Produkter kopplade till tråden
Produkt (4 st) Bästa pris Betyg

Verktyg Visningsval
2012-03-07, 07:12   #1621

Hotel_Golf

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Åh.. Jag vill också ha min platta uppdaterad till ICS
Dock har den dött och då rejält..
Spelar ingen roll hur länge jag laddar den.
Den startar inte oavsett vad jag än gör.

Enda livstecknet man får är att man kan om man har den inkopplad i datorn få den till APX mode.
Fast då är det enda som sker att datorn upptäcker den i APX mode men man kan inte göra något av det..
Hej!

Låter nästan som att skärmen gett upp?
Då det inte har gått 2 år sedan den släpptes än bör du ha Garanti kvar?
Ta alltså kontakt med din återförsäljare så löser dom det. Sedan får du ta del av ICS!

Skickades från m.sweclockers.com
2012-03-07, 07:40   #1622

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Rimbo

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hotel_Golf Visa inlägg
Hej!

Låter nästan som att skärmen gett upp?
Då det inte har gått 2 år sedan den släpptes än bör du ha Garanti kvar?
Ta alltså kontakt med din återförsäljare så löser dom det. Sedan får du ta del av ICS!

Skickades från m.sweclockers.com
Jo, jag har snackat med dem och de skickade vidare mig till ASUS varpå jag anmält det och UPS skulle komma och hämta den.
Dock visar det sig att de inte hämtar där jag bor så jag måste ringa UPS/ASUS för att se hur man ska gå till väga istället.

Måste bara få tummen ur arslet, hehe
Troberg är inte uppkopplad
2012-03-07, 09:27   #1623

Hotel_Golf

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Jo, jag har snackat med dem och de skickade vidare mig till ASUS varpå jag anmält det och UPS skulle komma och hämta den.
Dock visar det sig att de inte hämtar där jag bor så jag måste ringa UPS/ASUS för att se hur man ska gå till väga istället.

Måste bara få tummen ur arslet, hehe
Man blir alltså skickad till ASUS support?
Ring till Asus igen så ska de nog lösa sig, det bör vara värt besväret? :-D

Hoppas att det går bra!
2012-03-10, 23:56   #1624

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AsusSupport Visa inlägg
Hej!

Då vi är ansvariga för samtliga supportärenden som rör din ASUS-Produkt så skickar både återförsäljare och UPS dig vidare till oss. Anledningen till att UPS skickar dig till oss vid eventuell kontakt med dem är att det är vi som är betalningsansvariga mot dem, inte du.

För att få bästa svar på din fråga ber jag dig kontakta oss via mail eller telefon inom kort så att vi kan hjälpa dig med din Transformer som råkat ut för detta problem.

Jag hoppas att du får den hjälp du behöver vid kontakt med supporten.

Med vänliga hälsningar //
ASUS Support Sverige
Visserligen jag som hade problemet men bra att ni skrev.
Tänkte jag skall ringa på måndag alt. söndag beroende på när ni har öppettider.

Saken med UPS är att de inte kör där jag bor (Ljusterö) utan hämtar och lämnar bara på fastlandet alternativt på posten på ön.
Dock vet jag inte vart de hämtar när de ska hämta mitt för det är varierande.

Men vi får väl lösa det på något sätt när jag ringer.

Troberg
2012-03-13, 02:25   #1625

twuble

Medlem

twubles avatar

Plats: Varberg

Registrerad: jun 2011

Asus och/eller er andra som uppdaterat till ICS...har någon mer än jag problem med att få desktop-varianten av facebook att funka nu? Man kommer in som vanligt men man kan inte klicka upp sina notifications eller meddelanden...eller typ klicka fram dom gömda kommentarerna? Man ser att ikoner och länkar blinkar till när man klickar på dom men det händer inget mer.

Senast redigerad av twuble 2012-03-13 klockan 02:34.
2012-03-13, 13:53   #1626

Zalamander

Medlem

Plats: Halmstad

Registrerad: mar 2005

Min platta envisas fortfarande med att inte hitta några uppdateringar och manuell uppdatering till ICS verkar inte funka heller.
Funnit en hel del guider och följt dem ända tills man kommer till sista steget:
http://androidadvices.com/update-asu...re-manually/2/
"After this, all you need to do is to just follow the on screen instructions for applying this updater manually."

Vill någon vara hygglig å förklara för mig hur jag ska få några "on screen instructions" från en zip-fil jag precis laddat ner, instruktionen låter rent idiotisk eller måste jag vara riktigt dum?
Jag har givetvis testa gamla metoden att lägga den på minneskortet och köra in det men händer ingenting.
2012-03-14, 23:22   #1627

Aotw

Medlem

Aotws avatar

Plats: Tranås

Registrerad: okt 2005

Skaffade en nyligen men upptäckte genast problem, 1:a exemplaret glappade baksidan i ytterkanterna rätt mycket och fick en helt ny i utbyte av återförsäljaren, men denna nya verkar inte ladda batteriet i dockan så felanmälde igen, och nu verkar enda alternativet vara pengarna tillbaka eftersom de inte längre säljer den.
Tänkte kanske det funkar att gå till Asus direkt istället o få den utbytt, någon här som kanske gjort det nyligen och kanske och vet om det skulle fungera? Har försökt ringa dem under onsdagen, men fick inget svar, kunde dock inte vänta mer än ett par minuter innan jag behövde jobba igen.

Verkar vara svårt att hitta andra butiker som säljer denna äldre modell så därför letar jag alternativ än pengarna tillbaka. Visserligen vore det nice mend nya prime istället, men priset är lite för dyrt för att kunna motivera uppgradering istället.

Edit: Fick tag på Asus via telefon, verkar som det de kan göra endast är ta in på service/reparation, så verkar som pengarna åter är bästa alternativ.

Senast redigerad av Aotw 2012-03-15 klockan 14:27.
Intel i7 2600K | 8GB RAM | 2x1TB + 2x2TB + 2TB extern | EVGA GeForce 660Ti FTW Signature 2 | Nec DVD 3540A | Logitech Z4 | Asus Sabertooth P67 | Logitech G510 + G500 | Nikon D700 | Fracta Design Define XL | Windows 7 HP x64
Aotw är inte uppkopplad
2012-03-16, 08:14   #1628

edman

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zalamander Visa inlägg
Min platta envisas fortfarande med att inte hitta några uppdateringar och manuell uppdatering till ICS verkar inte funka heller.
Funnit en hel del guider och följt dem ända tills man kommer till sista steget:
http://androidadvices.com/update-asu...re-manually/2/
"After this, all you need to do is to just follow the on screen instructions for applying this updater manually."

Vill någon vara hygglig å förklara för mig hur jag ska få några "on screen instructions" från en zip-fil jag precis laddat ner, instruktionen låter rent idiotisk eller måste jag vara riktigt dum?
Jag har givetvis testa gamla metoden att lägga den på minneskortet och köra in det men händer ingenting.
Vad jag har hört så har de stoppat utrullningen av ICS eftersom fanskapet kraschar för ofta.

Ha lite is i magen så borde det komma en bra uppdatering.
2012-03-16, 08:29   #1629

Zalamander

Medlem

Plats: Halmstad

Registrerad: mar 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av edman Visa inlägg
Vad jag har hört så har de stoppat utrullningen av ICS eftersom fanskapet kraschar för ofta.

Ha lite is i magen så borde det komma en bra uppdatering.
Jo jag hörde det också fast det förändrar inte faktumet att min transformer inte går att uppgradera med nåt firmware oavsett vilket jag försöker med och på vilket vis jag än försöker.
2012-03-17, 16:07   #1630

JesperT

Medlem

JesperTs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2006

Ny uppdatering av ICS dök just upp för mig.
Nån som vet vad den innehåller ?
JesperT är inte uppkopplad
2012-03-17, 19:48   #1631

edman

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JesperT Visa inlägg
Ny uppdatering av ICS dök just upp för mig.
Nån som vet vad den innehåller ?
Fixa problemet med omstarter
2012-03-18, 07:02   #1632

Hulle

Medlem

Hulles avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jan 2005

Jag har inte haft en enda omstart... måste haft tur då.
2012-03-18, 11:15   #1633

Kamouflage

Medlem

Plats: Falun

Registrerad: mar 2008

Har inte heller haft problem med omstarter, men gårdagens uppdatering verkar inte har ORSAKAT något problem heller så jag är nöjd ändå

Riktigt nöjd med Asus's support på denna plattan faktiskt.
Kamouflage är inte uppkopplad
2012-03-18, 14:06   #1634

pinkgoat

Medlem

Registrerad: jan 2012

Kört ett dygn snart och inte en enda krasch eller omstart.

Tack Asus för att ni bryr er om oss.... Cred för det......
pinkgoat är inte uppkopplad
2012-03-19, 00:21   #1635

emahex

Medlem

Plats: uppsala

Registrerad: jul 2010

Spotify strular efter denna update för mig, någon annan som haft de problemet?

Programmet stängs ner så fort jag öppnar det

EDIT: omstart löste problemet

Senast redigerad av emahex 2012-03-19 klockan 02:01.
emahex är inte uppkopplad
2012-03-20, 11:49   #1636

Nordis

Medlem

Nordiss avatar

Registrerad: jul 2001

AsusSupport, tyvärr fixade inte den senaste uppdatering de allvarligaste buggarna. Problemen med omstarter och att den låser sig vid Asus loggan kvarstår. För mig och för många andra, ta en titt på Swedroids forum,

http://www.swedroid.se/forum/showthr...=60956&page=17
2012-03-20, 19:04   #1637

pinkgoat

Medlem

Registrerad: jan 2012

Tyvärr.... har kvar omstarter och låsningar i uppstart. så problemet är nog inte riktigt borta.
pinkgoat är inte uppkopplad
2012-03-20, 19:48   #1638

Nordis

Medlem

Nordiss avatar

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AsusSupport Visa inlägg
Hej och tack för att du skriver till oss!

Vi har fått in ett antal felanmälningar gällande att dessa problem delvis kvarstår. Däremot är det betydligt färre än innan, vilket i och för sig inte fungerar som några direkt plåster på såren då problemet fortfarande kvarstår.
Vi har ej slagit fast varför detta enbart orsakar en del av våra användare, men känner till vart problemet uppstår.

Jag skall personligen förra fram de felrapporter jag kommer över online till berörd avdelning så skall vi se till att få ut ytterligare en uppdatering för att få slut på problemet!

Med vänliga hälsningar //
ASUS Support Sverige
Tack för ert svar. Det känns skönt att ni tar problemen på allvar och försöker åtgärda dessa.
2012-03-21, 16:18   #1639

RAMbob

Medlem

Plats: Oslo

Registrerad: okt 2010

Hej AsusSupport,
Jag har köpt ett nytt TF101 16GB, vid uppstart upptäckte den själv den nya FW uppdateringen. Jag gjorde installationen, efteråt en factory reset, SEN loggade jag in i mitt google konto. Problemet är nu att batterinivån går konstant ned även när jag inte använder plattan. Tittar man under Batterifliken i inställningarna ser man att plattan alltid är Awake, vilket föraklarar saken. Jag förlorar ca 10% på 12h. Jag har kontrollerat men har inga konstiga apps installerade, GPS avstängt, Wifi avstängt när jag inte använder plattan. Är detta ett känt problem med ICS på TF101, och i så fall kan jag vänta mig en fix snart, eller finns detnågot jag kan göra?
RAMbob är inte uppkopplad
2012-03-23, 07:07   #1640

olivern3

Medlem

Registrerad: jan 2010

Varför har inte ICS kommit till eee pad slider? Det är ju exakt samma hårdvara i den som i transformern!
Moderkort: MSI 870A-G54 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R
olivern3 är inte uppkopplad
2012-03-23, 16:49   #1641

Hotel_Golf

Medlem

Jag tror att AsusSupport blev avstängda från forumet?
Samtliga inlägg de skrivit ploppade bort?

Någon som med omedelbar verkan kan meddela varför!?
De hjälpte oss alla på ett mycke bra, seriöst och vänligt sätt!

