Är tnaaa.com för bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem

Är tnaaa.com för bra för att vara sant?

Hittade tnaaa.com idag, och dem hade riktigt bra priser på 5S! 460$ + tax för 64 gb!

Kändes lite bra för att vara sant då det bara skulle kosta mig ungefär 4500 att få den till min dörr så tänkte bara fråga om ni hade slagit till?

Kollade runt lite och dom verkade någorlunda pålitliga och anledning till att det är så billigt är att allt dom har är så kinesiskt det kan bli, men ändå officiellt.

Nu ska den skickas till en kontakt i New York först, sen vidare till mig, och det betalas via banken direkt.

Låter det för bra för att vara sant? Borde jag testa?

Visa signatur

ASUS Z170 MAXIMUS VIII - i7 6700K 4.7 GHz - Corsair Hydro H115i - Corsair Vengeance 4x16GB - Corsair HX850i - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC SLI
Samsung 850 EVO 1TB - WD Black 4TB
Fractal Design R5 Window - Windows 10 Pro
MacBook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en 64gb och har en polare i New York som kan skicka ett paket "fuldeklarerat" så slå till (~3800 kr)

"By the book" blir priset så här:

Produkt: 3200 kr
VAT: 7%(Fast det ska väl inte betalas när det skeppas till EU från USA?): 225 kr
Frakt till NY: 100 kr
Minsta/billigaste spårbara frakt till Sverige: 300 kr
Tull: 0%
Moms: 25% (Produktpris inkl. VAT +
- Totalt: 4375 eller 4656 kr

Det viktigaste i kråksången är om du räknat med momsen själv eller inte eftersom om endast deras pris är ~4500 utan Svensk moms så kan du få en fin faktura på 1600-1700 moms + 100 kronor avgift efter ett tag beroende på hur dom redovisar paketet och beroende på om det blir en kontroll eller inte.

I övrigt, funkar en USA köpt Iphone lite funky täckningsmässigt, den har inte så fin 4G/LTE täckning i tätort/städer då 2600mhz inte stöds av USA Iphone. Laddaren måste du köpa separat om du inte har en. Garantin däremot gäller!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av sCaz:

Om du vill ha en 64gb och har en polare i New York som kan skicka ett paket "fuldeklarerat" så slå till (~3800 kr)

"By the book" blir priset så här:

Produkt: 3200 kr
VAT: 7%(Fast det ska väl inte betalas när det skeppas till EU från USA?): 225 kr
Frakt till NY: 100 kr
Minsta/billigaste spårbara frakt till Sverige: 300 kr
Tull: 0%
Moms: 25% (Produktpris inkl. VAT +
- Totalt: 4375 eller 4656 kr

Det viktigaste i kråksången är om du räknat med momsen själv eller inte eftersom om endast deras pris är ~4500 utan Svensk moms så kan du få en fin faktura på 1600-1700 moms + 100 kronor avgift efter ett tag beroende på hur dom redovisar paketet och beroende på om det blir en kontroll eller inte.

I övrigt, funkar en USA köpt Iphone lite funky täckningsmässigt, den har inte så fin 4G/LTE täckning i tätort/städer då 2600mhz inte stöds av USA Iphone. Laddaren måste du köpa separat om du inte har en. Garantin däremot gäller!

Problemet är inte direkt at få den till Sverige, utan att få den till min kontakt i New York.

Känns som sidan bluffar skiten ur alla, och vad gör jag isf?

Det är egentligen inte jag som ska ta emot den men det är ändå jag som betalar så har jag möjlighet att få pengarna tillbaka om den aldrig kommer fram?

Om det inte är ett helvete att få tillbaks dem där sammanlagt $540 eller vad det blir, så är det ju bara att chansa tänkte jag.

Visa signatur

ASUS Z170 MAXIMUS VIII - i7 6700K 4.7 GHz - Corsair Hydro H115i - Corsair Vengeance 4x16GB - Corsair HX850i - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC SLI
Samsung 850 EVO 1TB - WD Black 4TB
Fractal Design R5 Window - Windows 10 Pro
MacBook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem

Har du råd att riskera kasta 4500kr i sjön för att sedan köpa en ny i Sverige så varför inte?
Själv hade jag inte gjort det.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Självklart så får du ingen olåst 5S 64 GB för $460. Du får något helt annat i paketet om du ens får något paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalvsylta:

Självklart så får du ingen olåst 5S 64 GB för $460. Du får något helt annat i paketet om du ens får något paket.

Så det jag sett folk skrivit om sidan är antagligen inte sant då?

Visa signatur

ASUS Z170 MAXIMUS VIII - i7 6700K 4.7 GHz - Corsair Hydro H115i - Corsair Vengeance 4x16GB - Corsair HX850i - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC SLI
Samsung 850 EVO 1TB - WD Black 4TB
Fractal Design R5 Window - Windows 10 Pro
MacBook Pro 13" late 2016

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fr34km4n:

Så det jag sett folk skrivit om sidan är antagligen inte sant då?

Kanske inte. Det står mycket på internet som inte är sant. Jag skulle kunn säga att sidan är dålig eller hur bra som helst, hur kan du veta om jag talar sanning?

Däremot, om något låter för bra för att vara sant så är det oftast det. Det är nog bättre att köpa en begagnad telefon på blocket om du vill ha den billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr34km4n:

Så det jag sett folk skrivit om sidan är antagligen inte sant då?

Kan du ge oss lite material från vart folk har skrivit detta tack.

OT

Är det för bra för att vara sant så ja då är det oftast det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr34km4n:

Så det jag sett folk skrivit om sidan är antagligen inte sant då?

Det är en stor risk
http://www.scamvoid.com/check/tnaaa.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Mjo, men såg en på Google+ som hade beställt en 5S därifrån, får se hur det går bara!

Visa signatur

ASUS Z170 MAXIMUS VIII - i7 6700K 4.7 GHz - Corsair Hydro H115i - Corsair Vengeance 4x16GB - Corsair HX850i - 2 x ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC SLI
Samsung 850 EVO 1TB - WD Black 4TB
Fractal Design R5 Window - Windows 10 Pro
MacBook Pro 13" late 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr34km4n:

Mjo, men såg en på Google+ som hade beställt en 5S därifrån, får se hur det går bara!

Det kan ju vara någon från "företaget" själva så man ska nog passa sig ändå.