Problem med överenskommelse över SweClockers marknad.

Permalänk
Medlem

Problem med överenskommelse över SweClockers marknad.

Hallå.

Jag köpte för ett antal månader sedan ett grafikkort här på marknaden, personen uppgav att jag kunde få kvittot i ett senare skede då han inte hade det på sin mail eller fysiskt. Han skulle gå till affären för att få fram kvittot med hjälp av sitt transaktions-ID.

Under tiden fick jag grafikortet och använde det.
Månaderna gick då jag sedan började märka problem med grafikkortet ifrån uppstart från strömsparläge. testade detta på tre datorer för att utesluta vart problemet satt men hade samma problem på alla tre. Har fått kontakt med personen ang kvittot och enligt han så har han kontaktat butiken men inte lyckats få tag i kvittot då dom inte svarar honom, återförsäljaren av kortet är Webhallen, anser det annorlunda att dom inte skulle svara.

Vad ska jag göra? personen tyckte vi skulle ta upp detta i rätten.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Tycker säljaren kan gå till webhallen med kortet bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Tycker säljaren kan gå till webhallen med kortet bara?

Det är inget vi pratat om direkt, dock är han inte så medgörlig av sig då han tyckte det sist nämna och att jag ska slänga grafikkortet i soporna.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av Hemming:

personen tyckte vi skulle ta upp detta i rätten.

Say what?

Med tanke på att det är Webhallen det rör sig om så är det bara att mail dom så skickar de över ett digitalt kvitto inom ett par dagar, har funkat kanon för mig de gånger jag behövt hjälp (senast för 2 månader sen).

Rent spontant känns det som att killen inte alls köpt kortet på Webhallen och därmed inte kan fixa ett kvitto eller bara har tummen får långt upp där solen aldrig lyser för att bry sig om att hjälpa dig med det han lovat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Say what?

Med tanke på att det är Webhallen det rör sig om så är det bara att mail dom så skickar de över ett digitalt kvitto inom ett par dagar, har funkat kanon för mig de gånger jag behövt hjälp (senast för 2 månader sen).

Rent spontant känns det som att killen inte alls köpt kortet på Webhallen och därmed inte kan fixa ett kvitto eller bara har tummen får långt upp där solen aldrig lyser för att bry sig om att hjälpa dig med det han lovat.

Dold text

Känns tyvärr som att han inte vill hjälpa till, tyvärr

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk

Rent juridiskt har han rätt i saken, eftersom avtal om garanti endast utfärdas mellan säljare och köpare, och sålunda inte kan utnyttjas av en köpare i andra hand. Det är antagligen därför han vill ta det till rätten.

Hur som helst behöver man inte bete sig som ett totalt rövhål för det. Hur jobbigt kan det vara att, om han nu köpt grafikkortet lagligt, fixa ett kvitto och skicka det till dig?

Permalänk

Därför unviker jag att handla i marknaden...blivit blåst 2 gånger...blir billigare att köpa prylrna i butik:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeHimself:

Rent juridiskt har han rätt i saken, eftersom avtal om garanti endast utfärdas mellan säljare och köpare, och sålunda inte kan utnyttjas av en köpare i andra hand. Det är antagligen därför han vill ta det till rätten.

Hur som helst behöver man inte bete sig som ett totalt rövhål för det. Hur jobbigt kan det vara att, om han nu köpt grafikkortet lagligt, fixa ett kvitto och skicka det till dig?

Dold text

Jo bör inte vara så svårt direkt skulle jag tänka mig.

Skrivet av Fidel Castro:

Därför unviker jag att handla i marknaden...blivit blåst 2 gånger...blir billigare att köpa prylrna i butik:)

Dold text

Blir billigare då all tid som måste spenderas på saker då saker inte är som överenskommet.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Hallå.

Jag köpte för ett antal månader sedan ett grafikkort här på marknaden, personen uppgav att jag kunde få kvittot i ett senare skede då han inte hade det på sin mail eller fysiskt. Han skulle gå till affären för att få fram kvittot med hjälp av sitt transaktions-ID.

Under tiden fick jag grafikortet och använde det.
Månaderna gick då jag sedan började märka problem med grafikkortet ifrån uppstart från strömsparläge. testade detta på tre datorer för att utesluta vart problemet satt men hade samma problem på alla tre. Har fått kontakt med personen ang kvittot och enligt han så har han kontaktat butiken men inte lyckats få tag i kvittot då dom inte svarar honom, återförsäljaren av kortet är Webhallen, anser det annorlunda att dom inte skulle svara.

Vad ska jag göra? personen tyckte vi skulle ta upp detta i rätten.

vilken värld lever du i egentligen?

Jag säljer ett standard R9 280x till dig, tror vid tillfället att jag har kvittot.
Jag skickar kortet till dig dagen efter.
Du kontaktar mig och frågar efter kvittot.
Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".
Du vill verkligen ha kvittot.
Jag kan inte hitta kvittot och erbjuder mig därför att du får skicka tillbaks kortet mot full återbetalning.
Du tackar nej.

5 månader senare går något knas med kortet och du kontaktar mig och hotar med att vi har ett "skriftligt avtal", varpå jag påpekar att jag givit dig chansen att skicka tillbaks kortet när jag inte hittade kvittot.

Jag frågade vad du tyckte var en rimlig lösning, då hade du inga förslag.

Jag sa då
"Jag vet inte hur du vill lösa detta, det handlar om 1400 kr. men vi kan ta det till rätten om du vill för jag tänker inte betala tillbaks några pengar 5 månader efter affär, speciellt när jag redan erbjudit dig att skicka tillbaks kortet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

vilken värld lever du i egentligen?

Jag säljer ett standard R9 280x till dig, tror vid tillfället att jag har kvittot.
Jag skickar kortet till dig dagen efter.
Du kontaktar mig och frågar efter kvittot.
Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".
Du vill verkligen ha kvittot.
Jag kan inte hitta kvittot och erbjuder mig därför att du får skicka tillbaks kortet mot full återbetalning.
Du tackar nej.

5 månader senare går något knas med kortet och du kontaktar mig och hotar med att vi har ett "skriftligt avtal", varpå jag påpekar att jag givit dig chansen att skicka tillbaks kortet när jag inte hittade kvittot.

Jag frågade vad du tyckte var en rimlig lösning, då hade du inga förslag.

Jag sa då
"Jag vet inte hur du vill lösa detta, det handlar om 1400 kr. men vi kan ta det till rätten om du vill för jag tänker inte betala tillbaks några pengar 5 månader efter affär, speciellt när jag redan erbjudit dig att skicka tillbaks kortet."

Jag kontaktade dig flera gånger för att du skulle höra av dig.
Det med 5 månader stämmer dock inte, hörde av mig tidigare, då sa även att kortet hade sålt för 1 år sen till mig så tror att du har lite dålig tidsuppfattning. Du frågade inte heller efter en rimlig lösning, vilket betyder att du inte frågade om jag hade några förslag.

Grafikkortet handlade även om 1695.

Tycker du även kan utelämna det första du skrev också och vara lite trevlig.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Skrivet av darrefreak:

vilken värld lever du i egentligen?

Jag säljer ett standard R9 280x till dig, tror vid tillfället att jag har kvittot.
Jag skickar kortet till dig dagen efter.
Du kontaktar mig och frågar efter kvittot.
Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".
Du vill verkligen ha kvittot.
Jag kan inte hitta kvittot och erbjuder mig därför att du får skicka tillbaks kortet mot full återbetalning.
Du tackar nej.

5 månader senare går något knas med kortet och du kontaktar mig och hotar med att vi har ett "skriftligt avtal", varpå jag påpekar att jag givit dig chansen att skicka tillbaks kortet när jag inte hittade kvittot.

Jag frågade vad du tyckte var en rimlig lösning, då hade du inga förslag.

Jag sa då
"Jag vet inte hur du vill lösa detta, det handlar om 1400 kr. men vi kan ta det till rätten om du vill för jag tänker inte betala tillbaks några pengar 5 månader efter affär, speciellt när jag redan erbjudit dig att skicka tillbaks kortet."

Frågan kvarstår dock varför du inte bara loggar in på *insert webbutik* och hämtar ett kvitto på rätt kort i så fall, så länge inte kortet är köpt begagnat eller över disk tar det 3 minuter..

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

vilken värld lever du i egentligen?

Jag säljer ett standard R9 280x till dig, tror vid tillfället att jag har kvittot.
Jag skickar kortet till dig dagen efter.
Du kontaktar mig och frågar efter kvittot.
Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".
Du vill verkligen ha kvittot.
Jag kan inte hitta kvittot och erbjuder mig därför att du får skicka tillbaks kortet mot full återbetalning.
Du tackar nej.

5 månader senare går något knas med kortet och du kontaktar mig och hotar med att vi har ett "skriftligt avtal", varpå jag påpekar att jag givit dig chansen att skicka tillbaks kortet när jag inte hittade kvittot.

Jag frågade vad du tyckte var en rimlig lösning, då hade du inga förslag.

Jag sa då
"Jag vet inte hur du vill lösa detta, det handlar om 1400 kr. men vi kan ta det till rätten om du vill för jag tänker inte betala tillbaks några pengar 5 månader efter affär, speciellt när jag redan erbjudit dig att skicka tillbaks kortet."

När jag läste första inlägget som TS gjorde förstod jag att det måste ha gått till på ett liknande sätt som du beskriver. Att man vill ta de i rätten brukar inte vara det första man säger. Nu har du ju givit honom ett alternativ att skicka tillbaka kortet och få pengarna tillbaka. Men om han inte tog det då så är det ju svårt att komma 5 månader efter och säga att han vill häva för att han inte fick kvittot, men finns det ens någon garanti kvar för det kortet eller är det för gammalt?

Till TS
Hur som helst, jobbigt för både säljare och köpare. Men tycker du borde kolla om det är något strul som kan lösas utan att lämna in? Du säger att det är strul med "uppstart från strömsparläge", är det verkligen något du behöver? Funkar kortet i övrigt?

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

När jag läste första inlägget som TS gjorde förstod jag att det måste ha gått till på ett liknande sätt som du beskriver. Att man vill ta de i rätten brukar inte vara det första man säger. Nu har du ju givit honom ett alternativ att skicka tillbaka kortet och få pengarna tillbaka. Men om han inte tog det då så är det ju svårt att komma 5 månader efter och säga att han vill häva för att han inte fick kvittot, men finns det ens någon garanti kvar för det kortet eller är det för gammalt?

Till TS
Hur som helst, jobbigt för både säljare och köpare. Men tycker du borde kolla om det är något strul som kan lösas utan att lämna in? Du säger att det är strul med "uppstart från strömsparläge", är det verkligen något du behöver? Funkar kortet i övrigt?

Jag kontaktade honom först i Juni ang problemet. sedan har jag försökt fått tag i kvittot under loppet sen dess till nu mer frekvent innan dom två tomma månaderna mellan April och Juni.

Kortet fungerar helt ok förövrigt men ger artefakter över utgångarna ifrån uppstart ifrån strömsparläge.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag kontaktade honom först i Juni ang problemet. sedan har jag försökt fått tag i kvittot under loppet sen dess till nu mer frekvent innan dom två tomma månaderna mellan April och Juni.

Kortet fungerar helt ok förövrigt men ger artefakter över utgångarna ifrån uppstart ifrån strömsparläge.

Ja, men när han inte kunde hitta kvittot så erbjöd han dig att ni skulle häva köpet. Men det ville du inte eller hur? Då är det ju lite jobbigt för säljaren om du kommer flera månader senare och kräver kvittot som han inte kunde hitta.

Sen frågade jag också, måste du verkligen använda strömsparläget? Använder aldrig det, för mig finns det ingen anledning. Datorn står oftast på och ska man inte använda den kan man ju lika gärna stänga av den. Det går ju mycket fortare att starta Windows nu än för några år sedan, tar ju bara sekunder inte minuter som förut.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Ja, men när han inte kunde hitta kvittot så erbjöd han dig att ni skulle häva köpet. Men det ville du inte eller hur? Då är det ju lite jobbigt för säljaren om du kommer flera månader senare och kräver kvittot som han inte kunde hitta.

Sen frågade jag också, måste du verkligen använda strömsparläget? Använder aldrig det, för mig finns det ingen anledning. Datorn står oftast på och ska man inte använda den kan man ju lika gärna stänga av den. Det går ju mycket fortare att starta Windows nu än för några år sedan, tar ju bara sekunder inte minuter som förut.

Jo det är såklart sant, men hade andra saker som påverkade och jag behövde grafikkortet. Men om man får ett ord på att man ska få kvittot och sen skiter personen helt i en.

Angående strömsparläge behöver jag inte använda det men det är skönt att snabbt kunna komma in på datorn istället för att lite den stå igång eller slå av den.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk

"Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".

Men va fan skicka det kvittot då...kan vara att de (butiken) skrivit/knappat in fel kort när du köpt det!
Spelar ingen roll vad som hänt och vad ni säger...men har man som säljare lovat ett kvitto, då får man fan i mig krypa till korset och leverera det kvittot! Har du köpt det i butik eller på nätet kan du lätt fixa kvittot!

Jag tror att du inte själv har köpt kortet, annars hade fixat fram kvittot! Tror att du körde en GSG...Går det så går det:)

Blir så trött på många som säljer i marknaden...de lovar heligt att de har kvitto...de lovar heligt att inget är fel på komponenterna.

Jag har själv handlat i marknaden...köpte ett moderkort och en AMD X4 965 av samma säljare...tittade honom i ögonen och frågade om båda grejorna funkade som de skulle....fick svaret oh ja de är felfria och funkar utan problem.

I 965:an var minneskontrollern defekt! Moderkortet bootade knappt upp och gjorde det någon gång så vart det blåskärm direkt.
Kontaktade killen som då nämnde att han haft kontakt med Asus gällande moderkortet men att de aldrig hittat felet.
Han hade inga kvitto kvar heller!:(
Efter det handlar jag aldrig i marknaden då tydligen en del människor försöker kränga komponenter där som de har haft problem med.
Nu vet jag att jag generaliserar men tyvärr är det så jag ser det:(
De ärliga människorna för lida för att det finns rötägg!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

"Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".

Men va fan skicka det kvittot då...kan vara att de (butiken) skrivit/knappat in fel kort när du köpt det!
Spelar ingen roll vad som hänt och vad ni säger...men har man som säljare lovat ett kvitto, då får man fan i mig krypa till korset och leverera det kvittot! Har du köpt det i butik eller på nätet kan du lätt fixa kvittot!

Jag tror att du inte själv har köpt kortet, annars hade fixat fram kvittot! Tror att du körde en GSG...Går det så går det:)

Blir så trött på många som säljer i marknaden...de lovar heligt att de har kvitto...de lovar heligt att inget är fel på komponenterna.

Jag har själv handlat i marknaden...köpte ett moderkort och en AMD X4 965 av samma säljare...tittade honom i ögonen och frågade om båda grejorna funkade som de skulle....fick svaret oh ja de är felfria och funkar utan problem.

I 965:an var minneskontrollern defekt! Moderkortet bootade knappt upp och gjorde det någon gång så vart det blåskärm direkt.
Kontaktade killen som då nämnde att han haft kontakt med Asus gällande moderkortet men att de aldrig hittat felet.
Han hade inga kvitto kvar heller!:(
Efter det handlar jag aldrig i marknaden då tydligen en del människor försöker kränga komponenter där som de har haft problem med.
Nu vet jag att jag generaliserar men tyvärr är det så jag ser det:(
De ärliga människorna för lida för att det finns rötägg!

Dold text

Jo tyvärr efter detta kommer jag bli mer restriktiv ang folk som inte håller vad dom säger.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

"Jag letar efter kvittot, hittar kvittot dock visar det sig att det är för ett "r9 280X turbo duo" och inte för ett "standard 280x".

Men va fan skicka det kvittot då...kan vara att de (butiken) skrivit/knappat in fel kort när du köpt det!

Nej det kan det inte vara, för jag äger även ett R9 280x turbo duo.

Skrivet av Fidel Castro:

De ärliga människorna för lida för att det finns rötägg!

Jag erbjöd personen i fråga en lösning när jag inte hittade kvittot, han i sin tur valde själv att behålla kortet och acceptera att det inte fanns något kvitto.
Sen kommer man och vill ha tillbaks pengarna efter 5 månader, det är ju rikitgt "ärligt".

Jag har 140st annonser på Sweclockers marknad utan krångel, frågan är vem som är ett rötägg.

Permalänk
Medlem

Till TS, du får fråga från en säljare om du vill häva köpet.
Du nekar (oavsett anledning).

Vars i glödheta h-vete tror du att denna tråd ska ge dig?

Ibland tror folk att man kan få som man vill om man hänger ut dom.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Nej det kan det inte vara, för jag äger även ett R9 280x turbo duo.

Jag erbjöd personen i fråga en lösning när jag inte hittade kvittot, han i sin tur valde själv att behålla kortet och acceptera att det inte fanns något kvitto.
Sen kommer man och vill ha tillbaks pengarna efter 5 månader, det är ju rikitgt "ärligt".

Jag har 140st annonser på Sweclockers marknad utan krångel, frågan är vem som är ett rötägg.

Jag nekade aldrig nej till ditt förslag som sagt. Efter fem månader frågade jag fortfarande efter kvittot, det är du som har frågat om jag ville ha pengarna efter fem månader, vilket jag inte sa ja till. Jag ville istället ha kvittot.

Rötägget är dig då du inte har koll på dina saker.

Skrivet av Bloopy:

Till TS, du får fråga från en säljare om du vill häva köpet.
Du nekar (oavsett anledning).

Vars i glödheta h-vete tror du att denna tråd ska ge dig?

Ibland tror folk att man kan få som man vill om man hänger ut dom.

En lösning till mitt problem är vad jag söker.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Angående själva tekniska problemet kan du ju prova att leta upp något nyare bios för grafikkortet och uppgradera det.

Kolla även om datorns bios är det senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Angående själva tekniska problemet kan du ju prova att leta upp något nyare bios för grafikkortet och uppgradera det.

Kolla även om datorns bios är det senaste.

Redan tittat på det dessvärre.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeHimself:

Rent juridiskt har han rätt i saken, eftersom avtal om garanti endast utfärdas mellan säljare och köpare, och sålunda inte kan utnyttjas av en köpare i andra hand. Det är antagligen därför han vill ta det till rätten.

Att produkten har garanti till återförsäljare har inte med deras avtal att göra.

Skrivet av Hemming:

Jag nekade aldrig nej till ditt förslag som sagt. Efter fem månader frågade jag fortfarande efter kvittot, det är du som har frågat om jag ville ha pengarna efter fem månader, vilket jag inte sa ja till. Jag ville istället ha kvittot. Rötägget är dig då du inte har koll på dina saker.

En lösning till mitt problem är vad jag söker.

Er affär styrs av reglerna i avtalslagen samt köplagen. Om ni nu har avtalat om kvitto så gäller det och vice versa, annars har ni inte ett giltigt avtal. Säljaren kan tydligen inte uppfylla sin del av avtalet och erbjuder dig ett återköp som du tackar nej till.

En lösning på tvisten får vi förmodligen i tingsrätten, men som jag ser det så är det egentligen bara att släppa den biten och fokusera på det tekniska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Jag nekade aldrig nej till ditt förslag som sagt. Efter fem månader frågade jag fortfarande efter kvittot, det är du som har frågat om jag ville ha pengarna efter fem månader, vilket jag inte sa ja till. Jag ville istället ha kvittot.

Satan du ljuger ju så du tror dig själv.
Här är våran konversation:

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Satan du ljuger ju så du tror dig själv.
Här är våran konversation:

*snip* /mod

Om du nu har köpt grafikkortet via Webhallen så är det väl bara att logga in och skriva ut det?
Annars skicka pm här på Swec och sedan lösa det den vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Satan du ljuger ju så du tror dig själv.
Här är våran konversation:

*snip* /mod

Dock är den där bilden inte ifrån nu den början av Augusti.
Jag antog att du pratade om telefon samtalet vi hade idag då du frågade det ett flertal gånger.

Även inte så schysst av dig att lägga ut mitt personliga nummer.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Det där var inte 5 månader efter köpet.
Jag antog att du pratade om telefon samtalet vi hade då du frågade det ett flertal gånger.
Även inte så schysst av dig att lägga ut mitt personliga nummer.

Fy vad du gnäller, under 5 månader kan vad som helst hända. Släpp det. Du får inga garantier på att allt fungerar om du köper second hand.

Har du någonsin slarvat bort något? Eller glömt vart du lagt det?
-precis

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

Fy vad du gnäller, under 5 månader kan vad som helst hända. Släpp det. Du får inga garantier på att allt fungerar om du köper second hand.

Har du någonsin slarvat bort något? Eller glömt vart du lagt det?
-precis

Det är dock inte efter 5 månader jag kontaktat han efter kvittot utom tiden efter affären har jag försökt fått tag under olika tillfällen.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Tog bort en bild som innehöll ett telefonnummer.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

En lösning till mitt problem är vad jag söker.

Var har du tråden där du söker lösningen på problemen med artefakter, utan att ägna dig åt ärekränkning?