|
Har köpt 2 st hårddiskar från "Eva", åkte hem till "henne" och som det står i tråden ovan var det en man i 50 års åldern som lämnade ut diskarna. Kan mycket väl ha varit maken. Sen e det väl oxå så att om man har ett mellanösternnamn så blir man automatiskt misstänkt - därför väljer många invandrare att kalla sig för någonting som låter svenskt eller i alla fall europeiskt i affärssammanhang.
Har faktiskt själv en polare som kommer från ett europeikt men ickenordiskt land och ändrat namn av just den orsaken. Han har dessutom en firma som lever på att importera från Kina och sälja för halva priset. Inget fusk där med moms eller nått.
Misstänker att Eva gör nåt liknande - känner någon borta i Asien och kan köpa utgående modeller till vrakpris. För saken är den att om ni kollar Evas annonser riktigt noga så ser ni att det hon säljer oftast är föregående generations moderkort, processorer och diskar; typ socket 1156 och i7 - 750 när jag köpte för 6 månader sedan då socket 1155 och i7 2600 var det nyaste, sista annonsen jag såg för 2v sedan fanns det i 2500 och processorer 2600 fast då hade ju 3770 just kommit. Nätaggen och hårddikarna var oxå utgående modeller som dock funkar alldeles utmärkt, vem bryr sig om HDDn är Sata2 eller 3.
Så jag misstänker att "Eva" egentligen heter nåt annat - men det säger väl mer om samhället vi lever i en om Eva. Vad de gäller diskarna funkade de alldeles utmärkt.