Prisgaranti av Webhallen

Permalänk
Medlem

Prisgaranti av Webhallen

gick inte att posta i butiksforumet och webhallen hade ingen officiel tråd där så gör ett försök här.

någon som vet om webhallen kan ge en prisgaranti eller om dem är förhandlingsbara på något sätt?
tänkte köpa en bärbar dator men upptäckte att den var 1000kr billigare på inet (dock har dem den inte åter i lager förren om några dagar (onsdag)) tror ni webhallen är villiga att förhandla lite i frågan om man åker till butik?

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk

Vänta tills den är i lager hos Inet?
Men som svar på din direkta fråga, nej, *jag* tror inte webhallen kommer sänka priset enbart för dig..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Nej, de har ingen prisgaranti.

Har svårt att tro att godtycklig person i kassan i butiken har någon möjlighet att förhandla men jag ska erkänna att jag aldrig försökt pruta där så jag har ingen aning...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hej, ja det går. Skrev till dem ang. macbook air för några månader sen, dem gjorde ingen jätte sänkning på priset men det räckte för mig
Dock tog det några dagar så den hinner nog komma in på inet.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

tack för svaren!

upptäckte dock precis att från windows 8 upgradeoffer kommer dra igång från måndag (iaf enlight asus.se) så då får man väl ge sig till tåls (även prylkåtheten är övervälmande) några dagar till kanske

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Webhallen

Normalt sett har vi ingen prisgaranti, vi kör på lägre priser överlag men kan såklart missa saker.
http://www.prisjakt.nu/fight.php

Ibland kan det ju också vara så att en butik sänker priset för att de har svårt att bli av med en vara medan en annan butik säljer helt ok av den (och har därmed ingen anledning att sälja den utan vinst).

Men länka gärna datorn du tittat på så kan vi se om det är aktuellt.

Angående att kontakta oss via Sweclockers så har vi tyvärr ingen möjlighet att bedriva regelrätt kundtjänstverksamhet på sweclockers, facebook eller twitter utan måste därför hänvisa till vår vanliga kundtjänst.
För mer generella frågor som t.ex. just om vi erbjuder prisgaranti etc så försöker vi tråla forumen och hitta era frågor eller bekymmer.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Det borde ni ha, få personlig hjälp som många företag har härinne är mycket uppskattat.

Permalänk
Medlem

Håller med, har saknat det länge att ni inte har en egen tråd här på swec.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Webhallen

Tyvärr är det inte aktuellt i dagsläget. Vi vill inte sprida ut kontaktytorna och börja använda sociala nätverk/forum som ordinarie kundtjänst. Man förlorar all form av spårbarhet på ärenden och risken att saker faller mellan stolar etc blir betydligt högre. Därav vår hänvisning att använda ordinarie kundtjänst.

Jag som administrerar vårt konto här jobbar inte på kundtjänstavdelningen och kan därför inte rodda i specifika ärenden utan att det väldigt snabbt blir krångligt och oöverskådligt för oss alla.
Är det mer generella frågor som t.ex. "Har ni prisgaranti" så försöker vi dock hoppa in. Är det specifika frågor som "när kommer min order med nummer 5636573657 att levereras?" så måste vi hänvisa till vår kundtjänst.
Kort och gott:
* Har du en fråga som berör Webhallen i allmänhet: då kommer att vi svara offentligt, via t.ex. sweclockers.
* Är det en fråga som bara berör dig och din order: då kommer vi att svara personligen, via mail eller telefon.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är det inte aktuellt i dagsläget. Vi vill inte sprida ut kontaktytorna och börja använda sociala nätverk/forum som ordinarie kundtjänst. Man förlorar all form av spårbarhet på ärenden och risken att saker faller mellan stolar etc blir betydligt högre. Därav vår hänvisning att använda ordinarie kundtjänst.

Jag som administrerar vårt konto här jobbar inte på kundtjänstavdelningen och kan därför inte rodda i specifika ärenden utan att det väldigt snabbt blir krångligt och oöverskådligt för oss alla.
Är det mer generella frågor som t.ex. "Har ni prisgaranti" så försöker vi dock hoppa in. Är det specifika frågor som "när kommer min order med nummer 5636573657 att levereras?" så måste vi hänvisa till vår kundtjänst.
Kort och gott:
* Har du en fråga som berör Webhallen i allmänhet: då kommer att vi svara offentligt, via t.ex. sweclockers.
* Är det en fråga som bara berör dig och din order: då kommer vi att svara personligen, via mail eller telefon.

Inget som stoppar er för att ha en tråd i forumet mao

Permalänk
Medlem

om man köper en produkt idag och ni sänker priset på den nästa vecka, kan man få tillbaka mellanskillnaden då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FSB:

om man köper en produkt idag och ni sänker priset på den nästa vecka, kan man få tillbaka mellanskillnaden då?

Jag skulle tro att betalat är betalat. Hoppas inte för mycket att få tillbaka mellanskillnaden.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är det inte aktuellt i dagsläget. Vi vill inte sprida ut kontaktytorna och börja använda sociala nätverk/forum som ordinarie kundtjänst. Man förlorar all form av spårbarhet på ärenden och risken att saker faller mellan stolar etc blir betydligt högre. Därav vår hänvisning att använda ordinarie kundtjänst.

Jag som administrerar vårt konto här jobbar inte på kundtjänstavdelningen och kan därför inte rodda i specifika ärenden utan att det väldigt snabbt blir krångligt och oöverskådligt för oss alla.
Är det mer generella frågor som t.ex. "Har ni prisgaranti" så försöker vi dock hoppa in. Är det specifika frågor som "när kommer min order med nummer 5636573657 att levereras?" så måste vi hänvisa till vår kundtjänst.
Kort och gott:
* Har du en fråga som berör Webhallen i allmänhet: då kommer att vi svara offentligt, via t.ex. sweclockers.
* Är det en fråga som bara berör dig och din order: då kommer vi att svara personligen, via mail eller telefon.

Tycker ändå ni bör ha en sådan tråd här just för detta, sen om ni bestämmer er för att inte svara på personliga ärenden, upp till er :). Men vore bra om vi kunde få allt detta samlat i en tråd.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är det inte aktuellt i dagsläget. Vi vill inte sprida ut kontaktytorna och börja använda sociala nätverk/forum som ordinarie kundtjänst. Man förlorar all form av spårbarhet på ärenden och risken att saker faller mellan stolar etc blir betydligt högre. Därav vår hänvisning att använda ordinarie kundtjänst.

Jag som administrerar vårt konto här jobbar inte på kundtjänstavdelningen och kan därför inte rodda i specifika ärenden utan att det väldigt snabbt blir krångligt och oöverskådligt för oss alla.
Är det mer generella frågor som t.ex. "Har ni prisgaranti" så försöker vi dock hoppa in. Är det specifika frågor som "när kommer min order med nummer 5636573657 att levereras?" så måste vi hänvisa till vår kundtjänst.
Kort och gott:
* Har du en fråga som berör Webhallen i allmänhet: då kommer att vi svara offentligt, via t.ex. sweclockers.
* Är det en fråga som bara berör dig och din order: då kommer vi att svara personligen, via mail eller telefon.

Men en tråd i forumet kommer troligtvis inte röra enskilda ordrar, utan kanske frågor om ni kommer ta in 'det eller dät' och... allmänna frågor om webhallen. Om ni har en tråd slipper ni ju söka igenom hela forumet och det lär ju vara tidssparande från eran vinkel, samt att det kan bli en bra PR för er att ha en specifik tråd där ni kan svara på alla allmäna frågor man har.

Om någon kommer med en order specifik fråga så är det bara att svara "nej" eller inte svara alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Jag skulle tro att betalat är betalat. Hoppas inte för mycket att få tillbaka mellanskillnaden.

Jag tror att man kan få det men skulle det va så att du inte får ja då är det bara köpa produkten igen och lämna tillbaks den på öppetköp med ditt gamla kvitto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasra:

Jag tror att man kan få det men skulle det va så att du inte får ja då är det bara köpa produkten igen och lämna tillbaks den på öppetköp med ditt gamla kvitto.

För det första är det bedrägeri, för det andra så är det svårt lämna tillbaka annat än det som står på kvittot, samt att det står datum på kvitton

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

För det första är det bedrägeri, för det andra så är det svårt lämna tillbaka annat än det som står på kvittot, samt att det står datum på kvitton

Det är inte bedrägeri att lämna tillbaka det som står på kvittot.

Produkt X kostar 1000 kr på Onsdag.
Kund köper.

Kund ser att priset sänkts till 500 kr på Torsdag. Kund kan då lämna tillbaka vara X(oöppnad såklart) ifall det är öppet köp, visa kvitto och få pengar tillbaka. Sedan göra ett nytt köp på exakt samma vara, för 500 kr.

Bedrägeri blir det när du lämnar tillbaka en hårddisk men köpt en grillvante

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |