Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Säljes
Köpes
- Köper ditt 580!Idag
| 2012-04-26, 11:16 | #1 |
lemon3Medlem Plats: örnsköldsvik Registrerad: feb 2011 |
Ingen ångerrätt på köp av domäner
Hej, jag kontaktade kundtjänst på Surftown angående
om man kunde ångra sitt köp av domän inom 14 dagar fast det kunde man inte... Jag tycker det är lite märkligt att man inte ska kunna göra det, varför ska vi följa alla lagar och regler på internet om inte företagen gör det heller. det jag tänker på är distansavtalslagen. vh lemon3 edit det är väl bra att man följer lagar och regler men jag är bara lite sur att distansavtalslagen inte gäller för domäner. Senast redigerad av lemon3 2012-04-26 klockan 11:35.
Intel i5 2500k @ 4,5ghz | Antec Kuhler H2O 620 PnP Scythe GT 1850rpm | Msi P67A - C45 B3 | HIS Radeon HD 6850 1 GB| Cooler Master GX 550W | Hårddiskar 2 tb | Minne 4 GB ram | Sennheiser 558 | Asus Xonar DG | |
|
|
| 2012-04-26, 11:41 | #4 |
tidsoptimistMedlem Plats: Skara Registrerad: jul 2010 |
https://surftown.se/support/kan-jag-...itt-domaenkoep
"När vi har registrerat domännamnet så går det tyvärr inte att ångra beställningen." "Om du ångrar din beställning av domännamnet kan du bara låta bli att betala din faktura och efter en viss tid så kommer vårt system annullera fakturan. Ett domännamn är inte en produkt i vanlig mening utan ett "unikt" tillhandahållande av tjänster. Det vill säga att varje domänamn är unik och kan endast ha en ägare." |
|
|
| 2012-04-26, 11:48 | #5 |
lemon3Medlem Plats: örnsköldsvik Registrerad: feb 2011 |
Eller så är dom schysst och kallar det en produkt och ordnar systemet så man kan
ångra sitt köp
Intel i5 2500k @ 4,5ghz | Antec Kuhler H2O 620 PnP Scythe GT 1850rpm | Msi P67A - C45 B3 | HIS Radeon HD 6850 1 GB| Cooler Master GX 550W | Hårddiskar 2 tb | Minne 4 GB ram | Sennheiser 558 | Asus Xonar DG | |
|
|
| 2012-04-29, 14:18 | #7 |
AqualizeHedersmedlem Plats: Märsta Registrerad: jan 2002 |
Nu gäller detta inte surftown specifikt och ev. inte gällande lag och praxis:
Man har inte ångerrätt på plomberade varor, t.ex. CD-skivor, om plomberingen brutits. Liknande borde användas för tjänster. Folk förstår väl orimligheten att man skulle kunna få registrera en domän, kanske i något spektakulärt syfte och använda den mycket (dra in mycket pengar?) och sedan säga upp det efter 14 dagar. I så fall borde det finnas någon "aktivera-knapp" när man väl köpt domänen som bryter "plomberingen". Om det går att förhindra att man massköper domäner bara för att hålla i dem en stund och blockera andra från att köpa och använda.
Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning "Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes