaniskt och sedan har varje produkt egna varianter, t.ex Mek tgtb modell 001, Mek tgtb modell 002, och FlexOnSupertangentbord

Perfekt! Jo jag hittade några lite äldre "demos" av appen, och kunde inte se något om mappar / kategorier någonstan, men det var förmodligen före den uppdateringen du talar om. Skumt att det ska vara så svårt att hitta info om sånt :). Jag kommer nog att behöva ha kategorier, väldigt skönt att hör att det inte är några problem iaf. Tack!

Permalänk

Lite uppdatering - det blev så att vi körde på iZettle ändå. Har skaffat konto idag och testat lite. Väldigt lätt att lägga upp produkter, kategorier mm och bra översikt och inställningsmöjligheter i admin. Testat iPad-appen lite också och den verkar riktigt smidig att jobba med. Hittade även en snygg lösning med ställ / kassalåda som kommer att passa in som en smäck i butiken. Så hittills verkar allting bra, ska utvärdera lite under veckan som kommer och se hur det fungerar i praktiken (har inte öppnat butiken än, men kommer att göra lite testköp för att kolla rapporter, utbetalning mm). Återkommer senare med en mer utförlig recension om någon annan är intresserad av en liknande lösning.

Det enda negativa jag märkt hittills är att det inte går att ange lagersaldo (dvs mata in att man har t ex 5 st av en vara, och när man säljer den varan så räknar den ner så man har koll på hur mycket man har kvar). Synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Lite uppdatering - det blev så att vi körde på iZettle ändå. Har skaffat konto idag och testat lite. Väldigt lätt att lägga upp produkter, kategorier mm och bra översikt och inställningsmöjligheter i admin. Testat iPad-appen lite också och den verkar riktigt smidig att jobba med. Hittade även en snygg lösning med ställ / kassalåda som kommer att passa in som en smäck i butiken. Så hittills verkar allting bra, ska utvärdera lite under veckan som kommer och se hur det fungerar i praktiken (har inte öppnat butiken än, men kommer att göra lite testköp för att kolla rapporter, utbetalning mm). Återkommer senare med en mer utförlig recension om någon annan är intresserad av en liknande lösning.

Det enda negativa jag märkt hittills är att det inte går att ange lagersaldo (dvs mata in att man har t ex 5 st av en vara, och när man säljer den varan så räknar den ner så man har koll på hur mycket man har kvar). Synd.

stingray454, vi är väldigt nyfikna om du fått igång allt? Och hur det fungerar? Sitter just idag och funderar på att beställa kortläsare "Lite" och öppna konto för vår enskilda firma. Vi kommer att sälja blandade produkter i en florist-butik. Blommor, presenter, choklad etc.
Har en Samsung Tab 10" surfplatta och undrar om den kanske går att använda till att börja med? Kvittoskrivare och kassalåda för ca 4500 sek känns som ett måste att handla inom kort.

Permalänk
Medlem

Sitter på BankID support, så vitt jag har fått höra kan man inte använda BankID/swish som företag sen november.

iZettle är skitsmidigt, använde det på ett skollan, funkade fint för de få betalningarna som kom!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Skrivet av erito:

stingray454, vi är väldigt nyfikna om du fått igång allt? Och hur det fungerar? Sitter just idag och funderar på att beställa kortläsare "Lite" och öppna konto för vår enskilda firma. Vi kommer att sälja blandade produkter i en florist-butik. Blommor, presenter, choklad etc.
Har en Samsung Tab 10" surfplatta och undrar om den kanske går att använda till att börja med? Kvittoskrivare och kassalåda för ca 4500 sek känns som ett måste att handla inom kort.

Hej! Ja och nej :). Jag har fixat en kassa (ipad-ställ, låda, kvittoskrivare mm) samt skaffat själva kassa-versionen av iZettles app. Däremot har jag bara provat klicka runt lite för att lära mig alla funktioner samt lagt in produkter i kassan, men inte gjort några testförsäljningar än. Det beror på att jag har valt kvartalsmoms, och det kändes lite onödigt att göra detta nu under mars så det hamnar på första momsredovisningen, lika bra att vänta några dagar så jag kan ta det på nästa moms. Ska med andra ord göra testköp och kolla hur redovisningar från iZettle ser ut mm någon gång mitten/slutet av nästa vecka är planen. Butiken har, som ni kanske förstår, inte öppnat än, men det är storleksordningen 2 veckor bort eller så. Jag har iaf testat admin-delen, själva kassa-appen med att välja produkter, ange belopp/rabatter osv osv, och allt är riktigt smidigt. Kan helt klart rekommendera lösningen. Den enda nackdelen är väl att det blir dyrt om man säljer mycket, men å andra sidan blir det väldigt billigt om man säljer lite (till skillnad från vanliga kassor som har nästan konstant månadskostnad), samt ingen bindningstid, så det är bra för nystartade företag och liknande.

Vad jag förstått stödjer kassaregistret däremot inte Android, så ska du ha en kassa måste du tyvärr köra på en iPad

Permalänk
Skrivet av iFerz:

Sitter på BankID support, så vitt jag har fått höra kan man inte använda BankID/swish som företag sen november.

När jag skaffade bankkonto mm så fick jag iaf frågan om jag ville aktivera Swish för företag, så nog verkar det finnas (har inte aktiverat det än, men ska göra det snart). BankID är jag osäker på hur du menar med, vad har det med betalningar att göra? Jag har mina BankID:n privat, som jag använder för att logga in på företagsgrejer på nätet, då jag är skriven som firmatecknare på mitt företag.. Eller hur tänkte du?

Permalänk

Nu är jag verkligen sen på bollen, men iZettle är en i mängden och det den gör är förhållandevis medelmåttigt.

Har utvärderat fyra olika terminaler, alla tillverkade av Miura och till det yttre så ser dom identiska ut. Hur innehållet är låter jag vara osagt då jag inte är rätt person att undersöka detta.

Har plockat ut två aktörer, den som kom sist (iZettle) och den som enligt mig var bäst (Adyen) och kortat ner flera punkter till det som är relevant:

iZettle:

Version: M006-PROD18-V2-0
Kostnad per transaktion: 1.5%*
Partial refund: Nej
Flera terminaler per enhet: Nej
Flera valutor: Nej
Stöd för valutakonto: Nej
Dagsrapport: Ja**
Utbetalning: Dagligen
Stöd för kvittoskrivare: Ja
API: Nej
Manuella kortuppgifter: Nej
Startkostnad: 749:-

* Baserat på omsättning
** Via adminpanel, ej app

Adyen:

Version: M006-PROD11-V2-1
Kostnad: 0,7-1,8%*
Partial refund: Ja
Flera terminaler per enhet: Ja
Flera valutor: Ja
Stöd för valutakonto: Ja
Dagsrapport: Ja**
Utbetalning: 2 gånger per vecka
Stöd för kvittoskrivare: Ja
API: Ja
Manuella kortuppgifter: Ja
Startkostnad: 899:-

* Amex 2.5%, baserat på betalsätt
** Via adminpanel, ej app

Det som talar för iZettle är enkelhet, men funktionsmässigt så är den väldigt basic. Det som talar imot är avsaknaden av stöd för partial refunds (om en kund köper två artiklar för att sen returnera en av dom så får du antingen återbetala hela beloppet eller återbetala via banköverföring eller kontant), valutastöd (undervärdera inte detta under semestertider) och ordentligt API-stöd (där har dom sin egna lilla "shop" istället).

Kommer A/B-testa i butik nu under April, har en känsla av att iZettle får det tufft.

Vill även tillägga att countertop-terminaler inte är så mycket dyrare och betydligt stabilare. Vi använder mPOS-terminaler som backup-lösning.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

tack för mycket bra info.
jag beställer iZettle idag då vi kommer att ha en kassa och olika valutor kommer knappast att förekomma (försummbart).

partial refund verkar däremot ställa till det, ofta köper ju en kund flera saker och sedan kommer efter några dagar och kanske vill returnera EN produkt, blir det struligt då?

Vi måste sätta igång redan på måndag så det känns som att det är vårt enda alternativ att snabb-regga iZettle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

massor av text där Adyen nämns..

Vad kul att du drog upp Adyen, jag är, och har länge vart en izettle kund, men adyen gör mig helt klart nyfiken, så tack för tipset.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Vad kul att du drog upp Adyen, jag är, och har länge vart en izettle kund, men adyen gör mig helt klart nyfiken, så tack för tipset.

Vad har du för största + och - med iZettle nu när du använt det ett tag? Något som stör ordentligt eller är det generellt bra?

Permalänk
Medlem

Gillar inte izettle för jag kan inte betala med mitt Swedbank Mastercard via izettle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erito:

Vad har du för största + och - med iZettle nu när du använt det ett tag? Något som stör ordentligt eller är det generellt bra?

Okej .. Nackdelar:

Jag har haft problem vid ett flertal tillfällen med att deras app är alldeles för exakt med vart man kan använda touch, det gäller speciellt när man ska klicka in varor, och det är riktigt illa vad det gället kategorier som du har produkter i, trycker du inte precis rätt så kan du få göra det om och om igen, lyckas inte ditt finger träffa på texten på produkt eller kategorinamnet så blir det extremt jobbigt!

Nu har jag (tack och lov) väldigt få kunder som köper mer än 1 produkt i taget (dyra grejer), så som det är nu har jag kunnat använda Izettle retursystem, men om det är mer än 1 produkt så blir det problem, och allt måste göras manuellt eftersom izettle inte stödjer delade returer (en av anledningarna till att vi kommer prova adyen)

Det tar ibland lång tid att ta betalt med izettle, inte pga plattformen i sig, men snarare för att dosan och mobilen/paddan alltid måste skaka hand via bluetooth, vilket är som sig bör förstås, men ibland så suckar man lite när det händer.

Fördelar:

Izettle har i 9,5 fall av 10 betalat ut pengarna snabbt, från dess att vi tar betalt så tar det ungefär 36 timmar (undantaget helger).

Om man har en izettle som man kanske inte använder så ofta så vet jag att dom är väldigt friska med att skicka ut e-kuponger som gör att man kan få allt mellan 1000-5000 kr i gratis transaktioner, och dessa kuponger är inte bunda till tid dom går istället ut när du använt upp summan.. En liten grej egentligen.. Men jag gillar det!

Ända sedan dom öppnade en supporttelefon så har saker var otroligt smidiga när det väl vart problem, för förr när dom inte hade det och allt gick via mail så kunde man få vänta i veckor på svar, men som det är nu så har dom otroligt positiva och insatta människor som svarar i telefon!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

devhdc, jag har pratat en hel del med supporten på iZettle nu och jag har samma uppfattning. De är grymt bra på att hjälpa till och svara! Det är värt mycket tycker jag.
Vi får se om segheten i BT prylarna kommer att driva min fru galen eller om det är acceptabelt
Har just nu beställt iZettle startpaket med allt och reserverat en iPad Air 2 med 4G och dataabonnemang. Allt som allt under halva priset mot en "vanlig" kassalösning och enda nackdelen jag kan se direkt är att om man omsätter väldigt mycket med kort så är %-satsen ganska hög för iZettle. Men positivt med inga fasta avgifter och ingen bindningstid. Kassaregister kostar också bara 249/månad.

Nu kör vi!