Citat:
Ursprungligen inskrivet av
FoxOne
Det är ju trevligt att dom har lagt till en e-postadress och cookies-info nu, för det fanns ju inte fram till jag gjorde mitt inlägg den 23:e. Synd att dom inte vågar svara mig när dom iaf tydligen läser vad som skrivs.
Det är ingen kostnadsskillnad på en privat och en företagsreggad .se-domän, skillnaden är att på privata domäner döljs alla kontaktuppgifter man måste ange. Det största problem är deras direkta brott mot PUL, och det är skrämmande att se hur några kan knuffa något sånt här i sjön utan att ens göra det mest grundläggande jobb i att kolla laglighet eller funktion..
Oj, nu känns det lite som jag står inför mordrättegång. Men jag visste faktiskt att risken fanns när man ger sig tillkänna =)
Det har inget med vad jag "vågar" att göra, utan det kändes lite som om du kom med några vettiga förslag dock i väldigt kritisk ton, därav så valde jag att helt enkelt lyssna på dina förslag/input men undvek att svara för jag inte riktigt har tid att hålla en lång debatt på en tredjeparts forum, men nu inser jag att du inte nöjer dig med åtgärder utan även anser dig ha rätt till skriftliga svar.
Men iaf, om du vill ha mod och hår på bröstet så här kommer det.
Sidan var och är under utveckling, därav så fanns och finns inte allt än, jag lade till lite om cookies (vilket jag uppfattade var det viktigaste) samt även en kontakt mail i footern. Eftersom jag för stunden även sitter med andra saker både privat och inom jobbet så anser jag det nog ska räcka. Sidan är på inget sätt vinstdrivande men det är självklart av intresse om någon en vacker dag säger att dom vill annonsera på sidan (såklart, pengar säger få personer nej till) eller kasta pengar på mig rent generellt.
Ang texterna så har alltid nedladdade annonser tydligt markerats med både länk, bild och logo till ursprungsartikeln. Sellyes är mycket tydligt med vart annonsen kommer ifrån, och det har varit så sedan start. Det har Alltid varit tydligt på den punkten.
Jag är på inget sätt rädd för att ta en debatt, men det känns lite som om du går på som ett ånglok, och om jag misstolkat det och kanske tagit din text lite för allvarligt så ber jag om ursäkt.
För övrigt så skickade jag en förfrågan och en beskrivning gällande detta redan i december 2011 till sweclockers där jag fick ett initialt "ok" från dom att jag kunde göra detta. Nu har jag även under senaste veckan pratat lite mer detaljer gällande frågan där små ändringar kommer genomföras så alla blir glada.
Jag tror inte jag behöver påpeka att samtliga forum som annonser visas ifrån har fått ett initialt mail och förfrågan gällande detta men jag säger det nu ändå.
Däremot så nämner du "direkta brott mot PUL". Jag var faktiskt i kontakt med jurister när jag började med sidan och fick ett initialt ok från dom, men eftersom det inte känns så kul att bryta mot lagen så skulle jag självklart lyssna på förslag för lämpliga lösningar på problemet?
Om du syftar på telefonnummret som var publicerat tidigare så är jag såklart intresserad på en lämplig lösning, ett konstruktivt svar. Tex min egna tanke är att man kanske kan låta bli att visa hela numret direkt på sidan eller liknande. Orsaken till att jag säger det är att annars är väll risken att du bara säger rm /* -rf
Jag kommer försöka fortsätta läsa tråden men jag kan inte lova att jag kommer svara så snabbt. Som du kan se på min profil så är jag inte här så ofta.
Återigen jag tar gärna ett konstruktiv samtal med goda råd och kreativa lösningar på problem med dig, det kan vara väldigt givande att lyssna på kritikerna, om än lite jobbigt måste jag medge hehe. Om du vill kan jag skicka dig mitt telefonnummer vi PM samt om det brinner i knutarna så kan jag säkert ta en lunch med dig. Jag finns tillgänglig inne i Sthlm under vardagarna...... =)