Undertecknad //
Förvånad
2012-03-23, 20:54   #1642

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Kanske var det inte asus egna support utan en som angav sig för att vara från Asus, men du har rätt det är skumt.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är inte uppkopplad
2012-03-23, 21:48   #1643

RAMbob

Medlem

Plats: Oslo

Registrerad: okt 2010

Man måste vara en ganska sjuk typ utan liv om man sitter här och svarar på folks frågor och utger sig för att vara från ASUS :S
Hursomhelst, är det någon som känner igen dessa problem:
- Touchen har väldigt dålig respons ibland, t.ex om man drar med fingret över skärmen tappar den rörelsen mitt i.
- plattan verkar inte gå i sleep mode, batterifliken i inställningar bekräftar detta, och kör man ngn utility (t.ex SystemPanel) så är det en systemkomponent som håller plattan vid liv. Resultat = batteriet laddas ut med ca 10-20% per dag.
RAMbob är inte uppkopplad
2012-03-24, 03:13   #1644

Andreas D

Andreas Dimestam
Chefredaktör

Andreas Ds avatar

Plats: 127.0.0.1 / ::1

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hotel_Golf Visa inlägg
Jag tror att AsusSupport blev avstängda från forumet?
Samtliga inlägg de skrivit ploppade bort?

Någon som med omedelbar verkan kan meddela varför!?
De hjälpte oss alla på ett mycke bra, seriöst och vänligt sätt!

Undertecknad //
Förvånad
Den filuren jobbar inte på Asus, lustigt nog.

http://www.sweclockers.com/forum/129...i-forumet.html
2012-03-24, 07:23   #1645

JesperT

Medlem

JesperTs avatar

Registrerad: jul 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Andreas D Visa inlägg
Den filuren jobbar inte på Asus, lustigt nog.

http://www.sweclockers.com/forum/129...i-forumet.html
Det skulle väl iofs kunna rört sig om någon som jobbade på Asus support, men inte var medveten om reglerna och därmed trodde att det bara var att skriva att han jobbade där.
Låter ju verkligen lite lustigt varför någon som inte jobbar där skulle vilja skriva vänliga svar i deras namn. Att någon vill förstöra genom att skriva elakheter och låtsas vara någon annan har man ju hört om, men det här var ju precis motsatsen.
Kanske en fanboy som ville förbättra Asus rykte ?

Jaja, bra iallafall att ni har de där reglerna med loggan för företag osv så att man kan lita på att man diskuterar med rätt person(er).

Undrar just var äkta Asus blivit av i denna tråd bara ?
JesperT är inte uppkopplad
2012-03-25, 01:16   #1646

emahex

Medlem

Plats: uppsala

Registrerad: jul 2010

Nu har man sålt datorn, ska bli intressant att se om man enbart klarar sig på asustransformern i hemmet
emahex är inte uppkopplad
2012-04-02, 00:10   #1647

Aotw

Medlem

Aotws avatar

Plats: Tranås

Registrerad: okt 2005

Någon som vet om denna modellen lider lika mycket av WiFi + BT problemet som Prime modellen, att WiFi signalen blir väldigt svag eller försvinner helt nästan om man använder båda samtidigt?

(Kanske svarats på innan, hitta dock inget.)
Intel i7 2600K | 8GB RAM | 2x1TB + 2x2TB + 2TB extern | EVGA GeForce 660Ti FTW Signature 2 | Nec DVD 3540A | Logitech Z4 | Asus Sabertooth P67 | Logitech G510 + G500 | Nikon D700 | Fracta Design Define XL | Windows 7 HP x64
Aotw är inte uppkopplad
2012-04-02, 00:38   #1648

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aotw Visa inlägg
Någon som vet om denna modellen lider lika mycket av WiFi + BT problemet som Prime modellen, att WiFi signalen blir väldigt svag eller försvinner helt nästan om man använder båda samtidigt?

(Kanske svarats på innan, hitta dock inget.)
Aldrig haft problem med det
2012-04-13, 13:39   #1649

neo_rtr

Medlem

Registrerad: feb 2008

Hej
Har köpt 2st TF101. Problemet är ”random reboots”
Är det några andra som har sett samma sak. Har googlat vidare och kommer till tråden
http://www.transformerforums.com/for...update-17.html

http://www.transformerforums.com/for...ve-thread.html

Är det bara att vänta på nästa uppdate som fixar problemet?
Vad säger ni?
neo_rtr är inte uppkopplad
2012-04-14, 07:05   #1650

SweSG

Medlem

Plats: SWE

Registrerad: jan 2010

Blir helt galen på denna platta. Kommer ihåg när jag köpte den för ca ett år sedan. Första veckan gillade jag den grymt mycket, men då visste jag att den skulle vara småbuggig. Ett år senare och den är fortfarande inte okey. Tror jag skiter i denna platta. Så är alla plattor med Android fult med buggar? Vilken ska man köpa istället? Apple?

SweSG är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb