Fel information, reparation dyrare än nypris?
Hej!
Köpte en laptop för snart 7 månader sen, vilket hade fått en fraktskada på höger gångjärn, men det störde mig inte alls och jag var i djupt behov av datorn därav hade jag varken tid eller lust att reklamera, så jag ignorera och fortsatt. Jag råka skada den ytterligare lite till genom att tappa den, men den funkade fint och efter några månader slit så har den gått sönder helt från gångjärnet.
Jag kontaktade några datorbutiker här i trakten men ingen hade reservdelarna för datorn, så jag ringde HP och ville ha reperation-ärande, men jag var ju helt säker på att det tillkommer undersökningsavgift, så jag ville vara säker när jag frågade personalen och sa "Om jag skickar den, tillkommer det undersökningsavgift eller inte?" Personalen svarade bestämt; "Om vi bestämmer oss att de är en skada som täcks av garantin så reparerar vi utan kostnad, men om vi finner att felet är av dig så skickas datorn till dig utan några kostnader"
Jag skickade datorn och den verkar tydligen inte täckas av garantin, nu vill de att jag betalar frakt + undersökningsavgift + ev. emballage. Det känns som om jag fått fel information från personalen.
Nypris; 5999 kr från HP
Problemet; När jag öppnar datorn så sepereras skärmen från ramen. LCD skärmen funkar felfritt trots det, och ramen är ej sönder.
Deras lösning; Byta kåpa, byta gångjärn, byta skärm inkl LCD. Pris 8600 kr
Vad tycker ni jag ska göra?