Överföring från PayPal till Swedbank

Permalänk
Avstängd

Överföring från PayPal till Swedbank

nu blir jag fan vansinnig alltså
inte äns swedbank har nåt jävla svar på frågan varför paypal inte kan föra över pengar till swedbank
dom hänvisar till paypals support och den existerar ju inte mer än automatiska svar som alla vet.

så frågan är enkel
NI SOM HAR PAYPAL OCH SWEDBANK

HUR SKRIVER NI IN KONTONUMMRET I FÄLTET MED MAX 15 SIFFROR?

jag ger 100kr till den som ger ett korrekt svar.

det är ju helt sjukt det här alltså
hela google är överfyllt med paypal och swedbank problem men ingen tycks ha ett konkret svar på hur man löser det.

får jag inget konkret svar så kommer jag att anmäla paypal
dom har redan dragit avgifter två gånger från pengar som har åkt tillbaka till paypal utan att kunnat överföras.

Bort med caps i rubrik
Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

har själv blivit hackad antal gånger, tack vare PayPal (skit). varför kör du inte med förskott betalning eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

nu blir jag fan vansinnig alltså
inte äns swedbank har nåt jävla svar på frågan varför paypal inte kan föra över pengar till swedbank
dom hänvisar till paypals support och den existerar ju inte mer än automatiska svar som alla vet.

så frågan är enkel
NI SOM HAR PAYPAL OCH SWEDBANK

HUR SKRIVER NI IN KONTONUMMRET I FÄLTET MED MAX 15 SIFFROR?

jag ger 100kr till den som ger ett korrekt svar.

det är ju helt sjukt det här alltså
hela google är överfyllt med paypal och swedbank problem men ingen tycks ha ett konkret svar på hur man löser det.

får jag inget konkret svar så kommer jag att anmäla paypal
dom har redan dragit avgifter två gånger från pengar som har åkt tillbaka till paypal utan att kunnat överföras.

Jag fick det att funka genom att ange "Swedbank" som banknamn, "inrikes bankkonto" och sedan ange clearingnr+kontonr ihopskrivet (blev totalt 15 siffror) dvs helt utan bindesstreck och dyl.

Lycka till

Permalänk

Jag har bara tagit mitt kontonummer från Swedbanks hemsida, borde se ut såhär.

XXXX-X,XXX XXX XXX-X

Skriv in det utan som ett helt nummer utan mellanslag eller bindestreck, som banknamn använder jag Swedbank.

Mer än så ska inte behövas.

Permalänk

Precis som det står på PayPal webbsidor mao...

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Hade samma problem från början. Man ska skriva utan alla teknen altså står det 1234-5,678 912 345-6 så ska man skriva 123456789123456. Om det är så du har gjort vet jag tyvärr inte vad det kan vara för fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mögel:

Jag fick det att funka genom att ange "Swedbank" som banknamn, "inrikes bankkonto" och sedan ange clearingnr+kontonr ihopskrivet (blev totalt 15 siffror) dvs helt utan bindesstreck och dyl.

Lycka till

ok precis som det är gjort.
då kör dom väl lite random på folk
vissa gånger går pengarna tillbaka och dom tar ut sin avgift och andra gånger funkar det.

dom känar nog en hacka på alla avgifter dom får in.

jag kontaktar polisen idag
dom får kolla upp det där.
är det rätt uppskrivet då ska dom fan inte ta ut några avgifter och påstå att det inte går att överföra.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av virre567:

Hade samma problem från början. Man ska skriva utan alla teknen altså står det 1234-5,678 912 345-6 så ska man skriva 123456789123456. Om det är så du har gjort vet jag tyvärr inte vad det kan vara för fel.

japp exakt så är det skrivet
det är rätt men fel enligt paypal

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

ok precis som det är gjort.
då kör dom väl lite random på folk
vissa gånger går pengarna tillbaka och dom tar ut sin avgift och andra gånger funkar det.

dom känar nog en hacka på alla avgifter dom får in.

jag kontaktar polisen idag
dom får kolla upp det där.
är det rätt uppskrivet då ska dom fan inte ta ut några avgifter och påstå att det inte går att överföra.

Nu får du väl ge dig. Det är inte random, anger man riktigt clearing- och konto- nummer fungerar det direkt. Det sparas dessutom i din profil så du slipper ange det igen nästa gång, så att det "vissa gånger går ... tillbaka" är verkligen bullshit. Förövrigt tjänar PayPal pengar på att man använder tjänsten, inte att man som kund blir less på dem och utforskar andra liknande tjänster.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Jag tog bort sista siffran i clear.nr. alla andra banker använder ju bara 4? funkade för mig iaf när jag gjorde en överföring förra veckan.

Alltså om ditt kontonr ser ut såhär: 1234-5, 678 901 234-0 så skriver du: 12346789012340

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med det. Låter som SBS.

Permalänk

Som sagt, ta bort sista siffran i clear.nr. Detta ska (bör?) man alltid göra när man skickar till swedbank. Från t.ex. danske bank, paypal mm.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zubbe:

Jag tog bort sista siffran i clear.nr. alla andra banker använder ju bara 4? funkade för mig iaf när jag gjorde en överföring förra veckan.

Alltså om ditt kontonr ser ut såhär: 1234-5, 678 901 234-0 så skriver du: 12346789012340

Precis vad jag tänkte föreslå. Den femte siffran i Clearingnumret hos Swedbank är bara för bankens egna interninformation, ska/behöver inte anges i vanliga fall. Ibland ska man dock fylla på med nollor och ha sig (Danske Bank) men tror inte det behövs då Swedbank har så långa kontonummer.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ta bort nollan i clearing-numret. Detta då PayPal tillåter upp till 15 siffror i kontonumret. Och det blir precis 15 siffror om man behåller nollan. Jag har nollan kvar i mitt nummer och det funkar bra för mig.

Det man skall tänka på är att man anger clearing nr först i raddan av nummer dvs clearing följt av kontonummer i en enda rad utan mellanslag eller punkter.

Det kan också krångla ifall man försöker överföra till nått sparkonto istället för ens lönekonto. Det kan även krångla ifall man inte lagt till nått bankkort som man verifierat hos PayPal. PayPal vill nämligen ha möjlighet att dra pengar ifrån kortet ifall det skulle bli så att den som skickat betalningen inleder en PayPal dispute som eskaleras till en PayPal claim. I sådana fall så brukar PayPal döma i köparens favör och då vill de kunna dra tillbaka pengar från säljaren. Ifall säljaren redan tömt sitt PayPal konto och det heller inte finns något kort kopplat till kontot så kan det bli svårt för PayPal att få tag på pengarna. Därför kan PayPal krångla om man vill ha ut pengarna till sitt bankkonto om man inte har nått kort som man kopplat och verifierat till sitt PayPal konto.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Swedbank Överföring från paypal

Here's how to add your bank account to your PayPal account:

Go to www.paypal.se and log in to your account.
Click Profile near the top of the page.
Click My money.
Click Update beside Bank accounts and then click Add.
Enter your first name exactly as it appears on your bank statement.
Enter the bank name and select your account type.
Enter the 7-8 digit (PlusGiro or Bankgiro) or 7-15 digit (Domestic) account number. Your bank requires this for electronic funds transfers.
Include the full account number. If you are adding a Domestic bank account, make sure to include the clearing number in front of the account number. for Swedbank you only include the first 4 digits of the clearing number and all 10 digits of the bank account number.
Only enter the digits of your account number. Do not enter symbols or spaces.
Click Continue.
Review your information and click Add Bank Account.
To close your account, you must have a zero balance on your account. To bring your balance to zero you must withdraw the funds from all open balances on your PayPal account.

Asså har du swedbank så
skriver du såhär
12345678901234

utan 1234-5,678 901 234-4
Man tar bort 5 i början

Permalänk
Medlem
Skrivet av OGgangster:

Here's how to add your bank account to your PayPal account:

Go to www.paypal.se and log in to your account.
Click Profile near the top of the page.
Click My money.
Click Update beside Bank accounts and then click Add.
Enter your first name exactly as it appears on your bank statement.
Enter the bank name and select your account type.
Enter the 7-8 digit (PlusGiro or Bankgiro) or 7-15 digit (Domestic) account number. Your bank requires this for electronic funds transfers.
Include the full account number. If you are adding a Domestic bank account, make sure to include the clearing number in front of the account number. for Swedbank you only include the first 4 digits of the clearing number and all 10 digits of the bank account number.
Only enter the digits of your account number. Do not enter symbols or spaces.
Click Continue.
Review your information and click Add Bank Account.
To close your account, you must have a zero balance on your account. To bring your balance to zero you must withdraw the funds from all open balances on your PayPal account.

Asså har du swedbank så
skriver du såhär
12345678901234

utan 1234-5,678 901 234-4
Man tar bort 5 i början

Må evig lycka förfölja dig genom livet!
Tack

Visa signatur

Power_slave_ "jag gillar lagom stora möss men jag vill ha mina lätta och glidiga"
Luzt på techsweden.org

Permalänk
Medlem

Lite sent, men hittade tråden idag. Funkade lösningen? För jag har försökt och det går ej fotfarande.

Permalänk
Medlem

Jag skulle.vilja påstå att felet är swedbank och inte paypal.
Förstår inte.hur normalt funtade kan vara kund hos swedbank

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

har själv blivit hackad antal gånger, tack vare PayPal (skit). varför kör du inte med förskott betalning eller liknande?

Förskottsbetalning är för idioter. Det är ju ännu mer osäkert

Edit:
Oh nej, inte nu igen. Varför dra upp trådar från stenåldern????

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD-FX:

Förskottsbetalning är för idioter. Det är ju ännu mer osäkert

Edit:
Oh nej, inte nu igen. Varför dra upp trådar från stenåldern????

swish?

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt i PayPal, men konstiga banker (banker som inte gör som andra) som t.ex. Nordea kräver att ett bankonto alltid ska vara 15 siffror. Ska man då föra över till ett konto i Swedbank från Nordea så fyller man bara på med nollor mellan clearingnr. och bankkonto för att få ihop 15 siffror. Till exempel ett bankkonto i Swedbank som ser ut såhär:
1234-5 01 234 567-8
Blir därför:
123450012345678
Som du ser så fyllde jag i en extra nolla där den andra nollan var. Många av Swedbanks bankkonton har en nolla i början av kontonumret men rent praktiskt ska det vara möjligt att ta bort den också. Det verkar som att nollorna inte har någon betydelse.

Permalänk
Medlem

om man bara har 9 siffror i sitt swedbankontonummer då har xxxx-9 som clearing ska ja sätta 9an i kontonummret så det blir 10 siffror? annars är det bara 9 siffror i kontonumret.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Jag har själv sålt lite saker off-market via Paypal, stora summor, men jävlarna vägrar att ta emot mitt bankkonto. Man får ju inte fylla i 15 siffror längre, utan det ska vara 14. Har provat med att ta bort sista siffran i Clearing, fyllt i resten. Även provat tagit bort sista siffran i bankkontonumret, men ingenting fungerar. Och varje gång ska jävlarna ta en avgift medans de själva inte vet hur fan man ska göra. Blir så förbannad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterHawkz:

Jag har själv sålt lite saker off-market via Paypal, stora summor, men jävlarna vägrar att ta emot mitt bankkonto. Man får ju inte fylla i 15 siffror längre, utan det ska vara 14. Har provat med att ta bort sista siffran i Clearing, fyllt i resten. Även provat tagit bort sista siffran i bankkontonumret, men ingenting fungerar. Och varje gång ska jävlarna ta en avgift medans de själva inte vet hur fan man ska göra. Blir så förbannad!

exakt detta hände mig.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

@MisterHawkz: @noob:
Vad har ni fyllt i bankens namn fältet? Testat med BIC namn också: SWEDSESS/SWEDSESSXXX?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av noob:

exakt detta hände mig.

Samma här. Swedbank själva tipsar om att ta bort sista siffran i clearningnumret, så att man sammanlagt bara får 14 siffror. Jag har precis testat det och märker om ett par dagar om det fungerar eller ej.

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Japp, det funkade. Pengarna kom till kontot efter två dagar. Som bank angav jag "Swedbank".

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men ser inte min lösning bland svaren. Jag valde "Bankgiro", skrev "Swedbank" och till sist in det vanliga svenska kontonumret UTAN clearing nr. Mitt konto har fyra siffror clearing-nr och sen sju kontonr, och det var alltså bara de sju sista som skulle anges.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Skrivet av ErwinHun:

Gammal tråd men ser inte min lösning bland svaren. Jag valde "Bankgiro", skrev "Swedbank" och till sist in det vanliga svenska kontonumret UTAN clearing nr. Mitt konto har fyra siffror clearing-nr och sen sju kontonr, och det var alltså bara de sju sista som skulle anges.

Du ska välja "bank account", inte bankgiro.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Du ska välja "bank account", inte bankgiro.

Jag har fått utbetalningar till mitt bankgiro utan problem. Men jag har å andra sidan bankgiro.