Sidan 2 av 5 1 2 345
 
Verktyg Visningsval
2012-02-23, 01:08   #31

Zentix

Medlem

Zentixs avatar

Plats: Hässleholm

Registrerad: apr 2007

Logitech

G25 växelspak trasig-
Ringde Logitech sverige support och beskrev mitt problem, han jag pratade med skicka ny ratt direkt och sa att jag kunde behålla den gamla som var sönder.

G5 mus- Glapp i sladden, jag bad om de kunde skicka bara en nya sladd, men de skicka en helt ny mus, samma sak här jag kunde behålla min gammla.

Z-5500 Huvudenhet, Ringde och de skickade en ny huvudenhet dagen efter.

g15- Lcd display slutade fungera efter cola över bordet, fick nytt här med trots jag beskrev varför det gått i sönder.


10/10
__________________
Datornörd är en livsstil

Mitt crib
Zentix är uppkopplad nu
2012-02-23, 01:13   #32

Donkey

Medlem

Plats: Trelleborg

Registrerad: sep 2011

JMEData

3/10
Allt började med att min gamla dator med ASUS crosshair formula IV 4gb Corsair XMS3 och AMD phenomII x4 började bluescreena så fort jag spelade eller kollade på flash.
iaf misstänker att det är fel på grafikortet så köpte ett nytt GTX460, Samma fel okej Tänker mig då att det är ram minnena så bytar ut dem mot ett par A-data Gaming series , Samma fel.
iaf åker in till JMEData och får lämnar in sakerna för garantifel, 6 veckor senare får jag hämta ut dem samt betala en summa på 750 kr för att dem inte hittade några fel, kommer hem kopplar in allt igen och samma fel uppstår direkt även efter byte av HDD och ny installation av windows 7, hör av mig till JMEData direkt och dem ber mig komma in med hela datorn,
sagt och gjort jag kommer in med hela och dem säger at dem skall kolla på det gratis iom att jag redan betalat 750 kr. 8 veckor senare får jag tillbaka datorn och och då med en räkning på 800 kr för nya ram-minnen, detta accepterar inte jag och kontaktar konsumentsombudsmannen och efter att ha hitat med ARN så fick jag helt nya saker och pengarna tillbaks.

dock skall man inte behöva vänta 14 veckor för att få en fungerande dator samt att dom inte verkar vara riktigt serviceminded.


Netonnet
?/10

väntar på besked med vad som händer med min ASUS laptop efter att jag upptäckt en spricka i nere i vänstra kanten av ramen runt skärmen efter att ha fått tillbaks den från Infocare efter ett garantiärende.
__________________
AMD FX-8120 @ 4.00 GHZ | Noctua NH-D14 | Kingston Hyper-X DDR3 1600Mhz | Sapphire HD Radeon 7970 - Arctic Xtreme Cooler homemade edition | Asus Sabertooth 990FX | OCZ ZT 750W 80+ Bronze | Fractal Design Define R4 | Qpad MK-80 | Steelseries Siberia V2 | 1st 120GB Corsair Force3 SSD 2x 1,5TB Samsung F1 1x 500GB Samsung
Donkey är inte uppkopplad
2012-02-23, 01:14   #33

Minsc S2

Medlem

Minsc S2s avatar

Plats: Ystad

Registrerad: jan 2012

BenQ, 9/10

XL2410T, extrem backlight bleeding.
http://www.sweclockers.com/forum/101...ing-ar-mycket/

Kontaktade Inet där jag köpt skärmen som i sin tur bad mig kontakta BenQ och gav mig deras tele-nummer.
Ringer numret, får svar inom en minut av en hjälpsam kille som ber mig skriva ner skärmens serienummer och att fylla i ett formulär på deras (svenska/nordiska) hemsida.
Fyller i formuläret, och skickar in det.
Får svar via e-mail mindre än 24 timmar senare där de berättar att skärmen verkar felaktig, och att de skickar en ny till mig omgående, och att jag ska skicka tillbaks den gamle i samma veva. (så man slipper sitta utan skärm och vänta).
Snabbt och smidigt, nu väntar jag bara på att skärmen ska dyka upp. Ger dom 2 dagar till innan jag sänker betyget.

Edit: -1 poäng då den nya skärmen som BenQ skickade till mig inte fungerar. Blir till att kontakta dem imorgon igen och hoppas på fortsatt bra service...

Senast redigerad av Minsc S2 2012-02-23 klockan 17:17.
__________________
CPU: I7-3930k @ 4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: GTX 780 Twinfrozr SLI // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830 128 GB // HDD: 1+2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 8.1 Pro N // Skärmar: BenQ XL2420T + 2st BenQ GL2450 // Konsol: PS1, SNES, N64, Wii, Wii U.
Minsc S2 är uppkopplad nu
2012-02-23, 01:20   #34

marr

Medlem

Plats: Hörby

Registrerad: mar 2004

Webbhallen:
En Dell skärm som brann upp efter tre dagars användande. Fick en ny över disk, dock var de lite ledsna över att jag kastat lådan redan, så dagen efter körde jag in och slängde in kartongen till dem från den nya skärmen. Alla nöjda och glada!
marr är inte uppkopplad
2012-02-23, 17:42   #35

Morbex

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2008

Fråga angående RMA av ett radeon 6950 med pajad VRAM till komplett. Jag har nu skrivit ut den godkända returansökan men undrar om man måste skicka den i originalkartong samt alla medföljande tillbehör eller räcker det med kortet i en ESD-påse och bra emballage? Jag har nämligen inte kvar kartongen :/
__________________
NZXT Phantom Big Tower | ASUS Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600k @ 5.0ghz | Corsair SSD Force GT 120gb | Corsair H100 Hydro Series | Corsair XMS3 DDR3 @ 2000MHz 16GB | Corsair AX 850W PSU
EVGA GeForce 780 TI Superclocked | Monitor: Asus VG236H 120Hz 2ms 3D | Mouse: Steelseries Sensei | Keyboard: Razer Blackwiddow Ultimate
Morbex är inte uppkopplad
2012-02-23, 18:02   #36

Minsc S2

Medlem

Minsc S2s avatar

Plats: Ystad

Registrerad: jan 2012

Ganska säker på att du inte behöver orginalkartongen.

Jag köpte en hel dator av komplett och fick inte med någon kartong alls.
__________________
CPU: I7-3930k @ 4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: GTX 780 Twinfrozr SLI // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830 128 GB // HDD: 1+2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 8.1 Pro N // Skärmar: BenQ XL2420T + 2st BenQ GL2450 // Konsol: PS1, SNES, N64, Wii, Wii U.
Minsc S2 är uppkopplad nu
2012-02-25, 12:42   #37

wartech

Medlem

wartechs avatar

Plats: Borås

Registrerad: jan 2010

Bumpar så det blir fler inlägg!

Skickades från m.sweclockers.com
__________________
Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean
wartech är inte uppkopplad
2012-02-27, 01:11   #38

Razacer

Medlem

Razacers avatar

Plats: Borås

Registrerad: dec 2010

Logitech:

Haft ett defekt G35, G15 och en G27 ratt och har fått alla tre utbytta.

10/10

Dustin:

Mitt Rampage II Moderkort gick sönder och efter felsökning fick jag ASUS P8Z68 Deluxe, i7 2600K och Corsair Vengeance 16GB för endast 2000 kr. Har även fått mitt nätaggregat krediterat utan att de ens felsökte det.

10/10

Komplett:

Razer Blackwidow som blev utbytt pga att det var defekt. Snabb felsökning och bra service.

10/10
__________________
Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |
Razacer är inte uppkopplad
2012-02-27, 14:09   #39

Morbex

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2008

Var nu och posta iväg grafikkortet som vanligt brev till komplett då det tydligen skulle kosta 200 pix att skicka som paket vilket känns lite i överkant för en skokartong på 1kg. Hoppas dom inte börjar jiddra med tanke på att det stod på deras sida att man skulle posta som paket.
__________________
NZXT Phantom Big Tower | ASUS Maximus IV Extreme-Z | Intel Core i7 2600k @ 5.0ghz | Corsair SSD Force GT 120gb | Corsair H100 Hydro Series | Corsair XMS3 DDR3 @ 2000MHz 16GB | Corsair AX 850W PSU
EVGA GeForce 780 TI Superclocked | Monitor: Asus VG236H 120Hz 2ms 3D | Mouse: Steelseries Sensei | Keyboard: Razer Blackwiddow Ultimate
Morbex är inte uppkopplad
2012-02-27, 22:53   #40

Rickard11

Medlem

Rickard11s avatar

Plats: På nätet

Registrerad: jan 2009

Komplett:

Hade ett Razer Carcharias som började glappa och ljudet försvann. Fick det enkelt utbytt, minus dock till att de skickade till pick up point så jag fick åka in till centrum för att hämta ut det.

7/10

Inet X2:

Xonar D1 som inte längre gav något ljud. Fick det utbytt mot ett Essence STX då jag la till några slantar. Felsökningen tog dock nästan 1,5 veckor. 8/10

En 4-GB Vengeance sticka gav errors och blåskärmar. Fick utbytt till en ny fungerande efter ungefär 1 vecka. 9/10.

Och nu ska jag skicka tillbaka mitt TX650W till Komplett som jag haft i ungefär 2,5 år efter att det nu brann upp.
__________________
i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.
Rickard11 är inte uppkopplad Folding
2012-02-28, 23:42   #41

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Nu har jag skickat iväg min mus till Steelseries. Får se hur det går och vad som kommer tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-02-29, 17:30   #42

ODDNAME

Medlem

ODDNAMEs avatar

Plats: Hörby

Registrerad: mar 2004

Köpte mig en Corsair H80 hos Dustin och det visade sig att pumpen lät som en hårddisk som jobbar 24/7 och som börjar tröttna.
Mailade om detta igår, och efter egen research är detta tydligen ett problem som kan uppstå hos vissa enheter av produkten.
Idag får jag ett mail om att de skickar en ny produkt + att jag får skrota den gamla på plats.

Det kallar jag bra lösning.
__________________
Jag har en 3D-skrivare. Vill du se om den gör något?
http://3dprinter-online.no-ip.org/
ODDNAME är inte uppkopplad
2012-02-29, 21:47   #43

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Idag fick jag hämta ut mitt nya Raider på posten! Grym hantering av Bitfenix!
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-03-01, 01:00   #44

Minsc S2

Medlem

Minsc S2s avatar

Plats: Ystad

Registrerad: jan 2012

Citat:
Köpte mig en Corsair H80 hos Dustin och det visade sig att pumpen lät som en hårddisk som jobbar 24/7 och som börjar tröttna.
Berätta gärna hur det gick.
Jag har också en H80 och min pump låter också som en arbetande hårddisk. Det är irriterande men inte värre än att jag klarar mig, dock är jag orolig att den kanske håller på att långsamt gå sönder. (dock är CPU:n fortfarande sval.)
__________________
CPU: I7-3930k @ 4,2 GHz + Noctua NH-D14 // GPU: GTX 780 Twinfrozr SLI // RAM: 16 GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz // MoBo: Asus P9X79 Pro // PSU: NZXT HALE90 1000w 80+ Gold // SSD: Samsung 830 128 GB // HDD: 1+2 TB Seagate Barracuda 7200 rpm // Chassi: Fractal Design Define XL R2 // OS: Win 8.1 Pro N // Skärmar: BenQ XL2420T + 2st BenQ GL2450 // Konsol: PS1, SNES, N64, Wii, Wii U.
Minsc S2 är uppkopplad nu
2012-03-04, 18:23   #45

Mackan32

Medlem

Mackan32s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Köpte ett razer Tron tangentbord av razerstore.co.uk för ett tag sen. När jag mottog det var lacken dåligt utförd och tangentbordets bakgrundsbelysning läckte igenom, såg riktigt tråkigt ut. Jag mailade självklart direkt med en utförlig beskrivning och bilder på problemet, trotts detta tog det ungefär 3-4veckor innan de äntligen erkännde felete och var villiga att byta ut det (det tog dem ungefär 5 dagar att svara på varje mail, även om det var ett svar på ett av deras tidigare). De bad mig att klippa sladden på tangentbordet så skulle de skicka ut ett nytt. Jag gjorde detta och då klagade de på att jag inte klippte sladden på rätt ställe trotts att det inte stod var jag skulle klippa i instruktionerna. Så jag fick klippa sladden igen och vänta ytterligare 5 dagar på ett svar.

Därefter får jag ett mail som säger att bilden nu är acceptable men dom har inga tangentbord i lager så jag får vänta cirka en månad. Då jag endast hade ett tangentbord (förutom mitt dinovo mini som inte är speciellt kul att sitta med 24/7) var jag riktigt förbannad och bad dem lösa det på ett bättre sätt, tex ge mig ett billigt tangentbord medans de väntar på ersättningsbordet. Enligt mig borde de inte bett mig klippa sladden innan de hade nya på lagret. Deras svar på detta var att jag skulle gå och fråga mina grannar om jag kunde låna ett tangentbord av dem medans jag väntade. De menade alltså att jag skulle låna en grannes tangentbord i runt en månad, det är nog det löjligaste jag har hört från support...

Tillslut fick jag tag på en av cheferna på avdelningen som lyckades ordna fram ett tangentbord relativt snabbt. Hela ärendet tog runt 2 månader och jag var utan tangentbord i runt 3 veckor.

1/10 - 1 poäng för att jag faktiskt fick ett tangentbord...
__________________
Dator: i7 2600k @ 5,0Ghz (Corsair h100) |MSI GTX680 Lightning SLI +1350/7000 | ASUS ROG V Maximus Extreme Z77 |4x4gb 1600Mhz Corsair Vengeance CL9 | Crucial M4 64GB + Corsair Nova 64GB + 9TB WD/Samsung Green Editions |NZXT Phantom | NZXT Hale90 1000W
Kringutrustning: Asus VG278H | 2x Samsung P2450 | Razer Ouroboros | Ducky Shine II | Razer Vespula
Mackan32 är inte uppkopplad
2012-03-05, 08:09   #46

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Kan ju komma med en liten update...
Än så länge ser det inte ut som Steelseries kommer plocka hem så många poäng.
I RMA instruktionerna ber de en att skicka rekommenderat så att man får ett Kolli-ID. Jag gör självklart det och uppdaterar support "tråden" med den informationen. Men utan något svar. Det kändes som jag hade en monolog. Och de få svaren som kom (kändes som om) var från de botar som inte klarade kraven för att "jobba" för EA... (Hemska alltså.)
Sen får jag frågan, how have you experienced our support.De fick svaret, Bad, I'm unsatisfied! Då fick jag svar direkt att jag skulle ge dem ett "tracking number", men det hade ju de redan fått. Lite segt.
Såhär kan det se ut då:
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-03-08, 23:37   #47

