Inet.se lång väntetid?

Permalänk
Medlem

Inet.se lång väntetid?

Hej har beställt lite delar (Chassi+vattenkylning) men undrar hur lång tid brukar det ta att packa ihop och skicka iväg det från inet?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Finns det på lager har man det dagen efter. Oftast.

Permalänk

Det brukar komma dagen efter, eller dagen efter det. Snabba är de.

Permalänk
Skrivet av Höbalen:

Hej har beställt lite delar (Chassi+vattenkylning) men undrar hur lång tid brukar det ta att packa ihop och skicka iväg det från inet?

Beror på vilket chassi du beställde. Ett 800D skickar dom som företagspaket. Jag väntar på mitt nu. Beställde det i onsdags men har inte fått något sms från dom än.

Du ska beställa för 17:00 så skickar det oftast det samma dag.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Beror på vilket chassi du beställde. Ett 800D skickar dom som företagspaket. Jag väntar på mitt nu. Beställde det i onsdags men har inte fått något sms från dom än.

Du ska beställa för 17:00 så skickar det oftast det samma dag.

Beställde ett Fractal Design ARC och ett antec KUHLER 620
jag beställde igår kl 8-9 på kvällen men på deras sida står det att dom inte har packat eller skickat det ännu

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Höbalen:

Beställde ett Fractal Design ARC och ett antec KUHLER 620
jag beställde igår kl 8-9 på kvällen men på deras sida står det att dom inte har packat eller skickat det ännu

Om det var i lager så ska dom ha skickat det idag eller ha skrivit en anledning till varför inte i ett mail till dig.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Om det var i lager så ska dom ha skickat det idag eller ha skrivit en anledning till varför inte i ett mail till dig.

dom har reserverat allt förutom min, Antec KÜHLER H2O 620. fast det står att det finns >50 i webblager. :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det brukar vara på eftermiddagen de skickar sakerna. Har de inte hunnit skickas innan 19-20 ikväll så blir de nog inte skickade idag.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat snart en månad...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av molsson:

Jag har väntat snart en månad...

Jag råkade ut för samma sak som dig: ringde Inet och frågade och de svarade att det var X produkt som "spärrade" orden för att den inte hade kommit in i lager. Det låter som att du har samma problem - att din Antec KÜHLER H2O 620 inte finns och därmed spärrar/lägger ordern på vänt tills Antec KÜHLER H2O 620 kommer in. Varför det står att Antec KÜHLER H2O 620 finns i lager har jag dessvärre inget svar på.:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Inaktiv

Ja, det känns som om att du borde ringa dem och fråga.

Permalänk
Medlem

Själv har jag väntat på mitt hd6970 i 1 månad nu Finns dock inte i lager på grund av efterdyningar av japankatastrofen. Annars så brukar folk få sina saker inom 3 dagar, 4 för mig för jag bor på landet..

Permalänk
Skrivet av Aiwzor:

Själv har jag väntat på mitt hd6970 i 1 månad nu Finns dock inte i lager på grund av efterdyningar av japankatastrofen. Annars så brukar folk få sina saker inom 3 dagar, 4 för mig för jag bor på landet..

Synd att du behöver vänta så länge Kan du inte beställa från cdon? dom har några i lager

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har beställt från Inet 6-7ggr, både stort (HAF-X + övriga datorkomponenter) och smått (kylpasta, hörlurar, USB-modem), och har alltid fått grejerna dagen efter.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Inet har ett eget forum här http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8.... Mitt bästa råd är att ställa frågan om leveranstid direkt till dem istället.

*Tråd flyttad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Inet har ett eget forum här http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8.... Mitt bästa råd är att ställa frågan om leveranstid direkt till dem istället.

*Tråd flyttad*

Helt rätt, men (om jag inte missat något) så vill inte Inet att man ställer frågor om sina varor och när de kommer.:P Kanske därför TS har valt att skapa en tråd om detta? Men *absolut* jag håller med dig, det är nog lättare att ringa Inet än att ställa frågan här.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!