RMA upplevelser. Ranka dina ärenden.

Permalänk
Medlem

RMA upplevelser. Ranka dina ärenden.

Hej.
Jag har haft ett litet problem med mitt chassi från Bitfenix. Jag köpte det från Inet och det var dit jag först vände mig.
Jag vill självklart inte sitta utan chassi och bad dem att skicka det nya chassit i förväg om det var möjligt. Det här gick inte för sig.
De ville att jag skulle skicka in chassit för att de skulle undersöka det först.

Sen kontaktade jag Bitfenix. De tyckte att det var dumt att jag skulle sitta utan chassi och skulle därför kontakta Inet och se om de kunde göra något åt det.
Det här är svaret jag fick av Inet:

Hejsan,

Chassit du köpt av oss har vi i vår tur inte köpt av Bitfenix. Detta medför att vi i vår tur inte kommer att returnera chassit till Bitfenix och personen som du nämner nedan.

För att vi ska kunna ordna detta serviceärende för dig ber jag dig att skicka in chassit till oss för kontroll samt åtgärd.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att skicka ut ny vara innan vi har den defekta oss tillhanda.

Dold text

Jag fortsatte min mail konversation med Bitfenix och de kom fram till att de ville skicka mig ett chassi direkt ändå.
Jag frågade dem vad jag skulle göra med det gamla chassit och de sa att jag kunde behålla det. Det kallar jag service!

Jag ger Bitfenix 10/10 i betyg. Inet tänker jag inte betygsätta, för jag förstår varför de inte kan gå med på det.

Jag skulle även vilja se ni andra här på SweClockers dela med er av era RMA ärenden.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Hej.
Jag skulle även vilja se ni andra här på SweClockers dela med er av era RMA ärenden.

Kul att det löste sig så bra för dig!

RMA ärende för mig.
Logitech 9x mus som till och från tappade kontakt med datorn. Lämnade in den hos webhallen som inte kunde hitta något fel. Trist men jag behövde ej betala för deras felsökning. Fick köpa en ny mus som fungerar suveränt.

OCZ 1250 psu som tjött som tusan så fort jag spelade och CrossfireX kopplades igång. Lämnade in den på webhallen och de upplevde samma sak. Personen på helpdesk bad mig byta märke då de verkade ha stora problem med just det märket. Det var trevligt.

Samsung F1 1tb. Stendöd, fick byta till en sprillans ny via webhallen.

Noctua fläktar som hade samma ljudbild som en gräsklippare. Fick lämna tillbaka dem och fick tom en ny variant fläktar iom att modellen hade utgått. Affären webhallen.

Har bara gott att berätta om mina rma ärenden. Dock misstänker jag att vänner har saboterat sin utrustning när de har skruvat och sen försökt RMA prylarna och blivit sura på att affären har förvägrat dem garanti...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Har full förståelse för Inets agerande så inga konstigheter där.
Bitfenix däremot verkar vara riktigt serviceminded, vet inte vad det var för fel på ditt chassi eller hur det uppkom, men tummen upp till dem för att de löste det så smidigt.

Har själv varit väldigt förskonad från RMA förutom en gång med ett par RAM minnen från komplett. De hade inte skrivit ut timings på så jag mailade och frågade, fick svaret att det var de med tighta timings (2-2-2-5?) och detta lät ju bra när de kostade typ 1600 för 2x256mb istället för 2000+ som på de andra butikerna. När jag sen fick hem dom stod det klart och tydligt på dom att det var ett par slappare minnen så det var bara att kontakta komplett igen. blev tvungen att skicka in minnena, men fick välja mellan pengarna tillbaka eller ett par av de snabbare minnena som jag trodde mig ha köpt utan extra kostnad

Permalänk
Medlem

Jag har även anmält min SS Kinzu till RMA. Ska bara ta mig ner till posten och skicka in den.
Nu när Kinzu v2 har släppts. Tror ni att de skickar en sådan istället?
Har någon här någon erfarenhet av SteelSeries när det kommer till RMA?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Inte för att jag inte skulle vilja att alla mina kommande RMA-fall skulle gå till på samma vis, men är det inte på gränsen till lite konstigt/korkat gjort av Bitfenix?

Har aldrig gjort en RMA i hela mitt liv, förutom på smågrejer;

Gamla/uttorkade thermalpads (som följde med ett FC-5850) från Indomo. De skickade nya efter en kort mailkonversation.

Fick med fel reservoar på ett EK vattenkylningspaket från Indomo (fel i produktbeskrivning). Blev kompenserad vid min nästa beställning (billigare varor).

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk

Har haft 2 RMA ärenden hos Komplett, det är allt (Grafikkort båda gångerna...)
Var 2 HD 4870 från XFX, ett referens 1GB och ett "Lite" 1GB.

Första gången gav det ifrån sig ett ljust grön/blått sken från en del av kortet och började lukta bränt... Givetvis dog det omedelbart. Skickade in det till Komplett och fick tillbaka ett nytt HD 4870.

Nya kortet jag fick var också från XFX, men den här gången fick jag någon slags "Lite" version som såg lite halv-budget ut, jätteklen kylare t.ex... Det funkade väl bra, fram tills dagen då spel började krascha, inga artefakter eller något, bara frös. Satt igång FurMark för att testa så att allt fungerade som det skulle, alla temperaturer såg helt normala ut (under 80) efter ca 10 min som jag satt och kollade... Gick sedan ifrån datorn i högst 2 minuter, kommer tillbaka och hela skärmen är fylld av olika färger, drar en hard reset... Men POSTar inte, hmmpf.

Öppnar ett RMA ärende hos Komplett igen, dom tar emot det, märker att det inte funkar, skickar ett HD 5830 till mig, dock var det inget jag ville ha, så frågade om det gick bra att skicka tillbaka kortet och betala mellanskillnaden till ett HD 6950, gick alldelles utmärkt.

Allt detta händer under 2 år, men sitter nu med ett Sapphire HD 6950 2GB som jag har haft i strax över 1 år nu och det fungerar hur klockrent som helst, aldrig haft det minsta problem med det.

Helt underbar RMA från Komplett, kan inte sätta annat än 10/10.
(Sorry för wall of text )

Permalänk
Medlem

Har bara behövt göra ett RMA ärende under de senaste 15 åren och det var i somras med en Corsair Force 3 som jag köpte på Webhallen. En månad efter köp så var jag trött på blåskärmar och inga framsteg med en lösning från Corsair så jag åkte in till Webhallen, förklarade problemet och fick välja mellan pengarna tillbaka eller en likvärdig produkt direkt över disk, värt att notera är väl att han som stog i kassan verkade helt lost om att detta var ett känt problem.
Så för själva RMA ärendet så kan jag ju inte ge annat än tummen upp, för deras koll på vad som händer med de produkter som de saluför så är det värre.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Master of Overkill

Webhallen göteborg, fick ett Asus Rampage extreme X79 med pinnsen i modekortet böjda.

Gick till dom nästa dag tog 20 min sen fick jag tillbacka pengarna och köpte ett nytt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Köpte precis två Coolit omni a.l.c kylare till mina 470 SLI, båda hade läckt kylvätska i kartongen. Komplett.se tog tillbaka dem utan problem.
Två av två var för övrigt inte så bra kvalitet, jag bestämde mig för att köra vidare på Arctic Extreme plus II eller vad de heter...

Komplett.se 10/10

Permalänk
Avstängd

Webbhallen, jag hade köpt en CM212+ och jag var inte nöjd med hur den kylde, jag packade ner den och gick tillbaka till butiken och fick den bytt mot en Antec 620 (la pengar i mellan), riktigt bra!

OCZ revodrive pajjade, gick till webbhallen och fick en ny direkt!

10/10 till Webbhallen

Corsair TX750w v2, inet,
Det pajjade efter 2 dagar, gick till inet, snubben tog in det och provade det och märkte samma fel, fick byta direkt (valde annat märke).

8/10 tilll Inet.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Hedersmedlem

Mycket bra initiativ av TS! kommer definitivt att återkomma med mina framtida RMA upplevelser här!

håller just nu på med ett RMA ärende angående ett nätagg!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Reklamation på Gainward GTX 460 från Komplett. Det var ett trasigt fläktblad som hade lossnat under leverans. Skickade tillbaka grafikkortet och fick ett nytt på ganska kort tid. Hur smidigt som helst. Komplett stod för frakten som det ska vara.

Reklamation på Logitech F710 (gamepad) från Webhallen. Efter lite mindre än ett år så började höger styrspak bete sig konstigt. Skickade in och nu så ligger där ett paket från webhallen på posten. Tog medellång tid. Webhallen stod för frakten som det ska vara.

Ångerrätt på Laptopväska från CDON. Inga problem, bara att kontakta dem och skicka tillbaka. Jag stod för frakten som det ska vara.

Orderändring på grejer från Aquatuning.se. Vissa saker var inte i lager så leveransen drog ut på tiden. Under tiden så bytte jag lite i ordern och det blev billigare. Eftersom jag betalat i förskott så skulle jag få några € tillbaka. Ifall jag inte missat det på kontohistoriken så har jag tyvärr inte fått några pengar.

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Dustin Home

Betyg:9/10

Ärende
Hade mailat med dominför mitt första datorbygge om ett moderkort hade båda CF och SLI vilket de hävdade. vad de hade missa skriva ut var att det var x16+x4 så det skickade jag tillbaka. Fick in kredit på mitt dustinkonto som jag kunde använda till att köpa mig ettnytt! Funkade fint men inget speciellt.

Dustin Home

Betyg: 0/10

Ärende
Mitt nya moderkort som jag köpte funkade klockrent i runt ett år och helt plötsligt tvärdog det.
Skickade in det precis enligt instruktioner och var jävligt försiktig och packade det riktigt riktigt väl.
Får sedan tillbaka kortet med en service avgift och ej åtgärdat. Då hävdar dom att ajg böjt pins?!
De var ej några böjda pins nä jag skickade in det så det är deras Piece-of-shit service avdelning som gjort detta.
Ringde och försökte förklara att det omöjligt kan ha varit jag då ett moderkort inte kan fungera ett år med böjda pins.
Jag gick till Konsument ombudsmannen i min stad och de ringde även dustin.
Helt ovilliga att hjälpa. allt jag köper på dustin är numera endast fläktar och liknande som inte har något dirket värde. För x58 moderkort var dyra när dom kom ut

Stort ris på dustin!

Coolingstuff.se

Betyg:
10/10

Ärende

Hade beställt mina först vattenkylnings grejjer och en packning saknades i ett paket mellan pump och reservoir.
Ringde till artur och han skickade den samma dag i ett rekommenderat brev! så jag hade den redan dagen efter!
DET är service! Handlade mer sen bara för att det känns bra att handla där!

Tumme upp!

Cooler Master

Betyg: 10/10

Ärende
Hade köpt mitt CM 690 och redan efter en vecka var nästan alla dioderna i frontfläkten sönder förutom en, vilket såg väldigt fult ut
Mailade ca 2-3 mail med CM och de skickade en ny direkt! fick behålla min gammla! Riktig service där!

Tummen upp!

CDON

Betyg: 2/10

Ärende
Köpte en 2TB WD green i sommras. Skickades i kuvert, halvadisken bestod av trasiga sektorer. Skickar tillbaka den och begär att få pengarna tillbaka då jag vill ha disken skickad på riktigt sätt från ett riktigt företag. Även om jag betalade med internet banken så vill dom envisas med att använda klarna för detta ärende. Då hade jag dessutom behövt uppge mina sista siffror i personnumret via ett mail. NEJ TACK. Efter mycket om och men kom pengerna min men omständndiga var dom helt kalrt. Ris på dom.

Edits: Lagt till allt eftersom.

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Jag har en mycket märklig upplevelse som berör Webhallen och Asus.

Köpte en Asus PA246Q skärm och den har 2 fel, väldigt kortfattat så lider den dels av buzzing och dessutom så har den på 2 ställen (ca 1 cm yta) ett antal tända pixlar.

Jag åker först in till Webhallen (hade då inte upptäckt fel nr 2 som bara syns med mörk bakgrund) och varken de eller jag kan höra felet eftersom det är en massa bakrundsljud i butiken. Jag lämnar ändå in den men ångrar mig då jag vill testa mer hemma för att utesluta att det är nåt lokalt problem störningar eller liknande. Jag hämtar alltså ut skärmen efter ca 30 min och frågar då om serviceärendet blir helt avslutat och får svaret JA.

Efter en massa tester hemma så kan jag konstatera att felet är detsamma oavsett förutsättningar.
Jag kontaktar då Asus direkt (Webhallen förklarade att det gick lika bra och att de dessutom skickar bud att hämta varan) och får ett löpnummer som jag sen skall registrera på deras RMA-sida.
Jag fyller i deras formulär och efter submit så får jag svaret att de tagit emot informationen och kommer kontakta mig inom 24 timmar.

Inget händer inom 24 timmar så jag ringer samtal nr 2 och då säger personen att det kan ta 48 timmar, märkligt då formuläret säger 24 timmar. Men jag väntar snällt och inget händer.

Ringer samtal nr 3 efter några dagar och blir då ombedd att fylla i formuläret igen vilket jag gör.

Väntar några dagar till och inget händer. Ringer då samtal nr 4 och de reggar då ett nytt case med nytt löpnummer.
Jag reggar återigen detta via formuläret och väntar några dagar till, inget händer.

Ringer samtal nr 5 och ber dem att registrerara det manuellt för att utesluta att det skulle vara nåt nätproblem (har testat både från jobbet och hemma) vilket låter absurt då jag hela tiden får konfirmation på att formuläret mottagits efter submit.
Vad jag förstod senare var att dom nog inte alls registrerade det manuellt utan istället skickade det vidare till en annan support inom Asus.

Inget händer efter 2 dagar till och jag ringer samtal nr 6. Då ber personen mig att registrera formuläret igen! Jag gör inte detta utan ber dom eskalera caset.

Nästa dag får jag ett halvkorkat mail från deras support som hävdar att jag haft problem med formuläret så jag får förklara allt igen och skickar med skärmdumpar som visar hur jag fyller i formuläret ytterligare en gång.

DÅ får jag svaret att de inte godkänner min RMA-ansökan pga av att mitt serienummer redan är registrerat av Webhallen! Att de inte kan få fram denna information i något av de 6 samtalen är inget annat än skandalöst.
De hävdar att jag åtminstone skulle fått ett mail om nekandet men det har jag inte (har kollat alla skräppost foldrar osv plus att jag fick ju mailen de skickade efter samtal 6).
De skriver även att de skickat en ersättningsskärm till Webhallen!!

Webhallen har aldrig hört av sig till mig vilket vore ganska naturligt om de får en skärm skickad tills sig på ett ärende som de avslutade för att jag hämtade skärmen igen.

Ringer Webhallen (samtal nr 7) och de kan inte hitta någon information om vad skärmen befinner sig eller vad som hänt. De ber mig kontakta RMA-ansvarig på Webhallen via mail.
Sagt och gjort, jag förklarar allt igen och skickar med svaren från Asus.

Får inget svar från RMA-ansvarig, beger mig in till Webhallen i göteborg och frågar där. De verkar veta vad det är frågan om direkt så infomrationen har iaf spridits. Väntar och får prata med RMA-ansvarig i göteborg som säger att de skickat tillbaka skärmen omedelbart då deras case var stängt.
Mycket märkligt tycker jag. Dessutom borde ju Asus känt till detta och inte hänvisat mig till Webhallen.

Hur som helst, det var igår runt lunch jag var hos Webhallen och de skulle ringa mig när de rett ut detta med Asus. Har fortfarande inte hört av Webhallen.

Det enda som gjort att jag inte totalt flugit i taket är att jag har kvar skärmen och har kunnat använda den under tiden.

Då jag själv jobbar med support så vet jag att det ibland kan strula men det här lilknar mer och mer ett avsnitt ur Fawlty towers (Pang i bygget)
Får se om nåt händer, skall nog ta och maila Asus igen om inget händer idag.

Kan inte ge något betyg ännu men ni förstår nog alla vart det lutar Skall nog skapa en egen tråd om detta när det väl är klart.

Permalänk
Medlem

Inet:
har nämnt detta förut i forumet, men iaf, lämnade in en skärm några veckor innan jul. Efter 10dagar får jag mail om att den skickas till leverantören för reparation. 6(!) veckor efter att jag lämnade in den är den klar för mig att hämta ut. Kommer hem, smäller upp skärmen - samma fel. (såklart inte inets fel ..men men). Tar mig in till inet och lämnar in skärmen igen, får som svar att "vi ringer imorgon hur det blir". Några dagar senare (mer än en) kan jag ta mig in till inet en tredje gång för att få tillbaka pengarna, 2 månader efter att jag lämnade in skärmen. (några dagar är ju givetvis pga av att jag inte kunde ta mig in till inet samma dag jag fick besked). Ändå vill jag påstå att det är under all kritik att man ska behöva vänta så pass länge. Fick iofs lite kompensation för att det dröjde så länge vid första tillfället, men det var efter att jag påtalade det.
4/10 kan jag tänka mig att ge Inet för hur de hanterade det ärendet. De räddade många poäng när de gick med på att kreditera beloppet vid andra tillfället.

Lämnade i samma veva in en hårddisk, som enligt deras "system" var klar redan dagen efter. Men SMSet om att jag kunde hämta ut den kom i samband med att skärmen skickades på reparation. Eftersom inte "samma" hårddisk fanns i deras sortiment blev jag uppbytt till en 2TB (från 1,5TB). Tycker nog att SMSet att den var klar hade kunnat skickats direkt.
Men 9/10 får de för detta.

Webhallen:
Hade ett par hörlurar som var DOA (ena luren glappade jäärnet), smög in till webhallen och sa som det var. De hörlurarna jag hade köpt fanns inte i lager så därför fick välja ett par i samma prisklass. Vilket inte var intressant eftersom jag gärna har koll på vad jag köper.. det gick tydligen inte att få pengarna tillbaks, men ett tillgodokvitto på beloppet gick att ordna.
8/10

Inhandlade även 2st 5970 när webhallen hade sin utförsäljning av dessa. Det ena kortet blåskärmade konstant vid belastning efter någon månads tid gick in till webhallen med det ena kortet och blev kompenserad med pengar rakt i handen. Även om kassörskan försökte "leta motsvarigt kort" (vilket knappast går att hitta för rimligt pris) en stund så älskar jag verkligen hur webhallen hanterar sina garantiärenden. Kommer i fortsättningen handla det mesta på webhallen pga. detta.
10/10!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Min gamla Asus EEE 1000HE började packa ihop för ett drygt halvår sedan. Alla tangenterna funkade inte. Trodde det var käppkört, men hittade lyckligtvis kvittot från mitt inlöp (SIBA) där det framgår att hämtgarantin var giltigt i 24månader. Lyckades regga ärendet EN (1)dag innan hämtgarantin utgick hos ASUS efter lite konversationer fram och tillbaka med inscannat kvitto. Kostnadsfri rep och hemleverans med UPS.

8/10 ASUS

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk

Har förresten ett p*ss ärende som dock imponerar mig ändå. Köpte en Komplett Crazy Christmas Gamer med ett EVGA GTX560 kort i (skulle varit Zotac men de var tydligen slut). Enda lilla kruxet var att kortet var felmärkt på sidan av fläktkåpan som ett GTX560Ti. I samband med att jag reggade kortet på EVGA hemsida tänkte jag att jag kunde nämna detta i en ticket direkt, för att slippa problem i framtiden. Fick svar omedelbart (inom 10 minuter) via mail. De kommer t o m skicka ut "rätt" sticker. Serviceminded på EVGA.

10/10 EVGA

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Skrivet av Swekat:

Inte för att jag inte skulle vilja att alla mina kommande RMA-fall skulle gå till på samma vis, men är det inte på gränsen till lite konstigt/korkat gjort av Bitfenix?

Har aldrig gjort en RMA i hela mitt liv, förutom på smågrejer;

Gamla/uttorkade thermalpads (som följde med ett FC-5850) från Indomo. De skickade nya efter en kort mailkonversation.

Fick med fel reservoar på ett EK vattenkylningspaket från Indomo (fel i produktbeskrivning). Blev kompenserad vid min nästa beställning (billigare varor).

Det är ju skitsmart, nöjd kund som förmodligen berättar detta för vänner (som istället blev en tråd på sweclockers som gjort att folk får upp ögonen för företaget) för en väldigt liten kostnad å företagets sida. De hade antagligen skrotat det första chassit dessutom så då slapp de betala frakt.

Sånt gillas, företag som tar hand om sina kunder återkommer man ju gärna till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Universalia:

Det är ju skitsmart, nöjd kund som förmodligen berättar detta för vänner (som istället blev en tråd på sweclockers som gjort att folk får upp ögonen för företaget) för en väldigt liten kostnad å företagets sida. De hade antagligen skrotat det första chassit dessutom så då slapp de betala frakt.

Sånt gillas, företag som tar hand om sina kunder återkommer man ju gärna till.

Precis! Tycker det är en smart taktik att köra på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Inet

Betyg: 8/10

Ärende:

Hade beställt och fått hem ett Cooler Master HAF 932, och upptäckte att en gummimatta till ett förvaringsuttrymme på toppen saknades. Efter en liten mailkonversation med Inet, där de förklarade att detta inte är deras fel då de inte öppnar lådorna de får från CM, men att de ändå lovade att fixa fram den åt mig kostnadsfritt. Två veckor senare dyker ett litet paket upp med gummimattan!

De fick lite minus dock för att bestämt skulle frånhäva sig skulden, jag skiter i vems fel det var, bara det blev åtgärdat.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

RMA på bracket till H80. Kontaktar Corsair på fredagkväll. UPS hemleverans från Hongkong kommer på måndagseftermiddagen. Det kallar jag service.

Visa signatur

Mobo: MSI P67A-GD55 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Cooling: Corsair H80 Scythe GT 1850rpm PnP | RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE BLUE | GPU: Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3 | DVD: Samsung SH-222AB | Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Kan inte komma ihåg alla rma under väldigt lång tid, men ett ganska nytt ärende:

OCZ Vertex 30GB SSD - totalt ballat ur efter firmware updatering.
Skickar till ocz i nederländerna (fick iof betala frakten själv, 60kr)
Tre dagar senare skickar de en Vertex2 50GB som ersättning. Najs.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

bara behövt nyttja RMA två gånger, haft mycket röta båda gångerna

OCZ 10/10

Fick problem med mina RAM minnen, en pinne började ge en massa errors i memtest och gick inte att boota datorn med. Skickade in båda pinnarna till OCZ och fick ett par helt nya. dock visade det sig att de hade samma problem. vid vidare undersökning visade det sig att det egentligen var moderkortet det var fel på. ändå blev jag inte debiterad för minnena!

Komplett.se 10/10

egentligen samma som ovanstående, fast en processor. Datorn dog, trodde det var CPU så jag skickade den till Komplett. de felsökte men hittade inga problem och skickade tillbaka processorn till mig. Väntade mig en felsökningsavgift men det blev gratis igen!

Permalänk
Medlem

Min favorit RMA är väldigt gammal men ändå lustig, Köpte en tv på El-giganten kommer hem o kopplar in den till datorn, och får bara svartvit på tv, samma med anten kabel och alla andra källor jag kan hitta i hemmet.
Åker ner med tvn får tag i samma säljare som sålde tvn till mig, Han börjar nästan skratta åt mig då jag säger att tvn är svartvit men han testar den med en antenkabel och får bara svartvit han också... fick ny tv direkt.. men man kanske skulle behålt den ändå.. kan inte vara så vanligt att få en helt svartvit tv på 2000-talet.

så får bli 10/10 och ett gott skratt för detta då själva RMA delen inte var några problem.

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Har förresten ett p*ss ärende som dock imponerar mig ändå. Köpte en Komplett Crazy Christmas Gamer med ett EVGA GTX560 kort i (skulle varit Zotac men de var tydligen slut). Enda lilla kruxet var att kortet var felmärkt på sidan av fläktkåpan som ett GTX560Ti. I samband med att jag reggade kortet på EVGA hemsida tänkte jag att jag kunde nämna detta i en ticket direkt, för att slippa problem i framtiden. Fick svar omedelbart (inom 10 minuter) via mail. De kommer t o m skicka ut "rätt" sticker. Serviceminded på EVGA.

10/10 EVGA

Makalöst...I dag kom det ett UPS paket från EVGA med nya stickers

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Inet
10/10 Inget att anmärka på.

Skickat tillbaka två Corsair AX850 nätaggregat som hade coilwhine, fick nytt båda gångerna inom 5 arbetsdagar, tyvärr löste det sig inte förrän efter andra gången, men det är ju inte Inets fel - utan Corsairs fel.

En gammal Corsair H50 CPU-kylare som pumpen lät förjäkligt på, fick en ny efter ungefär en vecka.

Skickat tillbaka 4 headset, 2 stycken Steelseries Sibera V2 och 2 stycken SteelSeries 7H. Alla fyra gångerna så har jag fått ett nytt headset inom 5 arbetsdagar, inga som helst problem. (Bytte tillslut upp mig till ett mycket mer kvalitativt headset, Sennheiser PC 360.)

Webhallen
8/10 pga att de tappade bort min skärm och att det tog tid, men supporten var mycket trevlig och löste det smidigt.

Skickade tillbaka en skärm som var trasig, tog över 1 månad för Webhallen att göra något och när jag till slut ringde upp Webhallen så fick jag till svar att de hade tappat bort skärmen av någon anledning, men jag fick tillbaka pengarna jag betalat för skärmen och köpte en ny istället.

Även skickat tillbaka en Displayport-kabel som inte fungerade, fick en ny efter cirka 10 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Makalöst...I dag kom det ett UPS paket från EVGA med nya stickers

Trevligt!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

CDON.SE

Köpte en SSD av dom i 27 novemeber 2011.
Funkade helt perfekt tills någon gång i början av Januari. Skickade ett mail till CDON och förklarade situationen.
2 dagar senare fick jag en ny SSD och en fraktsedel så jag kunde skicka tillbaka den gamla!
Riktigt snabbt och proffsigt hanterat av CDON

10/10 får dom av mig.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Corsair

Mailade om att pwr knappen på mitt 800D låser sig ibland och att jag själv råkat göra sönder hotswap panelen. Corsair skickar mig direkt nya produkter. Helt super.
10/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

CDON.COM

Betyg 10/10
Efter att jag dammat ur datorn lite och dragit om några kablar i chassit så funkade inte mina 2 nyinköpta minne så skrev direkt till CDON och efter några mail så fick jag hem några returernings papper som jag skickade med minnena ca 2 dagar efter det fick jag nya minne(utan att dom ens kollat på minnena)

RIKTIGT bra service där!!