wartech

Medlem

wartechs avatar

Plats: Borås

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HerrGoreMann Visa inlägg
Kan ju komma med en liten update...
Än så länge ser det inte ut som Steelseries kommer plocka hem så många poäng.
I RMA instruktionerna ber de en att skicka rekommenderat så att man får ett Kolli-ID. Jag gör självklart det och uppdaterar support "tråden" med den informationen. Men utan något svar. Det kändes som jag hade en monolog. Och de få svaren som kom (kändes som om) var från de botar som inte klarade kraven för att "jobba" för EA... (Hemska alltså.)
Sen får jag frågan, how have you experienced our support.De fick svaret, Bad, I'm unsatisfied! Då fick jag svar direkt att jag skulle ge dem ett "tracking number", men det hade ju de redan fått. Lite segt.
Såhär kan det se ut då:http://i.imgur.com/giN6f.png
update?
__________________
Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean
wartech är inte uppkopplad
2012-03-09, 00:03   #48

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wartech Visa inlägg
update?
Kommer... Snart förhoppningsvis.

Skickades från m.sweclockers.com
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-03-09, 02:41   #49

darkshippo

Medlem

darkshippos avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2001

Bra tråd!

Komplett 10/10

Har haft ett antal delar som har gått sönder under åren och jag har alltid fått möjlighet att lägga pengar emallan och få en bättre vara

Webhallen 10/10

En av mina Samsung 2TB dog och jag gick bara in till Webhallen i Sundbyberg och gick fich en ny och gick därifrån. Mycket bra skött.
__________________
FD Define R3 Vit | Asus P8P67 EVO | i5 2500K @ 4,5GHz | Corsair 16GB 9-9-9-24 4x4GB Vengeance | CM Hyper 212+ | Zalman HP850 | Asus GTX 580 DC2 1,5GB | Samsung 830 256GB | Belinea 2485 S1W & LG L2010T
darkshippo är inte uppkopplad
2012-03-09, 03:26   #50

Elakekocken

Medlem

Elakekockens avatar

Registrerad: dec 2010

NetOnNet, köp av BluRay-spelare, en LG, LG670N närmare bestämt.

Efter att ha läst Råd Och Röns tester bar det iväg till lagershoppen i Borås.
Skulle köpa en BluRay-spelare med 3D-stöd, i det paketet skulle det ingå 2st 3D-BluRay filmer; Tron och Despicable Me.
Enligt hemsidan skulle detta gå loss för 1590:-
Schysst tänkte jag, bättre pris än alla konkurrenter + 2st filmer då.
Gick och betalade, satte mig i bilen och åkte hem.

Kollade kvittot när jag kom hem, 1690:-
Jaha 100 spänn mer? Ja kunde ju vara feltryck på sidan.

Öppnade förpackningen och trodde jag skulle mötas av en BluRay-spelare och filmer, men där i låg maskinen och en kontroll + alla vanliga tillbehör (batterier, manualer etc etc).

Happ lätt besviken kopplade jag in maskinen i alla fall, den startar. Jag skriver in Wi-Fi inställningarna, uppdaterar drivrutinerna/programvaran. Sätter i en BluRay-film, knaaak knaaak, krrrrrrr ''DISC ERROR'' samma sak X antal gånger med olika skivor.

Tillbaka, surmulen, till NetOnNet. Förklarar felet med maskinen, saknaden av filmerna och att jag betalat 100:- mer än vad som stod på hemsidan.

Hon förklarade att det var en kampanj och filmerna fanns att hämta en bit från hyllan där spelaren låg och att priset först då ändras till 1590:- i och med kampanjen, okej fine, förklaringen var ju inte bara rimlig utan korrekt också. Angående felet sa hon att det är bara att gå in och plocka en ny, så hon tittade inte ens om det var fel på den jag lämnade in.

Allt gick smärtfritt, jag fick en ny maskin, filmerna jag skulle ha och blev 100:- rikare.

10/10 ger jag NetOnNet i RMA-ärendet.

5/10 För dålig skyltning och att första kassören inte sa något. Lite konstigt att en kund missar 100:- rabatt + 2st 3D-filmer på köptet? Jag tycker då det.

Blev en likadan maskin, efter en uppdatering funkade den klockrent.
Elakekocken är inte uppkopplad
2012-03-09, 03:58   #51

Kacke

Medlem

Kackes avatar

Plats: Alingsås

Registrerad: nov 2007

Inet

Antec h20 620 som låter som ett J*vla stridsflygplan

Mailar inet, Dom ber mig komma in med den för att dom ska reparera den :S.


Kostar mig mer pengar att åka dit med den än vad en ny kostar...


Inet är dock bra butik ändå
__________________
i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W
Kacke är inte uppkopplad Folding
2012-03-09, 04:52   #52

XeVzL

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: sep 2008

Komplett.se

8/10

Fick fel på ett HD7970, kontaktar komplett, de säger åt mig att göra en RMA anmälan på deras hemsida vilket jag gör.
Dagen efter kommer ett mail om att min RMA förfrågan blivit godkänd och att jag ska skicka in kortet.
Allt funkar smidigt och snabbt men det jag stör mig på är att jag var tvungen att fråga efter en förbetald frakthandling för att inte behöva betala frakten själv.

Tycker alla företag borde skicka en frakthandling utan att man ska behöva fråga. De är ju trots allt skyldiga att betala returfrakten om det är fel på varan.
__________________
Dator 1: Asus P8Z77-i Deluxe | 3770k | AMD 7970 | 16GB RAM | Samsung 840PRO 128GB | Bitfenix Prodigy | CX600
Ljud: ODAC | Garage1217 Project Horizon | Sennheiser HD650
XeVzL är inte uppkopplad
2012-03-09, 06:21   #53

Jaxione

Medlem

Jaxiones avatar

Registrerad: jul 2009

Alina.se 10/10

Min 120hz Samsung skärm hade en död pixel. Kontaktade Alina och dom bytte ut skärmen snabbt och smidigt. Tror inte ens Samsungs pixelgaranti gällde där utan dom gjorde det på eget bevåg. Det kallar jag fantastisk kundservice! Pixelgarantin är en lömsk garanti där tillverkarna förbehåller sig att skicka ut defekta skärmar utan garanti. Alina gjorde det dom egentligen inte behövde och bytte ut skärmen. Mitt nya favoritföretag, kommer beställa allt jag kan därifrån hädanefter. Dessutom är leveranstiderna i allra högsta klass.

Mvh J
__________________
Speldatorn: Chassi: Fractal Design Define R3 Processor: Intel Core i5 2500k kyls av en Be Quiet Darkrock Pro C1 Minne: 8gb Corsair Vengeance DDR3 low profile 1600mhz black Grafik:Radeon HD7970x2 OS: Windows 7 64bitar
Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar
Jaxione är inte uppkopplad
2012-03-09, 08:01   #54

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Jag har nu fått veta att Steelseries har skickat en ny mus... Det är ju bra det även fast det var lite krångligt.
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-03-09, 15:57   #55

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av HerrGoreMann Visa inlägg
Jag har nu fått veta att Steelseries har skickat en ny mus... Det är ju bra det även fast det var lite krångligt.
Och nu fick jag hem ett paket. Och vad fanns i det kan man undra! Jag trodde jag skulle få en Kinzu v2 eftersom Kinzu inte säljs längre. Men det var bättre än så. Fick Kinzu v2 Pro! Det känns ju bra.
Av mig får SteelSeries 7.5/10. Supporten var lite halvdan men jag fick iaf en produkt tillslut.
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-03-09, 16:08   #56

Klintan

Medlem

Registrerad: jul 2011

#1 Lämnade in moderkort, cpu, ram och grafikkort. Moderkortet var sönder, fick tillgodo på senaste värdet av moderkoret. Uppgraderade till sandybridge. 8/10 Kunde varit lite snabbare!

#2 Lämnade in 2500k på felsökning, tog 3 dagar. Inget fel påvisades slapp debitera 10/10!

Båda på inet!
Klintan är inte uppkopplad
2012-03-15, 15:52   #57

kattzor

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2008

Logitech 1/10

Supportpersonen var hotfull i tonen och höjde rösten mot mig när jag försökte förklara vad som var fel med min MX 518. Han ville VERKLIGEN inte veta att samma sak hade hänt med mina två andra MX518 (sladden börjar glappa). Jag började småskratta åt den något absurda situationen när personen i andra änden, som faktiskt ska hjälpa dig, istället låter väldigt hotfull och nästan skriker åt dig. Dock ger jag ett poäng för att han faktiskt skickade ett mail så att UPS kan hämta upp musen... Kanske årets minst serviceminded person?
__________________
Intel i5 750 @ 3,6 GHz | ASUS P7P55D EVO | 4x2 GB G.Skill Ripjaws @ 1715 MHz - 7,8,8,24 | Gigabyte HD7950 @ 1200/1700 MHz | Corsair HX750 | Asus Xonar D1 | Intel 330 120 GB | 1 TB Seagate 7200.12 + 1 TB Samsung F1 + 500 GB Samsung F1
kattzor är inte uppkopplad
2012-03-15, 16:07   #58

HerrGoreMann

Medlem

HerrGoreManns avatar

Plats: Lite här och där

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kattzor Visa inlägg
Logitech 1/10

Supportpersonen var hotfull i tonen och höjde rösten mot mig när jag försökte förklara vad som var fel med min MX 518. Han ville VERKLIGEN inte veta att samma sak hade hänt med mina två andra MX518 (sladden börjar glappa). Jag började småskratta åt den något absurda situationen när personen i andra änden, som faktiskt ska hjälpa dig, istället låter väldigt hotfull och nästan skriker åt dig. Dock ger jag ett poäng för att han faktiskt skickade ett mail så att UPS kan hämta upp musen... Kanske årets minst serviceminded person?
Det lät ju inte bra alls! Hatar dålig service!


Skickades från m.sweclockers.com
__________________
Intel Core i... Nae skit i det. Den funkar!
Bakgrundbilder på begäran!
Ranka dina RMA ärenden.

Visa era Winows Phone 8 startskärmar.
HerrGoreMann är uppkopplad nu
2012-03-15, 22:08   #59

killawife

Medlem

killawifes avatar

Plats: Vimmerby

Registrerad: nov 2003

Jag har haft tre Reklamationsärenden hos komplett:

1. Ett moderkort la av, RMA:ade, skickade iväg det och fick tillbaka det lagat efter ett par veckor. Allt ok förutom att två veckor utan moderkort är lång tid. 7/10

2. En kylare jag köpte på fyndmarknaden saknade en monteringsplatta. Komplett skickade en helt ny kylare och jag behövde inte skicka tillbaka den gamla. 10/10

3. En fläktkontroller jag köpte hade två silverfärgade fronter istället för en svart och en silver. Komplett skicade en ny och jag fick behålla den gamla. 10/10
__________________
"Ye though I walk through the valley of darkness I shall fear no Evil, for I am the evilest motherfucker in the valley"
killawife är inte uppkopplad
2012-03-15, 22:17   #60

adfi

Medlem

Registrerad: nov 2004

Corsair 10/10 !

Har haft olika sorters problem med någon trasig fläkt, SSD problem, och en trasig frontpanel till ett 500R chassi.

Drog ett mail till dom och förklarade situationen.
Varje gång har dom varit riktigt snälla och gett mig sakerna gratis : )
Hem leverans med UPS dessutom

Så måste säga att Corsair hittils har varit det mest trevliga företaget någonsin att ta kontakt med.

Tummen upp för dom!

Edit: fick ingen ny SSD, så ingen får för sig det nu. Men dom skickade en ny SATA3.0 sladd och ett 8gb usb minne som plåster på såren
(löste sig förövrigt med ny firmware)
adfi är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker