|
NetOnNet, köp av BluRay-spelare, en LG, LG670N närmare bestämt.
Efter att ha läst Råd Och Röns tester bar det iväg till lagershoppen i Borås.
Skulle köpa en BluRay-spelare med 3D-stöd, i det paketet skulle det ingå 2st 3D-BluRay filmer; Tron och Despicable Me.
Enligt hemsidan skulle detta gå loss för 1590:-
Schysst tänkte jag, bättre pris än alla konkurrenter + 2st filmer då.
Gick och betalade, satte mig i bilen och åkte hem.
Kollade kvittot när jag kom hem, 1690:-
Jaha 100 spänn mer? Ja kunde ju vara feltryck på sidan.
Öppnade förpackningen och trodde jag skulle mötas av en BluRay-spelare och filmer, men där i låg maskinen och en kontroll + alla vanliga tillbehör (batterier, manualer etc etc).
Happ lätt besviken kopplade jag in maskinen i alla fall, den startar. Jag skriver in Wi-Fi inställningarna, uppdaterar drivrutinerna/programvaran. Sätter i en BluRay-film, knaaak knaaak, krrrrrrr ''DISC ERROR'' samma sak X antal gånger med olika skivor.
Tillbaka, surmulen, till NetOnNet. Förklarar felet med maskinen, saknaden av filmerna och att jag betalat 100:- mer än vad som stod på hemsidan.
Hon förklarade att det var en kampanj och filmerna fanns att hämta en bit från hyllan där spelaren låg och att priset först då ändras till 1590:- i och med kampanjen, okej fine, förklaringen var ju inte bara rimlig utan korrekt också. Angående felet sa hon att det är bara att gå in och plocka en ny, så hon tittade inte ens om det var fel på den jag lämnade in.
Allt gick smärtfritt, jag fick en ny maskin, filmerna jag skulle ha och blev 100:- rikare.
10/10 ger jag NetOnNet i RMA-ärendet.
5/10 För dålig skyltning och att första kassören inte sa något. Lite konstigt att en kund missar 100:- rabatt + 2st 3D-filmer på köptet? Jag tycker då det.
Blev en likadan maskin, efter en uppdatering funkade den klockrent.