Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2012-04-06, 18:37   #61

Sensuella Sven

Medlem

Sensuella Svens avatar

Plats: Internet

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zotamedu Visa inlägg
Hur kan du då vara sur på kunden när företaget väldigt enkelt kan skydda sig mot just detta problem genom ändrade rutiner?
Vem har sagt att jag är sur på kunden? Jag bara konstaterar att JAG anser att det inte är någonting att gnälla om.

Sen vad du eller TS anser är en helt annan femma.
Sensuella Sven är inte uppkopplad
2012-04-06, 19:33   #62

Inveramsay

Medlem

Plats: London

Registrerad: maj 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hzup Visa inlägg
Gjorde jag också tills jag hittade
Zavvi, Thehut, Amazon.co.uk, och Play.com med mera... finns så väldigt många bra och billiga butiker.
Vad jag har kunnat lista ut sa ligger det ingen moms pa spel i UK vilket kapar 25% av priset. ASDA.com ar ofta billiga pa spel fast jag vet inte om dom skickar utomlands
2012-04-07, 01:57   #63

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Plats: Lund

Registrerad: okt 2002

Citat:
ARN har beslutat om motsatsen.

ARN 2007-8330 - Orderbekräftelse bindande, ersättning för täckningsköp
Konsumenten beställde Internetabonnemang och modem via Internet och fick då en orderbekräftelse om tjänsten och varan. Nio dagar senare fick hon ett e-postmeddelande om att priset var felaktigt och bolaget hänvisade då till priser som fanns på en annan webbplats än den konsumenten använt vid beställningen. Konsumenten menade då att eftersom hon fått en orderbekräftelse ska priset i denna gälla. Konsumenten köpte istället bredbandsmodem och abonnemang från ett annat företag och detta köp innebar en väsentligt högre kostnad för henne och konsumenten begärde ersättning för mellanskillnaden. Företaget bestred konsumentens krav och menade att priset inte gäller på grund av en miss i uppdateringen av webbplatsen samt att företaget på webbplatsen reserverat sig för eventuella faktafel.

Nämnden menade att tvisten gäller om ett utskickat e-postmeddelande är att anse som en orderbekräftelse som företaget är bundet av eller inte. I meddelandet har kunden bland annat fått ett ordernummer och en bekräftelse på personuppgifter och priset. Nämnden fann därför att meddelandet är att betrakta som en orderbekräftelse och ett bindande avtal har därför ingåtts. Eftersom företaget inte har uppfyllt sin del av avtalet var konsumenten berättigad att genomföra ett täckningsköp och företaget bör betala den mellanskillnad som konsumenten har begärt.

Som du ser i det du själv quotade är detta ett spcialfall, dels för att det är ett abbonemang (vilket betyder att det inte nödvändigtvis kommer någon mer bekräftelse, det brukar träda i kraft direkt) men framförallt för att där fanns personuppgifter osv.

tittar man på tex en orderbekräftelse från inet:

så saknar den dessa uppgifter. en sån här orderbekräftelse(oftast automatisk) är inte att betrakta som ett bindande avtal, kvitto eller liknande. Inet skickar ett kvitto(avtal) efter produkten skickats. Det är såhär som de flesta stora webaktörer agerar.

Om du hade googlat lite snabbt hade du också sett att orderbekräftelser skickade av automatiska e-postsystem ej är att betrakta som bindande avtal.
2012-04-07, 08:49   #64

Zotamedu

Medlem

Zotamedus avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: dec 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Triffid Visa inlägg
Som du ser i det du själv quotade är detta ett spcialfall, dels för att det är ett abbonemang (vilket betyder att det inte nödvändigtvis kommer någon mer bekräftelse, det brukar träda i kraft direkt) men framförallt för att där fanns personuppgifter osv.

tittar man på tex en orderbekräftelse från inet:

http://img515.imageshack.us/img515/7571/capture1hw.png

så saknar den dessa uppgifter. en sån här orderbekräftelse(oftast automatisk) är inte att betrakta som ett bindande avtal, kvitto eller liknande. Inet skickar ett kvitto(avtal) efter produkten skickats. Det är såhär som de flesta stora webaktörer agerar.

Om du hade googlat lite snabbt hade du också sett att orderbekräftelser skickade av automatiska e-postsystem ej är att betrakta som bindande avtal.
Jag tittar igenom lite gamla orderbekräftelser jag har här. Från Adlibris står det personuppgifter, leveranssätt, ordernummer, lista på varor och det står att jag betalt och hur mycket jag betalt. Samma sak gäller Slipskungen, Dustin, Fracklagret, Kaffebrus och alla andra webbutiker jag handlat från. Jag har ju dessutom redan betalat när jag får bekräftelsen då jag betalar med kort när jag gör beställningen.

Var i beslutet står det att det bara gäller abonnemang? Var motiverar de sitt beslut med att det är just ett abonnemang? Jag får aldrig några fler bekräftelser när jag köper saker. Det är en orderbekräftelse och sedan kommer ett till mail med kollinummer. Det första maiilet uppfyller alla krav för att vara ett kvitto, det gör inte det andra mailet som innehåller kollinummer. Konsumentverket säger för övrigt att ett bindande avtal har ingåtts när man trycker på knappen på hemsidan redan.

http://www.konsumentverket.se/Global...ember_2009.pdf

Så vad är det som gör att ett bindande avtal inte har ingåtts när jag får min orderbekräftelse? Det är det enda kvittot jag får och jag har redan betalat för varan.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
Zotamedu är inte uppkopplad Folding
2012-04-07, 11:56   #65

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Citat:
Jag tittar igenom lite gamla orderbekräftelser jag har här. Från Adlibris står det personuppgifter, leveranssätt, ordernummer, lista på varor och det står att jag betalt och hur mycket jag betalt. Samma sak gäller Slipskungen, Dustin, Fracklagret, Kaffebrus och alla andra webbutiker jag handlat från. Jag har ju dessutom redan betalat när jag får bekräftelsen då jag betalar med kort när jag gör beställningen.

Var i beslutet står det att det bara gäller abonnemang? Var motiverar de sitt beslut med att det är just ett abonnemang? Jag får aldrig några fler bekräftelser när jag köper saker. Det är en orderbekräftelse och sedan kommer ett till mail med kollinummer. Det första maiilet uppfyller alla krav för att vara ett kvitto, det gör inte det andra mailet som innehåller kollinummer. Konsumentverket säger för övrigt att ett bindande avtal har ingåtts när man trycker på knappen på hemsidan redan.

http://www.konsumentverket.se/Global...ember_2009.pdf

Så vad är det som gör att ett bindande avtal inte har ingåtts när jag får min orderbekräftelse? Det är det enda kvittot jag får och jag har redan betalat för varan.
Har du betalt för varan redan så är avtal helt garanterat ingått så vitt jag förstått. Men du har nog rätt, många företags orderbekräftelser är att betrakta som bindande avtal. Jag kollade bara på mina från inet och kom fram till att det inte var fallet i dem, hittar också många trådar i swec sen tidigare som kommer fram till att orderbekräftelser ej är bindande men där saknas vettiga källor. När jag svarade först kom jag bara ihåg resultatet av tidigare trådar och inte hurvida det faktiskt refererade till lagtexten eller liknande.
2012-04-07, 12:23   #66

Zotamedu

Medlem

Zotamedus avatar

Citat:
Har du betalt för varan redan så är avtal helt garanterat ingått så vitt jag förstått. Men du har nog rätt, många företags orderbekräftelser är att betrakta som bindande avtal. Jag kollade bara på mina från inet och kom fram till att det inte var fallet i dem, hittar också många trådar i swec sen tidigare som kommer fram till att orderbekräftelser ej är bindande men där saknas vettiga källor. När jag svarade först kom jag bara ihåg resultatet av tidigare trådar och inte hurvida det faktiskt refererade till lagtexten eller liknande.
Inet verkar också jämställa orderbekräftelse med kvitto eftersom de kräver ordernummer för reklamationer och liknande. Vad jag kan se står allt som behöver stå även på orderbekräftelsen från Inet bara det att du gömt din adress bakom en vit ruta vilket jag förstår.

Lagtexten är inte så specifik av flera anledningar. Jag har å andra sidan inte lyckats hitta något som skulle stödja tesen att orderbekräftelsen inte är en bekräftelse på köp. Läs igenom villkoren på Inet så säger även de att priset på orderbekräftelsen ska gälla.

Sen finns det som sagt ett skydd mot uppenbara fel där köparen rimligtvis borde förstått att priset är fel. Om spelet i fråga hade kostat 999 kr överallt och bara 99 kr på GAME så borde vilken normalt funtad person som helst inse att det är fel och säljaren behöver inte sälja till det priset. Skiljer det däremot en hundralapp så är det ju fullt rimligt.
Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24
2012-04-07, 14:10   #67

ODDNAME

Medlem

ODDNAMEs avatar

Plats: Hörby

Registrerad: mar 2004

Vad gnäller folk vidare för? Orderbekräftelse eller ej, han har ju fått ett väldigt tydligt icke-genererat mail som säger att han ska få utsatt pris från början? Det om någon räknas som bindande.
ODDNAME är inte uppkopplad
2012-04-07, 14:57   #68

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Citat:
Inet verkar också jämställa orderbekräftelse med kvitto eftersom de kräver ordernummer för reklamationer och liknande. Vad jag kan se står allt som behöver stå även på orderbekräftelsen från Inet bara det att du gömt din adress bakom en vit ruta vilket jag förstår.

Lagtexten är inte så specifik av flera anledningar. Jag har å andra sidan inte lyckats hitta något som skulle stödja tesen att orderbekräftelsen inte är en bekräftelse på köp. Läs igenom villkoren på Inet så säger även de att priset på orderbekräftelsen ska gälla.

Sen finns det som sagt ett skydd mot uppenbara fel där köparen rimligtvis borde förstått att priset är fel. Om spelet i fråga hade kostat 999 kr överallt och bara 99 kr på GAME så borde vilken normalt funtad person som helst inse att det är fel och säljaren behöver inte sälja till det priset. Skiljer det däremot en hundralapp så är det ju fullt rimligt.
Du har kanske rätt, men Inet skickar alltid ett extra mail som heter Kvitto/Leveransbesked/Faktura på pdf och jag misstänker det är den som innehåller själva avtalet.

Är medveten om skyddet mot uppenbara fel, det gäller ju även när avtal redan ingåtts.
2012-04-07, 15:06   #69

Zotamedu

Medlem

Zotamedus avatar

Citat:
Du har kanske rätt, men Inet skickar alltid ett extra mail som heter Kvitto/Leveransbesked/Faktura på pdf och jag misstänker det är den som innehåller själva avtalet.

Är medveten om skyddet mot uppenbara fel, det gäller ju även när avtal redan ingåtts.
Jag har inte beställt något från Inet eftersom jag bor i Göteborg och därför köper direkt i butik så jag vet inte hur de fungerar men de andra nätbutiker jag köpt från skickar bara orderbekräftelse och sedan ett till mejl när de skickar ordern. Fast när det mailet kommer är det redan betalt och klart och det andra mailet är bara leveransbesked och kolli-id. Sen kan man ju ofta få fram en faktura och liknande från hemsidan men den brukar innehålla exakt samma sak som första orderbekräftelsen.
2012-04-08, 09:33   #70

Staropramen

Medlem

Staropramens avatar

Plats: Värmland

Registrerad: dec 2008

Jag förstår inte de som menar att sånt här inte är något att klaga på. I min värld är det självklart att den som begår misstaget också tar ansvar för det inom rimliga gränser.

Vi borde tacka muSashi och andra som orkar bråka även om mindre saker eftersom det trots allt får många företag att skärpa sig.
Om sedan vissa företag tycker att kunderna är jobbiga så må det vara hänt, men i slutändan gynnar det både kunderna och de seriösa företagen.
Antec p182 | Gigabyte GA-MA770-UD3 | Phenom II X4 965BE@3,9GHz | Corsair XMS2-6400 8Gb| Gigabyte 5870 | Intel X25-M 80GB SSD | Intel X25-V 40GB SSD | WD Black 1TB | WD Green Power 2TB | Samsung Ecogreen F4EG 2TB | Corsair HX 620W
Staropramen är uppkopplad nu
2012-04-08, 12:42   #71

Phukkitt

Moderator

Phukkitts avatar

Plats: Akalla

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ODDNAME Visa inlägg
Vad gnäller folk vidare för? Orderbekräftelse eller ej, han har ju fått ett väldigt tydligt icke-genererat mail som säger att han ska få utsatt pris från början? Det om någon räknas som bindande.
Icke-genererat? Mig veteligen är de genererade, när jag förhandsbokade på game.co.uk kunde man få såna där mail typ tre gånger om dagen, tror knappast de har någon stackare som sitter och skriver varje mail för hand... :/
2012-04-08, 18:08   #72

ODDNAME

Medlem

ODDNAMEs avatar

Plats: Hörby

Registrerad: mar 2004

Att man får ett mail som säger att man ska få något till utsatt pris är ändå bindande.
ODDNAME är inte uppkopplad
2012-04-10, 10:35   #73

muSashi

Medlem

muSashis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2002

Nu finns inte produkten kvar på Games hemsida och inte heller har dom svarat på mina senaste mail..
Intel i7 3770K 4,4 ghz (1,230 v)| MSI Z68A-GD65 (G3) | GTX Titan (76,3% ASIC) | Samsung 840-series 250 GB | Seagate Green 3TB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB (4x4) | Corsair AX750W | Yamakasi 120 hz 1440p S-IPS | Dell U2312HM | Corsair K90 | Logitech G700 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Antec Kühler 620 2 x Typhoon 1850RPM PnP | Fractal Design R3 | WIN 7 Pro 64-bit | 3Dmark Fire: P9005
muSashi är inte uppkopplad
2012-04-10, 10:59   #74

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Registrerad: jul 2001

Inte konstigt att Game höll på att kursa, sinnesjuka priser och sinnesjuka bemötanden. Det enda Game hade som fördel emot andra alternativ var att man kunde pröva ett spel och byta om man inte gillade det, nu har dom tagit bort det, så jag kan bara se att dom har en sak andra inte har, skyhöga priser.
2012-04-10, 11:24   #75

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Registrerad: jul 2011

Jag köpte en gång ett spel från GAME.se...aldrig mer säger jag bara.

Efter nästan två månaders tjat för att få reklammera ett spel i steelbook som levererades helt bucklig (var av en rejäl buckla i hörnet som gjorde att det inte gick att stänga ordentligt). Med kommentaren "Det ska till en perfektionist för att märka av dessa bucklor, men för att visa goodwill så ger vi dig ett nytt spel, dock utan plasten kvar." så fick jag tillslut spelet. Det var första och sista gången jag hade något med dem att göra.

Om de inte konkar förstås, och måste sälja sina sista spel till vrakpriser såklart, lär ju dock inte hända. Det sistnämnda alltså.

EDIT: Läste nu vad de skriver på Prisjakt, och är ju minst sagt sorgligt hur ALLA problem tydligen endast faller på andra, det är prisjakt som är dumma och inte uppdaterar tillräckligt duktigt (alla andra onlinebutiker verkar klara sig bra?), kunden har inte hört av sig "i tid" för att be om sin beta-nyckel? Vad är det för klåpare som sitter och skriver egentligen?

"Lite fånigt att lämna ett omdöme på en butk där man aldrig handlat..." Hade de tänkt sig vinna några kunder på den kommentaren? Att försvara sig mot ett dåligt omdöme genom att förklara att deras konkurrent, som har fått liknande omdömmen, har nästan samma namn som dem, och därför har kunden nog blandat ihop dem... Påminner lite om killen som hänger här på sweclockers, som driver företag och inte tycker det är någon stor grej att gå i personlig konkurs..

Senast redigerad av Lasergurka 2012-04-10 klockan 11:51.
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
Lasergurka är uppkopplad nu
2012-04-10, 16:26   #76

muSashi

Medlem

muSashis avatar

Game valde nu att svara efter att jag skickade ytterligare ett mail till dom idag, dom andra mailen är från förra veckan vilket dom valt att ignorera.

Här är deras svar iaf och det verkar inte som de brytt sig om att läsa tråden här på Sweclockers:

Hej,

Som vi tidigare har informerat om så var vi tvungna att höja priset på Guild Wars 2 Pre-Purchase Collectors Edtion då vi av misstag hade lagt upp den för ett felaktigt pris (799kr), och pga detta stryka alla befintliga ordrar på denna vara. I normala fall så låter vi kunden behålla det lägre priset, men just på denna vara så var priset långt under inköpspriset varför vi inte hade möjlighet att låta din order ligga kvar till det lägre priset.

Då detta var en förhandsbokning hade självklart inga pengar för din order debiterats, och endast en ” Orderinformation från GAME.se” hade skickats ut fram till dess att informationen om prishöjningen gick ut. En ”Order/leveransbekräftelse från GAME.se” erhålls först när vi debiterar ordern samt fyskiskt skickar varan, och detta gjordes alltså aldrig.

Tyvärr gick ett automatiserat mail ut som innehöll information om att din order skulle debiteras enligt det tidigare priset. Denna information var alltså felaktig.

Vi ber åter om ursäkt för det inträffade.

Med vänlig hälsning/ Med venlig hilsen,

Kim SXXXXXXXXXXX

Så Game har alltså inga planer på att följa avtalet vi har ingått. Sista gången jag någonsin handlar från den butiken.
Är det ARN som gäller nu eller vad bör jag göra här näst?

Edit:
Jag skrev tillbaks till Game nu och bad att få prata med Kims chef istället, eftersom att Kim inte verka bry sig om mina mail och det verkar som om jag inte kommer längre med honom. Han verkar inte ens ta sig tid att ta en titt på den här tråden vilket jag länkat till honom förra veckan. Om de inte har något att dölja så är det ju bara komma hit och bemöta kritiken..

Är slutet nära nu game?

Senast redigerad av muSashi 2012-04-10 klockan 16:59.
Intel i7 3770K 4,4 ghz (1,230 v)| MSI Z68A-GD65 (G3) | GTX Titan (76,3% ASIC) | Samsung 840-series 250 GB | Seagate Green 3TB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB (4x4) | Corsair AX750W | Yamakasi 120 hz 1440p S-IPS | Dell U2312HM | Corsair K90 | Logitech G700 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Antec Kühler 620 2 x Typhoon 1850RPM PnP | Fractal Design R3 | WIN 7 Pro 64-bit | 3Dmark Fire: P9005
2012-04-10, 16:49   #77

Copperflame

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: nov 2008

ARN provar inte ärenden för så låga summor.

Du har i alla fall sett till att flera inkl. undertecknad aldrig kommer att handla något där.
Copperflame är inte uppkopplad
2012-04-10, 17:44   #78

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Fattar inte vad som får folk att tycka sig ha rätt att tjäna pengar på företags missar, ibland verkar det nästan vara som någon jäkla sport.

Spelet kostar 1200kr som lägst hos andra återförsäljare, de har satt ut fel pris. Om du tycker att företag skall straffas för detta så sluta handla från dem. Annars är det bara köpa skiten för sitt riktiga pris precis som alla andra personer.. herregud.
2012-04-11, 09:22   #79

muSashi

Medlem

muSashis avatar

Fick ett ytterligare svar från Game inte för det spelar någon roll längre eftersom produkten är slutsåld sen länge sen:

Hej,

Visst har vi läst din tråd, dock har vi tyvärr inte mer att tillägga än vad vi redan har sagt. Vi är väldigt ledsna för att situationen uppstod från första början, det är beklagligt, men misstag händer tyvärr.

Mycket kan hända när det gäller en förhandsbokning av en produkt: Produktens pris kan förändras, releasedatum kan flyttas och ibland händer det till och med utvecklingen av ett spel läggs ner.

En förhandsbokning är alltså inget bindande - det är en intresseanmälan.

En överenskommelse/avtal skapas egentligen inte förrän vi har mottagit betalningen och produkten har skickats ihop med kvittot.

Enligt våra köpvillkor står även att vi har rätt att stryka en order oavsett anledning. Nu är dock detta inte fallet, utan snarare att vi anser oss ha rätten att göra misstag, informera och stryka en order. Vi gav dig ett val att köpa spelet till det korrekta priset, och inga pengar hade dragits.

Vill du fortfarande prata med vår chef, vänligen maila ditt telefonnummer så kontaktar han dig när han får tillfälle.

Med vänlig hälsning/ Med venlig hilsen,

Kim SXXXXXXXX

Så game anser att vi inte har ingått något avtal och kan komma att ändra priset och avbeställa din order precis när dom vill själva önskar och känner för det.
Dom verkar inte ha läst tråden där någon tog upp ett fall där ARN ansåg att en orderbekräftelse ska ses som ett bindande avtal. Och i detta fall har jag fått två olika sådana.

Game säger emot sina egna villkor om man går in och läser vad Game själva har skrivit på prisjakt, dubbelmoralen flödar .
Det var sista gången jag handla från game.

"Det ska alltid löna sig att förhandsboka hos GAME.se
Om priset förändras efter att en förhandsbokning är lagd är det alltid det lägsta priset som gäller.
Så har vi alltid varit och det kan många av våra kunder intyga."

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=280
2012-04-11, 09:23   #80

Janav

Medlem

Janavs avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: maj 2004

Företag (inklusive vårt) reserverar sig för eventuella missar och fel i sin prissättning. Det har hänt i ett grovt fall förut där vi sålde en produkt för 1164, som hade ett Rek.Pris på 6640 och fick in två ordrar på produkten - båda via fakturor.

Vi makulerade ordrarna, tog bort fakturorna och erbjöd kunderna 20% rabatt på en framtida order på grund av missförstånd. Svårare än så var det/är det inte.

Det finns en hel del amatörjurister i tråden - men nej. En orderbekräftelse via email som innehåller referens till eventuell faktura konstituerar inte ett bindande avtal om man går efter befintlig rättspraxis. Det kan finnas enstaka fall gällande bland annat telefonabbonemang och annat, men generellt sett kommer en domstol inte att avgöra till er fördel vid sådana fall. Naturligtvis kan ni försöka följa och ta upp det hela rättsligt, men kunder som hotar med "polisanmälan" och "dra in advokater" vid fall som dessa (och inte som exempelvis en annan tråd som med företaget Tre tog upp ett fall där en avtalsändring utfördes utan kundens godkännande) är faktiskt bara underhållande.

Mina egna erfarenheter av Game har bara varit positiva. Dock tycker jag att sättet som medarbetaren/na uttalar sig på är ganska bristande, kompetensmässigt. Ett bättre sätt att svara hade varit en enkel referens till Game's köpvillkor samt ett erbjudande på 10-15% rabatt på priset som plåster på såren. TS, du kan ju se om de skulle gå med på detta.
2012-04-11, 09:48   #81

muSashi

Medlem

muSashis avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Janav Visa inlägg
Mina egna erfarenheter av Game har bara varit positiva. Dock tycker jag att sättet som medarbetaren/na uttalar sig på är ganska bristande, kompetensmässigt. Ett bättre sätt att svara hade varit en enkel referens till Game's köpvillkor samt ett erbjudande på 10-15% rabatt på priset som plåster på såren. TS, du kan ju se om de skulle gå med på detta.
Inte intresserad av deras företag nåt mer efter det bemötande jag fått, dessutom är spelet som jag ville ha slutsålt.
2012-04-11, 17:02   #82

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Registrerad: jul 2001

Det allra sjukaste/tragiskaste är att Game för mindre än en månad sen kommenterar så här på prisjakt.nu
"Det ska alltid löna sig att förhandsboka hos GAME.se
Om priset förändras efter att en förhandsbokning är lagd är det alltid det lägsta priset som gäller.
Så har vi alltid varit och det kan många av våra kunder intyga."

Och sedan när priset faktiskt ändras skiter dom i det och går åt andra hållet istället, enligt deras förbehåll om att stryka ordrar.

Det innebär i princip att deras så kallade policys är rent skitsnack och då borde dom ju hålla käft istället för att gå ut och påstå ett så falskt påstående. Ärthjärnor.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb