var köper jag isopropylalkohol?

Permalänk
Medlem

var köper jag isopropylalkohol?

Nu ska det rengöras bandspelare, så var skaffar jag denna förträffliga sommardryck?

Har en bensinmack detta?

Eller blandar jag det själv av olika vätskor?

(Googlade med fick mest danska kemi/läkemedelssidor till svar?)

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk
Medlem

Kallas även isopropanol, finns på färgaffärer (kanske på Apoteket oxå)

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

apoteket har. Om dom inte har så tar dom hem det åt dig.
billigt är det. om jag nu inte minns fel, så kostade 100 ml 48 kronor (rätta mig om jag har fel).

Permalänk

Har alltid undrat vafan man har dedär till! det har stått en sån flaska i kylskåpet så länge jag kan minnas....

Permalänk
Medlem

mm, apoteket ska ha det!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tomsterino, det är bra på att rengöra diverse saker.

Permalänk
Medlem

Elfa har oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp OK/Q8:as förgasarevätska innehåller 100% 2propanol eller isopropanol om du så vill, men det är endast OK/Q8:as som innehåller så mycket andra märken blandar i etanol i mer eller mindre mängd!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Färgaffären i stan sa att de inte fick sälja isopropanol, det var för farligt. Apoteket kunde dock beställa hem det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Färgaffären i stan sa att de inte fick sälja isopropanol, det var för farligt. Apoteket kunde dock beställa hem det.

Har ni ingen OK/Q8 mack??

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless