Retur av vara vid kortköp

Permalänk
Medlem

Retur av vara vid kortköp

Hej jag gjorde ett kortköp igår i en butik och ändrade mig undernatten jag gick tillbaka till affären idag och sa att jag ville lämna tillbaka varan och allt gick bra, men då jag inte fick några pengar i handen så undrar jag om det kommer sättas in på mitt bankkort som jag köpte med?

Detta var 15.15 idag

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Ja det kommer dyka upp på ditt konto inom några dagar

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Ja det kommer dyka upp på ditt konto inom några dagar

Okej tack för det snabba svaret, vart lite orolig då jag aldrig gjort detta förut

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

En del butiker betalar tillbaka på samma sätt som de fått betalt.

Men du lämnade alltså tillbaka en vara och gick iväg utan att fråga om pengarna?

Permalänk
Medlem

Det är regler i inlösenavtalet som ser ut så att köp bara får krediteras samma väg de kom in.
Detta för att inte t.ex. stulna kort skall användas och pengarna kommer ut kontant, eller för pengatvätt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Avstängd

När jag gjort samma sak brukar jag få trycka in samma kort som jag betalat med i deras läsare och så gör dom något i kassan sedan finns pengarna på kontot efter några dagar.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det om köpet gjorts med ett kreditkort då? Får man "tillgodo" då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eott:

Hur fungerar det om köpet gjorts med ett kreditkort då? Får man "tillgodo" då?

Nej, de kan sätta tillbaka pengarna på det också.

TS: Fick du sätta i ett kort i deras läsare när du lämnade tillbaka varan också? Annars är jag inte säker på att du får tillbaka pengarna. De får inte spara ditt konto/kreditkortsnr hur som helst, så det är inte helt lätt att betala tillbaka på samma kort med automatik. Man brukar faktiskt kunna sätta in vilket kort som helst när man får tillbaka pengarna, det behöver inte vara samma.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Hur fungerar det om köpet gjorts med ett kreditkort då? Får man "tillgodo" då?

Det sätts tillbaka på ditt konto och regleras sen på fakturan som kommer i slutet på månaden.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.