Vad står på ?? Horisonella streck i surfplattan och evigt tickande

Permalänk
Medlem

Vad står på ?? Horisonella streck i surfplattan och evigt tickande

Hej,
Innan jag lämnar in min kompis galaxy tab 3 10.1 så har jag en fråga.
Finns det någon på detta forumet som kan gissa vad detta är för fel på surfplattan ??

Som rubriken visar, så visas horisontella streck, och detta i varierande tjocklek. Det tickar i högtalarna samtidigt som strecken visas. Ett ljud (vattendroppe) hörs då man trycker på någon av knapparna. Det enda som sker när man startar igång på den är själva startljudet men ingen logga visas. Sedan, som tidigare sagts, streck och evigt tickande och som inte försvinner.

Det är ju ganska bra om man vet ungefär vad det är för fel, då man vill veta ungefärligt pris på kommande reparation - om det är lönt.

Visserligen har inte de 24 månaderna på garantin gått ut och kvittot finns kvar, så man kan "spela dum" där man köpt den och tycka det är konstigt att den bara har slutat fungera. Men ... jag har ingen erfarenhet av det innan. Någon på detta forumet har kanske tips på hur man "spelar dum" framför garanti & servicedisken på en elektronik-butik där man handlat sin surfplatta, och får den utan kostnad ersatt med en ny.

- Ha en bra dag !!

Permalänk
Medlem

Skärmen kanske är OK men att grafikkretsen har sagt upp sig.

Hursom det hela låter ganska dyrt att fixa, tveksamt om det blir lönt att få den reparerad.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300