|
Använder du samma namn varje gång, protesterar inte jag, men efterhand som fler gör så, börjar butikerna neka folk deras andra / tredje beställning av samma vara, inom en kortare tidsperiod efter en retur. Av ganska självklara anledningar.
Du som kund får ta ditt ansvar, och så länge skärmen ligger inom de gränsvärden tillverkaren specificerat, är det igentligen ingenting att diskutera, du vet vad du får när du beställer. Att systematiskt utnyttja ångerrätten, orsakar fortfarande kostnader som läggs på varorna i form av högre priser för alla, inte bara de som gör så, men det är inte längre bedrägeri.
Det som retar mig lite, är folks inställning/moral. Man är fullt införstådd med avtalsreglerna som gäller vid köpet av produkten, och man kräver att återförsäljaren / tillverkaren följer sin del, men man är inte villig att följa den del som gäller egen part. Vill man ha 100% pixelgaranti, då får man betala ett högre pris, så att återförsäljare, och tillverkare har råd att kassera fler bildelement. Det däremot är en moralfråga, och inget som regleras av forumets regler, så att rekomendera att man utnyttjar ångerrätten, och beställer en ny vara i sitt eget namn är inte "fel", och då slipper vi den här diskutionen.
B!
Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.
|