Verktyg Visningsval
2011-09-04, 18:31   #1

zebrra3

Medlem

zebrra3s avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2011

Beställa från internet, får man på lanseringsdag?

Hej, som de flesta vet så kommer Bf3 ut den 27 Oktober. Mycket sugen på detta spel och tänkte förboka. Undrar då, om jag beställer från tex. Komplett, Cdon eller liknande, kommer jag få spelet på lanseringsdagen eller får jag det 1-3 dagar efter lanseringsdatum?

Tack! =)
2011-09-04, 18:36   #2

Wolfe86

Medlem

Plats: Enköping

Registrerad: apr 2009

Beror lite på om det är många som har bokat på samma ställe som dig dvs du kan hamna i andra svängen av gänget o då får du den senare. Dock brukar du få spelet på lanseringsdagen alt dagen innan.
Hör efter me supporten på de stället du tänker köpa hos osv dem kan svara dig bättre eftersom de vet hur många som bokat.
Intel i7-3930K | Corsair H-100 | Corsair Vengeance 16GB | Asrock Extreme7 X79 | 2X Radeon HD 5970 | OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS | Corsair HX1000W PSU | Creative X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion | Win7 x64 & Win8 x64
Wolfe86 är inte uppkopplad
2011-09-04, 18:38   #3

dEnnA

Medlem

Plats: Rimbo

Registrerad: apr 2007

Dom gånger jag förhandsbokat spel från internet(spelbutiken.se och dustinhome.se) så har paketet skickats två dagar innan lanseringsdatum så jag till och med fick spelet en dag tidigt
dEnnA är uppkopplad nu
2011-09-04, 18:39   #4

Tandborste

Medlem

Tandborstes avatar

Plats: Widefield

Registrerad: jan 2007

Funderat på att maila butikerna istället för att fråga här? Visst, kan det vara så att "det brukar vara si och så" men det är ju bara butikerna som kan ge ett definitivt svar, så vida det inte är så att nån anställd hänger här och kan svara.

Skickades från m.sweclockers.com
Main. - P280 Mod - NZXT Hale90 850w - Asus Crosshair V Formula- AMD Phenom II X6 1090T - Corsiar 16gb Vengeance 1600mhz - Asus HD7950 3Gb DCII - X-Fi Extreme Music - Samsung 830 128Gb SSD - 150Gb Raptor 10k RPM - 1Tb lagring - Logitech G5 - SteelSeries 6Gv2 - BenQ XL2420T
- Nexus 4 & 7 - Samsung LE46B655
Tandborste är inte uppkopplad
2011-09-04, 18:48   #5

KRQKAN

Medlem

KRQKANs avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lalingoo Visa inlägg
Hej, som de flesta vet så kommer Bf3 ut den 27 Oktober. Mycket sugen på detta spel och tänkte förboka. Undrar då, om jag beställer från tex. Komplett, Cdon eller liknande, kommer jag få spelet på lanseringsdagen eller får jag det 1-3 dagar efter lanseringsdatum?

Tack! =)
jag brukar ha tur med webhallen, kör alltid postförskott och brukar få mina spel 2-3 dagar innan
KRQKAN är inte uppkopplad
2011-09-04, 19:23   #6

zebrra3

Medlem

zebrra3s avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tandborste Visa inlägg
Funderat på att maila butikerna istället för att fråga här? Visst, kan det vara så att "det brukar vara si och så" men det är ju bara butikerna som kan ge ett definitivt svar, så vida det inte är så att nån anställd hänger här och kan svara.

Skickades från m.sweclockers.com
Gör antagligen det, men jag fick ju min fråga besvarad, lanseringsdatum eller tidigare. Min fråga var Lanseringsdatum eller senare. Alltså är jag rätt safe.
2011-09-05, 09:58   #7

Handa

Medlem

Handas avatar

Plats: Arlanda!

Registrerad: nov 2002

Just BF3 lär de skicka ut tidigare men t.ex. WoW-expansioner så brukar Blizzard kräva att butiker skickar på lanseringsdagen eller iallafall så kunden får den då och inte dagen innan. Var dock få butiker som följde detta och fick skit p.g.a. det.
Handa är inte uppkopplad
2011-09-05, 15:09   #8

Stormrwlr

Medlem

Stormrwlrs avatar

Plats: Gällivare

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KRQKAN Visa inlägg
jag brukar ha tur med webhallen, kör alltid postförskott och brukar få mina spel 2-3 dagar innan
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Handa Visa inlägg
Just BF3 lär de skicka ut tidigare men t.ex. WoW-expansioner så brukar Blizzard kräva att butiker skickar på lanseringsdagen eller iallafall så kunden får den då och inte dagen innan. Var dock få butiker som följde detta och fick skit p.g.a. det.
Jag kör med webhallen av den anledningen, brukar ligga på dörrmattan dagen före släpp 9 gånger av 10. Enda gångerna det har misslyckats är när Blizzard eller nåt annat företag KRÄVER att spelet inte får komma fram före releasedagen. Man missar att räkna med det extra dygnets postgång till övre norrland. När spelet måste registreras på Steam är det trevligt att få det i förväg så man hinner förtanka och vara klar vid släppögonblicket.
Stormrwlr är inte uppkopplad
Sök jobb