Verktyg Visningsval
2012-06-27, 19:24   #1

Hagge

Medlem

Hagges avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2009

Webhallen åter igen...

Tjena

Ville börja med att be om ursäkt om denna tråd sitter fel, med iallafall...
Jag var precis på webhallen och köpte mig ett nytt ljudkort som jag sett fram emot ett bra tag...Jag köpte varan på nätet och valde att hämta ut den i butik, valde då inga demo varor eller liknande. Jag kommer till butiken och får själva kartongen i en plastpåse, då tänkte jag...att dem måste ha fått in dem nyligen..
När jag sitter på tåget och kollar på kartongen märker jag att kartongen saknar tejp, men påsen är tejpad..Jag började då få dessa äckliga känslor som alla vi datorkonsumenter fått någongng vilket är rädslan av en öppnad förpackning...Iallafall kommer hem och öppnar den, ser helt nytt ut men sen märker jag den fina svarta mini kartongen som innehåller manuallen...Den är riven, och jag öppnar den och ser att boken och skivan är använd...
Jag blev stort besviken på webhallen då de sålt mig en återköpt vara...
Men problemen är nu att jag saknar en adapter som ska finnas med...De är en HDMI adapter som man sätter på från ljudkortet till grafikkortet...
Jag kanske använder de, kanske inte, men de spelar ingen roll då jag betalat för ett oöppnat ljudkort vilket kostade mig ca 1.700 kr...
Jag hade ju inte direkt suttit o vart förbannad om jag köpte ett DEMO exemplar-.-

Jag ska iväg till webhallen imorgon, men saken är nu, vad händer om de säger att jag tagit kabeln och att de inte tar tillbaka varan...Jag vill inte ha pengarna tillbaka jag vill ha en ny förpackning...?

En stor besvikelse från webhallen...
Några tips?

Senast redigerad av Hagge 2012-06-27 klockan 19:34.
Hagge är uppkopplad nu
2012-06-27, 21:38   #2

twit

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2005

Om du mot förmodan skulle få problem efter att du sakligt förklarat ärendet för butikspersonalen föreslår jag att du ber att få tala med butiksansvarig och återigen förklara ärendet sakligt för denne. Visa upp produkten, var ärlig, kom inte dragandes med en massa fotobevis och/eller hot etc.
Kommer man rustad för krig är det lätt att upptäcka att man också startat ett sådant, när lösningen hade varit så mycket enklare.
2012-06-27, 22:53   #3

Hagge

Medlem

Hagges avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twit Visa inlägg
Om du mot förmodan skulle få problem efter att du sakligt förklarat ärendet för butikspersonalen föreslår jag att du ber att få tala med butiksansvarig och återigen förklara ärendet sakligt för denne. Visa upp produkten, var ärlig, kom inte dragandes med en massa fotobevis och/eller hot etc.
Kommer man rustad för krig är det lätt att upptäcka att man också startat ett sådant, när lösningen hade varit så mycket enklare.
Ska försöka förklara så lugnt jag bara kan..Har bara rädslan att hon då säger, "aa men du öppna den eller tog kabeln eller rev manuallen"...och sånt tål jag bara inte:/
Sen så har dem förmodligen köpt tillbaks varan från en kund eller tagit tillbaka den utan att kontrollera...Då måste väl datorn ha artikelnr. som säger att denna vara sålts 2 gånger..så dem tror? Eller?
Hagge är uppkopplad nu
2012-06-28, 00:48   #4

visa

Medlem

visas avatar

Plats: stockholm

Registrerad: feb 2010

Det är lungt! gå dit med ett leende och om det inte löser sig kan du få hjälp här!
Men, det kommer att lösa sig
2012-06-28, 01:39   #5

Hagge

Medlem

Hagges avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av visa Visa inlägg
Det är lungt! gå dit med ett leende och om det inte löser sig kan du få hjälp här!
Men, det kommer att lösa sig
Yupp hoppas de vi får se imorgon, återkommer tack för moralen grabbar
Hagge är uppkopplad nu
2012-06-28, 01:45   #6

Reyintaz

Medlem

Reyintazs avatar

Plats: Linköping

Registrerad: okt 2011

De brukar ha stor förståelse, förvånar mig inte om Webhallen kommer skriva här i tråden imorgon också, de är ganska bra att leta upp problem gällande deras företag här på forumet
2012-06-28, 01:59   #7

twit

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2005

En kund som kommer in och vänligt förklarar sitt problem är man intresserad av att hjälpa. En kund som kommer in och gormar "Jävla dumhuvuden nu får ni fan fixa det här direkt!" är man inte det minsta intresserad av att hjäpa. I grund och botten är det inte svårare än så. Det är helt ok att vara missnöjd, besviken, känna sig lurad etc. och även att på ett sakligt sätt uttrycka detta, men målet med butiksbesöket bör ju rimligtvis vara att få en lösning på det uppkomna problemet. Är målet att spy galla är det bättre man går och köper en glass och kommer tillbaka när man lugnat ner sig lite.

Vill du ha lite mer att styrka dig med så åligger det faktiskt företaget att visa att varan du köpt var felfri när den såldes, detta enligt konsumentköplagen. Det är alltså inte du som behöver visa att varan var öppnad etc när du fick den.
Ett seriöst företag som vet med sig att de ibland köper tillbaka varor och där en kund kommer tillbaka samma dag eller dagen efter ett köp och påpekar en sådan här sak kommer inte ställa till något trassel, förutsatt att personalen i butiken har lite vett i skallen.

Under mina år i butik lärde jag mig ganska snabbt att läsa människor och det är tämligen lätt att skilja de ärliga från de som har för avsikt att blåsa företaget. Untantaget är de människor där allting uppenbarligen inte fungerar som det skall i huvudet, men de brukar ofta utmärka sig på annat sätt.
2012-06-28, 23:53   #8

Hagge

Medlem

Hagges avatar

Aja, de blev lite frågor o sånt i början, men jag behöll lugnet o de fixa sig
Tackar
|CPU: I7 3770K | MB: Asus P8Z77-v Pro/TB |RAM: Corsair 16GB VengeanceLP |GPU: MSI GTX 680 Lightning SLI |PSU: Corsair AX860i |Kylare: Noctua D14 |Burk: Fractal Design Define R4|SSD: Samsung SSD 840 Pro 256GB |Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 |Mus: Logitech G600/400 |Headset: Corsair Vengeance 2000
Hagge är uppkopplad nu
2012-06-30, 14:31   #9

Webhallen

Webhallen

Webhallens avatar

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hagge Visa inlägg
Aja, de blev lite frågor o sånt i början, men jag behöll lugnet o de fixa sig
Tackar
Hej!

Får jag bara fråga vilket ljudkort det var mer exakt? Om det var så att det hade en obruten ytterförpackning men att innehållet var använt så är det något vi gärna vill ta upp med distributören/ASUS då vi aldrig själva återförseglar något.
2012-06-30, 14:58   #10

Hagge

Medlem

Hagges avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Webhallen Visa inlägg
Hej!

Får jag bara fråga vilket ljudkort det var mer exakt? Om det var så att det hade en obruten ytterförpackning men att innehållet var använt så är det något vi gärna vill ta upp med distributören/ASUS då vi aldrig själva återförseglar något.
Ja visst, Jag fick paketet i en plastpåse som var från asus men de såg klart använt ut, det var en Asus Phoebus.
De kan ha vart att någon lämnat tillbaka den och använt den, ni i webhallen iallafall i stockholm tar tillbaka vissa varor men tar bort 25-35% från priset, och resten får man tillbaka..de kan ha vart att någon lämnat tillbaka den och någon personal utav misstag glömt checka boxen.

De var de första som slog mig. Men sist jag var där så vägrade personalen tro mig angående en annan vara, vilket inte skedde denna gång. Personalen var trevliga och lyssnade. Förutom de var personalen som sålde mig den öppna förpackningen där och bekräfta att hon sålde mig den, dagen innan.
Hagge är uppkopplad nu
2012-07-03, 10:17   #11

Webhallen

Webhallen

Webhallens avatar

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hagge Visa inlägg
Ja visst, Jag fick paketet i en plastpåse som var från asus men de såg klart använt ut, det var en Asus Phoebus.
De kan ha vart att någon lämnat tillbaka den och använt den, ni i webhallen iallafall i stockholm tar tillbaka vissa varor men tar bort 25-35% från priset, och resten får man tillbaka..de kan ha vart att någon lämnat tillbaka den och någon personal utav misstag glömt checka boxen.

De var de första som slog mig. Men sist jag var där så vägrade personalen tro mig angående en annan vara, vilket inte skedde denna gång. Personalen var trevliga och lyssnade. Förutom de var personalen som sålde mig den öppna förpackningen där och bekräfta att hon sålde mig den, dagen innan.
Allright, då ska vi jaga ASUS på denna då vi aldrig återköpt ett sånt kort (förutom ditt nu då).

Tack för infon!
2012-07-03, 12:04   #12

Hagge

Medlem

Hagges avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Webhallen Visa inlägg
Allright, då ska vi jaga ASUS på denna då vi aldrig återköpt ett sånt kort (förutom ditt nu då).

Tack för infon!
Tack för den goda servicen!
Hagge är uppkopplad nu
Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Sök jobb