Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-08-19, 13:50   #31

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Rönninge

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Universalia Visa inlägg
Folket bakom disken ÄR webhallen.
Dem representerar webhallen ja men dessa är inte företaget i sig.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
tcntad är inte uppkopplad
2012-08-19, 13:54   #32

muzzi

Medlem

muzzis avatar

Registrerad: okt 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Man har ju all rätt att kritisera då dom REPRESENTERAR webhallen och ett företag ska se till att ha kompitabla människor som representerar dom. Dom är webhallens armar och ben och som tur är så bor vi i ett land där man FÅR och SKA kritisera när något går fel så att det FIXAS och inte händer andra.
muzzi är inte uppkopplad
2012-08-19, 14:03   #33

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av muzzi Visa inlägg
Man har ju all rätt att kritisera då dom REPRESENTERAR webhallen och ett företag ska se till att ha kompitabla människor som representerar dom. Dom är webhallens armar och ben och som tur är så bor vi i ett land där man FÅR och SKA kritisera när något går fel så att det FIXAS och inte händer andra.
Wow take a chillpill Ingen som är förbannad på dig...

Finns mindre kunniga inom alla företag, alla ska väl inte heller kunna allas områden och uppgifter.
Mediafire Avast Anti-Theft Find your phone Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition
2012-08-19, 14:10   #34

muzzi

Medlem

muzzis avatar

Registrerad: okt 2005

Oh, jag är inte arg - la bara betoning på dom orden jag ansåg vara viktiga för att det skulle gå fram till dig. Det var däremot du som verkade lite arg och dryg.
Citat:
Inte webhallen ni ska klanka ned på, jävla fjanterier!
Ingen har sagt att alla ska kunna alla arbetsuppgifter men ringer man support så ska dom ha en aning och om dom inte har, så kan dom ta reda på det genom att ringa vidare eller prata med folk som kan. Kommunikation inom företaget.

Hursomhelst så är det offtopic och jag önskar ts, lycka till.
muzzi är inte uppkopplad
2012-08-19, 14:21   #35

netbuddy

Medlem

netbuddys avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av muzzi Visa inlägg
Oh, jag är inte arg - la bara betoning på dom orden jag ansåg vara viktiga för att det skulle gå fram till dig. Det var däremot du som verkade lite arg och dryg.

Ingen har sagt att alla ska kunna alla arbetsuppgifter men ringer man support så ska dom ha en aning och om dom inte har, så kan dom ta reda på det genom att ringa vidare eller prata med folk som kan. Kommunikation inom företaget.

Hursomhelst så är det offtopic och jag önskar ts, lycka till.
Håller med om detta. Jobbar själv med kundtjänst för ett av världens största företag, så jag vet att folk förväntar sig kompetenta svar. Vi är företagets ansikte utåt och har hand om alla kunders önskemål och klagomål. Är det något vi inte kan, då ber vi att få återkomma och tar reda på hur det ligger till.

När man kontaktar vilket företag som helst så är det personen bakom disken/andra sidan luren som "är" företaget, eftersom den personen representerar det företaget.
Om du får fel information, så är det företagets fel (i folks ögon), eftersom du som representat skall kunna tala för ditt företag. Därför är det VÄLDIGT viktigt att medarbetarna antingen vet vad de pratar om, eller vidarebefordrar ditt ärende så att det inte blir sådana här missförstånd.
2012-08-19, 14:26   #36

Vimm

Medlem

Vimms avatar

Plats: Anonym

Registrerad: dec 2010

Har supporten & människorna bakom disken ingen gruppledare/ansvarig de kan gå till när de är osäkra? Känns oacceptabelt att du ska bli avvisad när du kan uppvisa transaktionen och tidigare kontakt med supporten.
Vimm är inte uppkopplad
2012-08-19, 14:26   #37

wotanziu

Medlem

Registrerad: aug 2011

Citat:
Enligt dig kan man ju mer eller mindre aldrig kritisera ett företag då. BP släpper ut massa olja för att de inte har ordentliga säkerhetsrutiner? Skyll inte på BP, var ju de som arbetade på oljeriggen. Hantol tillverkar nätagg med cementklumpar i? Inte Hantols fel, skyll på "ingeniörerna" som gjorde det. Oljetanker som går på grund och läcker olja för att det har ett enkelt skrov? Inte rederiets fel.
Hoppas poängen kommer fram, du kan säkert fler exempel själv.
wotanziu är inte uppkopplad
2012-08-19, 14:38   #38

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wotanziu Visa inlägg
Enligt dig kan man ju mer eller mindre aldrig kritisera ett företag då. BP släpper ut massa olja för att de inte har ordentliga säkerhetsrutiner? Skyll inte på BP, var ju de som arbetade på oljeriggen. Hantol tillverkar nätagg med cementklumpar i? Inte Hantols fel, skyll på "ingeniörerna" som gjorde det. Oljetanker som går på grund och läcker olja för att det har ett enkelt skrov? Inte rederiets fel.
Hoppas poängen kommer fram, du kan säkert fler exempel själv.
Vad är det för skitsnack? Sluta dumma dig.

Det var ju BP's fel att det gick åt helvete, BP hade inte tänkt till ordentligt och det var undermålig säkerhet.
De som arbetade på riggen gjorde det dem kunde, men jag kanske är dum och inte förstår nånting?

Har man oljetankar kanske man borde tänka till och se till så att deras skepp har två skrov? Enkelskrov på oljetankrar är aldrig bra.
2012-08-19, 15:52   #39

Universalia

Medlem

Registrerad: dec 2007

Citat:
Vilka anser du vara företaget då om inte de anställda som ska representera företaget?
Universalia är inte uppkopplad
2012-08-19, 16:00   #40

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Universalia Visa inlägg
Vilka anser du vara företaget då om inte de anställda som ska representera företaget?
Förstå mig inte fel nu.
Visst de som jobbar där representerar och är en del av företaget absolut.. De som är företaget i sig är ju grundare/chef osv osv.
Inte så att bara för att två personer är borta ska två andra gå in och kunna deras jobb. Är som om VD'n på mitt jobb är sjuk ska jag in och chefa, tror inte det.

Alla kan inte allas sysslor och så enkelt är det
2012-08-19, 16:14   #41

qMetal

Medlem

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 24mbit Visa inlägg
Webhallen testade varje grafikkort innan dom skickade ut ett nytt och då antar att jag dom är defekta.
Så är det med alla företag. Är det fel så skickar man en ny liknande produkt. Vid 3:e har jag för mig så har man rätt att häva köpet.
qMetal är inte uppkopplad
2012-08-19, 16:38   #42

netbuddy

Medlem

netbuddys avatar

Plats: Norrköping

Citat:
Förstå mig inte fel nu.
Visst de som jobbar där representerar och är en del av företaget absolut.. De som är företaget i sig är ju grundare/chef osv osv.
Inte så att bara för att två personer är borta ska två andra gå in och kunna deras jobb. Är som om VD'n på mitt jobb är sjuk ska jag in och chefa, tror inte det.

Alla kan inte allas sysslor och så enkelt är det
Visst är det så. Men om du läser min post längre upp så kanske du förstår vad vi alla menar. Företagets profil utåt är din kundtjänst och arbetarna i butik, itne ägarna elelr grundarna.
Folk vet ju naturligtvis att dessa arbetare inte äger företaget, men de är likväl dess ansikte utut. Därför är det ägarnas/chefernas ansvar att se till att deras medarbetare vet vad de pratar om och håller en hög nivå på sin kunskap och information.
Det gör att dessa arbetare indirekt är företaget, inte fysiskt, men som jag sa, de representerar företaget.
Om dessa människor gör fel, ger fel information eller är allmänt dumma i huvet får företaget en stämpel av inkompetens på sig som är väldigt svår att tvätta bort.
Du vet säkert att om man har bra rykte så är det svårare att få dåligt rykte, än tvärtom.
Som jag nämnde tidigare, om du inte har svaret på frågan, svara inte då. Det är bättre och proffsigare att be att få återkomma med ett korrekt svar eller lösning istället för att ge helt fel information.
2012-08-19, 16:44   #43

Webhallen

Webhallen

Webhallens avatar

Plats: Stockholm

Citat:
Ursprungligen inskrivet av lord_moggo Visa inlägg
Då ni kan vara lite halvsvåra att få¨tag på kan vil jag bara tilläga två saker.

A) I brist på kunnig personal ska inte personalen inte ge ett felaktigt svar. Hellre inget svar eller att erkänna att man inte vet än att ge felaktig information som kan ge felaktiga konsekvenser. Ni försöker bortförklara er genom att säga att det givetvis inte går att ha en så stor personalstyrka som alla är kunniga inom området. Javisst, men det äre inte det som är problemet. Problemet är i detta fallet att ni, trotts att ni inte vet, ger ewtt svar som då är felaktigt och som kan få stora konsekvenser.

B) Jag köpte nyligen lite prylar från er och pga att jag då hade möjlighet att hämta dem i er butik valde jag att få leveransen hos er butik. En vara visade sig vara felaktig, och ni vill inte byta ut den utan att jag måste komma in till er butik. Jag har ingen möjlighet till detta. I alla andra liknande fall jag varit med om skickar försäljaren ut ett returbrev eller låda som jag kan skicka tillbaka den felaktiga varan i så att ni kan skicka ut rätt. Jag tycker det är fel av er att kräva att jag som konsument ska rätta till erat misstag.

Det var mina två punkter, och anledningen till varför ni är ännu en butik att undvika.
Hej!

Angående
A)
Självklart är det standard att man inte "chansar" eller bara drar till med något om man inte vet. Uppenbarligen har ett misstag skett men det betyder ju inte att vår personal ger random svar på saker när de inte vet.

B) Normalt är att vi skickar ut en adresslapp om man behöver reklamera en vara. Har du ordernr eller användarnamn kanske jag kan kolla upp varför du fick ett sådant svar.
2012-08-19, 16:56   #44

24mbit

Medlem

24mbits avatar

Plats: Vänersborg

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av qMetal Visa inlägg
Så är det med alla företag. Är det fel så skickar man en ny liknande produkt. Vid 3:e har jag för mig så har man rätt att häva köpet.
Tack för informationen! Blir att häva köpet nu iaf.
2012-08-19, 17:14   #45

Meckley

Medlem

Plats: Huskvarna

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 24mbit Visa inlägg
Tack för informationen! Blir att häva köpet nu iaf.
Kan ju vara så att något i din dator gör att grafikkorten pajjar med.
Min kompis råkade ut för ett liknande scenario med sin nya dator han köpte, men efter 3 grafikkortsbyten så kom han fram till att det va hans moderkort som orsakade haverierna.
Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 680 Lightning + Gtx 460 dedikerat Physix PSU: Be quiet dark power pro 850 wChassi: NZXT Switch 810 - GunmetalSSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GBHDD: WD Caviar Black 1TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223CLjud: Asus Xonar Xense
Meckley är inte uppkopplad
2012-08-19, 17:24   #46

SanyaIV

Medlem

SanyaIVs avatar

Plats: Järfälla

Registrerad: jun 2012

Ett tips att komma ihåg när man har att göra med kundtjänst är att be om ärende nummer eller namn på den som hjälper dig.

I mitt fall så ringde jag Webhallens kundtjänst inom 14 dagar och beskrev att jag ville byta ut ett tangentbord specificerade också vilken och frågade också om det gick bra eftersom att varan var öppnad och fick ett ja på det.
När jag väl hade köpt en åk remsa för att ta mig till webhallen och sedan kommit dit så fick jag svaret att det inte går att byta då varan är öppnad och det ända sättet var om jag hade fått ett ärende nummer eller liknande, då jag inte hade haft någon tanke på att ta dessa så var det bara att tacka och gå hem.
Ringde sedan kundtjänst igen och fick en annan person som sa att jag inte kunde byta, så då var det alltså fel information från den personen jag pratade med från början.

Var därför tvungen att ta pengar från mina besparingar för att köpa det andra tangentbordet och lade sedan upp det gamla tangentbordet på tradera för 2/3 av priset och har ännu inte blivit sålt. =/

Så kom ihåg att ta information som ärende nummer och namn på den du pratar med i kundtjänst, det kan hindra dig från att åka dit i onödan och i mitt fall också köpa en remsa för att göra så.
CPU Kylare: Prolimatech Mega Shadow PSU: Fractal Design Newton R3 800W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 8 64-bit
SanyaIV är inte uppkopplad
2012-08-19, 18:28   #47

24mbit

Medlem

24mbits avatar

Plats: Vänersborg

Registrerad: dec 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Meckley Visa inlägg
Kan ju vara så att något i din dator gör att grafikkorten pajjar med.
Min kompis råkade ut för ett liknande scenario med sin nya dator han köpte, men efter 3 grafikkortsbyten så kom han fram till att det va hans moderkort som orsakade haverierna.
Har haft en sån tanke också. Funderar om det är någon esd skada (har alltid använt mitt gröna esd band). Ska även försöka skaffa en cd-skiva så jag kan köra memtest ett dygn, ingen aning om jag kommer få något error. Har testat med andra minnen och det är samma fel i spel. Ska nog byta ut både moderkort,processorn,minnen och grafikkort inom en snar framtid.
2012-08-19, 22:13   #48

j0h4nN

Medlem

Plats: Kungälv

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Webhallen Visa inlägg
Hej!

Angående
A)
Självklart är det standard att man inte "chansar" eller bara drar till med något om man inte vet. Uppenbarligen har ett misstag skett men det betyder ju inte att vår personal ger random svar på saker när de inte vet.

B) Normalt är att vi skickar ut en adresslapp om man behöver reklamera en vara. Har du ordernr eller användarnamn kanske jag kan kolla upp varför du fick ett sådant svar.
Okej. Men jag sätter mina slantar på att snubben i eran kundtjänst inte visste vad han talade om och chansade på att jag skulle få hämta ut sakerna i affären mot uppvisande av transaktionsbevis.... Säljaren i disken sa att ingen ändring eller kommentar hade gjorts från kundtjänstens sida angående min order..

Sedan var jag i eran butik idag igen för jag var TVUNGEN att ha vissa saker som inte fanns i någon annan butik för tillfället. Passade då på att köpa en "NY" verbatim 128gb SSD.
Det skulle vara trevligt om ni kunde förklara varför förpackningen var öppnad och igentejpad samt att det var märken efter en mejsel på insexskruvarna.
j0h4nN är inte uppkopplad
2012-08-19, 22:21   #49

Webhallen

Webhallen

Webhallens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av j0h4nN Visa inlägg
Okej. Men jag sätter mina slantar på att snubben i eran kundtjänst inte visste vad han talade om och chansade på att jag skulle få hämta ut sakerna i affären.... Säljaren i disken sa att ingen ändring eller kommentar hade gjorts från kundtjänstens sida.

Sedan var jag i eran butik idag igen för jag var TVUNGEN att ha vissa saker som inte fanns i någon annan butik för tillfället. Passade då på att köpa en "NY" verbatim 128gb SSD.
Det skulle vara trevligt om ni kunde förklara varför förpackningen var öppnad och igentejpad samt att det var märken efter en mejsel på insexskruvarna.
Jag har kollat loggen vem som hanterat ärendet senast (vilket dock inte behöver vara samma person som du talade med) och ska försöka kolla med kundtjänsten imorgon var det kan ha gått snett.

Verbatim-diskarna kommer sådär. Vi har haft en kund tidigare som hörde av sig om samma sak (han nämnde dock inget om insexskruvarna) och då kontrollerade vi att vi fått obrutna masterkartonger och det har vi. Skulle du inte vilja behålla disken ändå kan du dra ett PM till mig så löser vi det.
2012-08-19, 22:28   #50

HurMycket

Medlem

HurMyckets avatar

Plats: Skene, Marks kommun

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av m4gnify Visa inlägg
Ett tips kan ju vara att ta det på faktura nästa gång. Då kan du iaf vara säker på att få skiten innan pengarna ryker
Fast då åker man på 50 kr i påminnelseavgift om man glömmer betala i tid. Och det är väldigt lätt hänt: Man köper sakerna och släpper liksom det sen, eftersom man är van vid att man betalar i samband med att man köper något. Efter totalt 250 kr i påminnelseavgift har jag bestämt mig för att aldrig mer handla på faktura.

Guide: Att välja kompatibla datordelar | Tungt grafikkort? Här är lösningen!
HurMycket är inte uppkopplad
2012-08-19, 22:44   #51

j0h4nN

Medlem

Plats: Kungälv

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Webhallen Visa inlägg
Jag har kollat loggen vem som hanterat ärendet senast (vilket dock inte behöver vara samma person som du talade med) och ska försöka kolla med kundtjänsten imorgon var det kan ha gått snett.

Verbatim-diskarna kommer sådär. Vi har haft en kund tidigare som hörde av sig om samma sak (han nämnde dock inget om insexskruvarna) och då kontrollerade vi att vi fått obrutna masterkartonger och det har vi. Skulle du inte vilja behålla disken ändå kan du dra ett PM till mig så löser vi det.
Okej, dock så avbeställde jag min order och köpte sakerna direkt i butiken. Först då dök ordernummer/sakerna upp så jag kunde se dom på mitt konto. Beställningsdagen stod som den 18onde denna månaden. Men jag vet inte hur jag ska få tillbaka mina pengar om dom inte ens finns i erat system....
j0h4nN är inte uppkopplad
2012-08-19, 22:59   #52

DDemis

Avstängd

DDemiss avatar

Plats: Bålsta

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av j0h4nN Visa inlägg
Okej, dock så avbeställde jag min order och köpte sakerna direkt i butiken. Först då dök ordernummer/sakerna upp så jag kunde se dom på mitt konto. Beställningsdagen stod som den 18onde denna månaden. Men jag vet inte hur jag ska få tillbaka mina pengar om dom inte ens finns i erat system....
Du har ju gjort din del. Grejerna du beställde bör du få då du inte har gjort något fel.
DDemis är inte uppkopplad
2012-08-20, 01:11   #53

amarinho95

Medlem

amarinho95s avatar

Registrerad: jun 2011

Citat:
Inte webhallen ni ska klanka ned på, jävla fjanterier!
Utan folket bakom disken som inte kan jobbet överhuvudtaget eller om det är en ny person. Alla kan göra fel, ni är väl inte perfekta heller?
Okej så vem fan ska man klaga på när saker inte går som planerat? Du har inte tänkt till lite och förståt att ''folket bakom disken'' representerar något? Möjligt vis webhallen eller vad tycker du?
amarinho95 är inte uppkopplad
2012-08-20, 10:56   #54

m4gnify

Medlem

m4gnifys avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zuggmate Visa inlägg
Fast då åker man på 50 kr i påminnelseavgift om man glömmer betala i tid. Och det är väldigt lätt hänt: Man köper sakerna och släpper liksom det sen, eftersom man är van vid att man betalar i samband med att man köper något. Efter totalt 250 kr i påminnelseavgift har jag bestämt mig för att aldrig mer handla på faktura.
1. Vems fel är det då? Tror det beror mer på DIG än på fakturan i sig.
2. Men du fick iaf grejerna innan du betalade, vilket var vad jag ville ha fram av det hela.
m4gnify är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb