Verktyg Visningsval
2012-04-25, 23:07   #211

Chris_Kadaver

Medlem

Chris_Kadavers avatar

Plats: Sthlm/Värmdö

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DaBone Visa inlägg
Kommer inte ihåg exakt nu.. och det står ju inte i orderbekräftelsen heller vad de kostade styck, utan bara totalsumman.
Den blev i alla fall 7789kr inkl. frakt på 300kr, för projektor och ljud.

NAS:en och USB-minnet gick på 1699kr inkl. frakt på 99kr.
Oj det var rätt bra nedsatt pris då gissar jag. Är själv lite sugen på projektorn, är dock rädd att jag kommer tycka tvn är för liten sen dock Så det var kanske lika bra att jag missade rean x) försöker intala mig själv det iaf hah

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?featur...&v=g7gofmFMCMg
Chris_Kadaver är inte uppkopplad
2012-04-25, 23:47   #212

Relel

Medlem

Relels avatar

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wihlner Visa inlägg
http://i.imgur.com/npvbn.png
Det här kan ju inte vara lagligt? Visst, Komplett är knappast ensamma när det gäller sån här skit, men det gör mig lika förbannad varje gång jag ser det.

http://www.konsumentverket.se/sv/omk...or-en-anmalan/
gör en anmälan där, posta med bilden och skriv en liten historia, bättre ju fler som gör det. Det här är ren bullshit de håller på med.
2012-04-26, 00:59   #213

Ziggy_

Medlem

Ziggy_s avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: mar 2012

har nämligen beställt en dator skärm, 3d vision 2 kit och headset och massa andra saker men det är endast 1 grej som inte fanns inne och allt ska skickas ihop men kan jag ändra detta så spelet skickas när dem får in det?
2012-04-26, 01:08   #214

DaBone

Medlem

DaBones avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ziggy_ Visa inlägg
har nämligen beställt en dator skärm, 3d vision 2 kit och headset och massa andra saker men det är endast 1 grej som inte fanns inne och allt ska skickas ihop men kan jag ändra detta så spelet skickas när dem får in det?
När du betalade så kunde du välja på delad frakt eller att allt skulle skickas samtidigt...

Om du valde att allt skulle skickas samtidigt, så kan du ju alltid slå en signal till dem imorgon och höra efter om det går..
Dator 1: ASUS Rampage IV GENE - i7 3930K - H100i - 16GB 2133Mhz CL9 Dominator Platinum - Samsung PRO 512GB, 256GB & 128GB SSD - 8TB lagring - ASUS GTX 780 DirectCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D
Bärbar 1: ASUS G75VW / 240GB SSD Bärbar 2: MacBook PRO / 256GB SSD NAS: Ready NAS NV+ v2 8TB
DaBone är inte uppkopplad Folding
2012-04-26, 01:19   #215

Ziggy_

Medlem

Ziggy_s avatar

jepp!

Citat:
När du betalade så kunde du välja på delad frakt eller att allt skulle skickas samtidigt...

Om du valde att allt skulle skickas samtidigt, så kan du ju alltid slå en signal till dem imorgon och höra efter om det går..
jo jag ska nog göra det kändes onödigt att få allt i delar ist för ett enda paket men efter beställningen så såg jag att själva spelet inte fanns inne och 1 av 5 prylar känns jobbigt att vänta på vill koppla up min skärm dirr . ett dator spel borde dem kunna skicka i ett större brev utan större kostnad, blir att ringa dem imorgon
Ziggy_ är inte uppkopplad
2012-04-26, 01:21   #216

Ziggy_

Medlem

Ziggy_s avatar

Citat:

btw borde man inte få fri frakt om man har handlat för mer än 5000 ? ^^ har inte sweclockers medlemmar något liknande som inet's fri frakt efter 500kr ?
Ziggy_ är inte uppkopplad
2012-04-26, 02:06   #217

DaBone

Medlem

DaBones avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: mar 2011

Tror inte Komplett har något sådant tyvärr...
Dator 1: ASUS Rampage IV GENE - i7 3930K - H100i - 16GB 2133Mhz CL9 Dominator Platinum - Samsung PRO 512GB, 256GB & 128GB SSD - 8TB lagring - ASUS GTX 780 DirectCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D
Bärbar 1: ASUS G75VW / 240GB SSD Bärbar 2: MacBook PRO / 256GB SSD NAS: Ready NAS NV+ v2 8TB
DaBone är inte uppkopplad Folding
2012-04-26, 02:11   #218

Ziggy_

Medlem

Ziggy_s avatar

hm det sög ju :/ man tycker iaf det borde finnas då man köper för tusenlappar ^^
2012-04-26, 02:30   #219

MooD

Medlem

MooDs avatar

Registrerad: aug 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ziggy_ Visa inlägg
hm det sög ju :/ man tycker iaf det borde finnas då man köper för tusenlappar ^^
Det ligger ju ändå inbakat i prislappen i så fall
MooD är inte uppkopplad
2012-04-26, 02:39   #220

Lodisen

Medlem

Lodisens avatar

Plats: Norrland

Registrerad: okt 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Relel Visa inlägg
http://www.konsumentverket.se/sv/omk...or-en-anmalan/
gör en anmälan där, posta med bilden och skriv en liten historia, bättre ju fler som gör det. Det här är ren bullshit de håller på med.
Hade tänkt köpa min nästa dator hos komplett, men efter en sån där jävla fuling så vänder jag mig hellre till Inet, även om de är lite dyrare.
Prioriterar ärlighet, moral och bra kundbemötande framför absolut lägsta pris.

Nej, Komplett. Nu har ni tappat en kund för livet.
Lodisen är inte uppkopplad
2012-04-26, 08:29   #221

pirpen

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: okt 2002

I mina ögon kan man inte kalla detta en super rea. Ok, Z77 moderkortet hade ett bra pris och några få udda grejer. Annars var det väldigt dåliga rabatter. Att sätta upp ordinarie pris, för att rabatten ska se bättre ut, är skitdåligt av Komplett (jo, jag vet att andra gör detta också!).

Jag hade gärna köpt 2500K uppgraderingssatsen i sista chansen. Men med bara 5% rabatt, kan jag köpa dom grejerna nån annanstans och utan "super rea" få det billigare!
I5 3570K - Hyper 212 EVO - 12GB Corsair 1333MHz - MSI Z77A-G43 - Samsung 830 SSD 128GB - Seagate 3TB - Hitachi 500GB - WD Black 500GB - Gigabyte GTX670 - FD Define R3 - Corsair GS 600W - Seagate 1TB USB3 extern - Xbox360 wireless control - Xbox360 GH3 gitarr - Onkyo HT-S3305 surround-paket - LG LD650N 55" lcd-tv
pirpen är inte uppkopplad
2012-04-26, 10:27   #222

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: maj 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wihlner Visa inlägg
http://i.imgur.com/npvbn.png
Det här kan ju inte vara lagligt? Visst, Komplett är knappast ensamma när det gäller sån här skit, men det gör mig lika förbannad varje gång jag ser det.
Det är svårt att ge ett exakt svar i just det här fallet men när sådant här händer är det oftast så att vi har ett ordinarie pris på 5 995 kr, varpå vi har haft en kampanj på 3 990 kr. Kampanjen tog slut den 23:e och därmed gick priset upp igen men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i live-rean. Vi skulle aldrig höja priset på en produkt någon dag innan för att sen sänka den. Vi arbetar helt enkelt inte så (plus att sådant syns i prisjakt så det skulle komma fram direkt). Du kan ju själv se på produktsidan att ordinarie pris är 5 995 och det är vad den kostar just nu.

Vi kunde så klart låtit bli att ha med den i live-rean helt och hållet, men det hade väl knappast varit bättre?
2012-04-26, 12:10   #223

MooD

Medlem

MooDs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Komplett Visa inlägg
Det är svårt att ge ett exakt svar i just det här fallet men när sådant här händer är det oftast så att vi har ett ordinarie pris på 5 995 kr, varpå vi har haft en kampanj på 3 990 kr. Kampanjen tog slut den 23:e och därmed gick priset upp igen men eftersom det är en populär produkt tog vi med den i live-rean. Vi skulle aldrig höja priset på en produkt någon dag innan för att sen sänka den. Vi arbetar helt enkelt inte så (plus att sådant syns i prisjakt så det skulle komma fram direkt). Du kan ju själv se på produktsidan att ordinarie pris är 5 995 och det är vad den kostar just nu.

Vi kunde så klart låtit bli att ha med den i live-rean helt och hållet, men det hade väl knappast varit bättre?
Var går gränsen då anser ni? Säg att ni har "kampanj" på en produkt i 4 månader, är det kampanj eller ordinarie pris det rör sig om då? I detta fall är det nästan 2 månader.
MooD är inte uppkopplad
2012-04-26, 12:25   #224

Likvid

Medlem

Likvids avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2003

Dustin kör med samma stil, kampanjpris som visar sig vara högre än normalpris hos andra handlare, jo tjena....
Likvid är inte uppkopplad
2012-04-26, 13:24   #225

MooD

Medlem

MooDs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Likvid Visa inlägg
Dustin kör med samma stil, kampanjpris som visar sig vara högre än normalpris hos andra handlare, jo tjena....
Två fel ger ju inte ett rätt
MooD är inte uppkopplad
2012-04-26, 17:40   #226

Nicklaz

Medlem

Nicklazs avatar

Plats: Shanghai

Registrerad: dec 2001

På tal om dustin så har dem superrea imorgon. Alltså är det alltid såhär mycket reor överallt?
Först var det cdon som det mesta är slut på, sen komplett och nu dustin och jag har bara intresserat mig för datakomponenter i mindre än en vecka.

Shit alltså, såhär var det inte på den gamla goda tiden, nu gäller det att vara snabb i svängarna.
Nicklaz är inte uppkopplad
2012-04-26, 23:14   #227

Ludde551

Medlem

Ludde551s avatar

Plats: Stockholm, Hagsätra

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom Visa inlägg
Nu har du chansen igen, lycka till.
Blev inget, tycker de är lite väl otympliga. Men tack
2012-04-27, 02:11   #228

MooD

Medlem

MooDs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nicklaz Visa inlägg
På tal om dustin så har dem superrea imorgon. Alltså är det alltid såhär mycket reor överallt?
Först var det cdon som det mesta är slut på, sen komplett och nu dustin och jag har bara intresserat mig för datakomponenter i mindre än en vecka.

Shit alltså, såhär var det inte på den gamla goda tiden, nu gäller det att vara snabb i svängarna.
Ptja gäller väl att tömma folks fickor innan krogarna gör det.
MooD är inte uppkopplad
2012-04-27, 08:25   #229

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ludde551 Visa inlägg
Blev inget, tycker de är lite väl otympliga. Men tack
Aha, jag har ju själv konverterat så jag förstår hur du menar, samsungs nya ultrabook (9-serien) ser ju faktiskt ruggigt snygg ut iaf, men då får man kompromissa med prestandan lite för mycket, inte riktigt sugen på det. (sen kostar den väl lite mer än du var ute efter kanske)
2012-05-01, 17:33   #230

davidaxelsson

Medlem

davidaxelssons avatar

Plats: stockholm

Registrerad: okt 2010

ni som köpte Intono K5a, har ni haft dem tillräckligt länge för att kunna ge ett omdöme?
skriv gärna också om ni har bytt upp er från ett par, vi kan säga, logitech högtalare!
2012-05-01, 19:27   #231

pjuppi

Medlem

Plats: lite här och var

Registrerad: sep 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av davidaxelsson Visa inlägg
ni som köpte Intono K5a, har ni haft dem tillräckligt länge för att kunna ge ett omdöme?
skriv gärna också om ni har bytt upp er från ett par, vi kan säga, logitech högtalare!
jag hade ett par creative inspire t3030 innan, som kostade 499kr för en sådär 5 år sen eller nåt xD
http://aaryaninfocom.com/peripherals..._h_t3030_p.jpg
och fick mina k5a igår, har spelat försiktigt med dem i ett par timmar och kan säga att de va en REJÄL förbättring ljudmässigt, hela registret e så mycke klarare och basen låter mycke bättre, fast va hade man förvänta sig? xD
jag har aldrig haft några "hi-fi" klassade högtalare innan så vet inte riktigt va man ska förvänta sig av aktiva högtalare, visst att de kanske inte e lika "kraftfull" bas som andra 2.1 högtalare som typ bara e byggda för att vibbrera, men tycker endå basen e tillräcklig endå, ja än så länge iaf .. sen går de ju o koppla in en aktiv sub i dem också om man skulle velat.

jag är helt klart nöjd förutom en, rätt irriterande grej (vet inte om de e nå fel på dem?) men när jag hade stängt av högtalarna på on/off switchen där bak, och oavsätt om datorn va igång eller avstängt, så ungefär var 5-10 min eller nåt så startas/stängs dem av snabbt.... fick dra ur strömsladden så jag kunde sova.... och detta e ju en relativt stor deal iom att jag kommer ha dem som datorhögtalare, och inte vill sitta o dra ur kontakter och/eller ha en strömdosa med knapp på golvet för att få tyst på dem..... (har mailat komplett om detta "fenomen")
pjuppi är uppkopplad nu
2012-05-01, 19:42   #232

altair4

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: jun 2002

Mer omdömen om dessa hittar ni här: http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=296387

Personligen skulle jag kolla efter annat. De verkar inte ens prisvärda för halva priset.
altair4 är uppkopplad nu
2012-05-01, 19:44   #233

magnusvmt

Medlem

magnusvmts avatar

Plats: Lund

Registrerad: nov 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MooD Visa inlägg
Var går gränsen då anser ni? Säg att ni har "kampanj" på en produkt i 4 månader, är det kampanj eller ordinarie pris det rör sig om då? I detta fall är det nästan 2 månader.
Det är ganska vanligt. Butiker som i princip "alltid" har rea bara för att det ser bättre ut.
magnusvmt är inte uppkopplad
2012-05-02, 20:19   #234

zebrra3

Medlem

zebrra3s avatar

Registrerad: jan 2011

Har ett par Intono på väntan i Kompletts pcik up point. Eftersom dem inte verkar vara något vidare, efter recensionerna, så tror jag att dem får leta sig tillbaka till Komplett för otroligt dryga 250 spänn. Seegt!
zebrra3 är inte uppkopplad
2012-05-02, 20:30   #235

tejpis

Medlem

tejpiss avatar

Plats: Sumpan, Stockholm

Registrerad: sep 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zebrra3 Visa inlägg
Har ett par Intono på väntan i Kompletts pcik up point. Eftersom dem inte verkar vara något vidare, efter recensionerna, så tror jag att dem får leta sig tillbaka till Komplett för otroligt dryga 250 spänn. Seegt!
Hämta ut dom och "ångra köpet" (ångerrätt) direkt eller maila dom så kanske du slipper att ens åka dit.
2012-05-03, 10:25   #236

Redstorm

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zebrra3 Visa inlägg
Jag har hämtat ut dem på pickuppoint. Har beställt retur på deras sida. De kan omöjligtvis ta ut någon avgift om man åker dit med dem själv. Det låter vettigt att maila dem innan du hämtar ut dem, i värsta fall åker du på en avgift på 39kr. Dock tror jag inte de vill besvära varken dig eller sig själva med att debitera en sån struntsumma.
Redstorm är inte uppkopplad
2012-05-04, 02:04   #237

Johanness

Medlem

Johannesss avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jan 2012

När Komplett kör sina "rea race" hamnar priserna som de andra tar för liknande produkter och sen så åker man på en rejäl "komplettFrakt", förstår inte hur de tänker.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.
Johanness är inte uppkopplad
2012-05-04, 07:35   #238

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Johanness Visa inlägg
När Komplett kör sina "rea race" hamnar priserna som de andra tar för liknande produkter och sen så åker man på en rejäl "komplettFrakt", förstår inte hur de tänker.
Det kan säkert vara så på enstaka produkter, men generellt sätt ligger vi billigast när vi kör reor.

Vi har också sen början av året sänkt våra frakter och ligger nu på samma nivå som de andra i branschen.

mvh
Mikael
2012-05-04, 09:45   #239

Alle22

Medlem

Alle22s avatar

Plats: Värnamo

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Komplett Visa inlägg
Det kan säkert vara så på enstaka produkter, men generellt sätt ligger vi billigast när vi kör reor.

Vi har också sen början av året sänkt våra frakter och ligger nu på samma nivå som de andra i branschen.

mvh
Mikael
Det vore bättre om ni kunde göra så att alla ordrar över t.ex. 500kr blir fraktfria.
En dator som uppfyller mina krav |!PROJECT ICE COOL!|Project Plexi Cube| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls
Alle22 är inte uppkopplad
2012-05-04, 10:11   #240

Komplett

Komplett.se

Kompletts avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Alle22 Visa inlägg
Det vore bättre om ni kunde göra så att alla ordrar över t.ex. 500kr blir fraktfria.
Det skulle man kunna göra, men i så fall skulle vi behöva höja våra ordinariepriser för att finansiera det. Vi tycker det är mer rättvist att man betalar för sin egen frakt än att slå ut kostnaden på högre produktpriser. Som man säger: det finns ingen gratis lunch.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb