Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-18, 09:59   #31

baxee

Medlem

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av rinosaur Visa inlägg
Vad är det du ska ha 200 mbit för? Om det är för att tanka klarar du dig mycket väl med 100 mbit. Uploaden är väl på 10 i vilket fall.

Det blir mycket mer hos andra även det.
Dom har ju en 50% off för studenter.
2012-07-18, 10:09   #32

evil penguin

Medlem

evil penguins avatar

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DasBoot_swe Visa inlägg
Har haft comhem i 8år och bytt 3st trasiga nätadaptrar. Något som jag knappast kan klaga på. Har haft stadig hastighet och sällan downtime, när nätadaptrarna gått sönder så har dem skickat nya direkt. Supporten ringer när dem lovat, fixar det som de lovat. Kort kö tid i telefon, så jag kan knappast klaga på dem. De har även hört av sig när mina tjänster blivit billigare och uppdaterat mig med de nya priserna.....

Är jag ett undantag som det har funkat bra för?
Nej, du är säkerligen inte ensam, dock är det hippt att hata Comhem
2012-07-18, 10:29   #33

Fekal

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DasBoot_swe Visa inlägg
Har haft comhem i 8år och bytt 3st trasiga nätadaptrar. Något som jag knappast kan klaga på. Har haft stadig hastighet och sällan downtime, när nätadaptrarna gått sönder så har dem skickat nya direkt. Supporten ringer när dem lovat, fixar det som de lovat. Kort kö tid i telefon, så jag kan knappast klaga på dem. De har även hört av sig när mina tjänster blivit billigare och uppdaterat mig med de nya priserna.....

Är jag ett undantag som det har funkat bra för?
Min erfarenhet är helt tvärtom, dom tog veckor på sig att skicka utbytes, slarvade bort ärenden, kötider på upp emot 3 kvart på supporten.

Det enda positiva var att jag fick uppsägningstiden kortad två månader då dom antagligen skämdes som hundar.
Fekal är inte uppkopplad
2012-07-18, 12:13   #34

GoYoghurt

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: jan 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av quattro-2.6 Visa inlägg
Är det någon som "anmärkt" dig så kan du kräva svar från dom om vem som gjort det.

Ursäkta mitt språk men fitt-telia är duktiga på att anmärka folk kors och tvärs, visserligen var det länge sedan men jag fick inte abb hos någon över huvudtaget på grund av en försenad räkning till felia.. Kronofogden hade inget och till slut så tvingade jag dom att säga vilka rövhål som svartmålat mig.

Så felia fick en kort men innehållsrikt mail, skrev upp folk som sagt up sina abb hos dom när deras hantering av folk blev känt.. Konstigt nog försvann anmärkning också, men vem fan bryr sig, telia kan dra åt helvete.

Skickades från m.sweclockers.com
Du verkar inte riktigt veta du du pratar om.
Har man väl fått en anmärkning så försvinner inte den först efter 3 år, det går inte att ta bort manuellt.

Så det låter snarare som att du har gjort något fel och inte Telia.
GoYoghurt är inte uppkopplad
2012-07-18, 13:11   #35

oobum

Medlem

oobums avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av quattro-2.6 Visa inlägg
Är det någon som "anmärkt" dig så kan du kräva svar från dom om vem som gjort det.

Ursäkta mitt språk men fitt-telia är duktiga på att anmärka folk kors och tvärs, visserligen var det länge sedan men jag fick inte abb hos någon över huvudtaget på grund av en försenad räkning till felia.. Kronofogden hade inget och till slut så tvingade jag dom att säga vilka rövhål som svartmålat mig.

Så felia fick en kort men innehållsrikt mail, skrev upp folk som sagt up sina abb hos dom när deras hantering av folk blev känt.. Konstigt nog försvann anmärkning också, men vem fan bryr sig, telia kan dra åt helvete.

Skickades från m.sweclockers.com
Telia kan inte ta bort en betalningsanmärkning. Sitter den där, då sitter den i tre år.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.
oobum är inte uppkopplad
2012-07-18, 14:27   #36

belga

Medlem

belgas avatar

Plats: Norrköping

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Macaroney Visa inlägg
När kravet på betalning går till Fogden får du automatiskt en anmärkning *oavsett* om du betalar direkt.

Den ligger kvar i 3 år,det är vad som har hänt. Vänta ett år eller ta det via förskottsbetalning som du vart erbjuden
Nej.
Fogden måste fastställa skulden i ärendet innan det händer någonting. Detta betyder att du måste bli delgiven det hela vilket betyder 2st brev hem och till sist en kille som knackar på och ber om din underskrift. I verkligheten är detta ca 1 månad. Betalar man innan det fastställs så händer inte någonting. detta gäller dock bara privata saker. Kommer det från kommun eller stat så är det en annan sak.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av oobum Visa inlägg
Telia kan inte ta bort en betalningsanmärkning. Sitter den där, då sitter den i tre år.
Nej, men fogden kan välja att sekretessbelägga sitt beslut vilket gör att anmärkningen försvinner eftersom kredit-folekt inte längre har någon synlig grund till den (de kan inte se beslutet från fogden, alltså samma sak som om den redan gått ut). Får man dock en ny så kommer både den nya och gamla att dyka upp. Hur kikniga fogden är med att göra detta är dock en annan fråga.
belga är inte uppkopplad
2012-07-18, 21:23   #37

quattro-2.6

Medlem

quattro-2.6s avatar

Plats: Köping

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av oobum Visa inlägg
Troligen gick det precis 3år.

Men ingen annan företag har gjort som skitarna, lite försenad på grund av ett missöde men hur som helst så fick jag anmärkningen innan påminnelsen om jag minns rätt, andra "missöden" har det gått till inkasso och väldigt nära till kronolle men ingen anmärkning alls.

Missöden= slängd med reklamen eller glidit under byrån eller mattan.. mitt eget fel dock.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics. Even if you win, you are still retarded.
quattro-2.6 är inte uppkopplad
2012-07-18, 22:01   #38

baxee

Medlem

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av belga Visa inlägg
Nej.
Fogden måste fastställa skulden i ärendet innan det händer någonting. Detta betyder att du måste bli delgiven det hela vilket betyder 2st brev hem och till sist en kille som knackar på och ber om din underskrift. I verkligheten är detta ca 1 månad. Betalar man innan det fastställs så händer inte någonting. detta gäller dock bara privata saker. Kommer det från kommun eller stat så är det en annan sak.

Nej, men fogden kan välja att sekretessbelägga sitt beslut vilket gör att anmärkningen försvinner eftersom kredit-folekt inte längre har någon synlig grund till den (de kan inte se beslutet från fogden, alltså samma sak som om den redan gått ut). Får man dock en ny så kommer både den nya och gamla att dyka upp. Hur kikniga fogden är med att göra detta är dock en annan fråga.
De du säger är en underskrift osv, Jag fick bara ett brev från kronofogden och betalade direkt på första brevet.
Förstår inte hur jag fick det då, hur ska jag annars veta vart ja ska betala när ingen annan förutom fogden sagt det (efter rättegång)
2012-07-18, 22:22   #39

belga

Medlem

belgas avatar

Plats: Norrköping

Citat:
Ursprungligen inskrivet av baxee Visa inlägg
De du säger är en underskrift osv, Jag fick bara ett brev från kronofogden och betalade direkt på första brevet.
Förstår inte hur jag fick det då, hur ska jag annars veta vart ja ska betala när ingen annan förutom fogden sagt det (efter rättegång)
Ja fogden kräver en underskrift. Men det dem gör är att de fastställer skulden, alltså beslutar att skulden är riktig och att man verkligen är skyldig att betala. Det är när detta händer som kredit-företagen kan se beslutet och då sätter de i sin tur en anmärkning på en. Det är alltså inte egentligen fogden som sätter anmärkningen.

Men det är när det gäller privata fodringar. När det gäller stat/kommun tror jag det är annorlunda. Jag själv fick en för att jag låg en månad efter med CSN för några år sedan. Då fick jag anmärkningen samma dag det hamnade hos fogden så då tror jag (inte helt säker) de kan fastställa det hela direkt, och då alltså får man anmärkningen direkt också.

Men enklaste är att beställa ett utdrag från UC. Där står när den går ut, vad den gällde och hur mycket det gällde. Sen kan man även höra av sig till fogden ang. att sekretessbelägga beslutet. Då göms beslutet även för kreditföretagen och alltså skall anmärkningen försvinna med.
belga är inte uppkopplad
2012-07-21, 17:50   #40

N!klas

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2002

A-mål är allmänna. Det är staten som sysslar med A-mål. Dessa anses vara rätt direkt och du behöver inte skriva under något. Skulden antas vara riktig.

E-mål är från företag och liknande. E-mål måste man skriva under eller få i handen av någon som besöker dig. Efter underskrift så har du 10 dagar på dig att bestrida ärendet. Betalar du inom den tiden så skall företaget som har ansökt dra tillbaka sin ansökan hos Kronofogden och du får ingen anmärkning registrerad. Betalar gör man då till den som har sökt och det är inkl. alla avgifter och ev. ränta. Om man vill ha mer tid på sig så skickar man inte tillbaka lappen direkt. Då får man en påminnelse som man också kan vänta med i några dagar, skriva på och DÅ börjar dessa 10 dagar att ticka. Det är tiden man har på sig för att bestrida innan skulden fastställs genom utslag. Betalar man så finns det ju inte längre någon skuld att fastställa.

Att "ha inkassokrav" på sig som någon skrev om spelar ingen som helst roll. Det är inget som syns hos något upplysningsbolag.

Att det inte finns något hos KFM innebär inte att det är blankt hos upplysningsbolagen. En anmärkning försvinner också 3 år efter att den uppkom. Många tror felaktigt att det är 3 år efter slutbetalning. MEN! Så länge du har skuld hos KFM så syns det ju såklart som ett skuldsaldo hos upplysningsbolagen.

Sekretess får man automatiskt om vissa saker uppfylls:
http://www.kronofogden.se/Sekretess.html

Senast redigerad av N!klas 2012-07-21 klockan 18:12.
N!klas är inte uppkopplad
2012-07-29, 12:26   #41

meastro

Medlem

meastros avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: jan 2006

Du kan själv gå in på ratsit.se och beställa hem information om dig. Där borde det stå om du ligger i något register.
i5-3570K @ 4.0GHZ - 8GB Corsair Vengance LP 1600mhz - Define R4 Artic White - Be Quiet! Silent Wings x2 120mm fans.| Be Quiet! 630W.| Cooler Master Hyper 412S| LG IPS 23" | Qpad MK-50 | Razer Deathadder 3500DPI | SSD 120GB Intel 330 | 1TB Western Digital Caviar Blue | Asus P8Z77-V LX | Geforce Evga 660TI 2GB |
meastro är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb