g2play.net, skojarföretag!

Permalänk
Medlem

g2play.net, skojarföretag!

Hej!

Jag är smått osäker om jag skapat denna tråd under rätt kategori, moderator får gärna flytta tråden isf.

Jag och mina bröder köpte Natural Selection 2 från g2play.net innan jul, som vi spelat flitigt. För någon månad sen (mer eller mindre) så kunde ej mina bröder spela spelet längre, "Play"-knappen i steam fanns liksom inte längre, istället stod det en "Purchase"-knapp. G2play har ersatt mina bröder med poäng som man kan växla in för att köpa spel från dem i samma värde av vad de betalade för spelet, de vägrade återbetalning helt enkelt. Jag personligen blev aldrig fråntagen någon cd-key. Det går att läsa mer om det som hänt i länken nedanför, då tydligen detta gällde många mer än mina bröder.

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Detta skriver en användare till denna artikel:
Unhelpful and dodgy. Just stay away!

I bought a chivalry key from this site last November and have been playing it ever since until yesterday when it was removed by steam by word from the publisher as the key is fraudulent! When I told G2Play about this they asked me for a boat load of screen shots including shots of my steam library (all of it) and receipts and stuff so that they could rectify this problem. Fair enough I suppose as I could be anyone, once I had sent them all to G2Play and confirmed all they wanted, they then told me they would have to get in touch with their supplier! Just think twice, is all I`m saying!

Update: They are refusing to give me a refund after providing all the evidence they asked for so dropping them a star!

Update: They refunded me by way of points on their website, and upgraded my account to premium user access so I've added them a couple stars.

Update: Had to downgrade this review to 1 star as my Natural Selection 2 key was just revoked by Steam as G2Play are not allowed to resell this game! Twice in a month I have been sold a dodgy key by G2play.net. Just stay away from em!

Poängen med denna tråd är först å främst att varna folk som är nya inför g2play men även dem som är gamla kunder (som jag). Om du blivit utsatt av liknande får du gärna skriva här vad som hänt.

MvH 010721

Permalänk
Medlem

Valve har själva sagt, flera gånger, att G2Play inte är en auktoriserad säljare av Steam-keys och åker man fast med en av dem så kan de banna kontot. Frågan har ställts så många gånger på Steamforumen så det ska inte var svårt att googla fram det. Desssutom är g2play bortfiltrerat från Steamforumen.

Ärligt talat köper man saker och ting därifrån så får man skylla sig själv om det inte fungerar. Priserna där borde vara en varningsklocka för alla som gått in naivt, utan att ens googla lite om hemsidan först, och trott att det är grönt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Låter ju inte alls bra:/ Själv har jag handlar en hel del från detta företag och det har fungerat mycket bra, fått cdkey på några minuter och spelen funkar felfritt. det är nog lite av en gamble som kan löna sig eller sparka dig i baken:/

Permalänk
Medlem

Tack för infon! Har själv köpt en hel del nycklar från dom. Men det kanske man borde sluta upp med, vore ju trots allt inte så skoj att få kontot bannat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Valve har själva sagt, flera gånger, att G2Play inte är en auktoriserad säljare av Steam-keys och åker man fast med en av dem så kan de banna kontot. Frågan har ställts så många gånger på Steamforumen så det ska inte var svårt att googla fram det. Desssutom är g2play bortfiltrerat från Steamforumen.

Ärligt talat köper man saker och ting därifrån så får man skylla sig själv om det inte fungerar. Priserna där borde vara en varningsklocka för alla som gått in naivt och trott att det är grönt.

Jaså har dem? Du får jättegärna visa källa på detta, för jag kan inte hitta någonstans att Vale specifikt sagt att g2play är en site man inte får handla på, samt att de bannar en om man aktiverar en cd-key från g2play? I sånt fall så borde mina bröders konton redan vara bannade, men så är inte fallet.

Varför vi börja handla på g2play, det är för att jag har många vänner som redan handlat hos dem i flera år utan att ha några som helst komplikationer.

Permalänk
Medlem

Har själv handlat där ett par gånger. Har alltid funkat bra, men nu kanske man ska undvika dem

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Det är en risk man måste ta om man vill ha spel för en billigare peng, själv har jag aldrig haft problem med G2Play. Tyckte ändå de skötte det ganska bra, typ som ett tillgodokvitto? Din kompis har ju trots allt fått spela ett antal månader.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MrNubcake:

Det är en risk man måste ta om man vill ha spel för en billigare peng, själv har jag aldrig haft problem med G2Play. Tyckte ändå de skötte det ganska bra, typ som ett tillgodokvitto? Din kompis har ju trots allt fått spela ett antal månader.

Ja, precis. De har aldrig påstått att deras nycklar ska funka 100%. De säger dock att de ger full refund om spelet slutar fungera. Maila och gnäll lite. De problem jag haft när jag handlat där är Paypal som har stängt ner betalning en fem-sex gånger, riktigt jävla irriterande.

I övrigt så ska man inte köpa nycklar på andra ställen än från retailers eller Steam, typ. Det är rätt uttryckligen mot Steams regler. Det är därför jag undviker just Steam-nycklar där. Bra sida om man vill ha tag i något spel billigt och snabbt dock.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Varför ser ni detta som endast ett problem med G2play?

Jag ser det huvudsakligen som Steams fel om de inte kan hålla koll på vilka nycklar som är legitima och måste banna dem i efterhand.

Har Steam en gång godkänt en nyckel tycker jag det är konsumentmässigt vidrigt att ta bort den i efterhand, eller än värre banna folks konto för det. Hur skalll vi veta vilka leverantörer som får sälja deras nycklar eller inte???

Steam måste ha kontroll på vilka 3:e parts leverantörer som får och inte får sälja deras nycklar och ha ett säkerställt samarbete med dessa så att "ogiltliga" nycklar inte går att registrera alls.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Ixos:

Varför ser ni detta som endast ett problem med G2play?

Jag ser det huvudsakligen som Steams fel om de inte kan hålla koll på vilka nycklar som är legitima och måste banna dem i efterhand.

Har Steam en gång godkänt en nyckel tycker jag det är konsumentmässigt vidrigt att ta bort den i efterhand, eller än värre banna folks konto för det. Hur skalll vi veta vilka leverantörer som får sälja deras nycklar eller inte???

Steam måste ha kontroll på vilka 3:e parts leverantörer som får och inte får sälja deras nycklar och ha ett säkerställt samarbete med dessa så att "ogiltliga" nycklar inte går att registrera alls.

Mhm. Men Steam har faktiskt rätt att ha kontroll över sina försäljningsled. De har dock inte rätt att begränsa försäljningen av begagnade spel som de gör nu. De får bättra sig, men det är kanske inte lätt att ha koll på det om ett lastbilslass spel försvinner, eller dylikt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja, precis. De har aldrig påstått att deras nycklar ska funka 100%. De säger dock att de ger full refund om spelet slutar fungera. Maila och gnäll lite. De problem jag haft när jag handlat där är Paypal som har stängt ner betalning en fem-sex gånger, riktigt jävla irriterande.

I övrigt så ska man inte köpa nycklar på andra ställen än från retailers eller Steam, typ. Det är rätt uttryckligen mot Steams regler. Det är därför jag undviker just Steam-nycklar där. Bra sida om man vill ha tag i något spel billigt och snabbt dock.

Greenman gaming funkar också, de är autioriserade (stavning...) av steam. Men ja, sidor som g2play som inte är autioriserade är en risk.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Valve har själva sagt, flera gånger, att G2Play inte är en auktoriserad säljare av Steam-keys och åker man fast med en av dem så kan de banna kontot. Frågan har ställts så många gånger på Steamforumen så det ska inte var svårt att googla fram det. Desssutom är g2play bortfiltrerat från Steamforumen.

Ärligt talat köper man saker och ting därifrån så får man skylla sig själv om det inte fungerar. Priserna där borde vara en varningsklocka för alla som gått in naivt, utan att ens googla lite om hemsidan först, och trott att det är grönt.

Källa ?

G2play säljer retail keys med bild av nyckeln från t.ex Ryssland, hur ska Valve kunna veta att man köpt cd-keyn från g2play istället för ryska ICA, inte fan kan väl steam banna personer som köpt spel från grannlandet ?

Permalänk
Medlem

10721a;13450892]Jaså har dem? Du får jättegärna visa källa på detta, för jag kan inte hitta någonstans att Vale specifikt sagt att g2play är en site man inte får handla på, samt att de bannar en om man aktiverar en cd-key från g2play? I sånt fall så borde mina bröders konton redan vara bannade, men så är inte fallet.[/QUOTE]
1. När dom första köpte MW2 key från G2play blev dom av med sina steam konton och alla spel dom hade.

2. Cyanide bannar alla asiatiska nycklar som används i europa med jämna mellanrum.

3. Kaspersky bannade alla nycklar som köptes i asien och används i europa.

4. g2play försöker lösa tvister och annat med ge store poäng så du kan köpa andra spel av dom. Och gör allt för att undvika att du startar en paypal dispute inom 45 dagar då det är möjligt.

5. Finns säkert fler men det är iaf. dom jag vet om just nu.

Källor får du googla efter för jag är för lat för göra det själv. Men följer du deras facebook eller liknande så kommer du stöta på en hel del arga kunder som blivit av med sina steamkonton osv.

Skrivet av eldfan:

Källa ?

G2play säljer retail keys med bild av nyckeln från t.ex Ryssland, hur ska Valve kunna veta att man köpt cd-keyn från g2play istället för ryska ICA, inte fan kan väl steam banna personer som köpt spel från grannlandet ?

Är precis vad dom gör.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Det är en risk man måste ta om man vill ha spel för en billigare peng, själv har jag aldrig haft problem med G2Play. Tyckte ändå de skötte det ganska bra, typ som ett tillgodokvitto? Din kompis har ju trots allt fått spela ett antal månader.

Skrivet av Flamso:

Ja, precis. De har aldrig påstått att deras nycklar ska funka 100%. De säger dock att de ger full refund om spelet slutar fungera. Maila och gnäll lite. De problem jag haft när jag handlat där är Paypal som har stängt ner betalning en fem-sex gånger, riktigt jävla irriterande.

I övrigt så ska man inte köpa nycklar på andra ställen än från retailers eller Steam, typ. Det är rätt uttryckligen mot Steams regler. Det är därför jag undviker just Steam-nycklar där. Bra sida om man vill ha tag i något spel billigt och snabbt dock.

Nja, fast det är långt ifrån okej som de har bettet sig. I detta fall är det bara Natural Selection 2 vi pratar om, du kan inte låsa upp något i detta spel. Men om du läser om användaren från artikeln i mitt inlägg så hade han samma problem med Chivalry, med andra ord så kan detta ske med vilket spel du än köper. Säg att du köper Guild Wars 2, du har kört spelet ett tag, du kanske rentutav har någon eller två karaktärer som du dragit upp till max level och som du lagt timvis med tid på. Sedan nästa dag blir fråntagen din cd-key och ditt konto har därmed upphört. Jag tror ej man skulle bli nöjd med ett tillgodokvitto då.

Att man som konsument accepterar sånt här beteende är rent ut sagt farligt.

Sedan förstår jag din poäng som g2play har ut mot konsument, att de ger refund i from av poäng är något av en standard för dem och det är just därför jag varnar folk som inte vet om hur det funkar.

Skrivet av Ixos:

Varför ser ni detta som endast ett problem med G2play?

Jag ser det huvudsakligen som Steams fel om de inte kan hålla koll på vilka nycklar som är legitima och måste banna dem i efterhand.

Har Steam en gång godkänt en nyckel tycker jag det är konsumentmässigt vidrigt att ta bort den i efterhand, eller än värre banna folks konto för det. Hur skalll vi veta vilka leverantörer som får sälja deras nycklar eller inte???

Steam måste ha kontroll på vilka 3:e parts leverantörer som får och inte får sälja deras nycklar och ha ett säkerställt samarbete med dessa så att "ogiltliga" nycklar inte går att registrera alls.

Faktum är att (som det står i artikeln jag länka i tråden) så är det g2play som då köpt 100% godkända nycklar från en återförsäljare/tredjepart, dock har de köpt detta med "kreditkort" med hjälp av skumma kreditföretag. G2play får nycklarna direkt från tredjepart som de börjar sälja till sina kunder, det g2play nu gör är att de avbryter själva dragning/betalning för dessa nycklar. Det utvecklaren nu gör är att de uppmanar Steam att dra tillbaka nycklar från användarna eftersom de inte fått betalt för dem från g2play.

Med andra ord kan man säga att g2play stjäl nycklar som de säljer och hoppas på att utvecklaren/förläggaren för spelet skall strunta i det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eldfan:

Källa ?

G2play säljer retail keys med bild av nyckeln från t.ex Ryssland, hur ska Valve kunna veta att man köpt cd-keyn från g2play istället för ryska ICA, inte fan kan väl steam banna personer som köpt spel från grannlandet ?

Jag chansar på följande, vilket låter logiskt. När dom skapar cdkeys så har dom olika nyckelräknare för olika regioner, dvs nycklar som börhar med RY kanske är ryssland, EU är för EU ja osv. Hursomhelst så kan dom med nyckeln se vilken region spelet tillhör.
Därtill så kan man ju se var en användare kommer ifrån genom dennes IP adress.
Därtill är det väldigt väldigt enkelt att se om en användare i Norge har köpt nycklar från Thailand.

Kanske inte det du menade, men deras mening är att du som medborgare i EU inte ska kunna gå runt "deras" marknad o köpa alla dina spel i ett annat land. Visst om man bara köpte ett eller två på semester kan det säkert vara ok. Men inte att frångår deras regler.

Skrivet av 010721:

Jaså har dem? Du får jättegärna visa källa på detta, för jag kan inte hitta någonstans att Vale specifikt sagt att g2play är en site man inte får handla på, samt att de bannar en om man aktiverar en cd-key från g2play? I sånt fall så borde mina bröders konton redan vara bannade, men så är inte fallet.

Varför vi börja handla på g2play, det är för att jag har många vänner som redan handlat hos dem i flera år utan att ha några som helst komplikationer.

Källa?
Själv orkar jag inte googla o leta upp allt ytterligare en gång, det kan du göra själv. Tips nedan:

1. Googla eller sök här på sweclockers, finns så mycket info så du borde inte tveka.

2. Gå till steamforumet, sök efter g2play, läs om vad som skrivs.

3. Skapa en egen tråd på steamforums, eller kommentera en befintlig, skriv något om g2play och exempelvis greenmangaming, vilka skillnader uppmärksammar du direkt efter du har klickat på "post"?

Det finns för mycket info om g2play för att försvara hur dom hanterar sina kunder.

Skrivet av Ixos:

Varför ser ni detta som endast ett problem med G2play?

Jag ser det huvudsakligen som Steams fel om de inte kan hålla koll på vilka nycklar som är legitima och måste banna dem i efterhand.

Har Steam en gång godkänt en nyckel tycker jag det är konsumentmässigt vidrigt att ta bort den i efterhand, eller än värre banna folks konto för det. Hur skalll vi veta vilka leverantörer som får sälja deras nycklar eller inte???

Steam måste ha kontroll på vilka 3:e parts leverantörer som får och inte får sälja deras nycklar och ha ett säkerställt samarbete med dessa så att "ogiltliga" nycklar inte går att registrera alls.

Helt rätt, svårt för oss att veta. Däremot kan man ana att något som kostar en tiondel av vad det gör här hemma inte är helt rumsrent. Även om nu g2play höjt sina priser sedan ett par år tillbaks, då var ju allt löjligt billigt där. Självklart fattade man att det man köpte inte var helt legit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

1. När dom första köpte MW2 key från G2play blev dom av med sina steam konton och alla spel dom hade.

2. Cyanide bannar alla asiatiska nycklar som används i europa med jämna mellanrum.

3. Kaspersky bannade alla nycklar som köptes i asien och används i europa.

4. g2play försöker lösa tvister och annat med ge store poäng så du kan köpa andra spel av dom. Och gör allt för att undvika att du startar en paypal dispute inom 45 dagar då det är möjligt.

5. Finns säkert fler men det är iaf. dom jag vet om just nu.

Källor får du googla efter för jag är för lat för göra det själv. Men följer du deras facebook eller liknande så kommer du stöta på en hel del arga kunder som blivit av med sina steamkonton osv.

Är precis vad dom gör.

Skrivet av anon4992:

Källa?
Själv orkar jag inte googla o leta upp allt ytterligare en gång, det kan du göra själv. Tips nedan:

1. Googla eller sök här på sweclockers, finns så mycket info så du borde inte tveka.

2. Gå till steamforumet, sök efter g2play, läs om vad som skrivs.

3. Skapa en egen tråd på steamforums, eller kommentera en befintlig, skriv något om g2play och exempelvis greenmangaming, vilka skillnader uppmärksammar du direkt efter du har klickat på "post"?

Men nu får ni faktiskt ge er, ni orkar diskutera för hur saker ni säger "är", men ni orkar inte backa upp era ord med fakta? Som sagt, har googlat och letat överallt, jag kan inte se någonstans att Valve specifikt säger att de inte tillåter försäljning från g2play och att de även kommer banna hela ditt konto för att du handlat och aktiverat produkter från g2play.

Permalänk
Medlem

10721a;13450959]Nja, fast det är långt ifrån okej som de har bettet sig. I detta fall är det bara Natural Selection 2 vi pratar om, du kan inte låsa upp något i detta spel. Men om du läser om användaren från artikeln i mitt inlägg så hade han samma problem med Chivalry, med andra ord så kan detta ske med vilket spel du än köper. Säg att du köper Guild Wars 2, du har kört spelet ett tag, du kanske rentutav har någon eller två karaktärer som du dragit upp till max level och som du lagt timvis med tid på. Sedan nästa dag blir fråntagen din cd-key och ditt konto har därmed upphört. Jag tror ej man skulle bli nöjd med ett tillgodokvitto då.

Att man som konsument accepterar sånt här beteende är rent ut sagt farligt.

Sedan förstår jag din poäng som g2play har ut mot konsument, att de ger refund i from av poäng är något av en standard för dem och det är just därför jag varnar folk som inte vet om hur det funkar.

Faktum är att (som det står i artikeln jag länka i tråden) så är det g2play som då köpt 100% godkända nycklar från en återförsäljare/tredjepart, dock har de köpt detta med "kreditkort" med hjälp av skumma kreditföretag. G2play får nycklarna direkt från tredjepart som de börjar sälja till sina kunder, det g2play nu gör är att de avbryter själva dragning/betalning för dessa nycklar. Det utvecklaren nu gör är att de uppmanar Steam att dra tillbaka nycklar från användarna eftersom de inte fått betalt för dem från g2play.

Med andra ord kan man säga att g2play stjäl nycklar som de säljer och hoppas på att utvecklaren/förläggaren för spelet skall strunta i det.[/QUOTE]

MW3 nycklarna är de enda som någonsin blivit bannade från steam och då påverkades inte resten av ens steam konto d.v.s MW3 var det enda som blev borttaget.

Permalänk
Inaktiv

10721a;13451009]Men nu får ni faktiskt ge er, ni orkar diskutera för hur saker ni säger "är", men ni orkar inte backa upp era ord med fakta? Som sagt, har googlat och letat överallt, jag kan inte se någonstans att Valve specifikt säger att de inte tillåter försäljning från g2play och att de även kommer banna hela ditt konto för att du handlat och aktiverat produkter från g2play.[/QUOTE]

Du har fått din nyckel bannad, och ifrågasätter därefter inte g2play utan oss som försöker förklara för dig?

Ska iväg nu men kan försöka leta upp den gamla infon, ytterligare en gång. Tänk själv, varför censurerar dom g2play.net från steamforumen, och varför säger admins att g2play inte är auktoriserade återförsäljare?

Permalänk
Medlem

10721a;13450855]Hej!

Jag är smått osäker om jag skapat denna tråd under rätt kategori, moderator får gärna flytta tråden isf.

Jag och mina bröder köpte Natural Selection 2 från g2play.net innan jul, som vi spelat flitigt. För någon månad sen (mer eller mindre) så kunde ej mina bröder spela spelet längre, "Play"-knappen i steam fanns liksom inte längre, istället stod det en "Purchase"-knapp. G2play har ersatt mina bröder med poäng som man kan växla in för att köpa spel från dem i samma värde av vad de betalade för spelet, de vägrade återbetalning helt enkelt. Jag personligen blev aldrig fråntagen någon cd-key. Det går att läsa mer om det som hänt i länken nedanför, då tydligen detta gällde många mer än mina bröder.

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Detta skriver en användare till denna artikel:
Unhelpful and dodgy. Just stay away!

I bought a chivalry key from this site last November and have been playing it ever since until yesterday when it was removed by steam by word from the publisher as the key is fraudulent! When I told G2Play about this they asked me for a boat load of screen shots including shots of my steam library (all of it) and receipts and stuff so that they could rectify this problem. Fair enough I suppose as I could be anyone, once I had sent them all to G2Play and confirmed all they wanted, they then told me they would have to get in touch with their supplier! Just think twice, is all I`m saying!

Update: They are refusing to give me a refund after providing all the evidence they asked for so dropping them a star!

Update: They refunded me by way of points on their website, and upgraded my account to premium user access so I've added them a couple stars.

Update: Had to downgrade this review to 1 star as my Natural Selection 2 key was just revoked by Steam as G2Play are not allowed to resell this game! Twice in a month I have been sold a dodgy key by G2play.net. Just stay away from em!

Poängen med denna tråd är först å främst att varna folk som är nya inför g2play men även dem som är gamla kunder (som jag). Om du blivit utsatt av liknande får du gärna skriva här vad som hänt.

MvH 010721[/QUOTE]

Vad hade du räknat med? Inget är markant billigare utan en baksida.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av eldfan:

MW3 nycklarna är de enda som någonsin blivit bannade från steam och då påverkades inte resten av ens steam konto d.v.s MW3 var det enda som blev borttaget.

Precis min poäng, de drar tillbaka nyckeln för specifika spel och detta är ju på utvecklaren/förläggaren's begäran. Steam är endast en mellanhandel här, jag ser ingen anledning till varför Steam nu skall banna konsumentens konto med alla spel han köpt för att en tredjeparts säljare till ett specifikt spel som inte kan sköta sig. Det är ju återförsäljaren som skall ta ansvaret i en sådan situation, inte konsumenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Vad hade du räknat med? Inget är markant billigare utan en baksida.

Som jag sa tidigare i tråden, jag har många vänner som handlat på denna site i flera år. Dessa vänner köper 10-15 spel om året och har inte haft något som helst problem med dem. Sedan kan jag häller inte hitta någonstans där Valve officials eller någon annan gestalt för den delen som säger att g2play inte går att lita på, självklart hittar man trådar där någon är missnöjd över deras köp, men enstaka specifika fall är något som alla stora företag har att göra med.

Därav kunde jag ej motivera varför jag skulle handla direkt på Steam för det dubbla priset.

Men det som nu hänt, har som sagt inte bara hänt mina bröder utan flera tusen andra för samma spel.

Permalänk
Medlem

Hej

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Hej då

Just ja, köp aldrig från sidor som inte är auktoriserade

Citat:

Right now there are only two official places to buy Natural Selection 2; through Steam or through our website via the Humble Store (The Humble Store option is temporarily disabled due to this issue). If you see Natural Selection 2 available anywhere else — like the many sites out there that sell Steam keys at a discount — then you are not buying it from us and there is no way to know if that key is legitimate. As as result, we strongly discourage purchasing from these sites.

Ni som säger att ni alltid har köpt från g2play och dylika sidor och aldrig haft problem, ni har bara haft tur. Steam bannar inte konton, de tar bort spel som är köpta från andra sidor som inte är auktoriserade.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Hej

http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Hej då

Just ja, köp aldrig från sidor som inte är auktoriserade

Ni som säger att ni alltid har köpt från g2play och dylika sidor och aldrig haft problem, ni har bara haft tur. Steam bannar inte konton, de tar bort spel som är köpta från andra sidor som inte är auktoriserade.

Om utvecklaren säger att steam måste ta bort dem kommer de att göra, annars struntar steam i det.

Permalänk
Avstängd

10721a;13451049]Precis min poäng, de drar tillbaka nyckeln för specifika spel och detta är ju på utvecklaren/förläggaren's begäran. Steam är endast en mellanhandel här, jag ser ingen anledning till varför Steam nu skall banna konsumentens konto med alla spel han köpt för att en tredjeparts säljare till ett specifikt spel som inte kan sköta sig. Det är ju återförsäljaren som skall ta ansvaret i en sådan situation, inte konsumenten.[/QUOTE]

Men lägg ner nu,ni var snåla och handlade från en site som ni inte kollade upp ordentligt först?Då får man stå sitt kast.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Sötast

10721a;13451009]Men nu får ni faktiskt ge er, ni orkar diskutera för hur saker ni säger "är", men ni orkar inte backa upp era ord med fakta? Som sagt, har googlat och letat överallt, jag kan inte se någonstans att Valve specifikt säger att de inte tillåter försäljning från g2play och att de även kommer banna hela ditt konto för att du handlat och aktiverat produkter från g2play.[/QUOTE]

Oh please, folk försöker hjälpa dig men du är bara otrevlig tillbaka.

Jag provade just googla "steam g2play" och jag hittade svaret på din fråga på en av de första träffarna.

Eftersom du beter dig på detta viset så orkar jag dock ej länka, utan hänvisar till google!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du har fått din nyckel bannad, och ifrågasätter därefter inte g2play utan oss som försöker förklara för dig?

Ska iväg nu men kan försöka leta upp den gamla infon, ytterligare en gång. Tänk själv, varför censurerar dom g2play.net från steamforumen, och varför säger admins att g2play inte är auktoriserade återförsäljare?

Du lyssnar inte på vad jag säger. Du påstår något som du än så länge inte kan backa upp. Jag vet att g2play inte är auktoriserade återförsäljare till Steam, men det gäller många andra återförsäljare med. Det betyder inte per automatik att de fråntar din cd-key och bannar hela ditt Steam-konto för det.

Varför mina bröder fick sina nycklar fråntagna var inte för att g2play inte är en auktoriserade återförsäljare, utan för att g2play inte betalat för nycklarna dem sålt därav drog utvecklaren tillbaka nycklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Oh please, folk försöker hjälpa dig men du är bara otrevlig tillbaka.

Jag provade just googla "steam g2play" och jag hittade svaret på din fråga på en av de första träffarna.

Eftersom du beter dig på detta viset så orkar jag dock ej länka, utan hänvisar till google!

Ännu en till som aldrig har köpt ett spel från g2play

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Oh please, folk försöker hjälpa dig men du är bara otrevlig tillbaka.

Jag provade just googla "steam g2play" och jag hittade svaret på din fråga på en av de första träffarna.

Eftersom du beter dig på detta viset så orkar jag dock ej länka, utan hänvisar till google!

Jag blir irriterad när folk ger sig in i en diskussion och påstår saker utan att backa upp dem och ger som ursäkt att "jag orkar inte". Jag provade googla "steam g2play", som jag också gjort tidigare. Detta är endast användare som diskuterar om detta precis som vi gör. Det är fortfarande inte en officiel gestalt som tex Valve där de säger att "Vi kommer banna ditt konto om du handlar på g2play och aktiverar nyckeln genom steam."

Om du inte kan komma med vettig info så tycker jag du bör hålla dig borta från denna tråd.

Permalänk
Medlem

sitter nu och riktigt hoppas något spel slutar funka för mig som jag köpt på g2play! är ju GUDOMLIGT BRA man kan få byta ut ett spel man spelat mycket o är less, mot ett annat man inte testat än! har bara handlat 10 spel kanske men har nog tjänat 1000kr på detta! fyndade borderlands2 för 120kr en månad sen med en kod ja fick .

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

10721a;13451104]Jag blir irriterad när folk ger sig in i en diskussion och påstår saker utan att backa upp dem och ger som ursäkt att "jag orkar inte". Jag provade googla "steam g2play", som jag också gjort tidigare. Detta är endast användare som diskuterar om detta precis som vi gör. Det är fortfarande inte en officiel gestalt som tex Valve där de säger att "Vi kommer banna ditt konto om du handlar på g2play och aktiverar nyckeln genom steam."

Om du inte kan komma med vettig info så tycker jag du bör hålla dig borta från denna tråd.[/QUOTE]

Vill du ha ett officiellt svar så är ett tips att kontakta Steams support. Dock kommer du få samma svar från dem som många andra redan påvisat för dig här.