Permalänk
Avstängd

Mobilrep

Hej!

Jo jag lämnade in min mobiltelefon hos mobilrep pga ljudet i hörluren (ljudet kan försvinna/bli lågt så jag inte hör den jag pratar med)
Senare fick jag ett sms att min mobil var lagad och klar.
När jag frågade vad som var fel sa han att dom bytt ut hörluren , detta kostade 500kr.
Efter några dagar märke jag att det var samma problem, så jag åkte till mobilrep igen och lämnade in den (detta gjorde jag i förra veckan)
I alla fall så ringde jag i Tisdags och frågade hur det gick, då sa han att dom hade beställt en ny hörlur som skulle komma imorgon (onsdags) och att dom skulle sätta ihop den direkt efter den kommit.
Tyckte det verkade konstigt då han första gången jag lämna in mobilen sa att dom hade bytt ut hörluren redan.
Idag är det Torsdag och jag har inte hört något från dom.

Vad ska jag göra? (har ingen lust att ringa varje dag och fråga)

Fråga 2: kommer dom begära att jag ska betala mer pengar nu efter dom bytt hörluren igen?

Osb! Det är en gammal mobil jag har "sony ericsson vivaz" jag kan inte betala 500kr till för en telefon som inte ens är värd det.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

du borde inte betala för att dom har inte fixat problemet men vänta och se

Permalänk
Medlem

Om det nu är för DIG det hörs dåligt så måste jag undra om du inte reagerar på utbytt mikrofon?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ODDNAME:

Om det nu är för DIG det hörs dåligt så måste jag undra om du inte reagerar på utbytt mikrofon?

Hörluren menade jag.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Eventuellt lämnar företaget någon form av garanti på det utförda arbetet.
Oberoende av om garanti lämnats kan du, om företaget exempelvis tagit betalt för att reparera fel del eller inte utfört reparationen korrekt reklamera denna med hänvisning till konsumenttjänstlagen.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720