Fråga angående Maestro Frikort hos Handelsbanken (Steam)

Permalänk
Medlem

Fråga angående Maestro Frikort hos Handelsbanken (Steam)

Tjena!

Jag har ett Maestro frikort hos handelsbanken (https://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=&navid=A_Konton_&sa=/Shb/Inet/ICentSv.nsf/Default/qDD760065AF301CD9C12571FC003BEFBB) och det står där att jag kan använda kortet på internet, jag skulle vilja använda det till steam och jag undrar om det är möjligt? Jag ser inget alternativ för Maestro (http://i.imgur.com/0M3gwHX.jpg?1)

Jag är 16 år så jag skulle kunna skaffa mastercard men eftersom det kostar och då frikort är gratis så skulle det vara smidigast om detta gick på något sätt!

Tack!

Permalänk
Medlem

Tror inte maestro fungerar med steam ;/

*EDIT* har en kompis som har liknande och det fungerar inte. Använder själv Visa via Nordea och det fungerar. Prata med din bank eller Steam är nog bäst!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Tror inte maestro fungerar med steam ;/

*EDIT* har en kompis som har liknande och det fungerar inte. Använder själv Visa via Nordea och det fungerar. Prata med din bank eller Steam är nog bäst!

Tack för svaret!

En till fråga, om jag skulle skaffa ett mastercard och använda det till internetköp, det måste då vara kopplat till en av mina föräldrar för att jag ska kunna använda det till internetköp antar jag?
Hade tänkt och åka till banken nån dag men gillar att vara lite förberedd

Permalänk
Medlem

Maestro är inte för internetköp men finns ju vissa som tillåter men kortet är inte avsett för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofläsk:

Tack för svaret!

En till fråga, om jag skulle skaffa ett mastercard och använda det till internetköp, det måste då vara kopplat till en av mina föräldrar för att jag ska kunna använda det till internetköp antar jag?
Hade tänkt och åka till banken nån dag men gillar att vara lite förberedd

Tror inte det ska behövas! Borde finnas på supporten, bara ringa och fråga Har mitt kopplat till mitt egna konto så pengarna dras därifrån

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Tror inte det ska behövas! Borde finnas på supporten, bara ringa och fråga Har mitt kopplat till mitt egna konto så pengarna dras därifrån

Tack för svaren! Ska höra med banken!

Permalänk
Medlem

Fixa ett paypal konto och fyll på det kontot med ditt maestro kort. Du kan använda paypal till steam numera.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Fixa ett paypal konto och fyll på det kontot med ditt maestro kort. Du kan använda paypal till steam numera.

Du kan koppla kortet direkt till paypal bara, behöver inte föra över pengar till paypal. Ha dem som mellanhand bara.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Du kan koppla kortet direkt till paypal bara, behöver inte föra över pengar till paypal. Ha dem som mellanhand bara.

Går det med maestro? Trodde inte det gick ^^

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Går det med maestro? Trodde inte det gick ^^

Hmm tänkte på mastercard, kanske inte..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kofläsk:

Tjena!

Jag har ett Maestro frikort hos handelsbanken (https://www.handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=&navid=A_Konton_&sa=/Shb/Inet/ICentSv.nsf/Default/qDD760065AF301CD9C12571FC003BEFBB) och det står där att jag kan använda kortet på internet, jag skulle vilja använda det till steam och jag undrar om det är möjligt? Jag ser inget alternativ för Maestro (http://i.imgur.com/0M3gwHX.jpg?1)

Jag är 16 år så jag skulle kunna skaffa mastercard men eftersom det kostar och då frikort är gratis så skulle det vara smidigast om detta gick på något sätt!

Tack!

Nu vet jag inte vad Mastercard kostar, men jag tror att jag betalar 160kr om _året_ för mitt visa kort. Det är små potatisar!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeVVa:

Nu vet jag inte vad Mastercard kostar, men jag tror att jag betalar 160kr om _året_ för mitt visa kort. Det är små potatisar!

Själv körde man Swedbank Ung där man fick ett gratis VISA - och då kan man göra "e-kort" via internetbanken med virtuella belopp och nya nummer varje gång man handlar - ganska smidigt om man t ex vill testa på ett abbonemang för 1kr men inte är säker om det är värt att fortsätta betala 249kr i månaden senare - och inte vill krångla med att avbeställa senare^^

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Hmm tänkte på mastercard, kanske inte..

Gick inte när jag var ville göra det för några år sen. Blev att låna morsans kort hela tiden tills man fick ett eget (gick till banken samma dag som jag fyllde 18 ). Kan ha ändrats men när jag fråga för kanske 3 år sen så kunde man inte handla med kort på nätet under 18 (det är vad SEB sa till mig).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manaflask:

Gick inte när jag var ville göra det för några år sen. Blev att låna morsans kort hela tiden tills man fick ett eget (gick till banken samma dag som jag fyllde 18 ). Kan ha ändrats men när jag fråga för kanske 3 år sen så kunde man inte handla med kort på nätet under 18 (det är vad SEB sa till mig).

E-kort på swedbank fungerade utmärkt för mig när jag var 15 bast hade visa electron på den tiden, är väl samma sak som maestro nästan?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

E-kort på swedbank fungerade utmärkt för mig när jag var 15 bast hade visa electron på den tiden, är väl samma sak som maestro nästan?

har kass koll men var och frågade på banken och då sa dom att man var tvungen att va 18 för att få ha internetbank och kunna köpa över nätet men är ju inte säkert att hon jag prata med hade stenkoll. Köper det mesta på nätet nu för tiden så hade inte klarat mig utan kort. Blir bra motion att gå till posten några gånger i veckan

Permalänk

Mastero fungerar inte med PayPal, du får nog be dina föräldrar om hjälp :-/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Är du 16 eller äldre kan du ha ett vanligt Visa eller Mastercard-betalkort från banken.

Det finns också förbetalda kort att köpa på pressbyrån/7eleven. Paypal går även att fylla via BG-betalning.

Ja även SEB tillåter Visa/Mastercard-betalkort när du är 16 år. Du måste dock ta med dig en förälder och fullmakt hos den banken. Det är inte alltid kassörskan/en vet vad som gäller Manaflask. Så vitt jag kan minnas gällde det samma 3 år sedan också.

E-kort fungerar inte med Paypal längre (var väldigt många år sedan det gjorde det, fick mitt konto låst efter de ändrade detta och fick ringa Paypals kundservice som var på en väldigt brusig förbindelse på andra sidan jorden men lyckades få det upplåst). Så där får man lov att köra ett riktigt kort, BG-överföring eller om det fungerar ett förbetalt betalkort.