Bredbandsbolaget, bestrida faktura? Kundtjänst går inte att nå

Permalänk
Medlem

Bredbandsbolaget, bestrida faktura? Kundtjänst går inte att nå

Har liksom många andra drabbats av att Tele2 sålde sin fiberverksamhet till Bredbandsbolaget.

Kundtjänsten går överhuvudtaget inte att nå:

* Mailade för flera veckor sedan, inget svar
* Skrivit på deras Facebooksida, inget svar
* Ringt och knappat in nummer för att bli uppringd, inte blivit uppringd
* Ringt direkt när kundtjänst öppnar och fått beskedet att kötiden är 19 minuter, inte kommit fram ens efter 60 minuter

Problemet är att jag sedan tidigare hade ett 10/10-abonnemang för 299kr/mån, obundet. Har tecknat ett studentabonnemang för 100/10 för 199kr/mån. Fick hem en lapp där det står att hastigheten ska ändras efter en dag (har ej hänt, det var snart en månad sen nu) och att jag ska betala 369kr/mån (vilket är ordinarie pris, inte det jag tecknade för).

Vad gör man?

Permalänk
Medlem

Skit i o betala tills dom löst det. Helt klart

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Har liksom många andra drabbats av att Tele2 sålde sin fiberverksamhet till Bredbandsbolaget.

Kundtjänsten går överhuvudtaget inte att nå:

* Mailade för flera veckor sedan, inget svar
* Skrivit på deras Facebooksida, inget svar
* Ringt och knappat in nummer för att bli uppringd, inte blivit uppringd
* Ringt direkt när kundtjänst öppnar och fått beskedet att kötiden är 19 minuter, inte kommit fram ens efter 60 minuter

Problemet är att jag sedan tidigare hade ett 10/10-abonnemang för 299kr/mån, obundet. Har tecknat ett studentabonnemang för 100/10 för 199kr/mån. Fick hem en lapp där det står att hastigheten ska ändras efter en dag (har ej hänt, det var snart en månad sen nu) och att jag ska betala 369kr/mån (vilket är ordinarie pris, inte det jag tecknade för).

Vad gör man?

Jag hade kontaktat en konsumentombudsman, detta för att få råd av någon som jobbar med detta dagligen.
Det kan skapa stora konsekvenser framåt om man tex, bestrider en faktura innan man har sten koll på vad man gör.
Det är ju inte ok att behandla sina kunder på detta sätt, även om dom har problem med sin support.

Har man tecknat ett abonnemang för ett pris är det de som gäller i mina ögon.

Men mitt tips, prata med någon som vet.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Rekordmedlem

Du bör inte bara skita i att betala fakturan utan bestrida den som felaktig och ta hjälp av kommunens konsumentvägledare eller så måste du se till att få tag i kundtjänst och lösa problemen, har du nån form av skriftlig version på ditt avtal så är det en fördel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ta en kopia på fakturan, skriva att du bestrider fakturan i sin helhet eller att du bestrider fakturan pga. felaktigt belopp och sen skickar du tillbaka den till det företaget som ställt ut fakturan, BBB eller ev. inkassobolag. Alternativt så betalar du in det belopp som ni har avtal på och sen bestrider du den delen som är utöver ert avtal.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Låter märkligt att du inte kan nå BBB, alla vet att man har långa väntetider just nu, men jag har ringt BBB 3 gånger senaste veckan och kommit fram varje gång, visst jag har fått vänta 30 min en gång (kortare 2 andra gånger). Men jag har kommit fram utan problem.

Annars gör som iFraja skriver ovan.

Permalänk

Försök ringa udda tider, typ inte runt lunch eller mellan 16-18