Sidan 1 av 6 1 234 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-11-18, 17:07   #1

SUMITOMO

Medlem

SUMITOMOs avatar

Registrerad: jul 2002

inet dyrast enligt prisjakt.

Körde inet mot Dustin Home, Komplett, Cdon, och webhallen.
http://www.prisjakt.nu/fight.php
Inet förlorade alla fighter.
Det har aldrig hänt förr.

Har läst i forumet på senare tid att en del tycker inet blivit dyra.
De har inte mycket kampanjer och har bland annat märkt att en del kringutrustning och grafikkort är dyra hos dem.
Alla nyetableringar som kostar på måntro?
Eller har de andra blivit billigare?

Senast redigerad av SUMITOMO 2012-11-18 klockan 17:14.
SUMITOMO är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:05   #2

Rouge of Darkness

Medlem

Rouge of Darknesss avatar

Plats: \\Localhost

Registrerad: mar 2006

tror det mycket möjligt kan bero på att andra butiker blivit billigare pga att t.ex Media Markt prispressar ganska hårt och t.om. själva sagt att de satsar på att gå med minimal vinst eller lite back de första åren och pressa priserna till max och för hoppningsvis på så sätt ta bort en del av konkurensen pga att de inte kan hänga med på de låga priserna.

inet är ju dock med och tävlar vid stora ordrar pga gratis frakten vilket på stora ordrar gör en hel del gämt emot andra företag som ofta sätter frakten efter hur stort paket du beställer.

t.ex gratis frakt på ett komplett normalstort datorpaket mot 100-200:- i frakt från komplett med samma varor.

t.ex

Inet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2554744/2012-11-18

motsvarande produkter hos komplett (försökte få så matchande produkter som möjligt)
Frakt 99:-

inte FORMATERA OM hårddisken då det betyder att man ska göra det 2 ggr efter varann vilket är totalt meningslöst.
Rouge of Darkness är inte uppkopplad Folding
2012-11-18, 18:10   #3

altair4

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: jun 2002

Brukade nästan alltid handla hos Inet för 1-2 år sedan, men har istort sett inte handlat där sista tiden. Tråkigt tycker jag eftersom det är min favoritbutik, men CDON har fått de flesta av mina beställningar då de i särklass varit billigast. Känns som Inet är det nya Komplett. En bra butik, men där priserna till slut hamnade på alldeles för hög nivå och slutade att vara en intressant butik. Det är inte att deras ordinarie priser är så mycket högre än andra butiker, utan det är helt enkelt avsaknandet av bra erbjudanden.
altair4 är uppkopplad nu
2012-11-18, 18:11   #4

Bekric

Medlem

Bekrics avatar

Plats: Kungsör

Registrerad: jun 2011

CDON bättre på allt hittils för mig, gratis frakt eller 5% , Grymma kampanjer , större utbud, bättre priser!
Viva La Cdon!
RAM : Corsair Vengeance 1x4 GB GPU : Gigabyte AMD Radeon HD6870 DATORLÅDA : CoolerMaster Elite 430 PSU : Chieftec Nitro Series BPS-650C CPU KYLARE : Corsair H40 SSD : Kingston V+200 HDD : Hitachi 7200k
Bekric är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:13   #5

Killbom

Medlem

Killboms avatar

Plats: Lund

Registrerad: feb 2006

Dendär funktionen tar ju inte hänsyn till hur mycket skillnad det är heller, eller inom vilken kategori, eller viket utbud.

Men visst, det är ju någon slags statistik, som visar på att samtliga butiker har ungefär samma priser
Killbom är uppkopplad nu
2012-11-18, 18:16   #6

El_Raspberry

Medlem

Registrerad: jan 2008

Vad är problemet?
Ska du köpa saker så kollar du på Prisjakt var det är bäst pris, och så köper man efter det. Ligger Inet 200 kr dyrare på något så köper du det antagligen från Dustin eller CDON etc istället ... Need I go on?
2012-11-18, 18:17   #7

Torach

Medlem

Torachs avatar

Registrerad: mar 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bekric Visa inlägg
CDON bättre på allt hittils för mig, gratis frakt eller 5% , Grymma kampanjer , större utbud, bättre priser!
Viva La Cdon!
Problemet är bara att CDONs support suger medans INET alltid löser problemen. Därför kommer jag fortsätta handla hos INET även fast dom inte är billigast.
2012-11-18, 18:26   #8

Esseboy

Medlem

Esseboys avatar

Plats: Finland

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av El_Raspberry Visa inlägg
Vad är problemet?
Ska du köpa saker så kollar du på Prisjakt var det är bäst pris, och så köper man efter det. Ligger Inet 200 kr dyrare på något så köper du det antagligen från Dustin eller CDON etc istället ... Need I go on?
Detta leder oftast till att butiker får dålig kundtjänst och dålig garanti support Vilket leder till att du kan ge fan i att få hjälp ifrån butiken....Kvalitet framför kvantitet!! Viva la Inet!
2012-11-18, 18:27   #9

Querth

Medlem

Querths avatar

Registrerad: sep 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Torach Visa inlägg
Problemet är bara att CDONs support suger medans INET alltid löser problemen. Därför kommer jag fortsätta handla hos INET även fast dom inte är billigast.
Kan inte annat än att hålla med, Inet är fortfarande den tveklöst bästa butiken för mig, priserna är i princip identiska med andra butiker, i dem flesta fallen tycker jag, men supporten på Inet har för mig alltid varit snabb, otroligt vänlig och hjälpsam. Bygger datorer lite då och då åt kompisar och brukar upplysa om prisskillnader mellan olika butiker, men väljer till slut Inet ändå för jag nämner också den otroligt bra supporten. Det ger en säkerhet när en vara inte fungerar, ganska nyligen var ett moderkort från CDON trasigt vid leverans och det tog en väldans tid, och krångligt var det, att få det utbytt, det är den enda erfarenheten jag har med dem, och vill inte vara med om det igen.

Näe, Inet väljer jag även om jag skulle betala en hundring mer utan tvekan, jag gillar att stödja dem som förtjänar det.

Senast redigerad av Querth 2012-11-18 klockan 18:35.
Querth är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:30   #10

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: maj 2009

Kompletts support är det inget fel på, Jag har laggt 87 ordrar där och inte en enda har krånglat för mig.
Inet med ca 10 ordrar har krånglat en gång för mig.
De få gånger som jag har behövt RMA, så har jag fått ny vara med vändande post.
Deras fyndhörna är perfekt om man vill koma billigt undan, inet har ingen fyndhörna på nätet. 99kr i frakt kan man leva med.
Jag har köpt några chassin på inet då de brukar ha FDs prylar hemme fortare än komplett, och billigare frakt, gar för mig att komplett har lite högre frakt på chassin.
Vi får väl se om inet får färre röster i år än förra året.
Dom tackade oss i sweclockers med en del saftiga erbjudanden förra året...och så pingvinstången
Det blir nog bra när det blir färdigt...
AMD_PERA är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:33   #11

latexpowni

Medlem

Registrerad: aug 2010

Håller med föregående om att Inet haft bra support. Jag har visserligen endast ringt dem två gånger, men båda gångerna har jag fått svar snabbt. Kort telefonkö och folk som har koll är alltid trevligt!
Tycker Inet har en väldigt bra hemsida, på webbhallen kan man inte sätta parametrar. Så om jag tittar på grafikkort, och vet att jag vill ha ett 7950 så kan jag bara se de korten på inet. Webhallen tvingar mig att rota igenom massa annat.
2012-11-18, 18:34   #12

Psychadaelic

Medlem

Plats: Borås

Registrerad: sep 2010

Betalar hellre inet en hundring extra för att få hjälp när något strular än att köpa någonting billigare hos cdon å få vänta månader innan varan byts ut
Psychadaelic är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:37   #13

amarinho95

Medlem

amarinho95s avatar

Citat:
Har inte upplevt något fel med CDON och dess support. Har över 20 beställningar från dom och är det någon som blivit fel så har CDON vart snabba med att rätta till det.

Senast redigerad av amarinho95 2012-11-18 klockan 19:09.
amarinho95 är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:38   #14

Derbi_QuiZ

Medlem

Derbi_QuiZs avatar

Plats: Eskilstuna

Registrerad: feb 2011

Det är bara och titta priset på Corsair 650D på inet respektive dustin. 2-300 kr skillnad :/
GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED Foto utrustning: Kamera: Canon 60D, Objektiv: Sigma 70-200mm 2.8, canon 18-55mm 3.5, 5.6. 50mm 1.8
Derbi_QuiZ är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:38   #15

MrNubcake

Medlem

Registrerad: maj 2010

Inet har grym support, butiker, och viktigast av allt... PINGVINSTÄNGER!
CPU: Intel Core i7 3770K @ 4,3 Ghz - CPU-Kylare: Corsair H80 - Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 670 OC Windforce X3 - Moderkort: ASUS P8Z77-V DELUXE - RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz - Chassi: Fractal Design Arc - Nätagg: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze - Lagring: 120GB SSD Corsair Force GT, 2TB Seagate Barracuda Green 5900RPM 64MB Cache
Inet: Gratis frakt CDON: 5% Rabatt
MrNubcake är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:40   #16

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Psychadaelic Visa inlägg
Betalar hellre inet en hundring extra för att få hjälp när något strular än att köpa någonting billigare hos cdon å få vänta månader innan varan byts ut
CDON har strulat för mig för ett par år sedan då jag skulle beställa tre DVD filmer som enligt saldo fanns hemma.
Jag fick en film i taget med ca 2 veckor mellan varje , dset räcker för mig, då jag är ganska långsint
2012-11-18, 18:40   #17

Koffe_93

Medlem

Plats: Örebro

Citat:
Min kompis köpte en dator på Inet.se som han valde delar och de satte ihop datorn och han hade en jädra massor utav problem
som tog ca 6-8 månader att lösa. Vad jag hörde så var inte allt som att gå på guld och röda rosor.

Har själv reklamerat hos CDON då mitt moderkort gick sönder, deras support är endast via mail vilket betyder
att det tar endel tid att handskas med, enda problemet som fanns var att de skickade ett chassi istället för moderkortet
Men det löste sig tillslut

Men överlag tycker jag inte man ska klaga över CDON:s support och likaså inte överdriva hur bra Inet.se är med supporten.
Koffe_93 är inte uppkopplad
2012-11-18, 18:52   #18

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Koffe_93 Visa inlägg
Min kompis köpte en dator på Inet.se som han valde delar och de satte ihop datorn och han hade en jädra massor utav problem
som tog ca 6-8 månader att lösa. Vad jag hörde så var inte allt som att gå på guld och röda rosor.

Har själv reklamerat hos CDON då mitt moderkort gick sönder, deras support är endast via mail vilket betyder
att det tar endel tid att handskas med, enda problemet som fanns var att de skickade ett chassi istället för moderkortet
Men det löste sig tillslut

Men överlag tycker jag inte man ska klaga över CDON:s support och likaså inte överdriva hur bra Inet.se är med supporten.
Det är därför som man INTE ska köpa en färdig dator, då de monterar datorerna på löpande band = fort & fel
Någon som vet var CDON har sitt lager föresten. Hur många dagar brukar det ta för paketen.
Jag lade en order hos komplett nu idag vid 12 tiden och det kommer till Örebro mellan kl 20.00-22.00, Stockholm i morgon bitti ca kl 05.00 och till ICA runt 15.00, det är snabbt tycker jag. från inet så får jag det först på tisdagen vid 15.00
2012-11-18, 18:57   #19

El_Raspberry

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Esseboy Visa inlägg
Detta leder oftast till att butiker får dålig kundtjänst och dålig garanti support Vilket leder till att du kan ge fan i att få hjälp ifrån butiken....Kvalitet framför kvantitet!! Viva la Inet!
Nu utgick jag från seriösa butiker där support är mer eller mindre den samma (finns ros och ris om alla). Jag sa inte att du skulle vara dumsnål.
2012-11-18, 18:57   #20

Jazz 1-up

Medlem

Jazz 1-ups avatar

Citat:
Jag skulle tro att Inets support till korkade personer är vad som driver upp priset:

Jag kan själv kolla statusen på min beställning och behöver inte fråga dyrt anställd personal.
Jag har inte sönder produkter av ren vårdslöshet för att sedan förvänta mig få en ny.
Jag beställer inte produker som jag är tveksam över bara för att skicka tillbaka dem efter en dag, jag gynnas därmed ej av att frakten är gratis.
Jag returnerar ej produker som blivit varma av damm.
Jag returnerar ej produker pga att jag inte orkat uppdatera drivrutinerna.

Exempel av vad jag har läst folk i forumet använda inets support till.

Inets support är till för att gynna en annan sorts konsument. Det jag betalar för min dator vill jag inte ska gå till den sortens personer, utan till att ge mig en så bra produkt som möjlig samt till den support CDON, precis som alla andra butiker, enligt lag är tvungna att ge.

Senast redigerad av Jazz 1-up 2012-11-18 klockan 20:56.
Jazz 1-up är inte uppkopplad
2012-11-18, 19:03   #21

El_Raspberry

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AMD_PERA Visa inlägg
Det är därför som man INTE ska köpa en färdig dator, då de monterar datorerna på löpande band = fort & fel
Någon som vet var CDON har sitt lager föresten. Hur många dagar brukar det ta för paketen.
Jag lade en order hos komplett nu idag vid 12 tiden och det kommer till Örebro mellan kl 20.00-22.00, Stockholm i morgon bitti ca kl 05.00 och till ICA runt 15.00, det är snabbt tycker jag. från inet så får jag det först på tisdagen vid 15.00
Ja ... var tyvärr för lat för att sätta ihop en dator åt en bekant, och efter ett halvår fick jag tid att kolla upp varför det inte gick att spela upp HD-film på hans färdigbygge ... inga codecs installerade.
2012-11-18, 19:05   #22

Esseboy

Medlem

Esseboys avatar

Plats: Finland

Registrerad: jul 2009

Citat:
Nu utgick jag från seriösa butiker där support är mer eller mindre den samma (finns ros och ris om alla). Jag sa inte att du skulle vara dumsnål.
Njä, men Inet är ju helt klart en butik som lägger extra vikt på servis och kundtjänster! Sånt ska givetvis stödas!
2012-11-18, 19:06   #23

Atlas Tasume

Medlem

Atlas Tasumes avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: nov 2010

Citat:
Pröva Dustin Home, jättebra support tillsammans med väldigt trevliga priser, gratis frakt över 500 Kr som student med!

Brukade handla massor hos CDON, fram tills att jag köpte ett Asus 7970 DCII som var spänningslåst, och så ville dom inte ta tillbaka det (Falsk marknadsföring) om jag inte gick med på att bara få tillbaka 75% av priset istället för 100%. När jag nämnde ARN så ändrade de sig illa kvickt.
Atlas Tasume är inte uppkopplad
2012-11-18, 19:07   #24

WinJi

Medlem

WinJis avatar

Plats: Tält

Registrerad: jan 2006

Min första dator köpte jag på inet. Moderkortet var defekt och fick ett nytt inom en vecka utan tjafs.
Så man är en trogen kund där
Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Corsair HX 750W 80+ | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 | Cooler Master Hyper 212 Plus | W7 Home Prem
WinJi är inte uppkopplad
2012-11-18, 19:08   #25

AMD_PERA

Medlem

AMD_PERAs avatar

Citat:
Ja ... var tyvärr för lat för att sätta ihop en dator åt en bekant, och efter ett halvår fick jag tid att kolla upp varför det inte gick att spela upp HD-film på hans färdigbygge ... inga codecs installerade.
Tyvärr så hinner dom inte kolla allt.
När jag installerar ett nytt OS så tar det ibland flera dagar innan alla uppdateringarna har kommit, samt att jag har lite egna favoritprogran med olika codec som jag brukar använda.
2012-11-18, 19:09   #26

Klumpeduns

Medlem

Plats: Uddevalla

Registrerad: jul 2008

Citat:
Att codecs inte är installerad på en färdigbyggd datorn är ju ingen konstigt alls. Det är snarare motsatsen som hade varit väldigt konstig.
Speldator - Skärm: Dell 27" U2713HM 1440p Chassi: Fractal Define R4 Moderkort: Asus Z87-A CPU: i5 4760k Kylning: Noctua NH-U14S GPU: Asus 780 DCII OC RAM: Crucial 16GB 1600Mhz Ballistix Sport PSU: Cooler Master V 700W 80+ Gold SSD: Samsung 840 Basic 250GB
HTPC - Chassi: Antec 300 Moderkort: Asus PQ5 PRO CPU: C2D 8400 Kylning: CM Hyper 212 EVO GPU: Sapphire HD4870 1GB RAM: Corsair 8500C5 4GB PSU: Corsair TX650W
Klumpeduns är inte uppkopplad
2012-11-18, 19:12   #27

Kunzite

Medlem

Kunzites avatar

Plats: Sverige

Registrerad: sep 2002

Jag har slutat handla på inet för 1-2 år sedan eftersom de blev så dyra. Samma sak hände med komplett.se för 5-6 år sedan. Det är bara enstaka grejer som fortfarande beställs från dem. Tycker båda är bra butiker, speciellt komplett.se. Men deras priser känns inte så attraktiva längre, finns bättre alternativ.
Intel i5 3570K @4400MHz (Thermalright MUX-120) * G-Skill DDR3 8GB 1600MHz * ASUS P8Z77-V LX * Gigabyte R9 280X rev 2.0 * Samsung 840 EVO 250GB * WD Green 2TB * Fractal Design Define R3 * Antec High Current Gamer 620W
Kunzite är inte uppkopplad
2012-11-18, 19:18   #28

norrby89

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: mar 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness Visa inlägg
tror det mycket möjligt kan bero på att andra butiker blivit billigare pga att t.ex Media Markt prispressar ganska hårt och t.om. själva sagt att de satsar på att gå med minimal vinst eller lite back de första åren och pressa priserna till max och för hoppningsvis på så sätt ta bort en del av konkurensen pga att de inte kan hänga med på de låga priserna.
hoppas att du vet att Mediamarkt har gått back EXTREMT mycket sen dom öppnade i Sverige.. allt för att pressa priserna och få trogna kunder... liksom 2010 så gick dom ca 187 miljoner kronor i back.. och från att dom öppnade 2006 till 2010 så hade dom gått back över 800 miljoner kronor.

inte direkt lite back ^^ och där har vi även anledningen till att onoff och expert gått i KK, för att dom inte klarade av att pressa priserna å gå back så pass mycket.

sen att Inet blivit dyrare beror nog på att dom gjort lite som mediamarkt, börjar med att försöka sälja mycket så biligt dom kan och när dom har trogna kunder så kan dom sakta men säkert höja priserna igen.
2012-11-18, 19:21   #29

Uvania

Medlem

Uvanias avatar

Plats: 127.0.1

Registrerad: apr 2011

Citat:
du, det där är inte upp till butiken man köper ifrån att fixa specifika codecs..

de är som att be dem du har ditt mobil abonnemang ihos att installera alla dina favorit appar innan du får din nya telefon på posten.. helt orimligt helt enkelt
Uvania är inte uppkopplad
2012-11-18, 19:22   #30

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Registrerad: sep 2011

Oavsett vilken butik man gillar (Kan säga att de butiker jag har bra erfarenhet av är Komplett och allas kelgris inet) så tycker jag att prisskillnaden på majoriteten av produkterna är försumbar (vi pratar någon/några hundralappar för en hel dator). Det viktiga för mig är tryggheten i att veta om det skiter sig så kommer det lösa sig utan krångel.

Håller förövrigt med ovanstående, både i text och avatar!

Why procastinate now when I can do it tomorrow?
Sheik Yerbouti är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb