Hur är din helhetsupplevelse som kund hos CdOn?
Jag är en nöjd kund 254 67.37 %
Jag är en missnöjd kund 31 8.22 %
Varken eller, det funkar väl. 66 17.51 %
Ingen uppfattning. 26 6.90 %
Antal röster: 377. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 3 av 3 12 3
 
Verktyg Visningsval
2012-05-01, 11:57   #61

dodo1

Medlem

Plats: köpngebro

Registrerad: apr 2011

har köpt massor av CDON..när man köper brukar det gå perfekt.. mina problem har skett när jag skicka tillbaka..

ena gången hade jag köpt 2 st GTX 580 (samtidigt), skickade tillbaka, CDON satte tillbaka pengarna..iaf för ett kort..tog ett bra tag och en del mail innan dom satte in resten..
dodo1 är inte uppkopplad
2012-05-01, 12:04   #62

devhdc

Medlem

Plats: Kristinehamn

Registrerad: maj 2002

DOm har ju inte alltid koll vid paketering. Vid senaste beställningen fick jag 2x nätagg och 2x processorer, trots att det vara stod 1 av vardera på listan .. oO =)
__________________
SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN
devhdc är inte uppkopplad
2012-05-01, 12:05   #63

Neeb

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2008

SoSO vill ajg säga. ibland går det skitfort ibland dar det jätte lång tid. Undviker att handla där om jag kan...
__________________
Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?
Neeb är inte uppkopplad
2012-05-01, 12:21   #64

lord_moggo

Medlem

Plats: gbg/umeå

Registrerad: apr 2005

Jag har handlat där 4 gånger. 3 av dessa har de gjort något knasigt som tex trasig vara, fel vara eller dyl. Sedan Var supporten värdelös i då de inte kunde ge varken förklaring till varför det hade hänt eller kompensation. Jag fick inte ens de grejerna jag skulle ha till slut, ca en månad senare.

Det köp som gick bra var ett usbminne som var trasigt och som hade livstidsgaranti som jag fick ett nytt av. Det tog dock en vecka för dem att behandla det ärendet, men det fungerade då iaf.

Jag har efter gång två, tre och fyra sagt att jag inte ska handla hos dem igen, men det slutar ändå med att man kommer tillbaka pga billiga priser. Det verkar ju trots allt som att jag har haft otur med att tillverkarna, och att de fungerar bra så länge man inte behöver använda deras support.
lord_moggo är inte uppkopplad
2012-05-03, 10:14   #65

nikwid

Medlem

nikwids avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: jan 2009

Fick ett transportskadat chassi på en torsdag eftermiddag. Meddelande dem detta på kvällen (efter kontorstid). Fick ett svar på fredagen strax före lunch att de skulle skicka ett nytt, samt att de skickade en returlapp för det trasiga chassit. Fick dem även att be Klarna förlänga förfallodatumet på fakturan, vilket alltid är löjligt kort, då jag inte ville betala innan jag fått en hel produkt. Inga problem med detta.

På måndag hade jag returlappen och kunde lämna iväg det trasiga chassit som tog upp onödig plats hemma. Fick också ett mail med kollnummer för det nya chassit som hade skickats. Tisdagen var 1:a maj, dvs röd dag, men på onsdag förmiddag kom det nya chassit till mitt utlämningsställe. Ärendet kunde inte ha gått mycket snabbare än så, så jag är mycket nöjd även med deras support.
__________________
Vattenkylt NZXT Switch 810 | CPU: i7 3930k@4,2GHz | GPU: 2x HD7970@1125/6000MHz | RAM: 16GB DDR3@1600MHz || SSD: Intel 520 240GB & OCZ Agility 240GB || PSU: OCZ ZX 1250W || Skärm: HP ZR2740w IPS (2560x1440)
nikwid är inte uppkopplad
2012-05-04, 13:15   #66

Lehto

Medlem

Plats: Avesta

Registrerad: mar 2006

Har väll handlat där 5ggr i år, alltid vart problem fritt. Man får oftast vänta en dag extra men det tycker iaf jag att de är värt när dom är så mkt billigare på allt + swec 5% rabatt.
Har även utnyttjat ångerrätt en av gångerna då jag inte behövde en g400 som jag beställt, även det gick väldigt smidigt utan något som hälst krångel, tror även jag fick pengarna tbax på kontot redan dagen efter dom mottagit g400'n vilket jag vet att andra butiker brukar kunna vara väldigt sega på att betala tbax vid utnyttjande av ångerrätten
__________________
AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Lehto är inte uppkopplad
2012-11-27, 17:12   #67

DaBone

Medlem

DaBones avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: mar 2011

Sitter just nu i CDON:ns "live chatt" support efter att de skickat fel skiva till tjejen..

13st i kön när jag började.. 40min senare är jag nere på plats 7.. sen åker jag upp till plats 8 efter ett par minuter.
Efter 1tim lite drygt är jag nere på plats 5.. efter ytterligare några minuter är jag på plats 6.. för att senare komma till 5 igen..
Åker ju jojo fram och tillbaka i kösystemet..
Nu efter 1,5tim är jag fortfarande på plats 5.
Tycker "live chatten" verkligen är effektiv... 8st ärenden på 1,5tim?

Edit: Efter drygt 2 timmar kom jag fram och det löste sig rätt smidigt ändå. En ny order är lagd, så det är väl bara och vänta om man får rätt skiva då..
Men det är nog den drygaste support, förutom Trittons som jag råkat ut för. 13 ärenden på 2tim.. Bra mycket bättre än Tritton, men ändå?

Senast redigerad av DaBone 2012-11-27 klockan 18:03.
__________________
Dator 1: ASUS Rampage IV GENE - i7 3930K - H100i - 16GB 2133Mhz CL9 Dominator Platinum - Samsung PRO 512GB, 256GB & 128GB SSD - 8TB lagring - ASUS GTX 780 DirectCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D
Bärbar 1: ASUS G75VW / 240GB SSD Bärbar 2: MacBook PRO / 256GB SSD NAS: Ready NAS NV+ v2 8TB
DaBone är inte uppkopplad Folding
2012-12-04, 17:50   #68

thomas_skane

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2005

Kommer aldrig handla där igen. Deras kundsupport är som ett bollplank utan boll och dem har ingen aning om vad konsumenträtt och service är
__________________
Att mäta datorns temperatur vid idle är ungefär lika värdefullt som att mäta frysens temperatur vid avfrostning
thomas_skane är inte uppkopplad
2012-12-04, 17:57   #69

Marticus

Medlem

Marticuss avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2010

beställt flertalet gånger och delar, majoriteten av dem i min signatur. Kalaspriser och snabb frakt, aldrig varit några problem. Allt går fint och dem har inte svikit mig, köpte idag till och med ännu en SSD disk till datorn, lär dyka upp om någon dag.
__________________
Chassi: Prodigy CHOPPED!, GPU: ASUS 7970 H2O, CPU: Intel i5 2500K H2O, SSD: Samsung 830 128GB x2, PSU: be quiet! L8 630W, Mobo: ASRock Z68M-ITX/HT, RAM: Crucial Ballistix 2x4GB, Mus: Func MS-3, Tgb: Microsoft SideWinder X4, OS: Win7, Ljud: Beyerdynamic DT770 PRO 80Ω. (╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Marticus är inte uppkopplad
2012-12-04, 18:03   #70

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

Farsan beställde ju en sådan skärm som visar upp bilder, eller även ett bildspel.
Det var fel på den så han mailade CDON och dom skickade en ny direkt som funkar prima,
problemet löst. Inte haft några problem med dom tidigare heller. Sen så betalar dom frakten pga
fabriksfel på varan
Waowt är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb