Sidan 6 av 6 « Första 345 6

Verktyg Visningsval
2012-10-27, 17:38   #151

docky30

Medlem

Plats: Värnamo

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av P!ngv!N Visa inlägg
Om du besöker honom kan han ringa polisen? Vart har du fått det ifrån?

Tror du inte att du kan besöka honom och konfrontera honom om varför han har skickat trasiga produkter? haha snälla, har du möjlighet så åk dit och konfrontera honom, stänger han bara dörren eller hotar med att ringa polisen så låt fanskapet göra de? Vad tror du polisen ska göra? plocka in dig för att du frågar en bedragare varför han skickar defekta varor?`haha ironiskt.

Om han då vill ringa polsen så låt han göra det och vänta med honom på farbror blå (om han nu är så dum att han skulle görat, men som han såklart inte kommer)

Det är löst nu och det blir inga besök...

tack alla
docky30 är inte uppkopplad
2012-10-27, 23:01   #152

Frantic

Medlem

Frantics avatar

Plats: Umeå

Registrerad: dec 2004

Kul att se att det går bra för någon

Själv blev jag lurad på 4200kr på tradera.

Polisen tog han för det och en massa andra saker, men han hade så tunga kriminella saker på sig så åklagaren tog inte med min polisanmälan eftersom det inte kunde öka straffsatsen något.

Jag vet att killen hamnade på sluten vård.
Frantic är inte uppkopplad
2012-10-28, 12:44   #153

Bläckman

Medlem

Bläckmans avatar

Plats: Tjörn

Registrerad: okt 2003

Ett stort GRATTIS från mig. Jag fick ett STORT leende på läparna när jag kom till slutet av denna tråd (jo, jag läste faktiskt hela tråden från början till slut). Antagligen har inte bara bedragaren lärt sig nåt, utan hans mamma också. Hon trodde väl att hennes lilla pojk var det oskyldigaste som fanns...

Och en stor eloge till trådskaparen som på ett föredömligt sätt delger oss upplösningen av detta drama :-)
Intel i2500K @4500MHz | Corsair H80 | 2x4Gb Corsair Vengeance 1600MHz | Gigabyte GA-Z68X-UD4 | Fractal Design Define R3 | OCZ StealthXStream 2 700W | Gigabyte GTX570 2.0 Windforce | Seagate Barracuda 500Gb

Bläckman är inte uppkopplad
2012-10-28, 12:52   #154

Flutters

Medlem

Flutterss avatar

Plats: Sölvesborg

Registrerad: aug 2008

Detta var verkligen det bästa man läst på länge!
Är klara bevis på att man verkligen inte ska ge upp om man blivit lurad eller liknande.
Riktigt snyggt jobbat!
Citera för svar!///Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX780 DirectCUII/Samsung 830 128GB/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Corsair Graphite 600T white/Corsair AX850/Kringutrustning: BenQ G2420x3/Ducky G2pro MX Green/M-Audio AV40 MK2/Logitech G700

Flutters är inte uppkopplad
2012-10-28, 12:57   #155

Alle22

Medlem

Alle22s avatar

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av docky30 Visa inlägg
Hej allihopa!!!

Tänkte ge er en liten uppdatering på denna!

Efter nästan ett år fick jag tillbaka mina pengar

Härligt .. va???

Det som hände under året som är förbi är följande...:

Försökte att kontakta killen under en längre period men utan att lyckas. Någon gång i maj månad skickade jag ansökan om stämning och den gick igenom. Fick svar från tingsrätten att jag vann denna och att han hade på sig 1 månad för att ansöka om återvinning. Det gjorde han men han väntade sista dag innan deadline för att skicka in sitt svar (återvinning). Det tog lite mer än 1 månad och vi blev kallade till tingsrätten. Så klart åkte jag dit men killen kom aldrig. Han ville inte ens inställa sig i rätten och säga sitt. Ännu en gång van jag och 2 veckor senare fick jag papperna hem. Samtidigt fick jag instruktioner hur jag skulle gå vidare med det.

Det som gällde i så fall var att gå till Kronofogden och ansöka om verkställighet. Det gjorde jag så klart. Det som återstod var att vänta och se vad Kronofogden skulle göra med det hela.

Igår loggade jag in på min bank och såg att pengarna hade förts över till mitt konto!

Gud, vilken känsla!!!!!

Det handlade inte om stora pengar men till slut så fick jag min vilja igenom.... Han var tvungen att betala tillbaka samt att han kommer att ha ett litet prick i sin register som säger att han hade med Kronofogden att göra !!!

Tack till alla som hjälpte, som kommenterade och peppade mig att gå vidare med detta!

Hoppas verkligen att de andra som har blivit lurade av scam på nätet för också rätt!!!

MVH
//docky
Vad bra!
En dator som uppfyller mina krav |!PROJECT ICE COOL!|Project Plexi Cube| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls
Alle22 är inte uppkopplad
2012-10-28, 12:57   #156

RepZi

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Värt... att lägga ner så mycket tid på sånt som är värt så lite pengar. : / Hur som helst, grattis antar jag!
Battle.net: RepZi#2920
RepZi är inte uppkopplad
2012-10-28, 13:13   #157

INCSlayer

Medlem

INCSlayers avatar

Plats: Sofia

Registrerad: sep 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RepZi Visa inlägg
Värt... att lägga ner så mycket tid på sånt som är värt så lite pengar. : / Hur som helst, grattis antar jag!
det handlar om någonting som kallas för principer inte om summan pengar det gällde

och Grattis Ducky gött att du fick dina pengar!
Inet fri Frakt
INCSlayer är inte uppkopplad
2012-10-28, 13:19   #158

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Sverige

Registrerad: dec 2005

Citat:
Om alla ryckte på axlarna åt alla lagbrott, hur tror du samhället skulle se ut?

För att citera en Tage Danielsson-dikt:

"En droppe, droppad i livets älv, har ingen kraft att flyta själv. Det ställs ett krav på varenda droppe: Hjälp till att hålla de andra oppe!"

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *
MultiMan är inte uppkopplad
2012-10-28, 13:26   #159

Paikz

Medlem

Paikzs avatar

Registrerad: nov 2011

Läste hela tråden och det är sjukt bra av dig att du orkat gå igenom hela processen och äntligen satt dit killen. Bra jobbat!
2012-10-28, 13:30   #160

RepZi

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg

"En droppe, droppad i livets älv, har ingen kraft att flyta själv. Det ställs ett krav på varenda droppe: Hjälp till att hålla de andra oppe!"
Vänta lite, du menar att jag speglar ALLA andra :s ? Snacka om att tolka världen svart eller vit..
RepZi är inte uppkopplad
2012-10-28, 13:32   #161

MultiMan

Moderator

MultiMans avatar

Plats: Sverige

Citat:
Vänta lite, du menar att jag speglar ALLA andra :s ? Snacka om att tolka världen svart eller vit..
Om du inte gör något, varför skulle någon annan göra det?

Det verkar som om du inte förstår vad jag pratar om, så jag lämnar det här. Du kan ju starta en tråd i ÖÄ om du vill ha vidare förklaringar.

Huvudburk: Intel 2600K, Asus P8Z68-V PRO, Corsair Vengeance 16GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 320 SSD, WD Black+Green, Silverstone FT02, Silver Power SP-SS750M (SeaSonic M12D), Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS.
* Stolt paragrafryttare *
MultiMan är inte uppkopplad
2012-10-28, 13:44   #162

SwedenVirre

Medlem

SwedenVirres avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: jul 2009

fasen vad trevligt att det löste sig tillslut!

Sådana personer är aldrig kul att ha att göra med, som tur är har jag sluppit det men man vet ju aldrig när det kan hända...
SwedenVirre är uppkopplad nu Folding
2012-10-28, 13:52   #163

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Det som återstår för killen är att försöka dra det upp till Högsta domstolen vilket är inte så troligt
Tror inte ens det är möjligt att få ett ärende som handlar om saker värda mindre än 2000kr upp i högsta domstolen.

Grattis till pengarna tillbaka. Även om allt slit och jobb du var tvungen att genomgå som förmodligen totalt kostat dig mer än 2000kr i tid så måste det ändå kännas bra att du fick sätta dit han.
2012-10-28, 14:12   #164

yroll

Medlem

yrolls avatar

Plats: örebro

Registrerad: aug 2007

Bra jobbat! och det handlar inte om att det är en liten summa pengar, det handlar om att sätta dit bedrägare och bevisa att det inte lönar sig.
ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.
yroll är inte uppkopplad
2012-10-28, 14:32   #165

Kal El

Medlem

Kal Els avatar

Plats: Metropolis

Registrerad: jul 2011

Citat:
Värt att kämpa mot brott och kämpa till en bättre Värld.
Kal El är inte uppkopplad
2012-10-28, 14:39   #166

Killbom

Medlem

Killboms avatar

Plats: Lund

Registrerad: feb 2006

Använd blocket paketet nästa gång. Då är du 100% säker som köpare
Killbom är inte uppkopplad
2012-10-28, 14:48   #167

docky30

Medlem

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bläckman Visa inlägg
Ett stort GRATTIS från mig. Jag fick ett STORT leende på läparna när jag kom till slutet av denna tråd (jo, jag läste faktiskt hela tråden från början till slut). Antagligen har inte bara bedragaren lärt sig nåt, utan hans mamma också. Hon trodde väl att hennes lilla pojk var det oskyldigaste som fanns...

Och en stor eloge till trådskaparen som på ett föredömligt sätt delger oss upplösningen av detta drama :-)

Tack så mycket! Jag lovade att hålla er uppdaterade och även om tråden låg "död" under en längre tid försökte jag att ge er all info. JAg ville inte gå ut med den information mitt i processen utan väntade på att det avslutas.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av THEBADGUY Visa inlägg
Detta var verkligen det bästa man läst på länge!
Är klara bevis på att man verkligen inte ska ge upp om man blivit lurad eller liknande.
Riktigt snyggt jobbat!

Tack Det var inte p.g.a. de 3-4 tusen (räknade in rättegångskostnader och frakten till honom) kronor jag har fått utan principen. Jag ville sätta dit honom och visa att så lätt ska det inte gå. Även om det tog tid och pengar lyckades jag få honom att betala.

Citat:
Redan svarat innan. Det är inte pengar som handlar om utan att han ska lära sig att inte göra det. Tänk om jag hade lagt ner det hela... om par månader skulle han lägga ut ny annons och lura någon annan...och någon annan ... tills någon sätter stop för det.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg

bra sagt!!!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Paikz Visa inlägg
Läste hela tråden och det är sjukt bra av dig att du orkat gå igenom hela processen och äntligen satt dit killen. Bra jobbat!
Tack!

Det tog ju både tid och pengar men det löste sig... Har förlorat mycket tid men är riktigt glad att han har fått betala samt att han kommer att få den där lilla pricken i sin register Det är värt mer än allt annat

Citat:
Ursprungligen inskrivet av yroll Visa inlägg
Bra jobbat! och det handlar inte om att det är en liten summa pengar, det handlar om att sätta dit bedrägare och bevisa att det inte lönar sig.

Samma tanke här!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kal El Visa inlägg
Värt att kämpa mot brott och kämpa till en bättre Värld.
Om alla blundar till detta undrar hur Världen kommer att se ut? Oftast börjar man med små summor för att se om det går igenom... Då är det lätta att lura flera och få mycket pengar. tycker att man ska kämpa för att få rätt...
docky30 är inte uppkopplad
2012-10-28, 15:39   #168

Kal El

Medlem

Kal Els avatar

Plats: Metropolis

Registrerad: jul 2011

Citat:
Tack så mycket! Jag lovade att hålla er uppdaterade och även om tråden låg "död" under en längre tid försökte jag att ge er all info. JAg ville inte gå ut med den information mitt i processen utan väntade på att det avslutas.

Tack Det var inte p.g.a. de 3-4 tusen (räknade in rättegångskostnader och frakten till honom) kronor jag har fått utan principen. Jag ville sätta dit honom och visa att så lätt ska det inte gå. Även om det tog tid och pengar lyckades jag få honom att betala.

Redan svarat innan. Det är inte pengar som handlar om utan att han ska lära sig att inte göra det. Tänk om jag hade lagt ner det hela... om par månader skulle han lägga ut ny annons och lura någon annan...och någon annan ... tills någon sätter stop för det.

bra sagt!!!

Tack!

Det tog ju både tid och pengar men det löste sig... Har förlorat mycket tid men är riktigt glad att han har fått betala samt att han kommer att få den där lilla pricken i sin register Det är värt mer än allt annat

Samma tanke här!

Om alla blundar till detta undrar hur Världen kommer att se ut? Oftast börjar man med små summor för att se om det går igenom... Då är det lätta att lura flera och få mycket pengar. tycker att man ska kämpa för att få rätt...
exactly, welcome to my world.
Kal El är inte uppkopplad
2012-11-26, 00:23   #169

Zer0Beria

Medlem

Zer0Berias avatar

Registrerad: jul 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jonathanknet Visa inlägg
Därför gör man enbart affärer mellan 4 ögon.. Eller möjligtvis www.internetgirot.se
Vet inte om någon som har blivit blåst genom att använda det.
Jag använder alltid internetgirot , funkar skitbra! Man kan ju inte bli blåst är ju det bästa om varan är sönder får ju köparen inga pengar

Skickades från m.sweclockers.com
Q6600 2.4 Ghz | Arctic Cooling Freezer 13 | HIS HD 5870 | XMS2 4GB DDR2 | Gigabyte ep45-ds3 |Maxtor 250GB 7200rpm | Western digital green 1TB 5400rpm 64MB | Antec 600 | Windows 7 Ultimate x64| Samsung Syncmaster 245B | Func KB-460 | Razer Imperator BF3 Edition |
Zer0Beria är inte uppkopplad
2012-11-26, 09:04   #170

ozo64

Medlem

Man bör använda payson eller internetgirot. Visst det kostar 5% extra men det är det värt.
ozo64 är inte uppkopplad
2012-11-26, 12:05   #171

JimmieSan

Medlem

JimmieSans avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Geforce9500gt Visa inlägg
Därför köper/säljer grejer här på Sweclockers
Finns en hel del folk som blivit blåsta här på swec me, gott om sådana trådar tyvär.
Jag litar mer på tradera då ifrån en säljare med många positiva omdömmen som lagts senaste tiden än randoms på sweclockers.

Sen att TS köpte ifrån en utan omdöme på tradera är ju något jag aldrig gjort, är som att köpa ifrån blocket, sweclockers eller vart som ifrån folk utan rekommendationer.

Sen kan man aldrig vara 100% säker på sådant här, men man kan öka odsen att inte bli blåst iaf markant.

JimmieSan är inte uppkopplad
2012-11-26, 22:55   #172

Jonathanknet

Medlem

Jonathanknets avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: feb 2010

Man kan även använda sig utav blocket paketet. Det verkar också som man inte direkt kan bli lurad på, synd bara att dessa tjänster kostar mer..
Jonathanknet är inte uppkopplad
2012-11-27, 11:16   #173

Erik

Medlem

Eriks avatar

Plats: Skövde

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zer0Beria Visa inlägg
Jag använder alltid internetgirot , funkar skitbra! Man kan ju inte bli blåst är ju det bästa om varan är sönder får ju köparen inga pengar

Skickades från m.sweclockers.com
Problemet ur säljarens perspektiv är att du inte har en aning om hur köparen hanterar det som skickas till denne, speciellt när det gäller komponenter eller annan utrustning som kan vara känslig för bristfällig hantering. Det kan likväl vara köparens hantering som orsakar en skada.

När jag säljer något försöker jag alltid dokumentera funktionen. Om en potentiell köpare kräver Internetgirot eller motsvarande lösning tackar jag alltid nej till detta.

/Erik
Erik är inte uppkopplad
2012-11-30, 23:41   #174

Klappis

Medlem

Klappiss avatar

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Erik Visa inlägg
Problemet ur säljarens perspektiv är att du inte har en aning om hur köparen hanterar det som skickas till denne, speciellt när det gäller komponenter eller annan utrustning som kan vara känslig för bristfällig hantering. Det kan likväl vara köparens hantering som orsakar en skada.

När jag säljer något försöker jag alltid dokumentera funktionen. Om en potentiell köpare kräver Internetgirot eller motsvarande lösning tackar jag alltid nej till detta.

/Erik
Hur dokumenterar man en funktion?
Intel i7 4770K 3,5GHz | Noctua NH-U14S | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | 4x8gb Crucial Ballistix Sport VLP DDR3 PC12800/1600MHz | Gigabyte HD6850 1024mb | Antec Solo II | Super Flower SF-500P14FG Platinum Passive 500W | Dell UltraSharp 2407WFP-HC | WD Green WD40EZRX 64MB 4TB | WD Green WD30EZRX 64MB 3TB | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-760SA | RME BabyFace | Windows 8 Pro x64
Klappis är uppkopplad nu
2012-12-01, 07:55   #175

Erik

Medlem

Eriks avatar

Plats: Skövde

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dj christian Visa inlägg
Hur dokumenterar man en funktion?
Jag brukar använda printscreen (alternativt video). Tex, ska jag sälja ett grafikkort tar jag en printscreen på ett spel i windowed mode tillsammans med GPUid + dagens upplaga av Afronbladets nätupplaga. Sen upprepar jag samma procedur med någon form av benchmarkprogram som visar att grafikkortet kan passera tester utan fel.

Självfallet är detta inte en garanti för att grafikkortet fungerar när det kommer fram men jag anser att det på ett tillräckligt säkert sätt visar att grafikkortet fungerar vid ett visst tillfälle i nära anslutning till att köparen tar emot kortet.

/Erik
Erik är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker