CdOn erfarenheter

Permalänk
Medlem

CdOn erfarenheter

Mycket negativt i Cdon´s tråd i butiksforumet.
Hur representativa är klagomålen?
De som är missnöjda hörs ju oftast.

Till viss del har de förmodligen problem att hantera ökad försäljning på datorsidan.

Hur är din helhetsupplevelse av Cdon?

Permalänk

Jag beställde en 2700K då den fortfarande var på rea, hämtade ut den 2 dagar senare, har inte öppnat den än (jag har kollat så det är rätt vara, det är det) då jag inte bestämt mig om jag ska använda den eller en ivybridge processor, men leveransen gick snabbt i alla fall.

Ska även poängteras att bra priser + 5 % rabatt alltid är trevligt:)

Permalänk
Medlem

Har beställt flera gånger från CDON och det har fungerat ypperligt varje gång. Det jag beställt är tangentbord, möss, spel och en mobiltelefon alla sakerna levererades inom 3 dagar. Har inte några erfarenheter av dom om något nu skulle vara trasigt.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Slöa på att packa. Men bra att man får rabatter.
Dock var det lite bra att dom var slöa, kunde lägga in en produkt till och 50kr rabattkod.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag köpte alla mina delar från cdon när jag byggde min dator blev inga problem alls! jag köpte aallt utom nätagg chassi och fläktar från de!
minnen köpte jag separat från cdon genom min kompis
och resten av delarna med hjälp av mamma utan problem! fick hem det ganska snabbt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Mycket negativt i Cdon´s tråd i butiksforumet.
Hur representativa är klagomålen?
De som är missnöjda hörs ju oftast.

Till viss del har de förmodligen problem att hantera ökad försäljning på datorsidan.

Hur är din helhetsupplevelse av Cdon?

Kanske bättre att ha en omröstning? Jag har iaf. mycket blandade upplevelser av cdon/off. Supporten är helt värdelös, ingen telefonsupport, leveransen kan gå på allt mellan 2 dagar till 10 dagar, rörig hemsida och väldig dålig produktinfomation/lagerstatus. Det enda positiva är prisnivån.
Vi på sweclockers har ju fördelen av cdon-tråden där Edin har varit ganska aktiv/hjälpsam. Mina tankar går till alla dom som inte känner till cdon tråden.... Dom får ju sitta och chatta med cdon:s helt hjärndöda support och aldrig få nån hjälp.

Edit: Såg nu att du hade lagt till möjligheten att rösta

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Entusiast

Skitbra och trevlig support, rekommenderar CDON alla dagar i veckan

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tycker det funkade bra när jag beställde tangentbord och ett spel iaf , fick efter 3 dagar

Permalänk

Köpte en samsung 830 256Gb häromdan

-Snabb leverans (2dagar) i mitt fall

-Bra pris; 2224:- inkl frakt och med swec-rabatt

Lagt upp en Recension:
http://www.youtube.com/watch?v=xpLnXZ69kVM&list=UU0LLHAd35R5i...

Permalänk
Medlem

Tar lite tid för dom att skicka, och otydligt vilken fas paketet är i, om det är packat eller skickat. Annars är jag väldigt nöjd. Vad gör man inte för låga priser liksom!

Permalänk
Medlem

Hade bara bra upplevelser med CDON fram tills de gjorde fel och skickade någon annans order till mig. Då blev det bråkigt och jag fick lägga flera timmar på att lösa deras problem, tydligen var det för svårt för personalen vid live-chatten att skicka en retursedel och avbeställa min ursprungsorder.

Kommer aldrig använda dem igen, min nedlagda tid på att lösa deras misstag var värd mer än vad jag någonsin kommer spara på att använda CDON istället för butiker med vettigare kundsupport.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Kundsupporten är ju helt katastrofalt dålig. Tur att Edin finns för hos här på swec iaf. Utan honom skulle nog många sweclockare slutat handlat hos cdon för gott för länge sedan. Enda positiva med cdon är deras priser, samt Edin då förståss.

Permalänk
Medlem

Fungerat perfekt, beställt en ssd och en kylare från dem. Enda negativa är att man måste vara 18 för att handla hos dem.
Inget som inte går att fixa om man har snälla föräldrar

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Man har oftast ingen kontroll på hur "lång in i systemet" beställningen är, endast support via deras webbsida (alltså ingen direktkontakt).

Men det har alltid gått snabbt och smidigt för min del. Är riktigt nöjd faktiskt.

Permalänk

Bara bra erfarenheter, både inom datordelar och deras övriga utbud. Fick en dålig H60 kylare när jag beställde min dator i julas. Det var inga problem att få en ny! Tummen upp!

Visa signatur

IntelCore i5 2500k | Corsair 8Gb 1600MHz | Geforce GTX 580 | 2x Intel 320 Series 120Gb SSD @Raid0 | MSI Z68a GD55 |

Permalänk
Medlem

Lite dålig/slö paketstatus på deras webbsida men bra -paketering, -sortiment, -erbjudanden, -betalsätt och -priser så jag är nöjd. Har dock aldrig behövt testa deras kundsupport/garanti...än.

Permalänk
Medlem

Har bara köpt två produkter från CDON, processor och minnen. Nöjd so far. Minnena kom fram redan nästa dag i brevlådan.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar CDON

Har aldrig haft något strul med CDON.com. Alltid snabba leveranser, fina erbjudande och det mesta verkar finnas i lager. Då har jag å ena sidan enbart beställt DVDer och liknande. Men ändå bra service. 5/5.

Permalänk

Beställt mycket där. Det har inte varit strul. Leverenstiderna är inte riktigt lika bra som inet men fullt adekvata. Ofta returnerat en eller flera varor och det har aldrig varit något problem att lösa med kundtjänst även då tiden för återlämning en gång varit över den tillåtna.

Permalänk
Medlem

Blandade erfarenheter här. Allt ifrån smidigt köp med snabb leverans till att de skickat fel produkt, skrivit felaktiga kollinummer som gjort att posten inte kunnat behandla paketet etc.

Har inte behövt lämna in något på garanti så hur det fungerar vet jag inte. De som sköter deras supportärenden via formulären verkar dock ha grava problem med läsförståelse.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har beställt därifrån tidigare och nu Raubtiers alla album, bara tagit ett par dar innan det ramlat ned i lådan utan några somhelst problem.

Klart godkänt.

Permalänk
Medlem

Beställde en Fujitsu Lifebook ah531/gfo med 25% rabatt för några veckor sedan, kom 2d senare. Är nöjd som fan!!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

jag rekommenderar Cdon helt klart! Beställt där ifrån några gånger och har alltid funkat perfekt.

Permalänk

Jag har köpt mycket där de senaste åren och kan inte minnas att jag någonsin haft något strul med dem. Bra priser på mycket prylar, leveranstiden har så gott som alltid varit 2-3 dagar (naturligtvis på saker som det står - leveranstid: 2-3 dagar). Det som jag i huvudsak har köpt är: cd-skivor, spel, datorprylar, tillbehör och en och annan film.

Jo just ja, en gång var ett fodral till en cd-skiva trasigt men det var en skitsak och kunde lika gärna ha berott på posten/brevbäraren så...

Permalänk
Medlem

Jag är väl ganska missnöjd med mitt första köp hos CDON. Är annars en god kund hos Inet men gjorde inte mitt inköp där pga av att CDON hade det jag ville ha i detta fallet!

Självklart så är det försvarbart från CDONs sida för det faktiskt står 1-3 dagar på produkterna, men eftersom jag alltid har hört att de haft snabb leverans och att jag beställde en torsdag kl 16.00 så hade jag höga förväntingar på att det skulle packas och skickas på fredagen för att vara levererat hos mig på lördagen. Men så var inte fallet så nu är en möjlighet att jag måste vänta tills onsdag-torsdag på att få mina varor pga extrahelg.

Permalänk
Medlem

Jag är absolut en nöjd kund!

Senast blev det en 40" tv, levererad 3 dagar efter beställning av dhl till dörr!

Permalänk
Medlem

Beställer ca en gång i månaden från CDON, och har gjort så sedan 2003 ca, har aldrig haft något problem med något.

Det enda i reklamationsväg jag har behövt göra, var att en gång kom inte en cd-skiva fram, och för några veckor sedan var det ett nätaggregat som inte kom fram.

Det skickades direkt nya till mig, och det uppstod aldrig några problem.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag är väl ganska missnöjd med mitt första köp hos CDON. Är annars en god kund hos Inet men gjorde inte mitt inköp där pga av att CDON hade det jag ville ha i detta fallet!

Självklart så är det försvarbart från CDONs sida för det faktiskt står 1-3 dagar på produkterna, men eftersom jag alltid har hört att de haft snabb leverans och att jag beställde en torsdag kl 16.00 så hade jag höga förväntingar på att det skulle packas och skickas på fredagen för att vara levererat hos mig på lördagen. Men så var inte fallet så nu är en möjlighet att jag måste vänta tills onsdag-torsdag på att få mina varor pga extrahelg.

Men hur ofta får man en leverans på en lördag?

Så du är missnöjd pga att det var helg och du fick leveransen på 3 och inte 1 dag?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Jag är väl ganska missnöjd med mitt första köp hos CDON. Är annars en god kund hos Inet men gjorde inte mitt inköp där pga av att CDON hade det jag ville ha i detta fallet!

Självklart så är det försvarbart från CDONs sida för det faktiskt står 1-3 dagar på produkterna, men eftersom jag alltid har hört att de haft snabb leverans och att jag beställde en torsdag kl 16.00 så hade jag höga förväntingar på att det skulle packas och skickas på fredagen för att vara levererat hos mig på lördagen. Men så var inte fallet så nu är en möjlighet att jag måste vänta tills onsdag-torsdag på att få mina varor pga extrahelg.

Hur är detta CDONs fel? Det har med hur posten fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Hur är detta CDONs fel? Det har med hur posten fungerar.

För det har inte lämnat CDON ännu