Retunera paket som inte blivit uthämtat

Permalänk
Medlem

Retunera paket som inte blivit uthämtat

Beställde hörlurar från komplett som jag vill returnera, som igår kom fram till Ica supermarket.

Undrar om det räcker med att gå dit och be dem returnera paketet, eller måste jag hämta ut det och skicka tillbaka det själv ?

Permalänk
Medlem

Kolla med komplett vad dom säger så du inte åker på en avgift,
vanligen brukar det gå bra att göra så som du skriver (har dock aldrig gjort det från komplett)

/Mvh

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yanpan:

Beställde hörlurar från komplett som jag vill returnera, som igår kom fram till Ica supermarket.

Undrar om det räcker med att gå dit och be dem returnera paketet, eller måste jag hämta ut det och skicka tillbaka det själv ?

Det är bara tala om för personalen på Ica att du inte vill hämta ut det så kommer det gå i retur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Det är bara tala om för personalen på Ica att du inte vill hämta ut det så kommer det gå i retur.

Föga genomtänkt råd då många företag fakturerar en avgift för ej utlöst paket i ett sådant fall.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yanpan:

Beställde hörlurar från komplett som jag vill returnera, som igår kom fram till Ica supermarket.

Undrar om det räcker med att gå dit och be dem returnera paketet, eller måste jag hämta ut det och skicka tillbaka det själv ?

I de fall kunden väljer att inte lösa ut beställd försändelse debiteras kunden kostnad för motsvarande frakt (tur och retur), postförskottsavgift samt hanteringsavgift på 295 kronor.

Permalänk
Inaktiv

Det är billigare att hämta ut paketet och returnera det, då betalar man som kund enbart frakten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twit:

Föga genomtänkt råd då många företag fakturerar en avgift för ej utlöst paket i ett sådant fall.

Han får ändå betala avgiften för postförskottet oavsett isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Han får ändå betala avgiften för postförskottet oavsett isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det kräver ju att det faktiskt är postförskott inblandat, inte sant?

Permalänk
Avstängd

Kontakta komplett och skit inte bara i paketet!

Permalänk
Medlem

Ja för tusan. Kontakta komplett!
Dustin har också avgift för icke uthämtat paket men kontaktar man dem så får du som svar att du kan låta paketet gå i retur.
Säger man inget så åker man på avgiften. Nu vet jag inte hur komplett gör men ändå.

Dustin:
"Outlöst försändelse
För försändelse som ej lösts ut och ej avbeställts utan gått i retur till Dustin Home AB debiteras en avgift om f.n. 313 kr inklusive moms för att täcka Dustin Home AB:s transport- och administrationskostnader. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAS404:

Jag brukar gå till postombudet och bara säga att dom ska skicka tillbaka paketet direkt, har inte kostat mig något. Har alltid gått bra förutom 1 gång när jag blev krävd på avgift.

logiken där?

OnT: Jag skulle också börja med att kontakta Komplett. Är det rätt person som svarar så kanske det kan gå på goodwill? I vilket fall skulle jag aldrig låta postombudet skicka tillbaka paketet utan vetskap för om eller hur mycket avgiften kan ligga på.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAS404:

Logiken är att det alltid är bättre att kontakta återförsäljaren och fråga hur man ska göra.

Bygg inte din åsikt på något som du inte skrev i ditt förra inlägg tack!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless