Garanti på köp från Amazon.com

Permalänk

Garanti på köp från Amazon.com

Jag funderar på att köpa ett logitech g930 headset och jag undrar hur det är med garantin om jag köper från amazon. Gäller garantin här i sverige?

Permalänk
Avstängd

Nej

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasselasses:

Jag funderar på att köpa ett logitech g930 headset och jag undrar hur det är med garantin om jag köper från amazon. Gäller garantin här i sverige?

Beror på om Logitech är snälla/har världsgaranti. Prata med Logitech är mitt förslag

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Handlar du utanför EU så är det det aktuella landets lagar/villkor som gäller dvs usa i detta fallet (och troligen vilken delstat det är ifrån kommer spela roll när det handlar om usa).
Dvs OM det finns garanti så kan du utnyttja den MEN du får då skicka den till amzaon i usa (=ej billigt) som vilken vanlig jänkare som helst hade behövt göra.

Vissa tillverkare har ju en typ av världsgaranti/vissa länder garanti och då blir det att du får skicka varan dit tillverkaren vill ha garanti paket från ett visst land skickat (vilket ibland kan var inom svergie men även i frankrike/england/holland/belgien/osv).
Och tyvärr kostar det en del om det är utanför sverige.
Ibland så får kunden stå för frakten till tillverkaren men tillverkaren står för frakten tillbaks till kunden, men oftas så får kunden stå för båda frakterna, och i vissa oerhört sällsynta fall står tillverkaren för båda frakterna.

MEN tyvärr så är det ofta väldigt jobbigt/svårt att få tillverkaren att faktiskt ta imot en vara ifrån annat land tex samsung som har världsgaranti MEN mer ofta än inte vägrar ta imot varor som ej sålts i sverige (och EJ gråimporterats och sålts i sverige).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Köpte en Nvidia shield från amazon.uk såm gick sönder efter ett år, så jag kontaktade amazon som var mycket hjälpsamma och snälla och fick gratis frakthandlingar för att skicka tillbaka plus alla pengarna tillbak. Tror amazon har egna garantier och skyldigheter då dom säljer till tex sverige. Men kolla upp för säkerhetens skull.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem

UK ingår ju som bekant i EU och svenska kunder har därmed svenska rättigheter!
Problemet kommer ju OM företaget ifråga krånglar säger nej till nåt som svenska kunder har rätt till då är det ju betydligt jobbigare att få rätt då det därmed handlar om två länders rättsystem.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

UK ingår ju som bekant i EU och svenska kunder har därmed svenska rättigheter!
Problemet kommer ju OM företaget ifråga krånglar säger nej till nåt som svenska kunder har rätt till då är det ju betydligt jobbigare att få rätt då det därmed handlar om två länders rättsystem.

Jo det är ju sant, fast märkte att amazon var mellanhanden o fixade allt mellan mig o företaget, o kundcentret verkade vara i indien. Så det bästa är nog att mejla amazon.com o ställa frågan där istället.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y